TSI:BMW INPA 5.06 install (lihtsamast lihtsam install) vt 1.postitus

Õpetused, mis on abiks ise autot remontides
Foorumi reeglid
Teemad tuleb vormistada korralikult ja informatiivselt!
Kasutaja avatar
priitv8
Huviline
Postitusi: 7892
Liitunud: 04.02.2004 10:59 34
Asukoht: city

Re: TSI:BMW INPA 5.06 install (lihtsamast lihtsam install) vt 1.postitus

Postitus Postitas priitv8 »

96 aasta E39-l peaks veel KL-liini diagnostika olema, ehk ADS on parim lahendus.
Iseasi, kui täpselt need hiinakad originaalskeemi järgi tehtud on.
Nagu ttsys ütles, loeb 7 ja 8 kokkuühendamine ainult OBD pistikuga auto jaoks. Ümmargusel pistikul kapoti all pole vahet.
Lisaks massile ja plussile on olulisim klemm 20, klemmi 15 ei pruugi Sinu autol enam olla ja 17 ka mitte.
https://pinoutguide.com/CarElectronics/ ... nout.shtml
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
Kasutaja avatar
Silver88
Huviline
Postitusi: 1575
Liitunud: 05.09.2010 22:56 34
Peamine sõiduk: X5 3.0sd 08’ /E91 320dA 06'
Telefon: 56642342
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: TSI:BMW INPA 5.06 install (lihtsamast lihtsam install) vt 1.postitus

Postitus Postitas Silver88 »

Kõik autod alates E39 on OBD2. ADS sobib E34/E36 jne.
7-8pini sildadamine on natuke ebaselge minu jaoks, kuna CANi liiklus käib ju läbi 6 ja 14pini :)
ADS jaoks on vaja ka teist adapterit.
Kasutaja avatar
priitv8
Huviline
Postitusi: 7892
Liitunud: 04.02.2004 10:59 34
Asukoht: city

Re: TSI:BMW INPA 5.06 install (lihtsamast lihtsam install) vt 1.postitus

Postitus Postitas priitv8 »

Silver88 kirjutas: 21.10.2020 06:20 32 Kõik autod alates E39 on OBD2.
Aga ainult salongis on OBD pesa alates MY2001 uuendustega. Ehk siis likvideeriti klassikaline ümmargune pistik lõplikult. Detailid nt siin.
Enne seda eksisteeris veel mingi üleminekulahendus, kus autos olid mõlemad pistikud olemas (ümmargune kapoti all ja OBDII salongis). Seal oli veel nii lahendatud, et K-liini signaal jõudis salongipesasse läbi ümmarguse pistiku korgi. Seega pidi salongist proovides ümmargune kork kindlasti peal olema.
Silver88 kirjutas: 21.10.2020 06:20 32 ADS sobib E34/E36 jne.
Sobib kindlasti ka E39-le sest kasutasin oma 04-2001 autol väga edukalt. Ainult ümmarguse otsa asemel tuleb kasutada OBD-d sest kapoti all enam ümmargust ei olnud.
Silver88 kirjutas: 21.10.2020 06:20 32 7-8pini sildadamine on natuke ebaselge minu jaoks, kuna CANi liiklus käib ju läbi 6 ja 14pini :)
E39 ei ole CAN diagnoosi auto (D_CAN puudub). On endiselt K-liini (TXD, TXD_2) ja see on redutseeritud ühe juhtme peale, st. L-liini enam ei kasutata.
7-8 pini teema ongi selles, et kuna OBD on algselt pärit USA-st kus iga state trooper võib oma universaalse OBD skänneri Sulle külge lüüa ja heitmetega seotud korrasolu kontrollida, lahutas BMW kõik kontrollerid OBD pistikus kahe pinni vahel ära. OBD standardse 7 küljes on ainult heitmetega seotud moodulid, st DME ja EGS. Kõik ülejäänud, BMW-spetsiifilised on 8 pini küljes mis OBD standardi järgi on "for manufacturer use".
Testri pool võib nad vabalt kokku ühendada, sest tehniliselt on tegu ühe siiniga ja testril kahte eraldi K-Liini sisendit pole.
Sellel pildil siin on põhimõte ilusti välja joonistatud.
Silver88 kirjutas: 21.10.2020 06:20 32 ADS jaoks on vaja ka teist adapterit.
Millist? Originaalis oli ta ehitet veel RS232 jadapordi peal, moodsad hiinakad on USB ja sisaldavad USB-RS232 konverterit kuskil enda sees. Kui seda ei ole, on vaja välist üleminekut.
ADS jaoks oli vaja mingi draiver installida kui ma õigesti mäletan. Kui sinna vahele tuleb USB-to-Serial konverter, tuleb see ka veel tööle saada.
Ise kasutasin vanakooli serial pordiga läpakat, elu palju lihtsam.
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
ttsys
Huviline
Postitusi: 5300
Liitunud: 20.07.2011 17:24 45
Asukoht: Tallinn, Tel:51905398
Kontakt:

