525tds -98 must õli (diisel)

Üldised arutelud ning näpunäited
Vasta
vilunuddoktor
Huviline
Postitusi: 17
Liitunud: 13.01.2005 17:04 23

525tds -98 must õli (diisel)

Postitus Postitas vilunuddoktor »

mure:
kohe peale õlivahetust muutub õli süsimustaks ja peale selle kaob ka kuhugi (3000 km peale 0,5 -1l). Õlivahetus välp olnud ikka 10 000 pealt, kuid nüüd saab peale õlivahetust sõita 5000km, peale mida on filter täiesti umbes ja õli must.

lekkeid ei ole, ei suitse, jahutusvedelik ilus roheline

kuhu see õli kaob???
Kasutaja avatar
Viljar
Huviline
Postitusi: 5047
Liitunud: 02.01.2004 21:25 37
Asukoht: Tallinn-Harjumaa

Postitus Postitas Viljar »

Soovitan Aivari poole pöörduda.
Siin võimalusi mitmeid kuhu kaob ja miks tahmaseks läheb.
Mercedes EQS 450+ 2022
Raino
Huviline
Postitusi: 663
Liitunud: 09.09.2004 20:03 35
Asukoht: Revel
Kontakt:

Postitus Postitas Raino »

Kui oled linnas siis võid ka Valdeku poole pöörduda.
Tehtud on palju ning teha veel rohkemgi. Suured sõnad kunagisest CCCP poliitikast.
325 ix
Huviline
Postitusi: 220
Liitunud: 27.06.2004 20:01 40

Postitus Postitas 325 ix »

Linnas ? Kas Tallinn on ainuke LINN Eestis? Kolvirõngastega probleem ehk.
Bmw remont Tartus. 50-97478.
Raino
Huviline
Postitusi: 663
Liitunud: 09.09.2004 20:03 35
Asukoht: Revel
Kontakt:

Postitus Postitas Raino »

Ok tähenärilistele siis et kui oled


T a l l i n n a s
Tehtud on palju ning teha veel rohkemgi. Suured sõnad kunagisest CCCP poliitikast.
vilunuddoktor
Huviline
Postitusi: 17
Liitunud: 13.01.2005 17:04 23

Postitus Postitas vilunuddoktor »

kas tõesti kellelgi pole analoogset probleemi olnud??

Tänud sellegi poolest!!
Kuidas ma saan Valdeku või Aivari poole pöörduda?
Mul probleeme rohkemgi, nimelt auto kiirendus on alla igasugust arvestust ehk 16-20 sekundit 0-100km/h, kuna kohapealt minnes gaasi põhju vajutades, ei taha masin üldse liikuda.....turbo taga, siis enam vähem norm...

max kiirus olen saanud 160 ja seda väga pika lõigu peal

aidake

vahetatud on kõrgsurvepump, etteandepump, veepump ja kõik muu peaks olema originaal

masin automaat kaa

urr :mad: , masin sai suvel ostetud
teiseks autoks tojoota, millega 5 aasta peale probleeme 80% vähem, kui poole aastahga sellel 98 aastal bmwl :evil:
Kasutaja avatar
Lauri_B
Huviline
Postitusi: 91
Liitunud: 10.05.2004 01:16 24
Asukoht: Viljandimaa

Postitus Postitas Lauri_B »

kas auto natu tahmab kaa?
mul endal tuli uks selline põhjus lopuks valja et
oli pani labi turbo minekut otse valjalaskesse
hiljem hakkas ka olirohk selleparast kannatama kui mootor no kuumaks laks :roll:
esialgu laks oli 200ml 3000km peale
hiljem aga ikka kovasti rohkem
olile tekkis ka vastik korbelohn juurde

see pole kull lohutus kuid variandid mis remonti vajavad:
minul oli odavam variant mootor valja vahetada st
maksis sama palju kui uued rongad ja turbo :|
525e 1985 ja 525 TDs 1993
Kasutaja avatar
toivoku
Huviline
Postitusi: 12044
Liitunud: 04.02.2003 23:56 20
Peamine sõiduk: 524td
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas toivoku »

