1. leht 1-st

Mootori ehitamisel on soovitav vältida järgmist:

Postitatud: 03.02.2005 09:51 31
Postitas Aare
Täna vist sobiv irooniahoog peal selliste asjade tegemiseks :)

10+n võimalust kulutada tjuunimise peale palju raha ja saada sama, mikroskoopiliselt suurem või väiksem võimsus kui tehaseautol :idea:

1. Ostke lammutusest vanu sportnukkasid. Eriti neid, mis on kulunud vale sissetöötamise tõttu või on teadmata parameetritega.

2. Treige originaalklapid lamedamaks tagaküljelt

3. Pange reguleeritav nukaratas ja "tagumikutunde" järgi keerake seda suvalises suunas.

4. Tehke sisselaskekollektoris muudatusi, et sealt kaoks resonants (kaheklapiste mootorite VE on üle 100% stockis)

5. Pange peale väiksema kubatuuriga mudeli väiksema kambriga plokikaaned, see annab vägevat kompressiooni ja põlemiskambri kuju, mida autoehitus ei tunne. Nendel on ka võimsust "soodustavad" väikesed kanalid.

6. Pange seeriakasti ja sillaga peale "käiatud" suure durationi, kuid väikese tõusuga nukkvõlle.

7. Pange seeriamootorile peale reguleeritav bensusurve regulaator ja keerake sealt segu hästi rasvaseks.

8. Sobitage sisse- ja väljalaskekollektor kaanega hoolega kokku.

9. Poleerige sisselaskepordid läikivaks (eriti karpamootoritel).

10. Suurendage porte, kuid jätke klapipesad muutmata. Eriti hea on veel, kui lihtsalt teete ja üldse ei mõtle

11. Pange tänavamootorile (kui 6500 rpm) peale 290 kraadist suurema durationiga nukkvõll

12. Freesige porti suuremaks altpoolt ning pöördekohast laest

13. Freesige kaan madalamaks, aga ärge mingil juhul süvenege tekkivasse kambri kujusse.

14. Paigutage kaa-änd-enn mootoriruumi, soovitavalt väljalaske kohale. Veel parem, kui teete keset kapotto "õhu sisenemisavad". Ärge filtri külgpinna valikul mootori suurust ja pöördeid arvestage.

15. Pange sisselaskesse plastmassist ja kummist torude asemel metalltorusid. Et nad hästi kuumeneks, värvige või anoodige nad mustaks.

16. Ostke lammutusest või tuttava käest vanu torukollektoreid, arvestamata nende sisemõõdu ja primaari pikkuse seost soovitavate pööretega (enamik pakutavaid on saksa TÜVi heakskiiduga tänavasõidukollektorid, mis on arvestatud võimsust andma 6000- 6500 rpm)

Nimekiri on avatud lisamiseks...

Postitatud: 03.02.2005 09:56 30
Postitas kimmo
Läikivad tagapütid?
Hoogsust lisavad kleebised?

Postitatud: 03.02.2005 10:07 43
Postitas Aare
Eip, ma keskendusin valedele sisulistele töövõtetele mootori kallal, nö "teadjameeste" jutule....

Postitatud: 03.02.2005 23:06 28
Postitas Riho
Kasutage mootoris ikka siguli või kamassi õli see määrib hästi ja on mootorile parim

Postitatud: 03.02.2005 23:24 32
Postitas patrik
ja laske võimalikult palju naerugaasi, õiget hulka kütet pole vaja lisada, süüdet pole vaja reguleerida, las detoneerib. ongi äge vaadata kuda kolvid sulavad.
ostke hästi kalleid mootorijuppe ja sõitke romula kütusepumbaga, küttesüsteemi pole vaja ümber teha, las jukerdab kurvis

Postitatud: 05.02.2005 20:27 44
Postitas Jossboy
... ja klappe ärge ka sohveldage las lööb tagasi sisselaskest .........!
Õlirõngaid ei ole ka vaja panna ...

Postitatud: 05.02.2005 20:58 46
Postitas Kristjan
kuule kuule aare sa tead kõike kui ma klappe üldse ei pane siis ju koguaeg on bena peale ah sa ju tead räägi räägi


Saa aru kõigil ei ole sellist raha et kõik tutikat osta las inimesed proovivad ja räägivad mis tahavad. Kas see tõesti häirib sind niiväga. Sa oled ceff kas sellest ei piisa pead koguaeg seda endale meelde tuletama?

Ainult inised ja inised kõigi ja kõige kallal, rahune maha vahepeal!!!

kui sul midagi vastu ütled siis PS abix ära oma ägetat teemat bs'i täis aja

Postitatud: 05.02.2005 22:15 50
Postitas margsu
To Kristjan

Kuule rullnokks. See teema on ju selleks loodud, et pilada kõikvõimalikul moel rullnokse, kellel ei ole raha, et autot korralikult remontida või ehitada. Kes ajavad igasugust jama juttu mootori töö kohapealt ning arvavad, et kui oma masina eriti mõtetult ja maitsetult ära "tuunivad" siis nende enda riista pikkus kasvab 20 cm ja ego peaks kah tõusma. Eks ajage jah oma mõtetute masinatega lapsi taga.

See ei ole kibestusega öeldud vaid uhkusega. Sest BMW on mugav ja hea masin ja ei vääri mõnitamist.

Postitatud: 05.02.2005 23:01 58
Postitas Tanel_P
margsu kirjutas:To Kristjan

Kuule rullnokks. See teema on ju selleks loodud, et pilada kõikvõimalikul moel rullnokse, kellel ei ole raha, et autot korralikult remontida või ehitada. Kes ajavad igasugust jama juttu mootori töö kohapealt ning arvavad, et kui oma masina eriti mõtetult ja maitsetult ära "tuunivad" siis nende enda riista pikkus kasvab 20 cm ja ego peaks kah tõusma. Eks ajage jah oma mõtetute masinatega lapsi taga.

