Värviparandused

Üldised arutelud ning näpunäited
Kasutaja avatar
skyline
Huviline
Postitusi: 319
Liitunud: 15.05.2007 15:49 20
Asukoht: Tartu

Re: Värviparandused

Postitus Postitas skyline »

Võtaks ka veidi sõna nende pisikeste parandusvärvi potsikute osas. Olen nendega (algul Presto tooted, hiljem Motipi omad) viimased 15 aastat erinevatel autodel kivitäkkeid ja pisikriime parandanud.
Kõige huvitavam on see, et ega see värv ei taha kivitäkkel kuigi kaua püsida, kevadel värvid koha üle ja sügisel avastad taas, et seal haljas plekk taas ning vaja uuesti värvida. Isegi metallikvärvidel, millel panen värvile ka eraldi lakikihi peale on tulemus ikkagi see, et mingi aja pärast on see värv seal kadunud.
Ja nende Motipi omadega õige värvitooni leidmine on paras peavalu. Näiteks on uuena Eestist ostetud auto, mis pole kordagi matsu pannud ega üle värvitud. Presto parandusvärvi toon ühtis ideaalselt. Nüüd Motipi oma ei suutnudki seda pisikest potsikut leida, mille toon oleks tagumise lävepakuga (NB! Pleekimata koht originaalse tooniga) sobinud.
Lõpuks sain Motipi 400 ml purgis parandusvärvi, mille toon auto värviga ühtis ja tuligi värvi eelnevalt kuskile topsi pihustada, kust siis peenikese pintsliga kandsid täketele ja kraapsudele.
Mul on väga kahju, et see Presto liideti Motipi külge ja seetõttu loobuti Presto kaubamärgi alt parandusvärvide tootmisest, nende Motipi omadest õige tooni leidmine on ikka paras peavalu.
Muide, kui keegi tahab oma värvikoodi järgi leida vajalikku parandusvärvi, siis on olemas Motip Color Guide http://www.motip.nl/?page=26&mid=0&lang=EN
Vajadusel aitan Tartus veakoodide lugemisel (OP-com, Delphi,Autel Maxiscan, ELM327 seadmed)
Kasutaja avatar
oo7
Huviline
Postitusi: 4507
Liitunud: 29.12.2008 14:28 16
Peamine sõiduk: BMW 330Ci
Asukoht: Tallinn

Re: Värviparandused

Postitus Postitas oo7 »

see on õige et aeroooli kulub kõvasti ja kihte tuleb ikka väga palju lasta, ma kütsin ka neerupleki peale mingi 1,5 purki ära.

Muidu kas äki ei oleks tark see neeruplekk relakaga haljaks lasta ja happekrundiga enne üle teha, äki siis kestab??
Lauri_R

Re: Värviparandused

Postitus Postitas Lauri_R »

toivoku kirjutas:
ah? Ise poleerinud motipi spray lakki eest tagant pealt alt ja siiani sanaud asja ikka korralikult läikima. Lihtsalt laki kihtidest oleneb või noh kui palju seda lakki lasta. Spray värvide teemaks ongi see,et neid kulub palju rohkem kui päris värvi. Minul kulus tagastange peale 3,5 purki värvi ja 3 purki lakki, läigib kenasti ja pole probleemi. Külje karpidele kulus suth 4 vist kui ma õigesti mäletan. Siiani värv peal, muidugi sela kus ise retsinud olen seal värviga tuuga.
Selge see, et tavalist spray lakki kulub tunduvalt rohkem, kui tahta korralikult läikima detail saada. Kuid poleerimise all pidasin silmas ikka aparatuuriga, käsitsi ega ei nühi jah lakikihti maha :D (ei saa ka nii head tulemust). Ehk tõesti, kui pihustada tuimalt 3-4 kihti kõvendita lakki, siis vb kannatab teatud aja ka masinaga poleerida...tulemuseks on aga väga õhuke värvi kaitsvat kihti. Kõvendiga lakki olen kasutanud ka tavalisele pihustavale värvile. Kui me räägime värviparandusest (kogu stange värvimine ei kuulu sinna alla), siis väiksemate defektide parandamiseks pole isegi vaja värvipüstolit. Mina nt olen kasutanud väikest pintslit, määrides kõvendatud lakki sujuvalt värvile, lasknud kuivada, ning siis masinaga siledaks poleerinud. Nii saab väga edukalt hakkama, ilma et peaks kogu detaili värvima (sobib nt tiivaäärte puhul) ja õige värvitooni korral (k.a töö õnnestumine) on parandus vaevu nähtav, kui üldse.
Muidugi on lihtne ja mugav minna lähimasse tanklasse, haarata Motipi spraylakile ja siis tuhinaga lakkima hakata ;) Ise ka ei viitsi sageli möllata laki segamisega jne :D
Samas tuleks kõvendiga lakk märksa odavam, kuna vajaminev kogus on siis väiksem. Tulevikule mõeldes, tuleb ilmselt esiosa detaile tavalise laki/värvi puhul paari aasta pärast uuesti värvida, kuna ei pea "kivirahele" vastu (omast kogemusest).
Kasutaja avatar
jargo
Huviline
Postitusi: 6100
Liitunud: 20.07.2007 11:43 01
Peamine sõiduk: bmw 330ci
Asukoht: Linnamäe tee 10,Keila
Kontakt:

