Alternatiivi kolvirõnga vahetusele

Üldised arutelud ning näpunäited
Kasutaja avatar
Andrez
Huviline
Postitusi: 820
Liitunud: 18.02.2007 23:22 17
Asukoht: Tallinna lähiümbrus

Alternatiivi kolvirõnga vahetusele

Postitus Postitas Andrez »

Et siis mida teha kui õlirõngas on kinni? Kõige kindlam on loomulikult ära vahetada aga kas on olemas keemiat millega saaks asja öö otsa leotada? Vanasti tehti seda petrooliga, kas tänapäeval on selleks ka spets vahendeid olemas? Probleem on ühe silindriga, teised on korras.
Kasutaja avatar
Svenp
Huviline
Postitusi: 750
Liitunud: 12.10.2004 12:46 45
Asukoht: UK/Tartu

Postitus Postitas Svenp »

Miks see rôngas üldse kinni on?

Leotamiseks vôid küünlaaugust silindrisse valada sooja segu mootoriôlist ja -pesuvahendist. Aga mitte suur kogus, no kuni 50 ml. Käivitamisel lendab see pilv summutisse (katalüsaatorisse).
Sõidurõõm
Kasutaja avatar
Andrez
Huviline
Postitusi: 820
Liitunud: 18.02.2007 23:22 17
Asukoht: Tallinna lähiümbrus

Postitus Postitas Andrez »

Miks rõngas kinni on seda ei tea. Ei tea tegelikult isegi seda kas on kinni või mitte. Tean vaid seda, et 5. silinder tarbib õli vähekene. Foorumi väliselt on soovitatud kasutada petrooli. Et ööseks silinder täis valada ja hommikul õlivahetus. Iseenesest sobiks see hästi kuna õlivahetus peaks nii kui nii kohe kohe toimuma. Häda on aga selles, et kus kohast seda petrooli leida tänapäeval? Vaja lennujaama külastada koos kanistri ja voolikuga? Ehk on kaubandusketis saadaval kohe spets vahendit selle jaoks? Õli lisandeid kasutada ei soovi.
Kasutaja avatar
ryan
Huviline
Postitusi: 1021
Liitunud: 05.04.2004 00:33 45

Postitus Postitas ryan »

Petrooliga saab siis rõngad lahti, nii et õlirõngaid vahetama ei pea, kui proovid petrooliga anna teada, kuidas mõjus.
Best-Machine-World
BMW 530i 2003 Individual-M-packet
Kasutaja avatar
Andrez
Huviline
Postitusi: 820
Liitunud: 18.02.2007 23:22 17
Asukoht: Tallinna lähiümbrus

Postitus Postitas Andrez »

Hea meelega prooviks petrooli aga probleem on selles, et kuidas seda leida tänapäeva Eestis. Enamus kohtasid laiutab käsi. Momendil aretan strateegiat kuidas kõige paremini asja läbi viia. Kõigepealt paneks mootori pesu vahendi sisse ja sõidaks nii 20 km sellega. Siis laseks õli välja ja kallaks silindrid triiki petrooli täis. 24 H pärast keeraks õlikorgi tagasi ja paneks uue õli sisse. Kui ei aita läheb mootor algosadeks. Aga palun, kui kellelgi on veel soovitusi siis palun laduge nad välja. Ehk on petrooli asemel midagi paremat sinna kallata?
Kasutaja avatar
wilks
Huviline
Postitusi: 119
Liitunud: 03.08.2006 21:16 17
Asukoht: Rakvere/Tallinn

Postitus Postitas wilks »

lambiõli- see ka ju petrooleum. ehitus poes kindlasti olemas, osades tanklateski.
Kasutaja avatar
Juhtmejupp
Huviline
Postitusi: 49
Liitunud: 21.05.2007 11:44 24
Asukoht: Loksa

Postitus Postitas Juhtmejupp »

