653. leht 709-st

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitatud: 16.09.2021 22:38 40
Postitas taunod
Cryptopsy kirjutas: 16.09.2021 17:26 36 316i E36-le kui panna alla E36 320i amordid koos madaldusvedrudega, siis mis on tulemus?

Nina kõrgel ja esiosa jäik või mis? :D
Mingid lehed annavad 1.6 kaaluks 1190 ja 2.0 kaaluks 1375 kg. Ei usu, et kahe oem vedrustuse vahe väga suur on. Oem ja kvaliteetse madalduse vahe on kindlasti suur. Ja kohe kindlasti ei saa 100% kindel olla, et selle 2.0 all on r6 vedrustus. On olnud küll kuulutusi, et otsitakse e36-le amorte ja vedrusid. Pealt ei loe välja midagi :)

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitatud: 16.09.2021 22:46 18
Postitas prelude20
On olnud küll kuulutusi, et otsitakse e36-le amorte ja vedrusid :mrgreen: :mrgreen: See oli hea kuna saimegi ringiga sinna kus alustasime. Igasugugne info puudub kui vaid, et sobib e36le. Ka teemaalgataja soovib ristata R4 ja R6 ja tulemuseks on ...

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitatud: 16.09.2021 23:45 31
Postitas Cryptopsy
prelude20 kirjutas: 16.09.2021 22:36 12 Mida sa üldse sihid, jäikust, madaldust või lihtsalt paremad jupid kui praegu küljes.
Kõike kolme.
prelude20 kirjutas: 16.09.2021 22:46 18 On olnud küll kuulutusi, et otsitakse e36-le amorte ja vedrusid :mrgreen: :mrgreen: See oli hea kuna saimegi ringiga sinna kus alustasime. Igasugugne info puudub kui vaid, et sobib e36le. Ka teemaalgataja soovib ristata R4 ja R6 ja tulemuseks on ...
Mis kuulutused, millest mähime siin? :D

Aga tänan, pilt selge nüüdseks selle amordi ja vedrude küsimuse osas.

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitatud: 17.09.2021 06:57 42
Postitas sigaelmar
Cryptopsy kirjutas: 16.09.2021 22:11 45 Egas midagi kui ostan ära ja, siis hiljem kas kahetsen või rõõmustan. :D
Vaevalt need saavad olla halvemad kui praegused mis all on. :D

Ja vedrud ei olnud põhi küsimus.
Kas, siis amordid ei mängigi mingit rolli?
Amort autot üleval ei hoia. On võimalik, et mingil variandil amordist on vedru taldrik erineva kõrguse peal aga üldiselt ikkagi on vedru pikkus ja paksus see mis auto kõrguse paika paneb.

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitatud: 17.09.2021 11:46 41
Postitas WhoIsTheMaster
amort siikki hoiab mingil määral.
Täpselt niipalju kui tema välja survejõud on.
Kui pead keha massiga peale vajutama, et amort koos hoida(mitte põhjas), siis niipalju ta üleval hoiabki lisaks vedrule.

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitatud: 17.09.2021 16:51 49
Postitas DSAicey
Kas autol 97kmh 10kw ja 126kmh 25kw on mõlemad ikka väga mööda? (Kiirus spidoka järgi ja kw on sport display-st)

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitatud: 17.09.2021 18:20 56
Postitas WhoIsTheMaster
eeldades, et tegemist sõiduatuoga ja teadmata igasugu muid tegureid, siis umbes 2x mööda jah.

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitatud: 17.09.2021 18:38 50
Postitas DSAicey
WhoIsTheMaster kirjutas: 17.09.2021 18:20 56 eeldades, et tegemist sõiduatuoga ja teadmata igasugu muid tegureid, siis umbes 2x mööda jah.
Tiib oli üleval 126kmh aga ise mäletasin ka, et sajaga sõites oli enne ca 20kw. Kiirendades teeb teeb ka “evo” blow off häält kui käiku vahetab, enne ei ole märganud oma stock mahla ja six packidel.

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitatud: 17.09.2021 18:40 07
Postitas sigaelmar
WhoIsTheMaster kirjutas: 17.09.2021 11:46 41 amort siikki hoiab mingil määral.
Täpselt niipalju kui tema välja survejõud on.
Kui pead keha massiga peale vajutama, et amort koos hoida(mitte põhjas), siis niipalju ta üleval hoiabki lisaks vedrule.
Seda küll. Gaasiamort surub ennast ülesse, see küll eriti tugev jõud ei ole aga kahepeale suudavad mingil määral autot kergitada küll võrreldes näiteks tühja või õliamordiga.

