Aku tühjeneb
Aku tühjeneb
Probleem siis järgmine: õhtul auto sõitis ja käivitu ilusti, kuid hommikul oli tühi, vaevalt läks käima. Kui päeval auto seisma jätsin siis lülitasin kõik asjad, mis vähegi võimalik, välja (raadio nupust kinni, puhur nulli peale, salongi valgus välja). Käivitades sama jama, vaevalt läks käima. Õhtul siis tegin eksperimendi: jätsin asjad nii nagu tavaliselt kombeks, et süüde välja ja küll tarbijad ka siis tagant ära kaovad. Auto seisis maksimaalselt 10 minutit ja enam ei käivitunud. Sai siis krokodillidega käivitatud ja tunnike ringi sõidetud, et akut laeks (natuke linna peal ja ka Keilas sai käidud). Pärast seda auto käivitus normaalselt, kuid paari tunni möödudes ilma kõrvalise abita käima ei läinud.
Mul on olnud probleeme ka raadioga (vahepeal kaovad raadio kanalid ära, kuid plaate mängib ilusti). Kahtlustasin siis raadiot ja võtsin selle üldse küljest ära pärast õhtust "laadimissõitu", kuid nagu välja tuli, siis ei olnud viga selles. Nüüd on endal "juhe koos" ja ei oska kusagilt viga otsida, aga sõita on tarvis ja sel nädalal diagnostikasse ka ei jõua. Õhtuti aga on võimalik ise natuke auto kallal nokitseda. Kõik ideed oodatud, mis Teie arvates võis põhjustada (ja põhjustab praegugi) sellise äkilise aku tühjenemise? Tõenäoliselt mingi lühis kusagil, aga kus?
Mul on olnud probleeme ka raadioga (vahepeal kaovad raadio kanalid ära, kuid plaate mängib ilusti). Kahtlustasin siis raadiot ja võtsin selle üldse küljest ära pärast õhtust "laadimissõitu", kuid nagu välja tuli, siis ei olnud viga selles. Nüüd on endal "juhe koos" ja ei oska kusagilt viga otsida, aga sõita on tarvis ja sel nädalal diagnostikasse ka ei jõua. Õhtuti aga on võimalik ise natuke auto kallal nokitseda. Kõik ideed oodatud, mis Teie arvates võis põhjustada (ja põhjustab praegugi) sellise äkilise aku tühjenemise? Tõenäoliselt mingi lühis kusagil, aga kus?
Viimati muutis revo325, 30.04.2007 20:23 09, muudetud 1 kord kokku.
Kas makk lülitus lampi sõidu ajal välja korraks?
Vaata 80A peakaitse üle.(äkki mikropragu seal)
Mul põhjustas see aku tühjaksjooksmist.
Mis autoga on tegemist?
Vaata 80A peakaitse üle.(äkki mikropragu seal)
Mul põhjustas see aku tühjaksjooksmist.
Mis autoga on tegemist?
Viimati muutis sips, 24.04.2007 22:50 03, muudetud 1 kord kokku.
Bmw E46 330D
-
- Huviline
- Postitusi: 1994
- Liitunud: 01.11.2005 19:53 22
- Peamine sõiduk: E61-2007-525D
- Telefon: 56623817
- Asukoht: Valga
Isegi, kui akuga oleks probleem, ei loeks see nii väikse aja jooksul. Toon näite- mul toas aku, mis laetud 2 nädalat tagasi ja tean raudselt, et üks purk pees. Oli juhus, kui oma aku vaja laadida ja võtsin selle poolpiduse- partsupill! See peab ikka süsteemis mingi kala sees olema!523 kirjutas:Aga kas aku ise ikka korras.
Autoks on 91. aasta 325. Kus see peakaitse asub? Kaitsmeplokis nagu ei ole nii võimast kaitset silma jäänud...sips kirjutas:Kas makk lülitus lampi sõidu ajal välja korraks?
Vaata 80A peakaitse üle.(mul oli mikropragu seal)
Mis autoga on tegemist?
