2. leht 3-st

Postitatud: 17.12.2007 12:33 47
Postitas Silver_S
Vahetasin enda autol selle EGR termostaadi ära lõpuks.
Maanteesõidul on temperatuuriks 85* varem umbes sama ilmaga (+2*)sõites oli temp 82*. Seega muutus oli õige väike.
Samas ei ole temp siiski päris see mis ta peaks olema, kui isu jälle magusa maitse järgi, siis vahetan ka mootori termostaadi.

Postitatud: 21.12.2007 12:32 38
Postitas Annely
mis ajaga termostaat selle 88C-ni jõudma peaks?
Mul ka muidu temp. seier kella 12 peal, aga paar korda olen nüüd tähele pannud, et seisab kella 11 peal... teeks siis loomkatse, aga kaua ma pean mootorit käiama, et varjatud menüüst adekvaatse tulemuse saaksin? Kõige mõistlikum ikka maanteele minna?

Postitatud: 21.12.2007 12:36 50
Postitas Indrek_M
Elli kirjutas:mis ajaga termostaat selle 88C-ni jõudma peaks?
Mul ka muidu temp. seier kella 12 peal, aga paar korda olen nüüd tähele pannud, et seisab kella 11 peal... teeks siis loomkatse, aga kaua ma pean mootorit käiama, et varjatud menüüst adekvaatse tulemuse saaksin? Kõige mõistlikum ikka maanteele minna?
No 10 minutiga maksimaalselt. Loomkatse on lihtne teha ... kui mootor on 88C vms siis maanteel tuksis termostaadiga langeb temperatuur.

Postitatud: 21.12.2007 12:47 22
Postitas Annely
näiteks pikal trassil TRT-TLN on siseõhk AUTO reziimis ja sisetemperatuuriks seatud 24C, aga kuumaks autos ei lähe... pigem on klaasi kohal jahe ja käed hakkavad roolil külmetama... kas see on tuksis termostaadist? või olen ma lihtsalt loll ja ei oska soojendust õigesti seadistada?

Postitatud: 23.12.2007 12:51 45
Postitas Raivo
See termostaadi "kala" on siis põhiliselt 3.0 ja 2.5d R6 mootoritel?
Kas tavaline R4 2.0 110 ja 120kw pole sellist tüüpviga?
Ning mis see hullumeelne hind nende eest on?

Postitatud: 23.12.2007 15:24 58
Postitas Annely
täna tegin siis loomkatse, sõitsin 25km maanteel, tulemus - termostaat näitab varjatud menüüs 75C. Arvestades Truumu väidet, et katkine termostaat suurendab kütusekulu 50%, ent mul on kulu normaalne (maanteel 6,5L/100km), siis on lootust, et viga on EGR-termostaadis?

Postitatud: 23.12.2007 16:37 26
Postitas kaupo.k
Minu autol (530d 142kw) näitas varjatud menüüs samuti 72c. Vahetasin EGR termostaadi ja temperatuur tõusis 85C-ni. (Tunduvalt kiiremini kui varem.) UM is arvati,et normaalne,aga süda jäi endal kripeldama ning vahetasin ka selle. Nüüd siis temperatuur 93C. :D

Postitatud: 23.12.2007 18:06 23
Postitas Arvo T
Elli kirjutas:täna tegin siis loomkatse, sõitsin 25km maanteel, tulemus - termostaat näitab varjatud menüüs 75C. Arvestades Truumu väidet, et katkine termostaat suurendab kütusekulu 50%, ent mul on kulu normaalne (maanteel 6,5L/100km), siis on lootust, et viga on EGR-termostaadis?
kütusekulu tõepoolest langeb.enne termostaadi vahetust(eile maale minnes) näitas mnt. 6.3l/100km.Täna tagasi tulles aga 5,3l/100 km.

Postitatud: 23.12.2007 19:40 49
Postitas Jarlo
kuna mina selle teema algatasin, siis kirjutan ka lahendusest enda auto puhul.
Nüüdseks on vahetatud nii mootori kui ka EGR termostaat ja mootori temperatuurid hoopis teisest puust. Linnasõidul sain isegi 99 kraadi ette, aga maanteel näitas varjatud menüü eile stabiilselt 92 kraadi. Seega nüüd kõik normis. EGR termostaat oli täiesti avatud asendis. Mootori termostaat oli suletud. Aga kuna kraadiklaasi polnud hetkel käepärast, siis loomkatse teen paari päeva pärast.