ärge hirmutage eks, eile käimalykkamisel(aku kutupiilu) lõi kah korraliku pahmaka musta välja :S ja ma ei taha hakata mootori remonti teostama :S kuigi ylevaatusel heitgaas oli norm.
Kasutaja avatar
Viljar
Huviline
Postitusi: 5047
Liitunud: 02.01.2004 21:25 37
Asukoht: Tallinn-Harjumaa

Postitus Postitas Viljar »

Eks seal võib olla küsimus, kolvirõngastes, turbos või näiteks klapides.
Aivari nr 5062088
Mercedes EQS 450+ 2022
Kasutaja avatar
toivoku
Huviline
Postitusi: 12044
Liitunud: 04.02.2003 23:56 20
Peamine sõiduk: 524td
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas toivoku »

viljar mina tean aivari nrit juba tykk tykk aega :P tervelt nädala vist :D
kadakas
Huviline
Postitusi: 141
Liitunud: 31.08.2004 20:28 20
Asukoht: kuressaare

Postitus Postitas kadakas »

vilunuddoktor kirjutas:kas tõesti kellelgi pole analoogset probleemi olnud??

Tänud sellegi poolest!!
Kuidas ma saan Valdeku või Aivari poole pöörduda?
Mul probleeme rohkemgi, nimelt auto kiirendus on alla igasugust arvestust ehk 16-20 sekundit 0-100km/h, kuna kohapealt minnes gaasi põhju vajutades, ei taha masin üldse liikuda.....turbo taga, siis enam vähem norm...

max kiirus olen saanud 160 ja seda väga pika lõigu peal

aidake

vahetatud on kõrgsurvepump, etteandepump, veepump ja kõik muu peaks olema originaal

masin automaat kaa

urr :mad: , masin sai suvel ostetud
teiseks autoks tojoota, millega 5 aasta peale probleeme 80% vähem, kui poole aastahga sellel 98 aastal bmwl :evil:
Kui sa oled nii palju raha pannud remondi sisse, kas sa oled ka käinud diagnostikas? Pärast kõrgsurvepumba vahetust oleks vaja näiteks ülevaadata sissepritsenurk.
Õlikadu võib vabalt põhjustada väsinud turbiin( esindus loeb 0,7 L/1000km kohta veel talutavaks).Turbiini remondikomplekt maksab alla 2000.-. Õlikao põhjus võib olla ka midagi lihtsamat: aitab sellest et õhufilter on vahetamata - turbiini tekitatud hõrendus muutub liiga suureks ja siis hakkab õli imema sisselasketrakti.
Kasutaja avatar
toivoku
Huviline
Postitusi: 12044
Liitunud: 04.02.2003 23:56 20
Peamine sõiduk: 524td
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas toivoku »

hmm siit kysimus et kuidas **** ma saaks selle filtri ära vahetada? :o õhufiltrist räägin, pakun et see mul umbes ja selle präast tahmab kah sutsuke, ma ei saa seda kummi voolikut sealt kylejstk uidagi kätte, aga noh kruvikeerajat vahele ei ajanud kah akrdsin ära lõhkuda.
Raino
Huviline
Postitusi: 663
Liitunud: 09.09.2004 20:03 35
Asukoht: Revel
Kontakt:

Postitus Postitas Raino »

Soovitan siiki ära käjja siis kas Aivari või Valdeku juures.Nemad uurivad täpse vea välja.

Ah ja. Valdeku nr on 51900031.Tal omal kah oli nagu kunagi 525 tds automaat ning ta pisut asjaga kursis.Kui pump on vahetatud siis tuleks alustada kõige pealt pumbast.Seal vaja süütenurk panna paika ja pisut veel ühtteist ning siis juba vaadata turbot ning klappe.Asi on aega nõudev aga tulemust andev.
Mul omal oli kah peale pumba vahetus tuiman eaga peale pumba kaane liigutamist muutus asi paremaks.