Raadioga on selline lugu, et täiesti lambist kaotab levi ära jah, s.t et ühel hetkel mängib ilusti, järgmisel on täiesti vait (ei sahise ega ragise) ja viskab kirja ette, et SEARCH (otsib paremat levi), kuid ei leia ja rds signaal kaob ka ära, display näitab ainult sagedust. Huvitav on see, et samal ajal plaadid mängivad ilma igasuguste probleemideta.
Nüüd on juba natuke hilja maha võtta tegelt see oli mul mõttes, aga ma olin suht kindel et probleem on raadios ja seepärast jätsin otsad peale, et hiljem veenduda, kuid nagu välja tuli, siis siiski ei ole raadio...priitv8 kirjutas:No kirja teel on võimatu öelda, kus see liigtarbimine on.
Samas, võta ööseks aku ots maha. Siis vähemalt läheb käima hommikul.
Ja teine põhjus, miks otsi maha ei taha võtta, on signa.
Kas kuidagi saaks ise kontrollida, mis asi ikkagi voolu tarbib? Kaitsmeplokist kaitse välja ja testri otsad vahele, minu arust peaks ju midagi näitama?
Viimati muutis revo325, 24.04.2007 23:02 06, muudetud 1 kord kokku.
Just nii. Ainult et enne ampermeeter vahele, siis auto magama (uksed-lukud kinni, signad peale jne, 16min oodata) ja siis kaitsmeid välja võtma.revo325 kirjutas:Kaitsmeplokist kaitse välja ja testri otsad vahele, minu arust peaks ju midagi näitama?
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
Nüüd ei saa päris hästi aru. Kuhu see ampermeeter vahele tuleb panna enne? Miks auto magama vaja panna ja miks 16 minutit oodata? Kas ei piisa lihtsalt sellest, kui süüde välja võtta ja siis kaitsmeid välja kiskuma ja voolutugevust mõõtma.priitv8 kirjutas:Just nii. Ainult et enne ampermeeter vahele, siis auto magama (uksed-lukud kinni, signad peale jne, 16min oodata) ja siis kaitsmeid välja võtma.revo325 kirjutas:Kaitsmeplokist kaitse välja ja testri otsad vahele, minu arust peaks ju midagi näitama?
Vahepeal siis veidike targemaks saanud. Õhtul kui autot üritasin käivitada, aga käima ei läinud, siis keerasin salongi puhuri nulli. Nüüd hommikul proovisin uuesti käivitada ja imekombel läks isegi käima. Aku oli ööga natuke kosunud. Samas meenus mulle, et ka talvel paaril korral oli soojendusega jama. Nimelt kui temperatuur oli pandud 22 kraadi peale, siis paaril korral puhus täiesti külma õhku, kui aga soojendus põhja keerata, siis puhus kuuma. Aitas see kui korra süüde välja keerata ja uuesti käima panna. Ise hakkan järjest rohkem kahtlustama mingit elektrijama just salongi soojenduse süsteemis. Infoks veel nii palju, et autol peal ka konditsioneer ja see töötab ilusti. Mis seal süsteemis saab olla sellist, mis võib lühises olla?
- TiitR
- Huviline
- Postitusi: 6439
- Liitunud: 24.05.2006 19:16 00
- Peamine sõiduk: E70 xDrive30d
- Asukoht: Tartumaa + Ida-Viru
Mina suutsin vähem kui aastaga ära vahetada 2 akut, sai ka veel aku müüjate peale karjutud ja garantii talongiga vehitud , kuid viimasest korrast sai nii siber, et lasin UM-i poistel voolulekke üles otsida - aega võttis terve päeva, kuid nüüdseks vooluleke kadunud - suured signaspetsid olid suutnud signale voolu võtta ikkagi valest kohast. Sümptomid olid täpslt nagu sinu autol.
