TSI: E39 FSU("siil", reostat) vahetus

Õpetused, mis on abiks ise autot remontides
Foorumi reeglid
Teemad tuleb vormistada korralikult ja informatiivselt!
Vasta
Kasutaja avatar
tanel25
Huviline
Postitusi: 769
Liitunud: 29.05.2007 19:28 18

TSI: E39 FSU("siil", reostat) vahetus

Postitus Postitas tanel25 »

Esimesed tunnusmärgid FSU suremisest olid:
1) Soojendusventikas jäi mõnikord peale süüte välja keeramist veel undama.(Võib aku tühjaks tõmmata)
2)Ventilaator ei allunud enam etteantud käsklustele. (Puhkus nii kuidas ise tahtis. Kord kõvasti ,siis vaikselt jne.)

Enda autol vahetus tehtud ja siit siis minu versioon:
Detail näeb ise välja selline:Vasakul uus ja paremal vana
Pilt
Uus detail näeb välimuselt natukene teistsugune välja,aga sellest pole häda midagi.
Esinduses maksab A varuosa umbes 1300 eeku. Ise panin B varuosa ja maksis umbes 800 eeku.

Ainuke tööriist,mida vahetusel vaja on ristpeaga kruvikeeraja.(võib ka mõned õlled võtta :cool: )
Esimese asjana tuleb eemaldada kõrvalistuja jalgade juurest(keskkonsooli poolt) pildil näidatud detail:
Pilt
Kruvi lahti kruvida ja detail noole suunas välja lohistada.

Järgmiseks asjaks tuleb eemaldada kindalaeka alune plastik. Detaili tuleb sikutada enda poole.(nagu tõmbad sahtlit lahti) Sellest ka pilt: Pilt
Kui selle kätte oled saanud siis avaneb selline pilt:Pilt
Noolega on ära märgitud FSU asukoht.NB! Pilt võib natuke eksitada hetke olukorda sinu autos. See pilt on tehtud siis,kui esimene detail ,mis kruviga on kinni, on veel küljes.Eemaldatud on sellel pildil ainult kindalaeka alune plastik.
Nüüd siis FSU lahti ühendamine:PiltPistiku emaldamiseks pigistada noolte suunas ja sikutada.Kuna see FSU asub parajas urus ja ruumi on seal vähe,siis mina eemaldasin ennem FSU oma pesast ja alles siis pistiku küljest.
FSU oma pesast eemaldamine:Pilt
Suruda õrnalt plastmass naga peale,nagu nool pildilt näitab ja sikutada FSU oma pesast välja. JA KÄES TA ONGI.
4x6=1x nädalas
Kasutaja avatar
Valdek
Huviline
Postitusi: 1750
Liitunud: 30.10.2003 09:29 22
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: TSI: E39 FSU("siil", reostat) vahetus

Postitus Postitas Valdek »

Kogu ürituse kõige suurem viga on FEBI toode. Muu osa 5+
LauriTT
Huviline
Postitusi: 375
Liitunud: 20.05.2008 23:57 43
Asukoht: Tartumaa

TSI: E39 FSU("siil", reostat) vahetus

Postitus Postitas LauriTT »

[quote="Valdek"]Kogu ürituse kõige suurem viga on FEBI toode. Muu osa 5+[/quote]
Põhjenda ka siis, et miks FEBI toode ei ole nii hea!
e36 320
Kasutaja avatar
Valdek
Huviline
Postitusi: 1750
Liitunud: 30.10.2003 09:29 22
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

TSI: E39 FSU("siil", reostat) vahetus

Postitus Postitas Valdek »

[quote="LauriTT"][quote="Valdek"]Kogu ürituse kõige suurem viga on FEBI toode. Muu osa 5+[/quote]
Põhjenda ka siis, et miks FEBI toode ei ole nii hea![/quote]

Minul ei ole vaja midagi põhjendada - aja jooksul selguvad Febi toote kasutajale head ja vead.
Kasutaja avatar
Trionic
Huviline
Postitusi: 1106
Liitunud: 18.11.2005 20:30 31
Asukoht: Tallinn

