1. leht 2-st

TSI: Keretööde koolitus.Jagame tarkuseterasid.

Postitatud: 03.12.2011 20:30 08
Postitas MargusRaska
Kõik vähegi kogenenud asjaosalised võiksid siin teemas jagada oma teadmisi ja kogemusi seoses keretöödega.
Kui näiteks võtta ette üks vana roostetanud bemm ja hakata seda pm. surnust ülesse äratama,siis mis ja kuidas ning mis vahendeid kasutada tasuks jne.jne.

TSI.Keretööde koolitus.

Postitatud: 04.12.2011 17:01 44
Postitas maarekl
MargusRaska kirjutas:Kõik vähegi kogenenud asjaosalised võiksid siin teemas jagada oma teadmisi ja kogemusi seoses keretöödega.
Kui näiteks võtta ette üks vana roostetanud bemm ja hakata seda pm. surnust ülesse äratama,siis mis ja kuidas ning mis vahendeid kasutada tasuks jne.jne.
rooste vastu ei aita miski, see nagu vähk. Kõige mõttekam uue detaili vastu vahetada.

Re: TSI.Keretööde koolitus.

Postitatud: 04.12.2011 17:47 57
Postitas MargusA
Mind huvitaks et mida teha kui on näha et värv hakkab pisut kobrutama.roostet veel pole värv veel peal aga selline väike punn on üleval. :roll:

Re: TSI.Keretööde koolitus.

Postitatud: 04.12.2011 18:44 50
Postitas MargusRaska
maarekl kirjutas:
MargusRaska kirjutas:Kõik vähegi kogenenud asjaosalised võiksid siin teemas jagada oma teadmisi ja kogemusi seoses keretöödega.
Kui näiteks võtta ette üks vana roostetanud bemm ja hakata seda pm. surnust ülesse äratama,siis mis ja kuidas ning mis vahendeid kasutada tasuks jne.jne.
rooste vastu ei aita miski, see nagu vähk. Kõige mõttekam uue detaili vastu vahetada.
Loogiline on jah,et roostesed plekid minema ja uued asemele aga edasi?Millega ja mis järjekorras seda uut plekki hakata katma,et ülihea saaks?Näiteks põhja tegemise puhul nii seest kui väljast poolt.

Re: TSI.Keretööde koolitus.

Postitatud: 04.12.2011 22:24 33
Postitas jargo
ega seda ,kuidas plekki katta ei tea tegelikult keegi!isegi mõtlen enda karpide vahetusele.kõik annaks enne ära töödelda kui keevitama hakkad,kuid peale keevitamist jäävad ikka keevituskohad seestpoolt värvkatteta.need saab küll seestpoolt spetsiaalse kerevahaga üle lasta,kuid nagu elu on õpetanud,siis igale poole see pahatihti ei jõua.ja ikka ja jälle saab keretööline sõimata,kui keegi tuleb tagasi garantiisse asjadega mis roostes.
ega auto surma ei saa ära hoida,seda saab vaid edasi lükata.ja seda teadmata ajaks :|

Re: TSI.Keretööde koolitus.

Postitatud: 04.12.2011 22:58 39
Postitas Heix
margusa kirjutas:Mind huvitaks et mida teha kui on näha et värv hakkab pisut kobrutama.roostet veel pole värv veel peal aga selline väike punn on üleval. :roll:


Kui värv kobrutab siis on see rooste seal all juba üldjuhul olemas.
Varem värvitud auto puhul on tõenäoliselt tegemist halva ettevalmistustööga(on pind halvasti töödeldud,pole kasutatud hapekrunti/roostevastast krunti) ja rooste on jäänud pinna alla ja hakanud vastupidiselt tegutsema,seestpoolt väljapoole roostetama.....

