Ikka ja IKKA ja IKKA VEEEL võrreldakse elektriautot üks ühele benapõletajatega.
Päris kuri olen selle vähe läbimõeldud hala peale.
Kui on soovi võrrelda elektriautot ja masuudipressi võrdses hinnakategoorias,
siis elektriauto hinnast lahutada maha aku hind. Punkt.
Päris taun on vaadata neid
ameerika reportereid kes päevast päeva halavad:
"this 100 000 $ car lacks some quality compared to same price MB" vms.
Ja huvitav on ka see, et X on disaini poolest tehtud mitte pisikestele Pariisi tänavatele,
kus on parkimiseks piisavalt ruumi Smardile, aga "plusse/miinuseid" otsitakse just
nendelt tänavatelt, kuhu X-pole loodud. Ärge võrrelge labidaid kühvlitega.
Elon on maininud, et X on rohkem USA-tüüpi ajurakkudele, kellele pikkus laius kõrgus ja kaal
on uhkuse pikenduseks.
Kõik ülejäänud olid 2,1m piiranguga
Ja X-il rohkem vaja ei olegi. 2,1m piirang tähendab seda, et kogu parkimisterritooriumi
ulatuses pole kohta, kust 2,1m sõiduk läbi ei mahu. See aga ei tähenda, et 90% ulatuses
lagi 3,5m kõrgusel pole. Ma muretseks rohkem selle üle, et auto on 5m pikk. Norrakas
Bjorn on käinud "kitsastes parklates" - isegi S ei mahu sisse, räägime pikkusest ja laiusest.
See fakt peaks punkti panema X-i mõõtmete halale. X pole kompaktauto.
X-i hind oli juba jutuks igasugustel konverentsidel. Põhimõte jääb sinna, et tehnoloogia on
väga sarnane. Sisu on samuti sarnane, küll on mõõtmed erinevad. Hind kasvab veidi koos
mõõtmetega, olles 1-1,5 kordne võrreldes sarnase S-iga. Samuti müüginumbrid, ka need ei
tõuse taevasse. Tesla ei vajagi seda. Tesla tahab 3. mudelit. X-i edasilükkamine, nagu ka
ametlikus kirjas mainitud, ei tee pikas perspektiivis grammigi haiget. Niikuinii ei jätku neil
ei akudest ega tooteliini võimsusest, et paugu pealt täita kõigi X-i ettetellijate unistus.
Ja igaks juhuks uuesti: kellele on luksus ilusad õmblused ventilatsiooniava ümber ja värvilised
niidid roolinahal, see ei tea, mida tähendab mugav auto laadimapanemise protsess.
Kui Tesla X/S puhul peaks samamoodi n*ssima nagu Leafi või i3/i8 laadimisluugiga, vot siis
oleks küsimärk, mida põrgut Tesla insenerid aretavad.
Need kel ei ole elektriautot, ma toon teile paraleeli. Elektriauto puhul on laadima panemine
täpselt samasuguse tähtsusega protsess nagu uste lukustamine autol. Tesla puhul võiks arengu
taset võrrelda puldiga keskluku olemasoluga, i3 või Leaf või e-Golf vms puhul on tegemist umbes
samasuguse olukorraga, kus autol on küll kesklukk, aga seda saab rakendada ainult kasutades
võtit läbi ukselingi juures oleva lukusüdamiku ja isegi lisavarustuses ei pakuta puldiga kesklukku.
Merss ja BMW on oma kesklukku putitanud paarkümmend aastat ja ikka veel pole see nii hea nagu
on see Tesla-l. On nad ka käivitussüsteemi aretanud sada aastat, aga ikka veel pole see nii hea
nagu Teslal. On nad ka käiguvahetust putitanud sadakond aastat,aga ikka on see halvem kui Teslal.
Mürasummutus, istumismugavus ja õmblused on tõesti neil paremad, aga seda on
natuke vähe nende aastate ja miljardite peale. Pole mõtet aretada lehmanahka ja niite ja
ventilatsioonivõrede disaini kui autol puudub puldiga kesklukk.
Ja nüüd korrake, Tesla S miinus aku hind on liiga kallis, et mingisugusest luksusest rääkida.