1. leht 1-st

Küsimus nukkvõlli kohta

Postitatud: 06.12.2004 10:23 14
Postitas Ailer
Autoks on E34 524. Klõbiseb natuke kõvasti. Tuttaval sama mark , aga töötab nagu bensukas, enamus 525d töötab ka kõvemini. Minu omal ńukk kulunud. kas siis piisb ainult nukkvõlli vahetusest või vaja vahetatda veel midagi (mingid saaled)

Postitatud: 07.12.2004 08:24 23
Postitas Ailer
Kas keegi pole siis nukka vahetanud? :shock:

Postitatud: 07.12.2004 12:15 10
Postitas Valdek
ikka olen vahetanud...lihtne ettevõtmine...aga oled ülevaadanud et kindlasti nukkvõll kulunud? diislipuhul võib kõva häält teha ka vale pihustusnurk ja ka kulunud pihustid või kõrgsurvepump. Võta esiteks klapikambrikaas maha ja kontrolli nukkvõlli ja nookurite seisukord ära. Kui need OK, siis kontrolli kas hammasrihm on õieti peal, ja kas ka nukkvõll on väntvõlli suhtes õieti pandud. Pihustite kontroll ei ole ka keeruline ega kallis...kui veel infot vaja, siis küsi julgelt...

Postitatud: 07.12.2004 15:24 20
Postitas Ailer
Süüde on õige. Kuulates tuleb hääl just ülevalt. Nukk on kulunud ca 0,5 mm. Kui palju see loeb? Töötab ilusti, käima läheb ilusti, aga lihtsalt liiga diisli hääl.

Postitatud: 07.12.2004 19:57 45
Postitas quattromees
Ailer kirjutas:Süüde on õige. Kuulates tuleb hääl just ülevalt. Nukk on kulunud ca 0,5 mm. Kui palju see loeb? Töötab ilusti, käima läheb ilusti, aga lihtsalt liiga diisli hääl.
Võib - olla lagiseb hoopis pidurivõimu vaakumpump?

Postitatud: 08.12.2004 08:32 14
Postitas Ailer
Mõnitad või?? :| Äkki lagiseb hoopis siduri vasaku tugikäpalaagri katteplekki splint? :roll: :lol:

Postitatud: 08.12.2004 08:37 43
Postitas Svenp
Ailer, palju su mootoril läbisõit on? Kui tegelikku ei tea, siis palju oletatavasti. Minu garaažinaaber vahetas nukkvõlli oma 324d dislal 400 tkm peal. Saalesid ta minu teada ei puutunud.

Kui nukkvõllil on silmaga nähtavad sooned sees või otsad maas, siis on ta kulunud. Kulunud nukkvõll eritab ka metallipuru kõvasti. Kui õli oled hoolikalt vahetanud, aga nukkvõlli ümbrus musta lägaga koos on, siis on kulunud.

Postitatud: 08.12.2004 10:12 45
Postitas Ailer
Umbes samapalju, aga millist häält tegi su naabrimehe auto enne ja peale vahetust ja kas ta vahetas ainult kuka või ka nuka saaled.

Postitatud: 08.12.2004 10:38 15
Postitas priitv8
Ailer kirjutas:Umbes samapalju, aga millist häält tegi su naabrimehe auto enne ja peale vahetust ja kas ta vahetas ainult kuka või ka nuka saaled.
Kas diislil on ka nukkvõllil saaled? Bensukal küll ei ole.

Postitatud: 08.12.2004 12:19 19
Postitas Svenp
Mis asjad on nuka saaled?

Ma ei mäleta, mis häält enne tegi. No oli diisli mürin :roll: , aga peale vahetust käib väga meeldiva häälega. Kõrgsurvepump vahetati tal ka mingi lammarivariandi vastu. Minu hinnangul käib tal praegu paremini, kui mingi mitte-bmw marki uuem diisel.

Nukkvõlliga koos pead sa ilmselt ka nookurid vahetama.

Postitatud: 08.12.2004 13:37 11
Postitas Ailer
Ega ma täpselt ei teadnud kas on saaled või ei lihtsalt keegi tark ütles, et on.

Postitatud: 08.12.2004 23:29 42
Postitas Viljar
Saalesi ei ole mingeid seal ;)
Kolinat võib näiteks teha see, et rihm on vale silindri järgi paika pandud, tüüpiline viga.
Muidugi kui nukka vahetad siis loomulikult ka nookurid ja muidugi oleks kena lasta nukkatee üle mõõta kas on ikka ilusti sirge ja korras.

Postitatud: 09.12.2004 04:34 57
Postitas Lauri_B
uks variant oleks ka klapi vahed kontrollida originaalis on need 0.33 aga mul tapsemat lehte polnud votta kui 0.35 :roll:

Postitatud: 09.12.2004 07:07 53
Postitas truumu
kui nukk on juba nii kulunud, et seda silmaga näed, ei saa teda enam vaikseks reguleerida...
ja asi muutub päris kiiresti hullemaks, sest pealmise, töödeldud nukapinna all on pehmem metall, kulumise kiirus progresseerub...
aeg on vahetusele mõtlema hakata ja nagu Vilts ütles, koos nookuritega

Postitatud: 09.12.2004 08:34 39
Postitas Roger10
:cool: Aga palju rahakott sellise ettevõtmise tagajärjel õhemaks kulub?