Meie ehituspoes lambiõli(loe petrooleum) letis täitsa olemas.
Ainult lollid teavad kõike...
Kasutaja avatar
romm
Huviline
Postitusi: 141
Liitunud: 24.08.2006 11:48 14
Asukoht: Tartu- Jõgevamaa

Postitus Postitas romm »

Lambiõli ja petroolium ei ole ikka päris samad asjad. Kui petrooli ei saa, kasuta tavalist diiselkütust (kunagi sai isegi üks tds-i turbo sellega lahti leotatud) ning vala ikka rohkem kui 50 ml sisse ja lase mingi 36 tundi liguneda. Ise segasin diislile veel juurde ka roostesurma sisse.
Kasutaja avatar
ryan
Huviline
Postitusi: 1021
Liitunud: 05.04.2004 00:33 45

Postitus Postitas ryan »

Juhtmejupp kirjutas:Meie ehituspoes lambiõli(loe petrooleum) letis täitsa olemas.
see poes müüdav lambiõli on nõrga kontsetratsiooniga
Best-Machine-World
BMW 530i 2003 Individual-M-packet
Kasutaja avatar
Andrez
Huviline
Postitusi: 820
Liitunud: 18.02.2007 23:22 17
Asukoht: Tallinna lähiümbrus

Postitus Postitas Andrez »

Huvitav kui kaua see petrool seal silindris püsib? Mingi aja peale ju lekib karterisse välja. See ehituspoe lambiõli pole jah päris õige värk. Oleks lennujaamas käpp sees .... :roll:
Kasutaja avatar
Andrez
Huviline
Postitusi: 820
Liitunud: 18.02.2007 23:22 17
Asukoht: Tallinna lähiümbrus

Postitus Postitas Andrez »

Ikka vajan abi selle petrooli leidmisega. Mitte kusagil ei müüda ja maaletoojat ka ei leidnud.
Kasutaja avatar
mätas
Huviline
Postitusi: 217
Liitunud: 04.07.2004 11:32 40
Peamine sõiduk: BMW 530d
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas mätas »

Olen ostnud petrooliumit Sauelt, Siimu lammutuskoja juures olevast angaarist. Erimell AS on firma nimeks, seal müüakse igasugu autokeemiat.
http://www.erimell.ee/tooted.php?cat=2
Where the rubber meets the road...
Kasutaja avatar
Andrez
Huviline
Postitusi: 820
Liitunud: 18.02.2007 23:22 17
Asukoht: Tallinna lähiümbrus

Postitus Postitas Andrez »

Erimel müüb lambiõli mitte petrooli. Selle mittesobivusest on eelpool juttu. Täna sain aga ühel vanalt mootorihundilt hüva nõu. Soovitati kasutada etüülatsetaati. Pidi olema kangem kui atsetoon , kuid ei aurustu. Kasutatakse liimitööstuses ja mujal. Häda on aga selles, et väikseim kogus on 200 liitrit :| Vaatan, nillin vähekene, ehk saab ikka kuidagi ka väiksema koguse kätte. Petrooliga on aga igati pahasti. Lennujaamas on seda aga kätte ei saa. Sai kasutatud isegi igasugu tutvusi lennujaamas aga ei. Tollitsoonis kinni, maksuvaba ja kätte ei saa. Vähemalt mitte ilusti paludes. Suusamask pähe ja röövima. "2 liitrit petrooli ja kohe või hakkab päid lendama". Saaks vist sajandi tobedaima röövi tiitli endale :lol:
Kasutaja avatar
kapa
Huviline
Postitusi: 2609
Liitunud: 18.03.2006 17:26 57
Kontakt:

Postitus Postitas kapa »

täpsustus , pärid ja prseid :D
Kasutaja avatar
mätas
Huviline
Postitusi: 217
Liitunud: 04.07.2004 11:32 40
Peamine sõiduk: BMW 530d
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas mätas »

No kui ma sealt kevadel liitrise pudeli ostsin ei olnud potsikul lambiõlist midagi kirjas.
Where the rubber meets the road...
Kasutaja avatar
Andrez
Huviline
Postitusi: 820
Liitunud: 18.02.2007 23:22 17
Asukoht: Tallinna lähiümbrus

