BMW ehitas NOS-ülelaadimisega mootori juba 1944!

Erinevad BMW mudelid
Vasta
Kasutaja avatar
priitv8
Huviline
Postitusi: 8367
Liitunud: 04.02.2004 10:59 34
Asukoht: city

BMW ehitas NOS-ülelaadimisega mootori juba 1944!

Postitus Postitas priitv8 »

Artikli lugemiseks klikka pildil!
PiltPilt
(Mis sest, et lennukile!)
PS huvitav on veel selle ~42 liitrise töömahuga mootori madal erivõimsus: 35,9hj/l!
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
Kasutaja avatar
priitv8
Huviline
Postitusi: 8367
Liitunud: 04.02.2004 10:59 34
Asukoht: city

Postitus Postitas priitv8 »

Keda asi huvitama hakkas, siis siit leiab veel lugemist:
http://www.tighar.org/Projects/Histpres ... mw801.html
http://www.white1foundation.org/restoration_engine.htm
Oma ajast ees oli ka hüdromehhaanilise juhtimisega (Kommandogerät) otsesissepritse (direct injection):
http://www.white1foundation.org/parts/801_cutaway.jpg (pihusti e. Einspritzdüse on otse silindris!)
http://www.white1foundation.org/parts/k ... gerat1.jpg
http://www.white1foundation.org/parts/k ... gerat2.jpg
Seda pritse"aju" on ka jänki sõjardid põhjalikult uurinud:
http://naca.larc.nasa.gov/reports/1945/ ... -e-192.pdf
Viimati muutis priitv8, 03.01.2005 12:27 07, muudetud 2 korda kokku.
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
Kasutaja avatar
Aare
Huviline
Postitusi: 2907
Liitunud: 24.12.2002 11:18 44
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Aare »

Ma olen ju kogu aeg rääkinud, et NOS sobib sinivalge imagoga hästi kokku. Igasugu turbod vms on pilastamine ;)
BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
kaspar
Huviline
Postitusi: 848
Liitunud: 19.01.2003 16:24 02
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas kaspar »

NOS - Nitrous Oxide Systems :roll

Pilt

Vaevalt Bmw 44-ndal aastal selle firmaga koostööd tegi
Kasutaja avatar
Aare
Huviline
Postitusi: 2907
Liitunud: 24.12.2002 11:18 44
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Aare »

NOS= naerugaasisüsteem mitte see firma
BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
Kasutaja avatar
Riho
Huviline
Postitusi: 262
Liitunud: 02.12.2003 16:37 12
Peamine sõiduk: e39 530i e30 316it e30 318i
Telefon: 5260142
Asukoht: AMBLA Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Riho »

selle peale noss ei tee ialgi seda mida suudab teha turbo
nossi lased korra või 2 aga turboga saad pikalt lasta ilma probleemideta
Kasutaja avatar
Aare
Huviline
Postitusi: 2907
Liitunud: 24.12.2002 11:18 44
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Aare »

Midagi nii tarka pole ammu kuulnud. Ära räägi kui sa ei tea :roll:
BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
patrik
Huviline
Postitusi: 4617
Liitunud: 19.01.2003 20:29 39
Asukoht: BMW diagnstika, Kuma tee 8, Peetri
Kontakt:

Postitus Postitas patrik »

selle peale noss ei tee ialgi seda mida suudab teha turbo
nossi lased korra või 2 aga turboga saad pikalt lasta ilma probleemideta
no põhimõtteliselt on jutul iva sees, võibolla pole päris täpselt väljendatud. pika "nossitamise" :lol: peale saab balloon tühjaks ja tuleb täitma minna ;)
Ära saada mulle sõnumit, helista! Tel:5028520
Kasutaja avatar
bemarifan
Huviline
Postitusi: 559
Liitunud: 11.04.2004 12:58 18

Postitus Postitas bemarifan »

mind hakkas huvitama selline asi et kas nos süsteemi saaks peale panna ka sellise süsteemina, et rakendaks ennast autommaatselt näiteks 4000 põõrde juurest ja mitte täie rauaga, vaid annaks juurde mingisuguse lisajõu, ja kaua niimoodi näiteks e34 v8 530 mootor vastu peaks, või siis r6 535( vist veits tugevam mootor) ja kauaks gaasi jätkuks, ja kes on nos i kasutanud võiks õelda mitu boosti tavaliselt jätkub.
Kasutaja avatar
Aare
Huviline
Postitusi: 2907
Liitunud: 24.12.2002 11:18 44
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Aare »

Eks meil neid tarku turbo-jutumehi ole neti jututubades näha üksjagu. Nendest ideedest saab auto ühel juhul 100-st ning see kestab rohkem kui ühe suve ühel juhul kümnest :lol:

Kui aga asjast rääkida, siis tuleb eelkõige hankida piisavalt suur algmootor, et iga Mazda 6ga võiduajamiseks pole vaja kraani keerama minna :lol:

Rakenduvad nad segusiibi hoova vastu istallitud mikrolüliti puudutamisel.
Kuidas installida, on maitse asi. Väga varakult ei soovitata, sest võimsuse juurdekasv on tõsiselt hetkeline ja näiteks teise käiguga võib teelt vabalt välja sõita.

Peale kiirendamise sellega suurt midagi teha pole, sest ta on selline on-off
süsteemiga ja kurvis kasutada ei soovita.

Hind on komplektil kuskil 15K kandis, 3-4liitrise pritsemootori komplekt lubab 70-80 lisajõudu. See on piisava tulevusvaruga antud, ei nõua mingeid muudatusi mootoris. Edasine on omal riisikol.

30% lisavõimsust selle raha eest on eeskujulik suhe, vabalthingavale ei saa selle eest muul juhul (turbo install) peksa ka mitte.

On olemas ka ringrajakasutuseks mitmeastmelised programmeeritavad süsteemid, aga need on juba üsna kallid.
BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
Kasutaja avatar
priitv8
Huviline
Postitusi: 8367
Liitunud: 04.02.2004 10:59 34
Asukoht: city

Postitus Postitas priitv8 »

Kas selle 3-liitrise V8 valuvänt pehmeks ei jää?
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
patrik
Huviline
Postitusi: 4617
Liitunud: 19.01.2003 20:29 39
Asukoht: BMW diagnstika, Kuma tee 8, Peetri
Kontakt:

Postitus Postitas patrik »

google pildiotsing andis sõnale nitrous esimesel leheküljel sellise pildi

Pilt
veel
Pilt
Ära saada mulle sõnumit, helista! Tel:5028520
Kasutaja avatar
Aare
Huviline
Postitusi: 2907
Liitunud: 24.12.2002 11:18 44
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Aare »

Viimane pilt sobib :cool:

Esimese pildi nimi on "ära tee elektritöid ise" :shock:
BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
Kasutaja avatar
Arvo
Huviline
Postitusi: 485
Liitunud: 02.01.2003 15:12 25
Asukoht: Tallinn/Tartu
Kontakt:

Postitus Postitas Arvo »

Aare kirjutas:Ma olen ju kogu aeg rääkinud, et NOS sobib sinivalge imagoga hästi kokku. Igasugu turbod vms on pilastamine ;)
Miks pilastamine, samal lennukimootoril on peal ka kompressor... ehk siis ei ole siin maailmas midagi uut :) Ja teatavasti oli bmw üks esimesi kes julges turbo seeriatoomises autole panna.
Edasi juba OT aga IMHO tehti sellega üsna vale lüke, et juba nii perspektiivika M102(6) turbomootori arendamist ei jätkatud :cry:
Vasta