Mul ka tekkinud selline loll klõbin mootorisse. Ja mitte ainult külma mootorigfa vaid ka soojaga. Sõiduaeg salongi ei kosta nii et seda ei saa kommenteerida kas siis ka kuid kui seisma jääda ja siis tühikäigul tuuritada siis on selgelt kuulda pehmemat klõbinat mootoris ( suureneb just gaasi andes). :mad:

Jama sellega kohe, igatahes peab vaatama mis jällegi asjast saab!

Postitatud: 09.12.2004 09:09 35
Postitas Viljar
Lauri_B kirjutas:uks variant oleks ka klapi vahed kontrollida originaalis on need 0.33 aga mul tapsemat lehte polnud votta kui 0.35 :roll:
2.4 peaks olema vahe 0.35, Truumu võib mind parandada.

Kunagi 2.4 diislil oli ostes mega nukk sees, aga peale 60000 km oli see puha kuttu, kasutasin suhteliselt suva õlisi,´vahest läks isegi mineraal sisse. 2.4 TD mootori tõin saksas, mootor oli seestpoolt nagu uus, aga muidugi oli seal sees täissünt, selle mootoriga hakkasin kasutama pool ja täisünt õlisi ja mitte mingeid odavaid. Pelale ca 80000 läbisõitu enda käes, sai nippet-näppet tihendeid vahetatud ja ka nukk üle vaadatud mis oli ideaalses korras.

Ühesõnaga tahan üelda, et vähemalt 2.4 mootorid (kindlasti ka kõik muud BMW mootorid) tahavad head õli, siis nad kuluvad minimaalselt, olen ise kogenud ja seda palju näinud.

Postitatud: 09.12.2004 09:22 05
Postitas Ailer
Kas keegi on vahetanud, teab palju näiteks nookurid maksavad ja nukk?

Postitatud: 09.12.2004 09:27 22
Postitas Viljar
Ma ei tea kui täpselt ma tean, aga olen kuulnud, et miski 5 kilone laks on see.
See siis koos nookuritega.

Postitatud: 09.12.2004 19:31 50
Postitas Lauri_B
Viljar_V kirjutas:
Lauri_B kirjutas:uks variant oleks ka klapi vahed kontrollida originaalis on need 0.33 aga mul tapsemat lehte polnud votta kui 0.35 :roll:
2.4 peaks olema vahe 0.35, Truumu võib mind parandada.

Kunagi 2.4 diislil oli ostes mega nukk sees, aga peale 60000 km oli see puha kuttu, kasutasin suhteliselt suva õlisi,´vahest läks isegi mineraal sisse. 2.4 TD mootori tõin saksas, mootor oli seestpoolt nagu uus, aga muidugi oli seal sees täissünt, selle mootoriga hakkasin kasutama pool ja täisünt õlisi ja mitte mingeid odavaid. Pelale ca 80000 läbisõitu enda käes, sai nippet-näppet tihendeid vahetatud ja ka nukk üle vaadatud mis oli ideaalses korras.

Ühesõnaga tahan üelda, et vähemalt 2.4 mootorid (kindlasti ka kõik muud BMW mootorid) tahavad head õli, siis nad kuluvad minimaalselt, olen ise kogenud ja seda palju näinud.
nagu mina olen arusaanud siis turbo mootorites ei tohikski alla sündi kasutada ;)
eelmisel mootoril oli koguaeg mineraal sees enne seda kui mina sain ning arvatavasti sellepärast ka turbo sellel mõne kuuga üles ütles ehk siis hakkas õli sumpasse ajama ning õlirõhk oli mootoril soojast pärast üsna läinud :(
mina sain selle motoga sõita kõigest 3000km ning eelmine omanik oli koguaeg õliste kätega tänu mineraal õlile :!:

mootor mille suvel uue sain sai tehtud kuu aega hiljem õli vahetus ning sellega probleeme pole olnud st sellel enne oli poolsünt ning nüüd sai sisse täissünt :) poodi filtreid ja asju ostma minnes kukkus varuosa müüja seletama et pole mõtet kallist ehk siis täissünti panna nt tihendid ja asjad hakkavad läbi ajama ise aga ajasin jonni edasi et mina seda odavat mineraali ei taha aga jah päris 0W õli ei hakanud panema panin 5W-40 ning ei täheldanud küll mingit õli kadu :shock:
klapi vahed olid selle mootori eelmine omanik pannud mingil põhjusel 0.25 ja 0.30 ei tule täpselt meelde milline sisselase ning milline nendest väljalase oli kuid mootor nurrub mõnusalt :cool:

Postitatud: 09.12.2004 19:35 27
Postitas Lauri_B
NB! kes ei tea siis klapivahed tuleb paika panna nukkvõlli pöörlemis suunas :!:

Postitatud: 09.12.2004 22:17 14
Postitas Viljar
Ja vahed peavad olema 0.35 sooja mootoriga, seda kuni 87 aasta mootoritel ja sealt edasi 2.4 0.30