Võta rahulikult kõike on võimalik remontida.
Tehtud on palju ning teha veel rohkemgi. Suured sõnad kunagisest CCCP poliitikast.
vilunuddoktor
Huviline
Postitusi: 17
Liitunud: 13.01.2005 17:04 23

Postitus Postitas vilunuddoktor »

okei, tänud!! uurin siis Valdeku või Aivari köest võimalkul ajal

praegu tehti teeninduses mootoripesu ja pandi uus õli sisse, samuti vahetati kõik rullikud ära, kuna rihm oli lõtv

õhu- ja küttefilter ka uued
kõrgsurvepump vahetati balmoralis, kas seal seadistmine ei pruugi õige olla?
kõikvõimalikud diagnostikad on loomulikult tehtud, kuid seda ainult elektroonika poole pealt, "mootorisissenägijaid" pole veel kohanud

tuim just kohapealt minnes ja üle 100 kiirendades, vahepeal nagu normis, kui turbo taga....kuskilt kuulsin kunagi mingist õhuandurist, mis võib põhjustada säärast.....keegi on kursis?

ja sellisest kasti reziimist nagu S, mis peaks olema sport, ei ole küll mingit tolku :) ...ainult pöördeid lubab rohkem
igatahes, suvel tegin proovisõitu ka ühe sellise manuaaliga, mille peale nägu läks kohe naerule.... mine sa tea võib olla oli viimane chipitud, aga siga hästi astus edasi

perekond aga tahtis automaati ja saingi selle tuimahunniku kaela, enne kõrgsurvepumba vahetust liikus sama halvasti edasi
Kasutaja avatar
vanaisa
Huviline
Postitusi: 325
Liitunud: 07.10.2004 06:37 02
Asukoht: K.-Nõmme

Postitus Postitas vanaisa »

Inimene vajab abi aga teie ...

Muidugi on võimalusi mitu aga kangesti kisub ühte väravasse see diagnoos. Liites kokku õlikulu, kehv kiirendus, must õli ruttu peale õlivahetust jne. Kangesti viitab see kõik kulunud kolvirõngastele või äkki ka kinni paakunud rõngastele. Viimasel puhul on juhtunud, et abi saab KÜLMA!!! mootori veega jootmisest. Pole võimatu ka rõngaste purunemine.

Tegelikkuses vajaks "kaugdiagnostikaks" nati lisateavet, et miks selle ja teise pumba vahetasid ja mis seejärel muutus paremaks mis halvemaks.

Must õhufilter suurendab õlikulu ja vahendab kiirendust aga mingil juhul ei aita kaasa ülivahetuse järgsele kiirele õli mustaks muutumisele.

Vale pumba sissepritsenurk (mis võib vale olla ka pumbal endal) küll mõjutab kiirendust ja küttekulu üldjuhul on kuulda ka mootori töös ja suuremas piires ka käivitusel. Taas ei mõju õli mustusele.

Ebakorras pihustid - taas kiirenduse ja küttekulu probleemid aga mitte õlikulu. Pigem lausa vastupidi. VÄGA KEHVADE pihustite puhul võimalik lausa õli taseme tõus karteris



Kulunud turbo, suurendab õlikulu s.t õli põleb lihtsalt silindrites ära, aga sel juhul võib sumbutajas ka sinust suitsu märgata. Vähendab võimsus ja tegelikkuses on üsna lihtsalt tuvastatav sisselaste kollektori juurest kummilõdviku lahti ühendamisel. (sams oli kirjas, et mootor ei suitse!?)

Klapid? Võimalik, kuid üsna raskesiiski klappidel õli mustaks muutumisele kaasa aiata. võimsus, õlikulu käivitus ja mootori töö kuulamisel vähegi vilinium kuuleb suuremad möödalaskmised ära.

