Kas sina jälgid ökonomeetri näidikut?
Minu vana küsitlus:
http://foorum.bmw-club.ee/viewtopic.php ... hetke+kulu
http://foorum.bmw-club.ee/viewtopic.php ... hetke+kulu
Mina olen jälginud, alguses ainult uudishimust.
Selle järgi saab muuta oma sõidustiili, eriti turboga masinas. Minu traktoris hakkab turbo järgi võtma umbes 1500 rpm-i pealt, 1750 pöörde juures on paberite järgi juba moment maksimaalne. Kui 1000-2000 pöörde vahel mõnusa ühtlase vajutuse ajal jälgida ökonomeetrit, siis selge on see, et alla 1500 rpm-i on kütuse hetkekulu põhjas ja peale seda langeb umbes keskele. Seega kui sõita turbo tööalas, siis teooria järgi sarnaste gaasipedaali asendite korral võtab vähem kütust. Selle järgi oma käiguvahetust on juba suhteliselt lihtne sättida. Mõttetud kiirendused jätan tegemata, samas pidurdan alati käiguga (v.a. kurvieelsed mahapidurdused koos vahegaasiga). Mulle meeldib sujuvalt sõita ja seda nii enese treenimise, kütusekokkuhoiu, ohutuse kui ka reisijate tõttu. Ma jälgin pidevalt teisi juhte ja väga vähesed sõidavad sarnaselt. Milleks kulutada kütust ja pidureid järgmise foori ette jõudmiseks?
Õnneks räägitakse nüüd vist sama juttu ka noorele juhile ökonoomse sõidu teooriatunnis
Selle järgi saab muuta oma sõidustiili, eriti turboga masinas. Minu traktoris hakkab turbo järgi võtma umbes 1500 rpm-i pealt, 1750 pöörde juures on paberite järgi juba moment maksimaalne. Kui 1000-2000 pöörde vahel mõnusa ühtlase vajutuse ajal jälgida ökonomeetrit, siis selge on see, et alla 1500 rpm-i on kütuse hetkekulu põhjas ja peale seda langeb umbes keskele. Seega kui sõita turbo tööalas, siis teooria järgi sarnaste gaasipedaali asendite korral võtab vähem kütust. Selle järgi oma käiguvahetust on juba suhteliselt lihtne sättida. Mõttetud kiirendused jätan tegemata, samas pidurdan alati käiguga (v.a. kurvieelsed mahapidurdused koos vahegaasiga). Mulle meeldib sujuvalt sõita ja seda nii enese treenimise, kütusekokkuhoiu, ohutuse kui ka reisijate tõttu. Ma jälgin pidevalt teisi juhte ja väga vähesed sõidavad sarnaselt. Milleks kulutada kütust ja pidureid järgmise foori ette jõudmiseks?
Õnneks räägitakse nüüd vist sama juttu ka noorele juhile ökonoomse sõidu teooriatunnis
Viimati muutis Raitz, 01.07.2008 13:59 23, muudetud 1 kord kokku.
-
- Huviline
- Postitusi: 493
- Liitunud: 20.06.2007 21:59 27
- zeck
- Huviline
- Postitusi: 995
- Liitunud: 08.01.2006 03:22 13
- Peamine sõiduk: BMW F21 116i
- Asukoht: fin
Olen ka harjunud seda vaatama. Tahtlikult vaatan siis kui peab ühtlase kiirusega sõitma. Aga üldiselt meeldib kuidas tahhokas ökonomaiseriga koos tantsivad
BMW Custom 525td (müüdud), BMW e30 316i '88(müüdud), BMW e39 535i(müüdud), BMW e36 316i compact, BMW F21 116i
- AARE540
- Huviline - moderaator
- Postitusi: 11703
- Liitunud: 31.01.2004 21:43 11
- Peamine sõiduk: Scania 500R '24 Mercedes-Benz E350 '15 BMW 540i'94
- Telefon: 53311120
- Asukoht: Pärnu
- Kontakt:
Kairi, sa vist ajad kompuutri ja ökonomaiseri omavahel väheke sassiKairi kirjutas:Täna tegin oma rõõmuks avastuse, et näit on langenud 9,2 pealt 9,0 peale
A mis minusse puutub, siis ökonomaiseri vahtimine ei anna minu jaoks suht midagi- selleks, et see päris hoogsalt liiguks, piisab õhkõrnast pedaalivajutusest nagunii.
Korrigeeritud. Kuna mina teadsin seda näidikut sellise nimega, siis sellepärast ta nii kirja sai ka pandud. Rohkem tolerantsi, seltsimehed!Trionic kirjutas:Teema-algataja võiks lõpuks ka teema pealkirja ära korrigeerida.
Ökonomaiser on KARBURAATORI DETAIL(tegelikult detailidest koost)
Selles teemas räägitakse ÖKONOMEETRIST.
- Kairi
- Klubiliige
- Postitusi: 1680
- Liitunud: 08.04.2006 19:24 21
- Peamine sõiduk: BMW 320I
- Asukoht: Tallinn
Oi kurja, jah. See pendeldav seier seal käib nii kiiresti, et ei jõua mina seda jälgidaAARE530 kirjutas:Kairi, sa vist ajad kompuutri ja ökonomaiseri omavahel väheke sassiKairi kirjutas:Täna tegin oma rõõmuks avastuse, et näit on langenud 9,2 pealt 9,0 peale
A mis minusse puutub, siis ökonomaiseri vahtimine ei anna minu jaoks suht midagi- selleks, et see päris hoogsalt liiguks, piisab õhkõrnast pedaalivajutusest nagunii.
Kõike mida sa ütled, kasutatakse kindlasti sinu vastu :D
Autoks E36 85kw diisel. Kui seda seierit ei oleks sõidaks linnas siiamaani neljandaga. Aga kolmandaga seisab seier kuidagi rohkem allpool (vasakul pool). Arvatavasti turbo töös on asi. Niiet õpetab sõitma.
Kütuse säästmise eesmärgil seda ei jälgi. Vahet ei ole kuidas sõidad, kõik kulub ära, mis paaki paned.
Kütuse säästmise eesmärgil seda ei jälgi. Vahet ei ole kuidas sõidad, kõik kulub ära, mis paaki paned.