sinu olukorras:laseksin pinna haljaks(vastavaid kettaid mis metallile eriti liiga ei tee leiab vast suurematest autoiluga tegutsevatest poodidest ikka)
teise astmena kasutaksingi happekrunti(sääraseid roostevastaseid vahendeid pakutakse ka spreyna,nende kvaliteedi üle ei saa väga nuriseda)
ja nüüd siis edasi krunt,ja värv ja lakk.
Kindlasti tuleb hajutada et saada ideaalilähedast tulemust.
kui terve auto üleni värvi siis tunduvalt lihtsam.
Kindlasti aitab roostekindlusele hiljem vastu ka nn karbiõli/vaha-uksed seest ja karbid jms pinnad üle lasta ja väga hea roostekindla kihi jätab.....
Kui midagi konkreetset on võin erinevaid lahendusi välja pakkuda,midagi igavest pole võimalik teha sest isegi enamus keretöökodasid annavad oma töödele aastase garantii,mõned isegi vähemgi...lihtsalt pole veel leitud viisi,kuidas metall ei roostetaks...

Re: TSI.Keretööde koolitus.

Postitatud: 06.12.2011 20:18 25
Postitas MargusRaska
Heixilt tuligi juba kasulikke näpunäiteid.

Mis sellest arvad :D
Pilt

Loomulikult lõikan kogu rebase välja ja panen uued plekid..aga edasi :roll:

Re: TSI.Keretööde koolitus.

Postitatud: 06.12.2011 21:26 06
Postitas Heix
MargusRaska kirjutas:Heixilt tuligi juba kasulikke näpunäiteid.

Mis sellest arvad :D
Pilt

Loomulikult lõikan kogu rebase välja ja panen uued plekid..aga edasi :roll:


edasi oleks hea liivaprits,täiesti puhtaks viimnegi roostetäpp välja,jällegi oleks hea happekrunt alla,tavakrunt peale ja siis kivikaitse vms,kivikaitsega koos võid paigaldada ka lisa mürasummutust kui huvi pakub,või otsidagi just säärast vahendit mis täidab kivikaitse otstarbe ja samas summutab hästi ka müra.

Nb! bituumenit sisaldavaid vahendeid ei soovitaks kasutada,kui seda kanda tehase kivikaitse peale pidavat see
selle kivikaitse üles keetma/sulatama.
olen katsetanud ja võin väita et see kohe ei reageeri aga siiski...parem karta kui kahetseda..
üldjuhul peaksid kõik pinnad saama täiesti puhtaks ja liivapritsiga oleks üsna hea nt suvel või kevadel välitingimustes möllata.
Samas on ka vahendeid mis tapavad rooste(paned otse roostele ja rooste tõmbub mustaks/tumesiniseks kuid samas jälle mina neid ei kasutaks,parem saada plekk võimalikult puhtaks ja katta korralikud ained korralike kihtidena peale.
Igatahes edu ja jaksu tööle

Re: TSI.Keretööde koolitus.

Postitatud: 20.12.2011 23:25 37
Postitas karlerik115
Keegi kogemustega mees räägiks kuidas värvi nn hajutada? Vaja autol varsti tagatiib üle värvida, kuidas teostada värvi üleminek? Hea oleks kui keegi kirjeldaks enam-vähem kogu protsessi :)

Re: TSI.Keretööde koolitus.