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitatud: 18.09.2021 00:51 47
Postitas WhoIsTheMaster
nii gaasi kui ka õliamordis on õli sees. Gaasi eesmärk on tekitada surve, mille tõttu ei lähe õli suure koormuse all nii lihtsalt vahtu ja ka keema. Umbes sarnane asi on survekannus vee keetmine, kus vesi läheb alles 120kraadi juures keema. Mägedes, mägironijatel läheb vesi juba 80 kraadi juures keema.
Kliima täitjad võtavad niiskust süsteemist vaakumiga välja, vaakumis läheb vesi keema...(vaakumpump väljutab pilve) no nüüd numbrit öelda ei oska, aga siiani nagu ruumi temp juures proovinud.

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitatud: 20.09.2021 09:46 55
Postitas TiitR
Selline küsimus, et kui soovin e60-l BT moodulit vahetada, et mis on mõeldud selle jutuga siin:
The module is behind the rear seat backrest on the left hand side. You can remove the power and the main connector but will need to insert an optical bypass loop in place of where the MOST bus used to connect, otherwise the whole bus will be dead.

Mida ma peaksin nüüd konkreetselt vaatama või tegema, et ma midagi pekki ei keeraks?

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitatud: 20.09.2021 09:52 38
Postitas aronz12
Seal rohkem mõeldud, et kui mooduli eemaldad ja tagasi ei pane. Siis tuleb most võrgule nn ühendus panna, et säiliks ühendus teistel plokkidel. Kui ainult vahetad siis ei tähenda see sulle midagi.

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitatud: 20.09.2021 09:55 15
Postitas TiitR
aronz12 kirjutas: 20.09.2021 09:52 38 Seal rohkem mõeldud, et kui mooduli eemaldad ja tagasi ei pane. Siis tuleb most võrgule nn ühendus panna, et säiliks ühendus teistel plokkidel. Kui ainult vahetad siis ei tähenda see sulle midagi.
Selge pilt. Tänud :cool:

Lisaküsimusena, et Mulf2 ehk lci pealt prefl-le ei sobi jah?

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitatud: 20.09.2021 15:06 16
Postitas TiitR
Lisaks veel küsimus telefoniga seoses.
Kas on vajalik ka, et salongis oleva torul on aku sees? Või pole see oluline, et BT toimima saada?

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitatud: 21.09.2021 23:37 01
Postitas Volum
botzor kirjutas: 16.09.2021 18:59 30
Roland325 kirjutas: 15.09.2021 13:31 02 Seda kandilist tihendit on saada paarist kohast aga neid kummist torusid pole veel leidnud.
Autoeksperdist saab kõike ZF kstidega seonduvat(KGK on zf ametlik esindaja eestis)
Ainuke vahe on selles, et osasi juppe nad tarnida ei suuda, erinevalt saksamaa esindused, kes probleemivabalt eestisse saadavad.

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitatud: 23.09.2021 14:29 30
Postitas Roland325
Selle loo jätkuks veel niipalju, et HLautoosad lehelt hakkasin tellima seda komplekti ja tuli kiri, et hetkel otsas.
Intercarsis millegipärast ühte tihendit ei olnud pakkuda.
Lõpuks, nagu ka varem mainiti, olid Tartu Forsis kõik tihendid kohapeal olemas.

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitatud: 23.09.2021 14:51 15
Postitas Cryptopsy
Talv hingab juba kuklasse. :D
Kumba korrosioonikaitseainet võtta: Dinitrol või Krown?
Või äkki isegi mõnda kolmandat?
Mis kogemused kellelgi on?

Enne esimest lund tahaks põhja ja karpide sisepinnad ülekäija mingi ainega, et kevadel panoraam põhja poleks.

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitatud: 23.09.2021 14:56 32
Postitas Roland325
Loomkatsete järgi soovitatakse Dinitroli :) Plaan ka enda autol mingi aeg just Dinitroliga korosioonikaitset teha.

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitatud: 23.09.2021 15:23 40
Postitas Oliver.L
Teroson WX500.

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitatud: 23.09.2021 16:34 54
Postitas TiitR
Roland325 kirjutas: 23.09.2021 14:56 32 Loomkatsete järgi soovitatakse Dinitroli :) Plaan ka enda autol mingi aeg just Dinitroliga korosioonikaitset teha.
Kas plaanid ise mökerdada? Kui ei, siis Roiu kandis peaks 1 tegelane sellise asjaga tegelema. VW foorumis sain ta kontakti ja võin jagada kui huvi, räägib pikemalt mida kasutab ja kuidas teeb, jne.

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitatud: 23.09.2021 17:22 45
Postitas Roland325
Ma tegelengi keretöödega, et ikka ise jah :)

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitatud: 25.09.2021 22:31 22
Postitas mariovtt
Tegin e36 323i sedaani esisillale remonti. Tellisin vastavalt auto aastaarvule jubinad (1997). Kõik sobis välja arvatud stabika otsakondid. Vastavalt aastaarvule ostsin pisikesed kondid mis kinnituvad õõtsa külge vastava kronsteiniga. Mul autol all amordi külge kinnituvad. Näevad välja täpselt samasugused nagu e46 kondid aga on umbes 2cm lühemad kui neid kõrvutada. Varuosa protaalid netis annavad igal pool mulle vastuseks neid lühikesi konte. Mis mudeli või aasta arvu pealt siis saaksin need pikemad kondid mis amordile kinnituvad? Neid e46 konte vist ei tohi panna (pikemad)?