Küsiks veel mis õli kasutad? Ja filtrid ikka õiged mitte mingid "kogemata sobivad) Vale õli (eelkõige odavad mineraalid) suudab üsna kiiresti kõik mootori sees ära tahmata ja seda hiljem välja pesta võtab üsna üsna aega. Samuti saab vale õli olla põhjuseks kolvirõngaste kinnijäämisel.

P.S. kolvigrupi seisukorda saab muideks diagnostikas ka tuvastada . selleks ei pea mootorit lahti võtma. Vaid pihustid pealt ja iga silindrit mõõda eraldi aga mitte mingil juhul mootorit tööle lastes.

Et miks üldse nii pikalt kirjutasin? Lihtsalt Sulle teadvustamiseks, et võimalikke vigu võib olla laias diapasoonis ja kohe mootorit laiali kakkuda pole ehk mõttekas. Ehk leidsid jutus iva?
vilunuddoktor
Huviline
Postitusi: 17
Liitunud: 13.01.2005 17:04 23

Postitus Postitas vilunuddoktor »

loomulikult, seda ma foorumitest loodangi ja juba olengi tükk maad targem
usun, et ma pole ainuke, kes nendest postitustest kasu saab

jah surveid pole mõõtnud, läbisõit on odomeetril 190 000, tegelikkuses võib olla miljon :D ...ei tea....aga arvestades seda, et salongis/armatuuris pole ükski tuluke läbi põlenud ja nahk kaa enam-vähem OK, siis usun, et üle poole miljoni see mootor sõitnud pole

õli oli eelmise omaniku poolt visco poolsünt, mina panin shelli poolsünti (mootoripesu ei teinud) ja nüüd saigi see 3000 km täis
eile pandi peale mootoripesu täissünt, arvati et poolsünt pole sobilik

imelik on veel see, et auto ÜLDSE ei suitse, kiirendamisel peaks ju väike must pilv välja kargama või mis???
kas kat ei või suitsemist ära hoida, äkki kati pärast on hing kinni?
Turbo pidi olema kuiv ja korras

pumpade kohta niipalju, et veepump lendas lihtsal laiali ja kõrgsurvepumbal oli hülsi sees mingi triip (pumbapea ja muu oli kõik täiesti OK).

ise ma hakkan ka seda kolvirõngaste kinnijäämist kahtlustama, mine sa tea, mis õli eelmine omanik vahetas ja kui tihti üldse?
kadakas
Huviline
Postitusi: 141
Liitunud: 31.08.2004 20:28 20
Asukoht: kuressaare

Postitus Postitas kadakas »

Kui eelmine omanik õlivahetusega eriti ei kiirustanud,siis on täiesti loomulik et uus õli kohe mustaks läks. Lihtsalt vana õli ei suutnud enam mootorit puhtana hoida. Värsked lisandid pesid saasta lahti ja oligi õli must.
Kui kiirendades ei suitse ja tõmmet ei ole peab viga olema kütuse poolel, Kui suur on sul kütte hetkekulu kiirendades? Arvan et küttekogus jääb väikeseks.
Kui kolvirõngad kinni peaks käivitamine olema probleemne?
Kasutaja avatar
Viljar
Huviline
Postitusi: 5047
Liitunud: 02.01.2004 21:25 37
Asukoht: Tallinn-Harjumaa

Postitus Postitas Viljar »

Muidugi õli suhtes soovitaks ikkagi Castroli õli.
Mercedes EQS 450+ 2022
Kasutaja avatar
plõnks
Huviline
Postitusi: 38
Liitunud: 07.12.2004 15:32 36
Peamine sõiduk: BMW 330d
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas plõnks »

Mul oli endal samasugused jamad 525 tds-iga, turbod, pihustid, pumbad, jms. kõik sai ära remonditud ja kõva papp magama pandud. Kuid külmana see mootor keeldus käivitumast. Aga alusta sellest et mõõda silindrite surved ära, seda külmast peast ja kui näit alla miinimumi (20bar oli vist), siis ei jää muud üle kui mootor lahti võtta ja üks korralik kap.rem. teha. Oleks ma kohe sealt alustanud, oleksin hulka raha säästnud.
Vasta