Postitatud: 21.12.2011 18:13 41
Postitas Heix
karlerik115 kirjutas:Keegi kogemustega mees räägiks kuidas värvi nn hajutada? Vaja autol varsti tagatiib üle värvida, kuidas teostada värvi üleminek? Hea oleks kui keegi kirjeldaks enam-vähem kogu protsessi :)
nii kokkuvõttes võin sulle seletada.....
Parimaks tulemuseks tuleks leida mõni hea koht milleni hajutada.
nt:tagatiib roostetab äärest....ja poole tiiva peal on valsijoon...sel juhul tuleks värvida valsijooneni,valsijoone juurde jääva kihi peaksid laskma üsna õhukese et toonid omavahel seguneks.lakkimisel niipalju et lakijoone sead siis valsijoonest nii umbes 2cm ülespoole ja lakid sinnamaani.jällegi katmisjoonele mineva kihi lased õhukese...pärast poleerid ära selle osa mis jääb valsijoonest ülespoole.....
ja värv peab sul olema sama tooni muidu jääb tiiva ja ukse vahel toonivahe sisse........
ühesõnaga,robustseid katmisjooni olla ei tohi,pead kasutama õigeid asju õigeteks otstarveteks,muidu see asi ei pruugi toimida...lased paksu kihi värvi valsiäärele jääb alles triip,lased paksu kihi lakki katmisjoonele tuleb ette mõttetult suur poleerimine...
Niipalju ka et kahjustusteta värvkatte matistad ära kas karukeelega(punane peaks olema selleks sobilik)või vesiliivapaberiga märjal meetodil(vana viis,enam nii vägapalju ei tehta)
ühesõnaga,edu ja kui üritad asja ise teha ja asud mulle lähedal võin näpunäiteid jagada ja asja üle vaadata..

Re: TSI.Keretööde koolitus.

Postitatud: 22.12.2011 11:37 15
Postitas marco505
Heix kirjutas: Samas on ka vahendeid mis tapavad rooste(paned otse roostele ja rooste tõmbub mustaks/tumesiniseks kuid samas jälle mina neid ei kasutaks,parem saada plekk võimalikult puhtaks ja katta korralikud ained korralike kihtidena peale.
njah,kuidas kellelgi...ise olen seda loctite roostemuundurit kasutanud..proovinud seda igate pidi..siiamaani olen rahule jäänud,ainuke asi mis rooste peatab...loomulikult on vaja alguses füüsiliselt rooste eemaldada,nii palju kui saab,kuid tahes tahtmata jääb vahel ikka sinna metalli sisse midagi,mida vahel silmaga ei eristagi,seega olen seda peale pannud 24h ja siis edasi läinud oma töödega.Enda autol see hetkel ikka veel peal mõnes kohas ,näiteks ukse sisemine äär kobrutas,lasin sealt kõik haljaks,ja siis see peale,esimene kord ei õnnestunud ja tõmbus paari päevaga pruuniks,siis lasin uuesti haljaks ja siis uuesti see peale.nüüd on tumedaks jäänud.See tekitab sellise kihi,millest vesi ega niiskus ka läbi ei tungi.Topsi küljel kirjas küll et võib kasutada alus värvina,kuid ei tea,mingi aeg sai üle krunditud siis kuidagi hakkas reageerima(seda tegi töökaaslane),kuid arvan et asi oli selles et see polnud jõudnud ilusti ära kuivada,sest see on vesibaasil aga krunt ju ei ole.
Nii et isiklikest kogemustest julgen seda soovitada.
Asi siis sellise pudeli sees
Pilt
Ja ise seda ostnud auto maailmast.

Samas on olnud ka erandeid,näiteks võin tuua mazda 6 esitiivad :D
sai tehtud,kuid sisse jäid mingid mikro augud(mida silmaga nagu ei eristanudki) ja nädala pärast jälle tiivad mullitasid,selle vastu aga ei aita miski,ainult kas keevitamine või siis uued tiivad.

Re: TSI.Keretööde koolitus.

Postitatud: 12.04.2012 09:14 12
Postitas MargusRaska
Kui ma nüüd tahaks alustada värvimist,siis mitme ati peale peaks kompressori häälestama umbes,et oleks normaalne?
Heix kunagi valgustas mind sellel teemal,aga see oli väga ammu ja seda vanamehe pead... :roll:

Re: TSI.Keretööde koolitus.

