1. leht 1-st

Õli ja jahutusvedeliku ühinemise probleem

Postitatud: 16.01.2008 23:21 02
Postitas Mr.Spurway.Cooke
sain omale ühe 525 e34 kerega, 125 kw mootoriga BMW. minu silm ütleks et R6 ühe nukkvõlliga mootor on. täitsa korralik kere ... paar üksikut roostekohta

auto minevikust on räägitud seda et oli keema läind ja veel tsirkust teind.. siis viidi kaas lihvi ja sai uued klapid ja sooveldamise ja veel üht koma teist uusi jubinaid külge saand. ja siis pandi kokku ja siis katsetades keema läind ja nii korduvalt. ja siis avastati et õli jahutusvedelikuga segamini.

kui auto minu hoovi peale jõudis ja tunnike kohapeal seisnud oli siis uurisin kapotialust ja tõdesin et mnjah radiaator valget kraami täis ja sama lugu ka mootoris õli asemel valge kraam ja seda ajas päris mitmest kohast välja kah ja noh tunni ajaga oli seda päris hea loik sinna auto alla tilkunud.

ma siin nüüd mõtlengi et kas on mõtet !"#¤% saia tegema hakata või viskaks kohe vana mootori välja ja otsiks mõne teise asemele.

ootan teiepoolseid mõtteid ja arvamusi. mis teie teeksite ?

Pilt nagu vaht õlle peal on siin see valge kreem ja all on jahutusvedelik.

Pilt
Pilt
homme lisan mõned päevavalges tehtud pildid ka.

Postitatud: 16.01.2008 23:58 10
Postitas Mr.Spurway.Cooke
diislijoodik kirjutas:Katsu plokikaane polte. Kui need pöörata ÜRITADES vetruvad, siis on jobud vanad väljaveninud poldid jätnud, mis kaant kinni ei tõmmanud. Lahendus, kui oled kaane kordategemises kindel, too uued poldid, keera need ükshaaval paika 30Nm ja siis 2x 90 deg peale ja proovi.
mälu järgi pidid veel olema uued veepump, viskosidur ja starter.
radiaator pidi ka uus olema aga see õhutusnippel on küll katki keeratud juba.
aga kontrollin homme kindlasti poldid üle. ise mõtlen et kui kaas kõver siis peaks mõned poldid isegi lõdvad olema vb olla.

Postitatud: 17.01.2008 10:56 59
Postitas Mr.Spurway.Cooke
poldid on vanad jäänud.

kui need tüübid uusi juppe ostsid siis neile oli öeldud et plokikaanepolte ei vahetata.

muidu olla tehtud plokikaanele täislaks. surveproov ja lihvimine ja uued klapisääretihendid ja sooveldamine.

nüüd lähen teen päevavalges ka pilte minu jutu illustreerimiseks :)

Postitatud: 17.01.2008 12:11 50
Postitas Mr.Spurway.Cooke
diislijoodik kirjutas:Kuna kaant on freesitud, siis tuleks uusi polte ka freesimise paksuse võrra lühendada.
huvitav mõte... keermeaugus peaks ikka natuke varu ka jäetud olema ju?


ahjaa kiskusin küünlajuhtmed maha, andsin korraks starti ja keerasin küünlad maha ning imetlesin siis natike neid küünlaid ja teine ja kolmas küünal olid selle sama hallollusega koos mis mul õli asemel on...

Postitatud: 17.01.2008 12:44 40
Postitas Mr.Spurway.Cooke
PiltPilt

Postitatud: 17.01.2008 12:53 15
Postitas Kalev
Kui käima ei läinud, siis suure tõenäosusega rõngad ka kinni.

Postitatud: 17.01.2008 14:31 00
Postitas Mr.Spurway.Cooke
siin pildil on näha kuidas kaks polti hakkavad nookuri otsast jalga laskma
http://img218.imageshack.us/img218/7883/img117km7.jpg

siin pildil on näha tähelepanelikule vaatajale nookuri otsast jalgalasnud jubinaid karteris laiali vedelemas seal plöga sees
http://img115.imageshack.us/img115/1610/img116sv6.jpg

siin pildil on näha need mis ma üles leidnud olen juba aga osad jubinad on veel puudu.
http://img85.imageshack.us/img85/5069/img120mu3.jpg


kusjuures jalga lasevad just sisselaske poolsete nookurite otsad.
plokikaane poldid olid kõik kenasti kõvasti kinni.

kas selline variant on parem ? nüüd ei pea enam imageshackist tuleva läbuga võitlema ?