Re: TSI:BMW INPA 5.06 install (lihtsamast lihtsam install) vt 1.postitus

Postitus Postitas ttsys »

Pikk jutt lühidalt. 7-8 pin sildamisega keeratakse interface pekki, sest valdav osa BMW e kered on dubleeritud protokollidega; ADS+OBD (näiteks 96' e39, e38) või OBD+*CAN (n 2005 e90,e60). Emuleerimisel tekib moodulitest sisevõrgu konflikt ja nendes kaablites chip annab otsad. Pealegi seeria lci edasi on 8 pin teise funktsionaalsusega ja uus kaotus, kui sinna on K liin riputatud.
PS: ADS interface tahab otse jadaporti; usb-serial adapterid seal ei tööta.
Kasutaja avatar
priitv8
Huviline
Postitusi: 7892
Liitunud: 04.02.2004 10:59 34
Asukoht: city

Re: TSI:BMW INPA 5.06 install (lihtsamast lihtsam install) vt 1.postitus

Postitus Postitas priitv8 »

Ehk siis, auto, juhe ja ediabas.ini peavad omavahel klappima.
Mina kasutasin custom-made ADS adapterit, softingu skeemi järgi Tallinnas ehitati.
OBD pistikus panin ka 7 ja 8 kokku omavahel, sest ADS poole on sealt 1 K-liin ja 1 L-liin ning mingit muud kontrollerit vastu ei tule.
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
Kasutaja avatar
Silver88
Huviline
Postitusi: 1575
Liitunud: 05.09.2010 22:56 34
Peamine sõiduk: X5 3.0sd 08’ /E91 320dA 06'
Telefon: 56642342
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: TSI:BMW INPA 5.06 install (lihtsamast lihtsam install) vt 1.postitus

Postitus Postitas Silver88 »

ttsys kirjutas: 21.10.2020 11:37 29 Pikk jutt lühidalt. 7-8 pin sildamisega keeratakse interface pekki, sest valdav osa BMW e kered on dubleeritud protokollidega; ADS+OBD (näiteks 96' e39, e38) või OBD+*CAN (n 2005 e90,e60). Emuleerimisel tekib moodulitest sisevõrgu konflikt ja nendes kaablites chip annab otsad. Pealegi seeria lci edasi on 8 pin teise funktsionaalsusega ja uus kaotus, kui sinna on K liin riputatud.
PS: ADS interface tahab otse jadaporti; usb-serial adapterid seal ei tööta.
Ühelgi (v.a USA vb) 2005 autol ei ole 6 ja 14 pini kasutusel CAN busi jaoks. (PT-CAN ja CAN ainult moodulite vaheline suhtlus) On ainult JBBFist jooksev TXD1 ots pin nr 7 kasutusel. Uuematel autodel, millel on CAN OBD connectoris, ei leidnud mina nt E60/E70/E90 autot, kus oleks CANi puhul pin 7 või 8 kasutusel OBD pistikus. Mina olen enda sillatud pinnidega OBD bluetooth seadet kasutanud erinevate autode peal ning pole kordagi CAN transceiver maha surnud. Nii et kui mingit skeemi ei näe, kus kõik välja toodud, keeldun antud väidet uskumast.
ttsys
Huviline
Postitusi: 5300
Liitunud: 20.07.2011 17:24 45
Asukoht: Tallinn, Tel:51905398
Kontakt:

Re: TSI:BMW INPA 5.06 install (lihtsamast lihtsam install) vt 1.postitus

Postitus Postitas ttsys »