Re: Värviparandused

Postitus Postitas jargo »

Tulevikule mõeldes, tuleb ilmselt esiosa detaile tavalise laki/värvi puhul paari aasta pärast uuesti värvida, kuna ei pea "kivirahele" vastu (omast kogemusest).
ise maadlen sama probleemi ees.sügisel sai stange tervenisti üle värvitud.kasutatud sai sikkens 3 lakki.
eile autot puhtaks pestes sain suure üllatuse osaliseks.esistangel on lugematul hulgal kivitäkkeid mis on läbi laki ja ka värvi. :shock:
millegipärast on see talv ikka väga jõhkralt kiva vastu esiotsa lennanud.
küsimus targematele`?millega lakkida esistanget et see ikka kivirahele vastu peaks.
kas keegi on kasutanud(kindlasti on)kriimukindlat lakki?maksab küll kaks kolm korda rohkem ,aga ehk see aitaks?
330ci 6k man
e36 Z3 3,1 NA 300+whp:Best ET 11,60@190 kmh
Kasutaja avatar
Roland325
Huviline
Postitusi: 1767
Liitunud: 10.12.2006 13:44 30
Peamine sõiduk: BMW 650
Asukoht: Tartu

Re: Värviparandused

Postitus Postitas Roland325 »

Sikkens peaks normaalne lakk küll olema.
Enda auto sai värvitud paar aastat tagasi ja praeguseks esistangel ja kapoti äärel ainult mõned väiksed kivitäkked.
Kriimukindel lakk on küll natuke elastsem ja tugevam, kuid otse kivitäkete vastu ta suurt ikka ei kaitse.
Oleneb ka, kuidas sõita. Kui maantteel koguaeg teistel p****s sõita, siis tulevad kivitäkked üpris kiiresti, olenemata, kui tugev materjal peal on.
Lauri_R

Re: Värviparandused

Postitus Postitas Lauri_R »

Talvel on see probleem, et natukene soojemate ilmade puhul on teekate paljas, pannakse soola ja see sulatab tee veelgi üles ning nüüd inimesed sõidavad rõõmsalt naelrehvidega, kisuvad kiviklibu lahti ja nagu roland ütles siis sõites kellelgi p****s sajab see kõik tagasõitjale kaela.
Rääkimata suvel teetööde ajal :mrgreen:
Kasutaja avatar
jargo
Huviline
Postitusi: 6100
Liitunud: 20.07.2007 11:43 01
Peamine sõiduk: bmw 330ci
Asukoht: Linnamäe tee 10,Keila
Kontakt:

Re: Värviparandused

Postitus Postitas jargo »

mul tegelt see halb komme jah teistel per..s sõita. :oops:
peab vist ikka normaalset pikivahe hoidma ;)
330ci 6k man
e36 Z3 3,1 NA 300+whp:Best ET 11,60@190 kmh
Kasutaja avatar
oo7
Huviline
Postitusi: 4507
Liitunud: 29.12.2008 14:28 16
Peamine sõiduk: BMW 330Ci
Asukoht: Tallinn

Re: Värviparandused

Postitus Postitas oo7 »

Paldiski maanteel õiget pikivahet hoida pea võimatu, kohe on mingid Dziibimehed oma honda crv-de jms asjadega vahel..