Postitatud: 17.01.2008 16:05 33
Postitas Mr.Spurway.Cooke
no ma võtan kaane maha ja vaatan mis seal veel silma hakkab.... ise mõtlesin ka juba ammu et peaks uue mootori pigem peale panema.
ma siin olen kuulnud et see mootor olevatki selline problemaatiline ... ei tea kui tõsi see nüüd on.

ise mõtlen et kui juba uus mootor siis võiks see äkki olla siis juba 3 v 4 liitrine kuigi neid 125 kw mootoreid on ka päris palju saada. eks hakkan õhtu poole foorumis tuhnima ja vaatan mida siin räägitud on erinevate mootorite sobitamisest erinevate masinate vahel.



samas võib jälle see uus mootor veel rohkem pees olla....
eks ostan omale kompressioonimõõtja ja hakkan vaatamas käima neid mootoreid.

Postitatud: 17.01.2008 16:30 15
Postitas Kalev
Kasutaja Wilson vist, müüs kahte mootorit koos autodega, kokku 6k.

Ma ise ostsin ka kuuma saanud mootoriga auto mis ei käivitunud, põhjus oli kolvirõngastes, mis olid kolvipeale kinni jäänud... Ütlen kuna võib juhtuda, et teed suure töö ära ja selgub et rõngad kinni :|

Postitatud: 17.01.2008 17:12 15
Postitas Mr.Spurway.Cooke
diislijoodik kirjutas:
Mr.Spurway.Cooke kirjutas:
ma siin olen kuulnud et see mootor olevatki selline problemaatiline ... ei tea kui tõsi see nüüd on.
Problemaatiline võib olla iga asi, mis on lollide käest läbi käinud. Lollid on väga leidlikud asju p..e keerama ja "ära remontima". Endal on olnud läbi aegade 3 autot selle mootorimudeliga ja pole kordagi suutnud tal kaasi kõveraks ajada või muul kombel teda ära peedistada. Kompressiooniprobleemi sel mootoril reeglina pole kui pole täidetud eelkirjutatud tingimusi.
see on see mootor millel on see kuulus õhutamise probleem (üks lõdvik jookseb üle mootori) ja kui keema läheb siis tõmbavat kohe kaane kõveraks.

ja üleüldse ma mõtlen et siin peaks olema miski tõsisem probleem kui mõra või kaas kõver. nii meeletult ei saa ju õli ja jahutusvedelik seguneda 20 km sõidu peale. peaks ikka silmaga nähtav viga olema.

või need segunevadki nii kergelt

Postitatud: 18.01.2008 14:03 35
Postitas Mr.Spurway.Cooke
ise küsin ise vastan :)
õlisurve on siiski päris vägev mootoritel ja ta lihtsalt pressib selle läbi pisemastki praost.

ei peab ikka omale selle raamatu ostma mis autode ja mootorite hingeelust räägib ja selle korralikult läbi lugema siis tuleb vähem selliseid lolle küsimusi.

ise mõtlesin et viiks kaane kontrolli. siis mõtleks edasi.

Postitatud: 19.01.2008 14:48 37
Postitas Mr.Spurway.Cooke
diislijoodik kirjutas:
Varu peaks olema, kuid ei tea kunagi, palju kulibinid kaant on freesinud. Variant võib olla ka see, et nad on ta tegelikult kõveraks ajanud, st jaotusvõlli laagriavade telg pole õige.
mida see lause täpsemalt tähendab ? kus see jaotusvõll oma laagriavadega on ? ja kuidas paigast ära läheb.

aitäh kellelegi kes seletada viitsib :)

Postitatud: 19.01.2008 15:38 47
Postitas Cert85
Nukvõlli aukude telg peab sirge olema. Et kui on kaas kõveraks aetud, ei pruugi see seda enam olla.

Pilt
-Illustreerivaks

Vast ei peksa ma segast :D

Postitatud: 20.01.2008 04:16 41
Postitas Mr.Spurway.Cooke
no krt ei saa und.. naine ka kuri et vähkren voodis ja ei maga.
mind vaevab üks küsimus....
Mr.Spurway.Cooke kirjutas: ahjaa kiskusin küünlajuhtmed maha, andsin korraks starti ja keerasin küünlad maha ning imetlesin siis natike neid küünlaid ja teine ja kolmas küünal olid selle sama hallollusega koos mis mul õli asemel on...
kuidas !"#¤% see hallollus ikkagi sai sinna teise ja kolmandasse silindrisse.
läbi plokikaanetihendi vast mitte see oli ilus terve ja kahe sekundiga ei löö ju sellist survet ka sisse et pressiks ennast kohe läbi....
või oli see vahe tihendi ja plokikaane vahel siis tõesti nii suur et lihtsalt valgus läbi sealt selle ööpäevaga mis ta mul seisis.

juhul kui välistada tihendi kaudu siis kust veel saaks see sinna.....

aaah nüüd vist mõtlesin välja.... sisselaskekollektor oli kaa ju seda hallollust paksult täis ja võib olla jäid just teise ja kolmanda silindri kohal sisselaskeklapid avatud olekusse ja siis sealtkaudu see ollus vaikselt nõrguski sinna.

või on üldse klapisääretihendid puudu :S


krt auto täpselt naabrite magamistoa akna all ei saa uurima ka minna sellisel kellaajal

Postitatud: 20.01.2008 11:09 33
Postitas Karol
See, et sulle räägiti survestamisest ei pruugi ju tõelevastata. Mina kaldun arvama,et see kaan tuleks vahetada.