Kui loeb siis autol tehase m tech vedrustus (m pakett)

Realoem andis ka minu autole neid lühemaid konte.

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitatud: 26.09.2021 06:51 51
Postitas joffe
Tehke või tina, aga E61 tagumise kojamehe vahetust ei leia kusagilt. Kellel on mingeid õpetusi anda, olen väga tänulik.

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitatud: 26.09.2021 08:12 39
Postitas taunod
mariovtt kirjutas: 25.09.2021 22:31 22 Tegin e36 323i sedaani esisillale remonti. Tellisin vastavalt auto aastaarvule jubinad (1997). Kõik sobis välja arvatud stabika otsakondid. Vastavalt aastaarvule ostsin pisikesed kondid mis kinnituvad õõtsa külge vastava kronsteiniga. Mul autol all amordi külge kinnituvad. Näevad välja täpselt samasugused nagu e46 kondid aga on umbes 2cm lühemad kui neid kõrvutada. Varuosa protaalid netis annavad igal pool mulle vastuseks neid lühikesi konte. Mis mudeli või aasta arvu pealt siis saaksin need pikemad kondid mis amordile kinnituvad? Neid e46 konte vist ei tohi panna (pikemad)?
Kui loeb siis autol tehase m tech vedrustus (m pakett)

Realoem andis ka minu autole neid lühemaid konte.
Vanemal 36-l on pikad kondid ja m3-l ka. Ehk leiad nii sobivad.

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitatud: 26.09.2021 12:47 02
Postitas Roland325
mariovtt kirjutas: 25.09.2021 22:31 22 Tegin e36 323i sedaani esisillale remonti. Tellisin vastavalt auto aastaarvule jubinad (1997). Kõik sobis välja arvatud stabika otsakondid. Vastavalt aastaarvule ostsin pisikesed kondid mis kinnituvad õõtsa külge vastava kronsteiniga. Mul autol all amordi külge kinnituvad. Näevad välja täpselt samasugused nagu e46 kondid aga on umbes 2cm lühemad kui neid kõrvutada. Varuosa protaalid netis annavad igal pool mulle vastuseks neid lühikesi konte. Mis mudeli või aasta arvu pealt siis saaksin need pikemad kondid mis amordile kinnituvad? Neid e46 konte vist ei tohi panna (pikemad)?

Kui loeb siis autol tehase m tech vedrustus (m pakett)

Realoem andis ka minu autole neid lühemaid konte.
E36 pika stabikakondi varuosakood on 31351130075. Selle järgi saab õiged ajad

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitatud: 27.09.2021 21:40 28
Postitas TiitR
Mis õli oleks siis see õige roolivõimendisse?
Erinevad kataloogid annavad suhteliselt suure valiku variandi - Hybrid ATF, ATF II, ATF III, Dexron II, Dexron III, jne.
Autoks e60 3.0d, ilma el. aktiiv võimendita ja korgil kirjas ATF, mitte CHF.

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitatud: 27.09.2021 22:11 10
Postitas Oliver.L
Castrol pakub nii.

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitatud: 27.09.2021 22:19 29
Postitas TiitR
Oliver.L kirjutas: 27.09.2021 22:11 10 Castrol pakub nii.
Ok. Dexron III kodus riiulis olemas, teen homme kerge läbipesu ja vaatan, kas saab rooli veits kergemaks. Ja kui ei saagi tulemust, siis uus õli ei tee kunagi paha :cool:

Pilt

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitatud: 27.09.2021 22:57 27
Postitas Cryptopsy
TiitR kirjutas: 27.09.2021 22:19 29 Dexron III kodus riiulis olemas, teen homme kerge läbipesu ja vaatan...
Läbipesu teed millega ja kuidas? :D

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitatud: 27.09.2021 23:02 22
Postitas TiitR
Cryptopsy kirjutas: 27.09.2021 22:57 27
TiitR kirjutas: 27.09.2021 22:19 29 Dexron III kodus riiulis olemas, teen homme kerge läbipesu ja vaatan...
Läbipesu teed millega ja kuidas? :D
Lihtsalt tuimalt vana õli imen välja, uus sisse ja rooli kruttima + mingi 15..20km käänulist teedpidi sõit ja siis see õli välja ja uuesti uus sisse.

Edit: Lasin siis 3 reservuaari täit õli läbi ja 4. koguse jätsin sisse. Esimene reservuaarist tulnud õli oli küll üsna pruun juba. Roolitaga väga muutust ei tundnud, kui siis vb õite pisut, kuid see võib ka rohkem mul peas kinni olla. Aga halba see vahetus kindlasti ei teinud, eriti vastu talve.