1. leht 1-st

plokikaane kontrollimine?

Postitatud: 21.01.2008 14:13 46
Postitas Wilson
vabandan kui selline teema on olemas,kuid ise ei suutnud leida :roll:
kuidas kontrollida plokikaant iseenesest?
asi selles et ostetud autol pidavat olema mahlad segi.st arvatavasti kaanetihend või kaanes kuskil pragu mis neid oma vahele segi ajab.käima ei taha panna autot kuna kes teab kaua see ennem töötanud on ja Äkki nukkvõlli õlitus puudub ja pärast nuttu rohkem.
Aga kuidas kontrollida kaant kui see auto pealt maas on?
on ka võimalus et kaas jäi terveks ja pääsen vaid tihendi vahetusega?

Postitatud: 21.01.2008 14:48 22
Postitas Mr.Spurway.Cooke
omal ka seesama asi ees tõenäoliselt... ja niipalju kui ma targematelt inimestelt kuulnud olen siis tehakse survestamine et kontrollida mõrasid ja pragusid.

üks on näiteks oü tõukur. kontaktid jms. leiab netist. ma ise eelistaksin mõnda muud kohta sest üks väidetavalt seal täisremondi saanud kaas on minu autol peal ja küsimärki tekitab see et miks nookurite otsast need klapivahe regullijad jalga lasevad.

ahjaa kui su jutt on sellest 125 kW m20b25 mootorist siis võime klubi teha ;)

http://foorum.bmw-club.ee/viewtopic.php?t=50990

Postitatud: 21.01.2008 15:15 46
Postitas skiev
kui õlivarda välja tõmbad ja ülemine õli piiril on vahune ollus siis mahlad segi ja üldjuhul kui sõidad siis temp peaks ka üles minema ja jahutuse võlja keetma. täpsem kontroll tõesti ainult survestamisel

Postitatud: 21.01.2008 17:32 36
Postitas Wilson
leidsin veel et mootoris pole ei õli ega tosooli ja tosooli lõdvik lahti.praegu siis viin auto garaazi ära.Õli sisse ja tosoool samuti ja tööle! Vaatan siiski ise kõik üle mis viga võib olla.nii et mõni tunni jooksul uued uudised!

Postitatud: 21.01.2008 22:00 53
Postitas Wilson
keema ei lähe.õli ja tosooli ajab küll segamini!
et siis homme,ülehomme üritab kaane maha saada ja eks siis selgub kas kaane või plokikaane tihendi viga.
kui keema ei lähe siis peaks nagu kaan veel sirge olema? :roll:

Postitatud: 21.01.2008 22:53 57
Postitas kapa
võta kaas maha ja vaata mis sa pildilt ( plokikaanetihend ) näed näiteks.

Postitatud: 21.01.2008 23:00 14
Postitas Wilson
kapa kirjutas:võta kaas maha ja vaata mis sa pildilt ( plokikaanetihend ) näed näiteks.
tihendi pealt loen kas kaan sirge või ei?

Postitatud: 21.01.2008 23:07 40
Postitas kapa
jah :D seal on kirjas :D sealt sa võid näha kas ehk on õlikanli ja jahutuse kanali vahel midagi peetis näiteks .

Postitatud: 21.01.2008 23:12 48
Postitas Wilson
kapa kirjutas:jah :D seal on kirjas :D sealt sa võid näha kas ehk on õlikanli ja jahutuse kanali vahel midagi peetis näiteks .
tegelt ka võin näha ? :lol:

Postitatud: 22.01.2008 14:41 32
Postitas Mr.Spurway.Cooke
idee järgi peaks asi nii olema et .... jah võid küll näha aga korralikult pead maha võtma niimoodi et kõik asjad plokikaane küljest lahti ja siis alles tõstad plokikaane maha..... siis tähelepanelikum silm näeb ära tihendi ja kaane enda pealt kas midagi on seal toimunud või mitte.

Postitatud: 22.01.2008 17:25 05
Postitas Karol
On ka veel üks võimalus kui sul on olemas kompressor, prussijupp, transportööri linti ja 2 pitskruvi. Kui sul on need asjad olemas siis anna teada. Prussijupp ja lint peavad kaanega olema enamvähem ühelaiused aga võiksid olla veidi pikemad. 90% tõenäosusega leiad vea kätte.

Postitatud: 22.01.2008 18:53 58
Postitas Karol
Vaata PS!

Postitatud: 22.01.2008 22:55 27
Postitas kapa
räägi siia ka mis nendega teha ?

Postitatud: 23.01.2008 12:34 19
Postitas Karol
See on kokkuhoiu variant stiilis tegin ise pesumasinale peedist trumli. Ainuke eelis on selles, et soodne. Varemal ajal ei olnud lihtsalt kohti kus saaks remontida.