Postitatud: 20.01.2008 11:47 28
Postitas Viljar
See on ju teada tuntud kaaneprobleemiga mootor.

Selle kaane põhiprobleem on pragu ja seda mitte kolvi poole peal, vaid nukkvõlli all, ehk selles piirkonnas, kus liigub ringi õli (see seletab õli ja jahutusvedeliku segunemise).
Lihvida saab seda kaant täpselt nii palju, kui lihvimispiir seda lubab, aga kui inimene, kes seda lihvib ja ei oska seda vaadata, siis ühesõnaga ei kommentaari :D
Muidugi on probleem nukaliin, mida paberite järgi tegelikult sirgeks ajada ei saa, aga pädevad liinivanad saavad sellega hakkama küll.
Kaanepolte sellel mootoril tegelikult vahetama ei pea (kui on tähik, siis peab), aga mõistlik on, kui ei raatsi või unustasid osta, siis tuleb julge pool senti maha lõigata ja pole probleemi, et keerad põhja kinni ja poldi pooleks.
Kindlasti lihvitud kaane puhul tuleb panna paksem tihend , aga kui on tegemist Hispaanias toodetud kaanega, siis ei peale lihvi ei pruugi ka paksust tihendist enam abi olla ja peab otsima hakkama uut kaant.
Sellel mootoril ei olegi nii suur probleem klapi vastuminemine kolvile, vaid pigem kolb hakkab lihtsalt vastu kaant käima.
2.5 kaantega on see häda, et neid pole enam kuskilt saada, seega on võimalus 2.0 kaas lasta ümber teha, kindlasti läheb selline töö väga kalliks ja ei ole mõttekas, lihtsam on hankida uus mootor.

Lisaks ülemisele osale jääb alati võimalus, et probleem on hoopis pragu plokis, minul isiklikult on kogemusi selle probleemiga küll ja küll olnud.

Aga need on kõigest minu mõtted ja kogemused elust enesest.

Viljar

Postitatud: 20.01.2008 13:21 38
Postitas Mr.Spurway.Cooke
kuidas puhastakse jahutusvedeliku ja õli särgid sellest plögast ?



endal mõlgub üks katse mõttes ... kui see läbi ei lähe viskan selle moto minema ja otsin mingi 141 kw and up doonori, sest kere on korralik ja ei raatsi seda kuusakoski saata.

lisa:

üks mõte veel ... kas poltide lühemaks lõikamise asemel ei võiks panna lisaseibe sinna alla? või deformeeruvad need lisaseibid erinevalt ja see põhjustaks jälle selle et kaas kõveralt peal?

Postitatud: 20.01.2008 13:32 16
Postitas Karol
Puhtaks saad suruõhuga ja piduriklotsi puhastusvahendiga.

Postitatud: 21.01.2008 23:10 50
Postitas MuiduMees
noo ühe korraga sa seda puhtaks ei saagi ;)
ka tosooli peab mitu korda vahetama kindlasti.
mul endal tekkis seda plöga veel natukene isegi 3 kuud hiljem.

Postitatud: 24.01.2008 13:31 50
Postitas Mr.Spurway.Cooke
Edit ... kustutasin ära sest olin valesti tõlgendanud natuke ühte sõna.

Postitatud: 22.03.2008 19:56 14
Postitas Mr.Spurway.Cooke
üks viga mis nüüdseks leindud olen on mõra v auk nukkvülli all kolmanda silindri kohal. sealt ajab jahutusvedelikku välja. ise mõtlesin katsetada jahutusvedeliku lekkepeataja üledoosi. ehk avitab.

Postitatud: 23.03.2008 12:52 04
Postitas romm
Mõra nüüd küll mingi keemiaga sa kinni ei saa, ei ole mõtet hakata proovimagi, eriti veel plokikaane korral.

Postitatud: 03.04.2008 09:54 48
Postitas Mr.Spurway.Cooke
tõsi jah .,.. lekkepeataja seda auku kinni ei pane. ... aga mõtlesin kuidas oleks selle augu peale mingi möksi panemisega. mis oleks elastne ja temperatuuri ning surve taluvusega. ja nakkuks ka hästi pinnaga.

endal tulid pähe sellised asjad nagu keemiline metall, termosilikoon ja tõrv.

tõrva võib kohe välistada see läheb kõrgema temperatuuri korral pehmeks.

aega ja huvi on katsetada nii et miks mitte proovida.