Postitatud: 12.04.2012 16:40 28
Postitas jargo
kompressori häälestamine ei olegi nii tähtis kui värvipüstoli häälestamine ja vajaminev õhukogus.
ise olen piisavalt kaua ja erinevaid kompressoreid katsetanud.hetkel kasutan ise ka veel korraga kahte masinat.
üks ei jõua ära toita.

kui sul on hvlp püstol siis nendel on püstolis läbi lastav õhusurve 2-2,5 bar .samas ei ole seda survet nii lihtne hoida,kui on väiksemat sorti kompressor.läbilastav õhukogus on ka 350-450 l

kompressor on minul konkreetselt tuunitud 6,5 bari peale.vahepaak on ca 250l
püstoli siserõhk on 2,5bar värvimisel ja lakkimisel tõstan 3,0 peale.siis jääb pind ilusti sile.

Re: TSI.Keretööde koolitus.

Postitatud: 12.04.2012 18:29 27
Postitas Heix
jargo kirjutas:kompressori häälestamine ei olegi nii tähtis kui värvipüstoli häälestamine ja vajaminev õhukogus.
ise olen piisavalt kaua ja erinevaid kompressoreid katsetanud.hetkel kasutan ise ka veel korraga kahte masinat.
üks ei jõua ära toita.

kui sul on hvlp püstol siis nendel on püstolis läbi lastav õhusurve 2-2,5 bar .samas ei ole seda survet nii lihtne hoida,kui on väiksemat sorti kompressor.läbilastav õhukogus on ka 350-450 l

kompressor on minul konkreetselt tuunitud 6,5 bari peale.vahepaak on ca 250l
püstoli siserõhk on 2,5bar värvimisel ja lakkimisel tõstan 3,0 peale.siis jääb pind ilusti sile.
eks see värvirõhk sinnakanti jääbki kuigi minu arvates on 2.5bar ülempiir,sõltuvalt siis värvist tuleks seda korrigeeridega.....terve auto üle värvid siis vast nii suurt tähtsust pole aga kui peaksid nt värvima pool külge ja leidma sama tooni siis peaks kihtide arvu ja rõhuga mängima et õige kõige lähedasem toon leida....
ja kindlasti peab rõhk olema stabiilne nagu jargo mainis,vastasel juhul võid tulemusena leida ebaühtlase värvikihi,ebaühtlase tera jaotuse,kusjuures seda viimast võid leida ka sel juhul kui lastud kohati kas liiga lähedalt või kaugelt või erinev kihtide arv.......

Re: TSI.Keretööde koolitus.

Postitatud: 12.04.2012 20:29 27
Postitas MargusRaska
Nii ma umbes mäletasin ka,et ca 2,5-3 barri.Eks muidugi tuleb iga asi aja jooksul ise käppa,aga soovitused ja nõuanded siiski teretulnud.
Tänud kõikidele Instruktoritele :D

Re: TSI.Keretööde koolitus.

Postitatud: 16.04.2012 21:15 42
Postitas Tauri.
Kumb on kerele parem kas vesilihv enne värv või lihtsalt lihvida?

Re: TSI.Keretööde koolitus.

Postitatud: 16.04.2012 22:25 56
Postitas jargo
mina olen teinud nii ja naa.kui sul kuskilt pahtel paistab,siis ei tohiks selle koha peal vesilihvi teha.polüesterpahtel imab niiskuse sisse.hiljem hakkab järelkuivades mulle üles laskma.kui jupp mida värvid on ilusti krunditud siis loomulikult vesilihv.ise kasutan matistuspastat ja seda ilma veeta kasutada ei saagi!
haljale metallile ei ole ka vesilihv hea.näiteks paljaks nühitud nurgad jne.

minu arust jääb tulemus täiesti rahuldav,kui pind lihtsalt enne värvi 600.sega üle tömmata.kuivalt!

Re: TSI.Keretööde koolitus.

Postitatud: 30.04.2012 14:25 41
Postitas massu
Ise olen teinud enne krunti 380 paberiga ning krundi lihvinud enne värvi tavalise 500´ga üle ning seni pole mitte midagi kunagi välja kuivanud. :roll:

Re: TSI: Keretööde koolitus.