TSI: E39 FSU("siil", reostat) vahetus

Postitus Postitas Trionic »

Febi detailidega on paraku nii,et alati kasutad uusi juppe,sest vanaks ei jõua need saada.
Sry ot.
52 72 989
--kala--
Huviline
Postitusi: 677
Liitunud: 20.02.2007 14:27 31
Asukoht: Läänemaa

TSI: E39 FSU("siil", reostat) vahetus

Postitus Postitas --kala-- »

[quote="Valdek"][quote="LauriTT"][quote="Valdek"]Kogu ürituse kõige suurem viga on FEBI toode. Muu osa 5+[/quote]
Põhjenda ka siis, et miks FEBI toode ei ole nii hea![/quote]

Minul ei ole vaja midagi põhjendada - aja jooksul selguvad Febi toote kasutajale head ja vead.[/quote]
Ma ei sa aru mida sa plärtsud siis. Põhjenda kui miskit laidad/kiidad.
<powered by 330xd 09>
Toyota LC HJ61
VW b5 tdi
Kasutaja avatar
Valdek
Huviline
Postitusi: 1750
Liitunud: 30.10.2003 09:29 22
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

TSI: E39 FSU("siil", reostat) vahetus

Postitus Postitas Valdek »

[quote="--kala--"]Ma ei sa aru mida sa plärtsud siis. Põhjenda kui miskit laidad/kiidad.[/quote]

Anna andeks, et tunned ennast hingeliselt tugevalt puudutuna Febi toodete pärast. Trionic juba kirjutas piisava tagamõttega kommentaari lugeda oskavate inimeste jaoks. Minu praktika on sama tõestanud.
Kasutaja avatar
Artur_L
Huviline
Postitusi: 4677
Liitunud: 10.10.2007 18:04 41
Peamine sõiduk: Bnw
Asukoht: Narva

TSI: E39 FSU("siil", reostat) vahetus

Postitus Postitas Artur_L »

Milline tootja siis hea on ? Endal pole küll veel Febi varuosadega mingit jama olnud(jah, ma olen alles õpilane ja olen vähe praktikat tunda saanud) aga ikka pole ma ei ühgi tuttava käest ei ühegi automaailma inimese käest midagi halba kuulnud. 1 tüüp isegi kiidab febit tuues ettekäändeks selle, et tal kõik vahetatu jupid febi omad.
Eks Coupé / e38 730d/ Eks Nelikümmend kuus / e46 330dT man/ e60 530d/ Eks 92/ F10/F48 Lci/G20 320d/e60 530d G30 520d M-pack/f11 520d xDrive
Kasutaja avatar
mastergut
Huviline
Postitusi: 785
Liitunud: 14.11.2007 15:51 55
Peamine sõiduk: BMW 530xd
Asukoht: Rakvere
Kontakt:

Re: TSI: E39 FSU("siil", reostat) vahetus

Postitus Postitas mastergut »

AUDI b3 2.3 Quattro , E46 320I , e39 530d 142kw , e61 530xd , e34 524td
Kasutaja avatar
ratteh
Huviline
Postitusi: 255
Liitunud: 22.10.2008 09:15 09
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: TSI: E39 FSU("siil", reostat) vahetus

Postitus Postitas ratteh »

Täna võtan siis õlled ja teen asja ära (y)

p.s. kuna kasutan crashi pannud auto vana siili, siis kas on mõttekas seda kuidagi puhastada?
1,8l E46 coupé 12/1999
Kasutaja avatar
Randofer
Huviline
Postitusi: 1191
Liitunud: 21.07.2009 09:41 38
Asukoht: Tartu/Põltsamaa

Re: TSI: E39 FSU("siil", reostat) vahetus

Postitus Postitas Randofer »

kas keegi e36 "siili" vahetuse nippe ka teab?
When it doesn´t blow it sucks
Kasutaja avatar
RK1.0
Huviline
Postitusi: 540
Liitunud: 17.10.2008 21:45 35
Peamine sõiduk: iS
Asukoht: Tallinn/Pärnumaa