Postitatud: 03.04.2008 10:56 22
Postitas MuiduMees
sedapeaks vist kuidagi keevitama kah saama :roll:
täpselt kursis sellega pole, keegi targem peaks sõna selle kohta võtma.
ag ajah mina kah nendesse möksidesse ja keevitustesse ei usu,et mõne aja võib käia aga kunagi läheb ikkagi laiali.
et kui teha, siis teha korralikult!

Postitatud: 03.04.2008 11:21 03
Postitas Mr.Spurway.Cooke
MuiduMees kirjutas:sedapeaks vist kuidagi keevitama kah saama :roll:
täpselt kursis sellega pole, keegi targem peaks sõna selle kohta võtma.
ag ajah mina kah nendesse möksidesse ja keevitustesse ei usu,et mõne aja võib käia aga kunagi läheb ikkagi laiali.
et kui teha, siis teha korralikult!
mul olekski mingit paarikuust pooleaastast lahendust tarvis.
niikuinii tuleb uus mootor aga hetkel lihtsalt pole rahalist resurssi uue mootori jaoks. ja sobiva doonori leidmine võtab ka aega jne. lihtsalt tahaks seni kulgeda autoga.

Postitatud: 04.04.2008 19:29 28
Postitas Mr.Spurway.Cooke
PiltPilt

leidsin vea üles.... need nookurite otsast seibid millest ma eespool rääkisin on nukkvõlli nukkade ja plokikaane vahele kinni jäänud ja piltidel nähaolevad mõrad sisse löönud. Ennast isiklikult huvitab et mis krdi asi see kuuskant auguga mahakeeratav seal on ? asub kolmanda silindri kohal.

Postitatud: 07.04.2008 13:01 06
Postitas Mr.Spurway.Cooke
mnjah nüüd siis niipalju lisaks et sai need augukohad ilusti bensiiini ja seejärel atsetooniga ära puhastatud. ahjaa vaod tegin ka V - kujuliseks ja siis segasin keemilise metalli valmis ja kandsin peale..... kasutusjuhend soovitas veel armatuurvõrku ka kasutada aga ma ei hakanud otsima seda ja mäkerdasin seda niisama peale... mootor kokku ja katsetama ... noh üks pool tundi käis ja selle ajaga see keemiline metall pidas kinni küll aga siis suri mootor välja .... uurisin siis lähemalt et miks....

Hammasrihm läks katki ... oli rebinud servast serva lihtsalt puruks ... rihm ise oli täitsa uus veel välimuselt.

pealtnäha kahjustused on üks purunenud nookur ja ja ilmselt on kaks klappi ka pihta saand kui vaadata nukkvõlli ja klappide asendit.

nii et jälle üks küsimus et miks see rihm niiviisi katki läks..... ise arvan et mingi seos on sellel selle õli ja jahutusvedeliku seguga... jäin natuke hiljaks selle õli vastu vahetamisega. praegu lasen seda välja mootorist... venib nagu tatt.. mitu tundi juba ja alles mingi 3 liitrit välja tulnud seda.

kui keegi küsib et mis idiootsusi ma teen siis rahu... niikuinii tuleb uus mootor osta või vähemalt plokikaas. et ma siis seni katsetan ja võtan mootorist mis võtta annab.

Postitatud: 07.04.2008 17:48 27
Postitas laur84
vähemalt on õpetlik teistele, et mida proovida ei tasuks ja mida võib

Postitatud: 08.04.2008 13:26 20
Postitas Heiki_L
endal hakkab valmima auto just... sai samuti ostetud mahlas sassis. Mõra oli nuka puki all. Sai teine kaan peale sebitud ja nüüd ok... kuid jah.. tihedam õli ja jahutusvedeliku vahetus ootab mind ees... termostaadi vahetan ka ära kuna tahab kuumaks minna...

Kui sa kaant tahad siis ma vist tean kust saab sellisele mootorile kaane... kui ma just ise tagavaraks ei osta :D

Postitatud: 10.04.2008 18:12 06
Postitas Mr.Spurway.Cooke
niih võtsin kaane maha igaks juhuks ja vaatasin.... silmaga nähtav kahjustus ongi ainult see katkiläinud nookur. et seekord läks siis veel õnneks?

aga jääb siiski küsimus et miks see rihm ikkagi niiviisi katki läks?

praegu proovisin see väntvõlli pool käib ilusti ringi kui võtmega keerata vastavast kohast.