Räägi oma sellest "OBD bluetooth seadmest". Põnevusega tahan sellist näha, kus kwp2000, iso9141 protokollid ehk katab bmw-obd protokollid, K liini toetades kõik aastast 1995.
Pakun, et pigem on see sul OBD-DEEP, mis oskab mitte rohkem kui on antud elm327-le, kus iso9141-2 jne, ning kui nii siis 7-8 pin sildamine on ka seal paras totrus, kui mitte öelda laus rumalus. Pealegi jutt ei käi mingi saatja maha põlemisest vaid interface-i sellest kivist, mis emuleeringut kannab. Pealegi OBD-DEEP/elm327 seda asetust ei oma nagu need k-dcan jne.
Silver88 kirjutas: 22.10.2020 06:37 32 ....Mina olen enda sillatud pinnidega OBD bluetooth seadet kasutanud erinevate autode peal ning pole kordagi CAN transceiver maha surnud. Nii et kui mingit skeemi ei näe, kus kõik välja toodud, keeldun antud väidet uskumast.
Kasutaja avatar
Silver88
Huviline
Postitusi: 1575
Liitunud: 05.09.2010 22:56 34
Peamine sõiduk: X5 3.0sd 08’ /E91 320dA 06'
Telefon: 56642342
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: TSI:BMW INPA 5.06 install (lihtsamast lihtsam install) vt 1.postitus

Postitus Postitas Silver88 »

ttsys kirjutas: 22.10.2020 09:37 40 .....

Ma arvan et pole mōtet antud teemat enam risustada. Ise teab igaüks mis interfeissi keegi kasutab. Mina räägin vaid enda kogemusest.
ttsys
Huviline
Postitusi: 5300
Liitunud: 20.07.2011 17:24 45
Asukoht: Tallinn, Tel:51905398
Kontakt:

Re: TSI:BMW INPA 5.06 install (lihtsamast lihtsam install) vt 1.postitus

Postitus Postitas ttsys »

Selles kontekstis on kõik kommentaarid üks suur risustus. Miks ei maini siis seda oma kogemust, millise auto peal on vaja 7-8pin sillata, et seda OBD-DEEP kasutada? Puhtalt tehniline küsimus.
Kasutaja avatar
Silver88
Huviline
Postitusi: 1575
Liitunud: 05.09.2010 22:56 34
Peamine sõiduk: X5 3.0sd 08’ /E91 320dA 06'
Telefon: 56642342
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: TSI:BMW INPA 5.06 install (lihtsamast lihtsam install) vt 1.postitus

Postitus Postitas Silver88 »

ttsys kirjutas: 22.10.2020 10:36 48 Selles kontekstis on kõik kommentaarid üks suur risustus. Miks ei maini siis seda oma kogemust, millise auto peal on vaja 7-8pin sillata, et seda OBD-DEEP kasutada? Puhtalt tehniline küsimus.
E38/E39 nt. Deep obd fw puhul ei pea nt kuskilt dcan exe alt seadistama adapterit nagu peab seda tavalise kaabliga tegema, lülitades kwp pealt dcani peale nt. Minul 7-8pin sillatud ka kasutan juba üle 1.5a niimoodi. Mitu nö inpa kaabli transceiverit jah “maha pölenud” kuid see “elm327” töötab kenasti ning teeb kõike sama asju mis kaabelgi.
ttsys
Huviline
Postitusi: 5300
Liitunud: 20.07.2011 17:24 45
Asukoht: Tallinn, Tel:51905398
Kontakt:

Re: TSI:BMW INPA 5.06 install (lihtsamast lihtsam install) vt 1.postitus

Postitus Postitas ttsys »

Nõus, sellel on rida tugevusi ja eeliseid. OBD-deep firmware toetab ka KWP2000, KWP1281, TP2.0... ja selles võtmes ikka kõva eelis ka mitme teise automargi suunas.
Kasutaja avatar
alziz
Huviline
Postitusi: 31
Liitunud: 25.03.2004 20:41 09
Peamine sõiduk: X5

Re: TSI:BMW INPA 5.06 install (lihtsamast lihtsam install) vt 1.postitus

Postitus Postitas alziz »

Tahan lihtsalt tänada!

Tänud Silver88 Softi eest, sain oma X5 e53 õhkvedrustuse vea kustutada ja nüüd kõik toimib suurepäraselt.
Super, et sellist asja niisama jagasid. :D
BMW X5 2005 (Nacht-blau)
kurikristjan
Huviline
Postitusi: 284
Liitunud: 16.02.2014 19:36 35
Peamine sõiduk: E38, E30
Telefon: 53858447

Re: TSI:BMW INPA 5.06 install (lihtsamast lihtsam install) vt 1.postitus

Postitus Postitas kurikristjan »

Sain Silver88 softiga INPA toimima, 16-20 adapteriga E39 loeb ilusti, M52/54 mootoriajule saab ligi, aga E38 peal DDE4.0 ei saa, viga: no response from control unit vms. Samas BMWScanner saab, auto viga ei tohiks seega olla. Kas kellelgi on ideid, mis võiks valesti olla? Tahaks just live datat näha. Eelmisel suvel teise arvutiga sai nagu lugeda, seega oletan, et auto ikka korras.
Vasta