Re: TSI: E39 FSU("siil", reostat) vahetus

Postitus Postitas RK1.0 »

Erinevus on ainult selles, et E36-l asub ta juhi pool. Tuleb juhi jalge pealne plastik ära võtta ja siis juba silmaga näha. :)
Kasutaja avatar
vahur_s
Huviline
Postitusi: 1289
Liitunud: 08.12.2008 10:16 10
Asukoht: Tartu - Jõgevamaa

Re: TSI: E39 FSU("siil", reostat) vahetus

Postitus Postitas vahur_s »

Tuleb välja et fooorumlane bmwtutorial on juba aegade hämaruses antud töö kohta õpetuse teinud.
ricky
Huviline
Postitusi: 22
Liitunud: 12.07.2005 00:36 34

Re: TSI: E39 FSU("siil", reostat) vahetus

Postitus Postitas ricky »

Sai siis ka vahetatud nädalavahetusel see siil!väga hea õpetus!uus osa sai ostetud um-ist!kuidagi kahtlane tundus see febi maha tegemine!läksin kindlapeale välja!
aga ei saa mainimata jätta et um-ist ostetud siil oli üleni plastikust ja ka natuke teistsuguse välimusega kui vana siil!
Siili lõppemise tunnusmärk-ventikad ei töötanud enam üldse!täiesti null....
nüüd kõik ok!
Tänud õpetuse eest! :cool:
Kasutaja avatar
Randofer
Huviline
Postitusi: 1191
Liitunud: 21.07.2009 09:41 38
Asukoht: Tartu/Põltsamaa

Re: TSI: E39 FSU("siil", reostat) vahetus

Postitus Postitas Randofer »

äkki on uuem parem?
mingid modifikatsioonid tehtud
When it doesn´t blow it sucks
Kasutaja avatar
yokohama
Huviline
Postitusi: 97
Liitunud: 17.09.2009 00:04 39
Asukoht: Harjumaa/Tallinn

Re: TSI: E39 FSU("siil", reostat) vahetus

Postitus Postitas yokohama »

Kliimaga variandil see vahetus nüüd nii kerge ei ole, on vaja rohkem kaevata ja lahti võtta...
On selle kohta ka kuskil õpetust?
BMW E34 525TDS 1995
Kasutaja avatar
vahur_s
Huviline
Postitusi: 1289
Liitunud: 08.12.2008 10:16 10
Asukoht: Tartu - Jõgevamaa

Re: TSI: E39 FSU("siil", reostat) vahetus

Postitus Postitas vahur_s »

Miks siis kliimaga variandil raskem on??
Täpselt sama moodi käib, "siili" asukoht on ju sama.
Kasutaja avatar
ratteh
Huviline
Postitusi: 255
Liitunud: 22.10.2008 09:15 09
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: TSI: E39 FSU("siil", reostat) vahetus

Postitus Postitas ratteh »

Mul kliima ja sain vahetatud. Samas juhendist erines sellepoolest, et ees oli veel 1 pajebenn, mis takistas oluliselt ligipääsu. See oli vaja ka maha kakkuda, polnud just kõige mugavam ja kinnasteta käed said veriseks ikka :)
1,8l E46 coupé 12/1999
Kasutaja avatar
yokohama
Huviline
Postitusi: 97
Liitunud: 17.09.2009 00:04 39
Asukoht: Harjumaa/Tallinn

Re: TSI: E39 FSU("siil", reostat) vahetus

Postitus Postitas yokohama »

vahur_s kirjutas:Miks siis kliimaga variandil raskem on??
Täpselt sama moodi käib, "siili" asukoht on ju sama.
BMW E34 525TDS 1995
Kasutaja avatar
vahur_s
Huviline
Postitusi: 1289
Liitunud: 08.12.2008 10:16 10
Asukoht: Tartu - Jõgevamaa

Re: TSI: E39 FSU("siil", reostat) vahetus

Postitus Postitas vahur_s »