Postitatud: 26.12.2007 11:27 48
Postitas Jarlo
Loomkatsed tehtud. Mootori termostaat avanes ca 81-82 kraadi juures, kuigi peaks avanema 88 kraadi juures. 88 kraadi juures oli termostaat avanud end juba 5 mm. Seega oli läbi nii EGR kui ka mootori termostaat.

Postitatud: 26.12.2007 13:47 42
Postitas pikk100
uurisin realoem-i ja kas ma sain õigesti aru , et manuaal kastiga EGR termostaat puudub?

Postitatud: 26.12.2007 15:33 42
Postitas aise
Jarlo kirjutas:Loomkatsed tehtud. Mootori termostaat avanes ca 81-82 kraadi juures, kuigi peaks avanema 88 kraadi juures. 88 kraadi juures oli termostaat avanud end juba 5 mm. Seega oli läbi nii EGR kui ka mootori termostaat.
millega temperatuuri mõõdeti? kalibreeritud seade ikka...

Postitatud: 26.12.2007 18:36 22
Postitas Arvo T
pikk100 kirjutas:uurisin realoem-i ja kas ma sain õigesti aru , et manuaal kastiga EGR termostaat puudub?
esimese otsa m57 mootoritel puudub see tõepoolest,ka automaatidel.

Postitatud: 26.12.2007 19:28 07
Postitas priitv8
Arvo T kirjutas:
pikk100 kirjutas:uurisin realoem-i ja kas ma sain õigesti aru , et manuaal kastiga EGR termostaat puudub?
esimese otsa m57 mootoritel puudub see tõepoolest,ka automaatidel.
Ja lõpus puudus ta manuaalidel ikkagi.

Postitatud: 26.12.2007 22:53 41
Postitas Arvo T
priitv8 kirjutas:
Arvo T kirjutas:
pikk100 kirjutas:uurisin realoem-i ja kas ma sain õigesti aru , et manuaal kastiga EGR termostaat puudub?
esimese otsa m57 mootoritel puudub see tõepoolest,ka automaatidel.
Ja lõpus puudus ta manuaalidel ikkagi.
ühesõnaga Euro2 mudelitel puudub EGR ja ka need tangensiaalkanali klapid?

Postitatud: 27.12.2007 06:54 49
Postitas priitv8
Arvo T kirjutas:ühesõnaga Euro2 mudelitel puudub EGR ja ka need tangensiaalkanali klapid?
jep

Postitatud: 27.12.2007 16:26 36
Postitas Jarlo
aise kirjutas: millega temperatuuri mõõdeti? kalibreeritud seade ikka...
Ei midagi nii peent... Tegin keedupotis paar katset ja mõõtsin tavalise vedeliku kraadimiseks mõeldud kraadiklaasiga. Seega need tulemused ei pretendeeri mõõtmistäpsuse etaloniks. Katsetatud sai lihtsalt huvi pärast...uued termostaadid ju nagunii juba külge kruvitud.

Postitatud: 30.12.2007 14:22 52
Postitas guido500
Tere!

Kuna see siin väga asjalik ja informatiivne teema, kirjutan enda mure ka siia. Kõige pealt mõned küsimused. Kui teil see varjatud menüü näitab temperatuuriks 75C...82C kas kellade tempi näidik on samas asendis kui näiteks 88C...95C puhul? Mis temperatuuri vahemikus armatuuri jahutusvedeliku näidik seal nn. "kella 12" on?

Minul siis selline mure et kui sõites gaasi vähemaks võtta, või suisa näiteks vabahooga (tühikäigupööretel) kadaka mäest alla sõites, langeb temp näidik mõned millimeetrid allapoole "kella 12". Hiljem ca 2-3min pärast läheb normaalgaasiga sõites jälle tikkpüstisesse asendisse tagasi. Kas võib olla termostaadi viga? Soojaks läheb auto normaalselt ca 5-7min sõitu. Maanteel ka temp ilusti kell 12 asendis.

Autoks E36 325tdsA, viimase tüübi M51 mootoreid siis 06.1998a, ega sellel mingid EGR termostaate pole või mis? Tänud vastuste eest :)

Postitatud: 09.01.2008 20:02 19
Postitas Annely
täna sai siis EGR-termostaat ära vahetatud ja voila! Korras :cool: esimese sõiduga temp 93C. Nii et minu auto puhul kehtis Valdeku loogika.

Ent koos termostaadi vahetusega kerkis esile uus häda (loodus tühja kohta ju ei salli), nimelt oli vahetuse ajal jahutusvedelikku välja voolanud, kompu pistis loomulikult kisama. Sai siis vedelikku juurde valatud, aga kompu endiselt kisab. Mis tal nüüd häda? Eks homme vaja remondionu juurest läbi sõita...