Kõige primitiivseim variant:
Sellele prussile paned lindi peale tihendiks. peale seda puurid sobivasse kohta mingi 8mm augu. See auk peab ühtima jahutuskanaliga, kaanes. Saad vast aru kus on liikunud jahutusvedelik. Paned selle kanali ja augu kohakuti ja tõmbad pitskruvidega selle kaane sinna kõvasti kinni. Seejärel lased sealt august suruõhu sisse ja vaatad visuaalselt kas hakkab kuskilt pealtpoolt pihkama. Selleks peab olema sul võimalikult rohkem survet, mida sinna sisse lased. Olen kunagi ammu läbi häda oma ford granada kaane nii tuvastanud. Siis veel polnud neid "kaanetegijaid". Juhul kui leiad vea, siis pead minema kuskile kus on argoon keevitus. Keevitamine aga ei anna alati head tulemust, kuid proovida ju võib. Vast saad aru. Tel abiks 5141947 Terve kaan peab olema kinnste avadega, vastu linti, väljaarvatud see millest rõhu sisse lased. Lisan, et kui kahtlustad alumist poolt siis pead selle kõhuga ülesse keerama ja sinna avasse veidi vett lisama. Paljud kaaned lähevad puru klappide vahelt, põlemiskambris. Pole mingi kosmoseteadus, kuid olen nii teinud. Lisaks veel, et kuidas kontrollida kas kaan on sirge:
Kaane paned selili ja võtad suuremat sorti käiakivi millega lükkad ühtlaselt üle kaane (kivi küljega) ja siis jätab see kivi jäljed kaanele. Kui need jäljed pole ühtlaselt üle kaane siis on kaan kõver.

Postitatud: 23.01.2008 12:51 29
Postitas Indrek_M
Ei tahaks õigekirja kallal ilkuda aga selle sõna kolm põhivormi on kaas, kaane, kaant. Kaan on mingi teine elukas.

Postitatud: 23.01.2008 16:50 04
Postitas Karol
Indrek_M kirjutas:Ei tahaks õigekirja kallal ilkuda aga selle sõna kolm põhivormi on kaas, kaane, kaant. Kaan on mingi teine elukas.
Tore, et tähelepanu juhtisid aga vast on nii ka arusaadav. Hea, et veel lause ehituse üle pahandata. Arusaamatuste vältmiseks lisan, et kaan=kaas.

Postitatud: 23.01.2008 20:40 53
Postitas Wilson
mille järgi pannakse 0 punkti vänt ja nukkvõll?
kus need punktid on(vist tean aga igaksjuhuks kontolliks üle.väntvõlli oma siis mootoripöörlemisanduri ketta pealt kriips ja vastaskriips on hammasrihma katte pleki peal? Nukkvõllil on kriips ratta peal ja vastaskriips plokikaane peal?sissepritse poolel kui kaant otse vaadata?)

Postitatud: 23.01.2008 21:52 27
Postitas tambets
Ise sarnase jamaga kokku puutunud. Kõigepealt kontrolli, kas kaan on sirge. Selleks on sul vaja kalibreeritud raudlatti. Seda saad laenuks iga kolmanda autodega tegelnud vanamehe käest (töökodadest pole vajadust olnud küsida). Teine variant on nn käiakivimeetod, eriti peene käiakiviga. ka see ütleb kaane sirge oleku ära. kui need korras, siis võid rõõmuga uue tihendi osta ja kaane nõuetekohaselt peale panna. kui ikka mahlad segi, siis saad otsida uue plokikaane. koos uue tihendiga muidugi. ja kui siis ka veel peetis, siis on plokk mõrane, või uus plokikaan ka peetis. ise sain niimoodi kolm korda kaant vahetatud :D tihendi hind oli 1000 tükk. aga omadest vigadest õpitakse. survestamine muidugi parem variant, aga nende hindadest ei tea ma midagi. ma maapoiss ja tegin ise :D kalliks läks aga asja sai :D

Postitatud: 23.01.2008 21:57 47
Postitas Mr.Spurway.Cooke
umbes nii jah


väntvõlli märk näeb umbes selline välja :D

O I T

Postitatud: 23.01.2008 22:20 15
Postitas Wilson

Postitatud: 24.01.2008 11:47 57
Postitas tambets
diislijoodik kirjutas:Käiakivi nüüd küll mingi kaliiber pole.
Kaliiber :D
Aga oled sa seda proovinud, et nii kindlalt tead väita, et nii ei saa? Nõuka-ajal nii tehtigi ju. Ja kui võtta väikese teraline käiakivi, siis ei riku ka plokikaant ära. Proovitud ja töötav meetod... Kuigi jahh, praegusel ajal on juba moodsamad vahendid. Kalibreeritud raudlatt näiteks, või survestamine...

Postitatud: 24.01.2008 17:24 25
Postitas Karol
diislijoodik kirjutas:Käiakivi nüüd küll mingi kaliiber pole.
Mida pidi 15aastat tagasi minusugune tegema? See oli üks vägahäid lahendusi ja see käiakivi on mul siiani alles. Muide, seda ei kasutata loodina vaid lihvitakse sellega mõned korrad ja peale seda vaadatakse kas ta käis kõikjale ühtlaselt vastu.

Postitatud: 29.01.2008 18:02 04
Postitas tambets
Nonii. Mul kahh see tegevus ees nv ja mina võtan südamerahus jällegi raudlati või käiakivi. Eks lööge, kui tahate :D

Postitatud: 31.01.2008 18:28 14
Postitas Aare
diislijoodik kirjutas:jaotusvõll välja ja selle laagripesasid hoolega uurima.
Laagripesadest pole küll midagi uurida. :lol:

Postitatud: 31.01.2008 19:06 49
Postitas TD
6 järjestikku asetsevat silindrit. käiakiviga "lihvida" ei soovita just, ja eriti bmw või siis üle üldiselt lääne oma. :D omal ajal sai küll kiir remonti tehtud vaz tüüpi auto mootorile käiakiviga, töötas küll