Videos on näidatud FSU vahetus e46!
Kasutaja avatar
tanel25
Huviline
Postitusi: 769
Liitunud: 29.05.2007 19:28 18

Re: TSI: E39 FSU("siil", reostat) vahetus

Postitus Postitas tanel25 »

Valdek kirjutas:Kogu ürituse kõige suurem viga on FEBI toode. Muu osa 5+
See viga on nüüd töös olnud 2 aastat :cool: Pole sellel FEBIL häda midagi.
4x6=1x nädalas
Speedest86
Huviline
Postitusi: 131
Liitunud: 11.10.2010 18:38 54
Asukoht: Tartu

Re: TSI: E39 FSU("siil", reostat) vahetus

Postitus Postitas Speedest86 »

e46 kohta pildi materjaliga reostaadi vahetust on ???
For those 9 seconds or less...I'm free...
Kasutaja avatar
maarekl
Huviline
Postitusi: 1299
Liitunud: 18.08.2006 14:15 58
Asukoht: Voru

Re: TSI: E39 FSU("siil", reostat) vahetus

Postitus Postitas maarekl »

Speedest86 kirjutas:e46 kohta pildi materjaliga reostaadi vahetust on ???
paar postitust üleval oli sama link
wolker
Huviline
Postitusi: 1
Liitunud: 11.02.2012 18:03 21

Re: TSI: E39 FSU("siil", reostat) vahetus

Postitus Postitas wolker »

Trionic kirjutas:Febi detailidega on paraku nii,et alati kasutad uusi juppe,sest vanaks ei jõua need saada.
Sry ot.
mul on sama mure siin panin febi siili ja see kestis vaid paar kuud...
speed523
Huviline
Postitusi: 14
Liitunud: 15.02.2012 19:31 47

Re: TSI: E39 FSU("siil", reostat) vahetus

Postitus Postitas speed523 »

Tere!
Minul ka mure selle siiliga.. töötab nii, kuidas ise heaks arvab. Täna mõtlesin, et kisun ta maha ja vaatan, et mis on karul kõhus. Maha võttes hoidsin igaks juhuks soojendust järgi, et näha kas teda liigutades võtab kuidagi hinge veel sisse.. Üllatuseks avastasin, et kui siil läks vastu metalli (massi), siis tõmbas küll hinge sisse.. Nüüd tekkiski mul küsimus selles, et kas on siiski asi siilis või kusagil hoopiski juhtmestikus?!
Autoks siis bmw 523i e39 125
Kuna ma suht uus bmw omaja, siis ei oska ma veel kuskilt otsast viga otsida :shock:
Loodan väga te mõistlikule kaasabile!
speed523
Huviline
Postitusi: 14
Liitunud: 15.02.2012 19:31 47

Re: TSI: E39 FSU("siil", reostat) vahetus

Postitus Postitas speed523 »

Aga kas vigase siili kasutamine võib midagi tuksi ka keerata?????
Üks mu tuttav ütles, et vigane siil võib soojendus mootorile kehvasti mõjuda, kas see vastab tõele!?
Kasutaja avatar
tanel25
Huviline
Postitusi: 769
Liitunud: 29.05.2007 19:28 18

Re: TSI: E39 FSU("siil", reostat) vahetus

Postitus Postitas tanel25 »

[/quote] mul on sama mure siin panin febi siili ja see kestis vaid paar kuud...[/quote]

Huvitav. Mul toimib 2009a oktoobrist praeguseni.
4x6=1x nädalas
enn1
Huviline
Postitusi: 1872
Liitunud: 20.12.2007 11:32 36
Asukoht: Tartu

Re: TSI: E39 FSU("siil", reostat) vahetus

Postitus Postitas enn1 »

speed523 kirjutas:Aga kas vigase siili kasutamine võib midagi tuksi ka keerata?????
Üks mu tuttav ütles, et vigane siil võib soojendus mootorile kehvasti mõjuda, kas see vastab tõele!?
Vigane "siil" võib kehvemal juhul midagi kliimaplokis rikkuda, mootorile see küll mõjuda ei tohiks :roll:
Vasta