Postitatud: 07.10.2012 08:54 49
Postitas MargusRaska
Mis oleks hea vahend nn. peidetud plekkide kaitsmiseks?Mõtlen siis karpide jne.sisu.
Ja veel oleks mingit head vahendit vaja topeltplekkide kaitseks,mis hästi vahele imbuks-roniks.Selle all mõtlesin selliseid kohti mis ca.10 mm.teineteisega kattuvad...tagatiiva remontkomplekti suht ulme serv-servaga kokku panna,et kõveraks ei kisuks :roll:

Varsti hullud keretööd tehtud,siis lisan siia ka mõned pildid ja näpunäited.

Re: TSI: Keretööde koolitus.

Postitatud: 07.10.2012 12:24 49
Postitas Heix
MargusRaska kirjutas:Mis oleks hea vahend nn. peidetud plekkide kaitsmiseks?Mõtlen siis karpide jne.sisu.
Ja veel oleks mingit head vahendit vaja topeltplekkide kaitseks,mis hästi vahele imbuks-roniks.Selle all mõtlesin selliseid kohti mis ca.10 mm.teineteisega kattuvad...tagatiiva remontkomplekti suht ulme serv-servaga kokku panna,et kõveraks ei kisuks :roll:

Varsti hullud keretööd tehtud,siis lisan siia ka mõned pildid ja näpunäited.

Lisan väikse lingi:
http://www.keemia24.ee/shop/product/ter ... tsevaha-1/" onclick="window.open(this.href);return false;

Tegemist siis säilitusvahaga,vajab küll spets püssi millega lasta kuid asi on seda väärt.
Kui kõik karbid sellega seest täis lasta siis on lootust et asi jääb paariks aastaks püsima :lol:
Seda vaha võid lasta igale poole sisepindadele,ronib väga hästi igale poole vahele.
Ainult et kallis lõbu on :cry:

Re: TSI: Keretööde koolitus.

Postitatud: 07.10.2012 15:36 38
Postitas MargusRaska
Kas need hinnad on eurodes? :roll: Kui kroonides ja tõhusad,siis polegi ju hullult kallis :)

Re: TSI: Keretööde koolitus.

Postitatud: 07.10.2012 20:59 32
Postitas Heix
MargusRaska kirjutas:Kas need hinnad on eurodes? :roll: Kui kroonides ja tõhusad,siis polegi ju hullult kallis :)

see link oli jah 10le liitrile ja kroonides...
purk mingi 20eur kanti on......
Aga auto peale on võimalik 2 purki edukalt ära lasta....kuda võtta,mitte väga kallis aga odav ka pole-.

Kui otsid sama firma toodet siis kindlasti Teroson HV400,see selline hea asi mida võib pm igale poole lasta.Sealhulgas ka põhja alla mastiksi peale,algul on vedelam,hiljem jääbki selline vahakiht mis kergelt maha ei tule.

Re: TSI: Keretööde koolitus.

Postitatud: 07.10.2012 21:53 23
Postitas -Priit-
Tervist, kas see aine sobib ka tiibade sisepindadele, nagu autodel originaalis tiivad seest mingi kollase määrdega koos on?
Seda kuskil Tartus ka müügil võib olla, või saab ainult sealt keemia lehelt tellida?

Re: TSI: Keretööde koolitus.

Postitatud: 07.10.2012 22:58 34
Postitas Heix
-Priit- kirjutas:Tervist, kas see aine sobib ka tiibade sisepindadele, nagu autodel originaalis tiivad seest mingi kollase määrdega koos on?
Seda kuskil Tartus ka müügil võib olla, või saab ainult sealt keemia lehelt tellida?
Sobib ka tiibade sisepindadele,ka uste sisemusse ja igale poole mujale.
Ja antud aine on kollase värvusega....Kuid paljud uued autod tulevad täiesti korrosiooni tõrjeta...
See keemia link oli esimene mis tuli googeldades,kõige parem oleks tellida terosoni eesti esindajatelt.
kel tutvusi,võimalik ka ebayst tellida....

viide: http://www.loctite.ee/cps/rde/xchg/henk ... 0000013F5Q" onclick="window.open(this.href);return false;

Kusagil pole niisama müügis näinud,võimalik et on kuid pead ei anna...vajadusel võta maaletoojaga ühendust ja telli paar potti endale.