Enne: E30-1,8i/2,5i/2,4d, E34-2,4tda/2,5tds, E36-2,5td, E39-3,0d/3,0da, 2xE60-3,0da, E70 3.0sd M-pakett
Nüüd: ´12a. VW Passat 2.0 tdi DSG;´09 E70 3.0d M-pakett, ´85a. VAZ 21063, ´05a. Škoda Octavia 2.0 tdi DSG
Nüüd: ´12a. VW Passat 2.0 tdi DSG;´09 E70 3.0d M-pakett, ´85a. VAZ 21063, ´05a. Škoda Octavia 2.0 tdi DSG
Voolu mõõdetakse ampermeetriga. Seda saab teha ainult järjestiklülituses (kogu mõõdetav vool peab läbi mõõteriista jooksma - täpselt nagu vee- või gaasimõõdikugagi!). See ju elektrotehnika elementaarosa!
Magama selle pärast, et Sa tahad ikka teada seda tühijooksuvoolu, mis kulub siis, kui auto on oma rahuasendi saavutanud ja tarbijad välja lülitanud. See võtab kuni 16 minutit (nt. aknatõstukite valgus põleb niikaua). Vastasel korral mõõdad Sa korras tarbijate voolutarvet, mis ennast varsti välja lülitaksid.
Kliimas võib tarbida nt. töölepingu lõpetanud samm-mootori (õhuklappe liigutatakse nendega) lõppaste. Eriti, kui on probleeme ka õhu jaotusega. Võimisiganes. NB! Korras kliimaplokk läheb looja u. 5 min peale süüte väljalülitamist.
Magama selle pärast, et Sa tahad ikka teada seda tühijooksuvoolu, mis kulub siis, kui auto on oma rahuasendi saavutanud ja tarbijad välja lülitanud. See võtab kuni 16 minutit (nt. aknatõstukite valgus põleb niikaua). Vastasel korral mõõdad Sa korras tarbijate voolutarvet, mis ennast varsti välja lülitaksid.
Kliimas võib tarbida nt. töölepingu lõpetanud samm-mootori (õhuklappe liigutatakse nendega) lõppaste. Eriti, kui on probleeme ka õhu jaotusega. Võimisiganes. NB! Korras kliimaplokk läheb looja u. 5 min peale süüte väljalülitamist.
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
Mina kahtlustaksin siiski akut. Niipalju kui minul akusid surnud on, siis on need surnud kõik äkitselt ilma erilise ettehoiatamata. Kõik töötab kuni üks kord 15 minutit salongi valguse põlemist ja enam ei käivitu. Võib aku täis laadida aga kestma see ikka ei hakka - samamoodi kuidagi käivitub aga veidigi mingi tarbija taga ja saabub vaikus.
Indrek
Varem nagu ei ole signaga probleeme olnud. Aga seda saab suht lihtsalt kontrollida, kui uksed lihtsalt lukku keerata ja lasta mõnda aega seistaTiitR kirjutas:Mina suutsin vähem kui aastaga ära vahetada 2 akut, sai ka veel aku müüjate peale karjutud ja garantii talongiga vehitud , kuid viimasest korrast sai nii siber, et lasin UM-i poistel voolulekke üles otsida - aega võttis terve päeva, kuid nüüdseks vooluleke kadunud - suured signaspetsid olid suutnud signale voolu võtta ikkagi valest kohast. Sümptomid olid täpslt nagu sinu autol.
Ampermeetri tööpõhimõtet ma tean ja olen korduvalt kasutanud Probleem on selles, et sinu postitusest on raske välja lugeda, enne mida ampermeeter vahele tuleb panna ja kuhu. Oma peaga oleks lihtsalt kaitsme asendanud ampermeetriga...priitv8 kirjutas:Voolu mõõdetakse ampermeetriga. Seda saab teha ainult järjestiklülituses (kogu mõõdetav vool peab läbi mõõteriista jooksma - täpselt nagu vee- või gaasimõõdikugagi!). See ju elektrotehnika elementaarosa!
Magama selle pärast, et Sa tahad ikka teada seda tühijooksuvoolu, mis kulub siis, kui auto on oma rahuasendi saavutanud ja tarbijad välja lülitanud. See võtab kuni 16 minutit (nt. aknatõstukite valgus põleb niikaua). Vastasel korral mõõdad Sa korras tarbijate voolutarvet, mis ennast varsti välja lülitaksid.