Aga see OT niiet las olla..
Kasutaja avatar
yllar21
Huviline
Postitusi: 538
Liitunud: 13.04.2009 11:03 18
Asukoht: Tallinn/Saaremaa

Re: Värviparandused

Postitus Postitas yllar21 »

jargo kirjutas:peab vist ikka normaalset pikivahe hoidma ;)
kui pikivahet ei kannata hoida, siis sõida mõõda :D
BMW e34 525tds 105kW & Honda CBR1000f 98kW & CBR1000rr 126kW
pokkar
Huviline
Postitusi: 98
Liitunud: 19.09.2007 11:44 54

Re: Värviparandused

Postitus Postitas pokkar »

tons
Huviline
Postitusi: 3
Liitunud: 18.07.2013 11:12 55

Re: Värviparandused

Postitus Postitas tons »

http://www.autov" onclick="window.open(this.href);return false;ärvid.ee
AndresX
Huviline
Postitusi: 213
Liitunud: 30.06.2016 11:36 49
Peamine sõiduk: N57d30

Re: Värviparandused. kivitäkked.

Postitus Postitas AndresX »

Kivitäkked esistangel, neid ju ikka tuleb.
Alpine valget värvi autol tegelesin korduvalt. Lasin segada 2K värvitooni, segasin ise kõvendi sisse, panin väga peene pintsliga või selle Loew-Cornell asjaga https://northlandcarcarers.nz/products/ ... inting-pen täkked kuhjaga täis, vajadusel mitu korda ja lõpuks lihvisin tasa. Plastikrunti üldiselt polnud käepärast ja väikest täket ei karestanud ka, ei tahtnud neid suureks ajada. 3-4 aastat ikka püsis, kui mitte kauemgi.

Nüüd on Mineral White metallik. Värviletis jäi kommunikatsioon veidi poolikuks ja 2K asemel segati hoopis 1K touch-up komplekt, pintslitega. "Valge" alusvärv alla ja teraga lakk peale. Kuna pudelikesi anti 2, siis ma kohe ei jaganud ära, et need ju 1K.

Minu teada lakikiht peab paksem olema kui värvikiht (?), seega värvi väga paksult ei pannud. Lõpptulemus ei olnud hea, liiga tume jäi. 2 täket kapotil häirivad kõige rohkem. Tegin lühikesed klipid, ca 10 MB. Äkki keegi oskab nõu anda kuidas paremini saaks?

Suurem täke siin. Täke-värv on see väiksem, ebatasane ala. Lakk on paksemalt ja laiemalt. Kuna toon vale, siis ei viitsinud päris tasaseks lihvida-poleerida. Lihv 2000 grit märjalt ja poleer must poroloonpadi trelli otsas, Scholl S20 black.
https://www.dropbox.com/scl/fi/uiaavzw5 ... h9pqq&dl=0

Natuke väiksem täke: https://www.dropbox.com/scl/fi/ee4x8h3s ... dhwbx&dl=0

Saan aru, et selline terav väike täke tuleks laiemalt "avada" ja teravad servad kaotada. Aga kui parandusvärvi toon ei lähe täpselt kokku, siis ei hakka enne rohkem näppima kui olen aru saanud, mis ma valesti teen. Touch-up pudelitel on väikesed avad, ajasin sealt peene kruvika sisse ja segasin ikka ka.
Kasutaja avatar
Roland325
Huviline
Postitusi: 1767
Liitunud: 10.12.2006 13:44 30
Peamine sõiduk: BMW 650
Asukoht: Tartu

Re: Värviparandused

Postitus Postitas Roland325 »

Tavalistel mittemetallikvärvidel see süsteem toimib. Teraga värvid on mõeldud püstoliga värvimiseks ja pintsliparandus kohad enamasti ei jäägi sama tooni. Mineral white metallic on 3 etapi värv. Valge alustoon, pärla tera ja lõpuks peale lakk. Seda tooni pintsliga ideaalseks saada on praktiliselt võimatu.
Vasta