Re: TSI: Keretööde koolitus.

Postitatud: 25.11.2012 04:10 38
Postitas nugis316
Tartus müüakse loctite tooteid küll,täpselt ei mäleta kas oli äkki tähe 118,benefit firmal nimeks

Re: TSI: Keretööde koolitus.

Postitatud: 26.11.2012 18:33 16
Postitas MargusRaska
Keremeistrid soovitasid mulle HAGMANS-i tooteid.
Karbid ja muud jutud seest-CAROSOL TO 3.ja põhjamastiks-CAROSOL F 40.
Kommentaarid oleks oodatud :roll:

Re: TSI: Keretööde koolitus.

Postitatud: 08.12.2012 10:46 17
Postitas Heix
MargusRaska kirjutas:Keremeistrid soovitasid mulle HAGMANS-i tooteid.
Karbid ja muud jutud seest-CAROSOL TO 3.ja põhjamastiks-CAROSOL F 40.
Kommentaarid oleks oodatud :roll:


Pole kuulnudki :D

Re: TSI: Keretööde koolitus.

Postitatud: 10.12.2012 17:50 57
Postitas krs
Heix kirjutas:
-Priit- kirjutas:Tervist, kas see aine sobib ka tiibade sisepindadele, nagu autodel originaalis tiivad seest mingi kollase määrdega koos on?
Seda kuskil Tartus ka müügil võib olla, või saab ainult sealt keemia lehelt tellida?
Sobib ka tiibade sisepindadele,ka uste sisemusse ja igale poole mujale.
Ja antud aine on kollase värvusega....Kuid paljud uued autod tulevad täiesti korrosiooni tõrjeta...
See keemia link oli esimene mis tuli googeldades,kõige parem oleks tellida terosoni eesti esindajatelt.
kel tutvusi,võimalik ka ebayst tellida....

viide: http://www.loctite.ee/cps/rde/xchg/henk ... 0000013F5Q" onclick="window.open(this.href);return false;

Kusagil pole niisama müügis näinud,võimalik et on kuid pead ei anna...vajadusel võta maaletoojaga ühendust ja telli paar potti endale.
Mina sain seda Tartus Falleroonist, aga alles nüüd märkasin et püstoliga vaja kanda... Kust püstolit saab?

Re: TSI: Keretööde koolitus.

Postitatud: 10.12.2012 18:43 20
Postitas MargusRaska
googeldades leiad mitmeid müüjaid.
Ise hankisin kohalikust Keremeistrist.
Õige nimetus on muidugi sellel asjal-põhjamastiksi pealekandmise suruõhu püstol.Kaasas on voolik koos pihustiga karpide ja muude nurgataguste tarbeks.


http://www.autokaubad24.ee/et/tooted/mu ... tol-walmec" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: TSI: Keretööde koolitus.

Postitatud: 10.12.2012 20:57 00
Postitas Heix
MargusRaska kirjutas:googeldades leiad mitmeid müüjaid.
Ise hankisin kohalikust Keremeistrist.
Õige nimetus on muidugi sellel asjal-põhjamastiksi pealekandmise suruõhu püstol.Kaasas on voolik koos pihustiga karpide ja muude nurgataguste tarbeks.


http://www.autokaubad24.ee/et/tooted/mu ... tol-walmec" onclick="window.open(this.href);return false;


Terosoni maaletooja soovitab/pakub hoopis teist püssi kuid see ajab ka asja ära.