Kliimas võib tarbida nt. töölepingu lõpetanud samm-mootori (õhuklappe liigutatakse nendega) lõppaste. Eriti, kui on probleeme ka õhu jaotusega. Võimisiganes. NB! Korras kliimaplokk läheb looja u. 5 min peale süüte väljalülitamist.
Kaitsme?
A-meetri paned ikka aku (-) klemmi ja kere vahele. Alul paralleelselt massikaabliga, et ei tekiks voolukatkestust ja veamälud nt. ära ei kustuks.
Siis lased auto magama, et voolutarve juba minimaalseks kukuks. Muidu juhtub halvimal juhul see, et Su ampermeetri kaitse põleb läbi.
Siis ühendad aku massiotsa lahti, nii et vool läbib ainult ampermeetrit. Siis mõõdad ja hakkad ükshaaval kaitsmeid eemaldama ja jälgima, millal voolutarve normi kukub.
NB! Normaalne tühijooksuvool on 50mA!
A-meetri paned ikka aku (-) klemmi ja kere vahele. Alul paralleelselt massikaabliga, et ei tekiks voolukatkestust ja veamälud nt. ära ei kustuks.
Siis lased auto magama, et voolutarve juba minimaalseks kukuks. Muidu juhtub halvimal juhul see, et Su ampermeetri kaitse põleb läbi.
Siis ühendad aku massiotsa lahti, nii et vool läbib ainult ampermeetrit. Siis mõõdad ja hakkad ükshaaval kaitsmeid eemaldama ja jälgima, millal voolutarve normi kukub.
NB! Normaalne tühijooksuvool on 50mA!
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
Tänud nõuannete eest, kui veale jälile ei saa, siis proovin. Ise aga oleksin proovinud just kaitsmeid asendada, et näha, mis asi ikkagi voolu tarbib (peaks olema ju näha kui palju voolu läbi läheb mingist kaitsmest, teoreetiliselt peaks olema see suht nullilähedane). Hetkel on 2 kahtlusalust jäänud: salongi soojendus/konditisoneer ja signa.priitv8 kirjutas:Kaitsme?
A-meetri paned ikka aku (-) klemmi ja kere vahele. Alul paralleelselt massikaabliga, et ei tekiks voolukatkestust ja veamälud nt. ära ei kustuks.
Siis lased auto magama, et voolutarve juba minimaalseks kukuks. Muidu juhtub halvimal juhul see, et Su ampermeetri kaitse põleb läbi.
Siis ühendad aku massiotsa lahti, nii et vool läbib ainult ampermeetrit. Siis mõõdad ja hakkad ükshaaval kaitsmeid eemaldama ja jälgima, millal voolutarve normi kukub.
NB! Normaalne tühijooksuvool on 50mA!
Kus see kliimaplokk asub ja mis uus maksta võiks? Mulle tundub, et need talvised temperatuuri jamad võisid ka olla sellest plokist tingitud ja nüüd siis plokk läbi. Mis nr kaitsme all see on?priitv8 kirjutas: Kliimas võib tarbida nt. töölepingu lõpetanud samm-mootori (õhuklappe liigutatakse nendega) lõppaste. Eriti, kui on probleeme ka õhu jaotusega. Võimisiganes. NB! Korras kliimaplokk läheb looja u. 5 min peale süüte väljalülitamist.
Nüüd sii son ka multimeeter käepärast. Tunub et siiski on viga akus. Aku pinge langeb väga kiiresti pärast sõitu umbes 10V (jääb mulje nagu 1 pott oleks lühises) ja seda isegi siis kui kohe pärast sõitu aku otsad maha võtta. Pärast 5-tunnist laadimist pinge üle 11,5V ei tõusnud ja kohe kui laadija tagant ära võtsin hakkas pinge jällegi langema, nii umbes 0,01V 2 sekundi jooksul. Soetan uue aku ja kui probleem kaob, siis võib teema lukku panna.