Postitus Postitas Andrez »

mätas kirjutas:No kui ma sealt kevadel liitrise pudeli ostsin ei olnud potsikul lambiõlist midagi kirjas.
Pilt
Kasutaja avatar
Cardo
Huviline
Postitusi: 4221
Liitunud: 27.12.2002 00:08 12
Asukoht: Jüri

Postitus Postitas Cardo »

Palju petrooli vaja läheb?
Kui ilusti palud ehk isegi aitan.
E28:2,0, E28:2,5, E28:3,0; F21
Kasutaja avatar
Andrez
Huviline
Postitusi: 820
Liitunud: 18.02.2007 23:22 17
Asukoht: Tallinna lähiümbrus

Postitus Postitas Andrez »

diislijoodik kirjutas:petrooleum jääb lahjaks, atsetoonist võib rohkem abi olla. Mootori õli tuleb sellks ajaks välja lasta, kork alt ära jätta. Kuid kust võtsid just seda, et 5. rohkem õli tarbib ja veel enam, et just õlirõngas seal kinni? Kõige tõenäolisem on klapisääretihendite häda ja õlirõngaste kulumine- mõlemal juhul aitab vaid vahetus, mitte kemiseerimine. Edasi vaja vaadata, ega silindrid vigased ole, kolvid katki jne.
Hmm vanemad kärsad just petrooli soovitavad. Aga eks see ole üks vana kooli värk, tollel ajal vist paremat võtta polnud. Õli loomulikult välja ja vann ööseks alla. Hommikul siis uus õli sisse. Kust ma võtsin, et just 5. silinder. Küünla pealt võtsin. Kui töösoe auto pooleks tunniks seisma jätta ja siis nii 30 sekundiks käivitada on 5. küünal õline. Kui lasta kauem töötada ei saa küünalde pealt enam midagi aru. Klapisääre tihendit on vahetatud. Üleüldiselt on kogu plokikaan kap. remonditud. Kui tegu oleks rõngaste kulumisega siis oleks seis vast kõigis silindrites ühesugune. Pealegi on kulu 2 liitrit 9000 km peale. Kui kogu mootor hõre oleks kuluks seda tunduvalt enam. Ja seda keemiaga jamamist tahan lihtsalt proovida. Kui aitab siis aitab ja kui ei aita läheb mootor pulkadeks. Kaotada ei ole midagi aga võita tervelt 8k eek.
Kasutaja avatar
Andrez
Huviline
Postitusi: 820
Liitunud: 18.02.2007 23:22 17
Asukoht: Tallinna lähiümbrus

Postitus Postitas Andrez »

Nii nüüd tuleb pikk lugu. Kel inglise keel suus saab aru. Jutt käib küll Fordidest aga idee on sama
ok, this is from a TSB (Oil Consumption Concern #94-T-59A - (Apr 16, 2003)) The Guys at the local dealership were very nice to share this with me
Im not sure if this was already posted here on the forums but i thought it might help, I thought it was interesting that they want Mobil 1 used rught after the procedure. I just cover the internal engine cleaning - if people want i can post the later section on engine repair of the rings,

I Quote the TSB starting here :

"All 1991 - 1997 Saturn S-Series Vehicles
Condition

Some customers may comment that the engine is using 1 quart (0.951 liter) or more of oil every 3000 mi. (4827 km).
Cause

Engine oil consumption greater than 1 quart (0.951 liter) in 3000 mi. (4827 km) may be caused by stuck/sticking oil control and/or compression rings. Engine deposits may build up on and around the oil control ring(s), compression ring(s) and piston ring land(s) causing the ring(s) to stick and become less effective.
Correction

Perform internal engine cleaning procedure or engine repair procedure depending on amount of oil consumption.

