K:M30 3,0;3,5 plokikaane erinevused

Üldised arutelud ning näpunäited
Vasta
Kasutaja avatar
Indrek_
Huviline
Postitusi: 85
Liitunud: 19.09.2003 22:21 35
Asukoht: Tallinn

K:M30 3,0;3,5 plokikaane erinevused

Postitus Postitas Indrek_ »

Mis on erinevat 3,0 ja 3,5(E32 ja E34) mootori plokikaantel?Mõni pilt,joonis ,mingid numbrid mille järgi tuvastada.
M535i E28
Kasutaja avatar
Aare
Huviline
Postitusi: 2907
Liitunud: 24.12.2002 11:18 44
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Aare »

Sisselaskeklapid (3.5 - 47, 3.0 - 46)
Sisselaskekanalid
Sisselaskekollektor
Põlemiskambri läbimõõt

Sulle vajaliku kaane valu viimane number on 358 (kuni 87)

E23/24/28 kaanel (358) ja E32/34 kaanel on sisselaskepordid sootuks teistsuguse kujuga ja seepärast on sisselaskekollektor ka teine. E34 kaanel on 47 mm sisselaskeklapid, E28 omal 46.

Mul garaazis mõlemad laua peal vedelevad ja nali on selles, et tegelikult on nende suuremate klappide mõte mulle natuke segane, sest tegelikkuses on klapipesa sisemõõt (so kõige kitsam koht kaanes) täpselt sama (42 mm).

E34 kaane koodi võin homme öelda, peast ei mäleta.
BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
Tom
Huviline
Postitusi: 742
Liitunud: 03.01.2003 15:28 41
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Tom »

Kõige peenem koht ei pruugi alati "pudelikaelaks" olla, vedelike ja gaaside liikumine on ikka tõseselt keerulisem kui alguses tunduda võib.
Ja minuteada on ka oluline kuhu segu pihustada mitte ainult kui palju.
Kasutaja avatar
Indrek_
Huviline
Postitusi: 85
Liitunud: 19.09.2003 22:21 35
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Indrek_ »

Ok see on mulle teada.Nii räägin mure ära.Ostsin auto vaatasin kaanel aastaarv 90a.Mõtlesin väga hea,saan 47mm sisselaskeklappidega uuema kaane.Kuna autol peal orig.pritse arvasin,et sellepärast mootor korralikult ei käi.Ostsin Sauelt enamus pudinaid ära,et panna peale E34 ecu.Aga nüüd kui kolle maha keerasin on seal sama suured pordid kui E28 2,5-3,5.Siit ka küsimus kas E34 3,0 on sisselaske port väiksema mõõduga,kui 3,5 kaanel?Kaan on 90a.(topelt klapivedrud).
M535i E28
Kasutaja avatar
Aare
Huviline
Postitusi: 2907
Liitunud: 24.12.2002 11:18 44
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Aare »

E34 3.0 kaani pole ma näppinud, aga näiteks vanematel mootoritel on vahe suuruses silmaga näha.

Mõõda sisselaskeklapi välismõõt ära - see peaks 46 3.0-l olema. Topeltvedrud on tehases ainutl 32/34-l. Muidugi ei saa välistada mingit Schricki vedrudega kaant, aga vaevalt et Igor seda sulle koos vedrudega müünud oleks.

Väiksema kaanega oli see kamm, et põlemiskamber on väiksem ka kompressioon läheb üles. 535 mootorile on neid 3.0/3.3 kaani topitud küll
ja mingit imet seal ei juhtu peale väikse kompressionitõusu.

E34 ja E28 pordil on mõõdud enam-vähem samad, aga kuju on erinev. Nt kollektori (sl) tihendid ei sobi.

Sic! Mul on vanema mootori peal olnud uuem kaan ja mingeid hädasid see ei tekitanud. Uuemale kaanele tuleb ka uuem kollektor panna. Muu on sama. Niiet pritset vahetada vaja ei ole.
BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
Kasutaja avatar
Aare
Huviline
Postitusi: 2907
Liitunud: 24.12.2002 11:18 44
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Aare »

Käisin just töökojas vaatamas

Vana 3.5 kaane valunr on 1 277 358

Uue 3.5 kaane valunr on 1 708 843

Klapipesa tundub sama, vahe on sisselaskepordis, vana on rohkem kandiline, uuem südamekujuline, tegelikkuses vist ristlõikepind suurt ei erine.

Kuna klapipesa seest on sama, mis vanal (42), siis eeldab E34 kaan õigeks tööks suurema tõusuga nukkvõlli kui E28, kuna port on natuke suurem. Tavakasutust see muidugi ei puuduta.

Arvan, et sulle anti 3.0 kaan. See, et selle saan otsa keerata ei tähenda, et ta veel töötama hakkab :?
BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
Kasutaja avatar
Indrek_
Huviline
Postitusi: 85
Liitunud: 19.09.2003 22:21 35
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Indrek_ »

Parandan natuke,see 90a. kaan oli autol ostes peal(on ka praegu,nii et klappi mõõta ei saa).Sauelt ostsin aju,juhtmed,kolle jm.Plokikaanel on sellised numbrid 90a. 6.2(mida see näitab?) 1.288086.Tahan olla veendunud,et tegu on 3,0 kaanega,enne kui Sauele 3,5 kaane järgi lähen.
M535i E28
rajko
Huviline
Postitusi: 508
Liitunud: 29.05.2003 18:39 12

Postitus Postitas rajko »

mul jääb varsti 3.5'se kaan üle
Kasutaja avatar
Aare
Huviline
Postitusi: 2907
Liitunud: 24.12.2002 11:18 44
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Aare »

Kood ei klapi igatahes 3.5 valukoodiga (seesama 12......ongi valukood). Mul on igatahes kaks kaant töökojas, üks 87 ja teine 90 ning mõlema viimane kood 0n 843.

Niiet mine vii see kaan tagasi ja muud peale 358 või 843 ära võta. Sauel on viimasel ajal ikka jubedalt röövima hakatud ja teadmatutele valesid juppe müüma (mulle on ka üritatud).

Kui sa aga suure auguga 3.5 kolle väikse pordiga 3.0 kaane otsa panid (uus 3.5 kolle on isegi vana 3.5 jaoks liiga suur), siis pole ime, et mootor ei tööta.
BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
Kasutaja avatar
Indrek_
Huviline
Postitusi: 85
Liitunud: 19.09.2003 22:21 35
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Indrek_ »

Ma ütlesin,et kaant ma pole Sauelt ostnud see oli autol peal.Nähtavasti eelmise omaniku poolt pandud.Lihtsalt nüüd on vaja 88-92 3,5 kaan hankida,muud jupid olemas.
M535i E28
Vasta