Postitatud: 09.01.2008 20:14 47
Postitas pikk100
Sai ka enda autol lastud termostaat ära vaheteda UMis , nüüd temp 87C.

Postitatud: 09.01.2008 20:18 39
Postitas aise
Annely kirjutas:täna sai siis EGR-termostaat ära vahetatud ja voila! Korras :cool: esimese sõiduga temp 93C. Nii et minu auto puhul kehtis Valdeku loogika.

Ent koos termostaadi vahetusega kerkis esile uus häda (loodus tühja kohta ju ei salli), nimelt oli vahetuse ajal jahutusvedelikku välja voolanud, kompu pistis loomulikult kisama. Sai siis vedelikku juurde valatud, aga kompu endiselt kisab. Mis tal nüüd häda? Eks homme vaja remondionu juurest läbi sõita...
juurde valamine peaks toimuma külma mootoriga, kuna siis näed õiget taset, soojalt paisub jahutusvedelik ja maksimaalne tase võib vabalt olla alla miinimumi reaalselt

Postitatud: 09.01.2008 20:23 43
Postitas Annely
pikk100 kirjutas:Sai ka enda autol lastud termostaat ära vaheteda UMis , nüüd temp 87C.
87C on ju endiselt vähe? Eelmiste postituste põhjal on norm temp alates 88C.

Postitatud: 09.01.2008 21:13 32
Postitas E39 pärnu
Mina sain sooja mootoriga varjatud kompust 90 kraadi vastuse. Nii et 530 diisel norm vee temp 90 kraadi ma arvan.

Postitatud: 10.01.2008 11:22 32
Postitas raul123
guido500 kirjutas:Tere!

Kuna see siin väga asjalik ja informatiivne teema, kirjutan enda mure ka siia. Kõige pealt mõned küsimused. Kui teil see varjatud menüü näitab temperatuuriks 75C...82C kas kellade tempi näidik on samas asendis kui näiteks 88C...95C puhul? Mis temperatuuri vahemikus armatuuri jahutusvedeliku näidik seal nn. "kella 12" on?
seier on keskel päris pikalt. Räägitakse 90*C kuni 115*C. Minul 75*C juba keskel ja püsib seal kuni 99*C, kuumemaks pole saanud.

Postitatud: 10.01.2008 14:40 43
Postitas E39 pärnu
Seier oli keskel täpselt kui varjatud kompu näitas 90 kraadi.

Postitatud: 11.01.2008 08:36 18
Postitas Jarlo
e46 M57 on temperatuuri seier keskel juba ca 70 kraadise mootori temperatuuriga, mis ei ole ju kaugeltki veel õige töötemperatuur. Seega seieri asendist ei saa järeldada tegelikku temperatuuri.

Postitatud: 11.01.2008 11:13 15
Postitas pikk100
Annely kirjutas:
pikk100 kirjutas:Sai ka enda autol lastud termostaat ära vaheteda UMis , nüüd temp 87C.
87C on ju endiselt vähe? Eelmiste postituste põhjal on norm temp alates 88C.
ei ksinud ka neilt UMis , mis kraadiga termostaadi nad paigaldasid, aga 87C on lagi

Postitatud: 12.01.2008 20:01 44
Postitas Annely
pikk100 kirjutas:ei küsinud ka neilt UMis , mis kraadiga termostaadi nad paigaldasid, aga 87C on lagi
Siis vaja ka mootori termostaat ära vahetada. Kallim lõbu kui EGR, aga vajalik... 90C peaks ikka välja andma.

Re: 3,0d (M57) normaalne jahutusvedeliku temperatuur

Postitatud: 01.06.2012 20:06 15
Postitas Rain.
Küll vana teema, aga küsimus järgmine. Mis oleks E60/E61 kere peal oleva M57TU2D30 170kW jahutusvedeliku normaalne töötemperatuur linnas. Täna täheldasin, et temp jõudis juba 97 kraadini kui koju jõudsin. Lugedes siin teiste teemasid, kus normaalseks temperatuuriks peetakse 90-91 kraadi, siis kas peaksin muret tundma või mitte. Maanteel pole veel tempi jõudnud jälgida, aga senimaani on auto käitunud väga viisakalt ka nii lühikesi otsi sõites või päris pikki otsi trassil.

Re: 3,0d (M57) normaalne jahutusvedeliku temperatuur

Postitatud: 01.06.2012 20:20 43
Postitas redline
e60 puhul toimub sundjahutus kliimavendiga. Kui kliima töötab normaalselt, siis ilmselt ülekuumenemist ei tohiks karta.