See ei ole kibestusega öeldud vaid uhkusega. Sest BMW on mugav ja hea masin ja ei vääri mõnitamist.
BMW on väärt auto, aga niimoodi solvama ka pole vaja hakata. :roll:

Postitatud: 05.02.2005 23:05 34
Postitas jyri
Huvitav kas keegi tundis ennast puudutatuna?

Minu meelest on tegu päris laheda "Tjuunia Piibliga" :)

Postitatud: 05.02.2005 23:38 08
Postitas Tanel_P
Eks ilmselt need, kes neid võtteid kasutanud on... :roll:
Ma ei tea, mina sellist asja eriti ei seedi. Taolist mõnitamist (mitte, et ma ise selliste tegevustega seotud oleks).... :|

Postitatud: 05.02.2005 23:39 57
Postitas Arvo
Aare, iroonia on kohatu, igaühel pole rahakott puuga seljas eriti noorematel autohuvilistel. Eks siis algul lihtsalt õpitakse oma vigadest. Kas isegi mitte Eiki Lill ei sõitnud romulanukaga? Ja sinu enda 335 tänavasõidu projektile pidi ka ju tulema 300+ durationiga nukkvõll? Bensusurve regulaatoriga sama lugu, kas sa mitte ise seda algul stock mootori peale ei ostnud? Reguleeritava nukarattaga ei saa stock mootori juures küll otseselt tjuunida küll aga oluliselt mootori iseloomu muuta.
Umbes poolte sinu pool välja toodud võtete puhul annaks õige know-how-ga autot kiiremaks või vastavalt vajadusele paremaks muuta, suvaliselt lahmida pole muidugi mingit mõtet.
Leedu spoilerid ja suured sumpa otsad on jah imho väärastunud ilumeel mida ei saa õpetamise teel muuta, loodetavasti tuleb sellega tegelejatele aja jooksul endal aru pähe.
Küll on võimalik anda algajatele juhiseid mootori tuunimisel.
Kokkuvõtteks oleks võinud postituse pealkiri ja sisu olla hariv mitte mõnitav.

Postitatud: 05.02.2005 23:40 21
Postitas Jossboy
Tundub tõesti nii ...!
Lisaks siis mõned hobujõude lisavad kleepsudki kuhugi kone peale ... ! Äkki saabki mõne kw juurde ...?
No vaadake eneste ümber ... ! Ma näen igapäev linnas mõnd " raibet " ringi liikumas , millel ilutsevad mingid nõmedad kleepsud küljes - vist kw -de lisaks !
Mul omal ei ole ka sõiduriist just teab mis väga korras , no a kleepse ja mida iganes veel ma sinna juurde selleks küll ei hakka lisama ... Väliselt näeb välja nagu tehasest välja sõitnud ... ei mingeid lisasi ! Ja polegi vaja silma paista mingi mõttetusega .
Sest POOLIK töö on TEGEMATA töö ... ! Kui midagi teha siis juba HÄSTI !
Nii , et andke rullnokkadele ... BMW on AUTO mitte masin ...

Postitatud: 06.02.2005 09:31 18
Postitas Kristjan
enda riista pikkus kasvab 20 cm ja ego peaks kah tõusma.
Nii ta kahjuks ongi. (tegelt ma ei saa küll aru kudas see siia teemase läheb aga kui sa nii ütled ju siis nii on)

margsu: sõidangi oma masinaga edasi

Aga kõik inimesed ju õpivad millestki tuleb ära proovida vaadata mis teeb ja kui kasu pole siis järgmist asja proovida. Muidugi võib ju netist kohe lugeda mida teised arvavad, aga siis jääb aretamise/katsetamise rõõm ära ju...

Ja kas see et minu sissetulek kuus on 6000 krooni tähendab, et ma ei või autoga sõita? Muidugi ma ei jõua hoolitseda auto eest nagu siin aare ja patric. Kuna on ka elada vaja.

Re: "Tjuunimisvõimalused"

Postitatud: 06.02.2005 12:16 11
Postitas Siil udus
autori isiklikud kogemused :lol:

16. Ostke lammutusest või tuttava käest vanu torukollektoreid, arvestamata nende sisemõõdu ja primaari pikkuse seost soovitavate pööretega (enamik pakutavaid on saksa TÜVi heakskiiduga tänavasõidukollektorid, mis on arvestatud võimsust andma 6000- 6500 rpm

tjuuning

Postitatud: 06.02.2005 12:46 13
Postitas Siil udus
tahtsin ka pilti lisada , kahjuks maha võetud vana hea headerite tootja Stahl uue toote pilt :? (tabeli järgi töötavad kuni 10 000 rpm )

Postitatud: 06.02.2005 12:59 02
Postitas patrik
lugesin veelkord teema läbi. põhimõtteliselt mingit olulist infot see ei sisalda, ainult üks ilkumine, ka minu poolt.
kas me sellist bmw foorumit tahtsimegi?
saame ikka kõik ilusti läbi ja ei nori enam üksteise kallal.
( teema lukku?)

Postitatud: 06.02.2005 14:32 19
Postitas Tauri
täiesti nõme teema- igaüks teab ise mis teeb ja õpitaksegi vigadest- kui keegi on kunagi teinud midagi, mis eespool väljatoodud ja teab et tegi valesti siis sellega case closed. kellelgi on paremaid kogemusi- OK Kuid hakata mõnitama ja kellegi tundeid riivama- sry aga asi on enam kui lapsik!

Postitatud: 06.02.2005 14:45 33
Postitas Cardo
pigem võiks olla teema kus üles märgitud nõuanded vigade vältimiseks.