IF engine uses 1 quart (0.951 liter) of oil in:

1500 mi. - 3000 mi. (2414 km -4827 km), perform Procedure 1: Internal Engine Cleaning

1499 mi. (2414 km) or less, perform Procedure 2: Engine Repair

While Saturn still considers oil consumption of 1 quart (0.951 liter) in 2000 mi. (3218 km) to be an acceptable level, the engine cleaning procedure contained in this bulletin may improve oil consumption performance to an even more acceptable level.
Engine Inspection and Oil Consumption Test:

1. Inspect engine for external oil leaks and repair as necessary.

2. Verify that the correct crankcase ventilation (PCV) valve is installed. Some aftermarket PCV valves do not meet Saturn specification and can cause oil consumption. (Refer to the following chart for correct application.)

3. Change engine oil and filter (3.8 liters [4 quarts] of oil are required to properly fill the crankcase).

4. Start engine and bring up to normal operating temperature of 197°-212° ;F (97°-100°C).

5. Park vehicle on level ground and wait a minimum of five minutes after engine is shut off. Check engine oil level to make sure it's at the FULL mark on the dipstick.

6. Mark the oil level on the dipstick with a scribe, if it is not exactly at FULL mark.

7. Record the vehicle's mileage, date of oil change and exact location of oil level on the Customer Service Order.

8. Return vehicle to customer and have customer check the engine oil level at each fuel fill and return the vehicle if oil level is at the ADD mark. If the oil level remains in the "cross-hatch" area, have the customer continue operating the vehicle for a minimum of 2000 miles (3218 km) before returning the vehicle for final oil consumption verification.

If engine uses 1 quart (0.951 liter) of oil in:

* 3000 mi. (4827 km) or more, return vehicle to customer - this is acceptable oil consumption.
* 1500 mi. -3000 mi. (2414 km - 4827 km) proceed to Procedure 1 in this bulletin.
* 1499 mi. (2414 km) or less proceed to Procedure 2 in this bulletin.

Procedure - 1 Internal Engine Cleaning

1. Warm up to normal operating temperature.

Important

In order for the cleaner to be effective, the engine must be warm.
2. Disconnect negative battery cable.
3. Remove spark plugs.

4. Rotate engine crankshaft until notch in crank pulley is at 3 o'clock (90° after top dead center) position. This will position all of the pistons midway in their bores.
5. Pour 3 ounces of GM Piston and Ring Cleaner (P/N 12378549 12 ounce bottle) into each cylinder through the spark plug hole.
6. Cover the cylinder head and spark plug holes to prevent debris from getting into the combustion chamber and to prevent excess evaporation of the cleaner.
7. Allow the engine cleaner to soak for a minimum of 2 hours.

Notice

After the minimum 2-hour soak, there may be some cleaner left in the combustion chambers. Do not start the engine until all of the cleaner has been removed from the combustion chamber or severe engine damage may occur.
8. After the minimum 2-hour soak, remove the remaining cleaner from the combustion chambers by placing shop towels over all of the spark plug holes and cranking the engine through a few revolutions.
9. Install the spark plugs and spark plug wires.
10. Start the engine and run only enough to reach normal operating temperature.
11. Drain the engine oil and remove oil filter.
12. Install new oil filter (P/N 21000872).

Important

*Mobil® 1 Synthetic 5W-30 or 10W-30 engine oil is to be used during the initial oil change interval following this procedure. Mobil® 1 Synthetic oil has excellent engine cleaning properties that will aid in removing deposits that were loosened and softened during this procedure.

*We believe this source and their products to be reliable. There may be additional manufacturers of such products. General Motors does not endorse, indicate any preference for or assume any responsibility for the products from this firm or for any such items which may be available from other sources.
13. Install 4 quarts (3.8 L) of Mobil® 1 Synthetic 5W-30 or 10W-30 engine oil.
14. Return vehicle to customer.
15. After 1500-3000 miles of operation, have the customer return for next oil change.
16. Drain engine oil and remove oil filter.
17. Install new oil filter (P/N 21000872)
18. Install 4 quarts (3.8 L) of engine oil meeting Saturn specifications.
19. Refer to Oil Consumption Test and perform steps 4 through 8.
Kasutaja avatar
Andrez
Huviline
Postitusi: 820
Liitunud: 18.02.2007 23:22 17
Asukoht: Tallinna lähiümbrus

Postitus Postitas Andrez »

Jah teooria on sul tore, heameelega usuks isegi, aga nii lihtne see asi pole. Panen siia väikse lõigukese oma auto teema alt
Ikka sööb õli. 9000 km ja peale kallatud on nii 2 liitrit. Õelge mis tahate aga see ei ole normaalne. Seetõttu sai ka gaase mõõdetud seal, lootuses, et tuleb midagi välja. Ei tulnud. Kõigepealt olid gaasid täitsa sassis, et midagi ei saanud aru ja nüüd, peale lambda vahetust, on gaasid jällegi nii head, et mootor nagu ei tohiks õli põletada. Mine või hulluks. Vahepeal nagu tundus, et mind ei taheta uskuda seal. Ajab oma jonni siin. Gaasid korras, välja ei leki, milles probleem? Jonnisin seal edasi ja otsustati veel korra küünlaid vaadata. Auto oli õues ja sai sisse sõidetud (eelnevalt oli ta korra gaasitestiks sees ja siis aeti uuesti välja). Vaatasime 6. silindrit. Korras. 5. silinder. No mida kuradit ??? Küünal ujus sõna otseses mõttes õli käes. Kõik teised silindrid olid korras peale selle viienda. Minu mõte läks kohe klapsääre tihendite peale mida vahetati. Et praak tihend või halvasti tehtud. Nemad ei usu. Mina ikka jonnin. Lõpuks kutsuti kohale mees kellel oli kaasas mingi imeväike kaamera ja pisike telekas. Hakati läbi küünla augu elu uurima. Et mis seal purgis siis toimub. Silinder ühtlaselt õline, väljalske klapi sääred korras, sisselaset ei näe hästi. Kameramehe diagnoos - rõngas katki või kinni. Mina jonnin edasi - vaja sisselaske klapid ikka ka ära näha. Nojah, ohati ja kisuti sisselaske kollektor maha. Klapi sääred täiesti kuivad. Per$$e. Ja nüüd ongi seis selline, et vaja jälle mootor pilbasteks kiskuda. Mida teha?
Vot selline lugu. Igaljuhul tundub, et klapisääred on välistatud. Kui keegi suudaks tõestada, et viga sääre tihendites oleksin väga õnnelik.
Kasutaja avatar
aise
Huviline
Postitusi: 2296
Liitunud: 28.02.2006 11:15 25
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas aise »

9000km kohta 2L on suht nohu võrreldes 9000km kohta 9L :D gaasid kõik korras ja ei suitse. põleb ära vist.
Kasutaja avatar
Andrez
Huviline
Postitusi: 820
Liitunud: 18.02.2007 23:22 17
Asukoht: Tallinna lähiümbrus

Postitus Postitas Andrez »

Jah tegelikult on nohu küll see 2 liitrit 9000 km peale. Aga ikkagi ei tohiks nii palju kuluda. Normaalne oleks sõita õlivahetusest õlivahetuseni ja mitte õli lisada. Paljud sõbrad ja tuttavad peavad mind idioodiks või kerge vaimse häire käes vaevlevaks inimeseks. Aga ikkagi.... 1 liiter 1000 km peale näitab juba 100% kulumist mootoris, nii vähemalt lugesin kusagilt.
Kasutaja avatar
Trionic
Huviline
Postitusi: 1106
Liitunud: 18.11.2005 20:30 31
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Trionic »

Vana nõukaaegne meetod rõngaste "lahtiehmatamiseks". Keemispiirini viidud vesi.Otsi sisselaskest (peale drosselklappi) vaakumvooliku sisend,pane sinna paraja pikkusega vaakumvoolik,teine ots veeanumasse.Voolik tee enne käivitamist "pimedaks"(mootor soovit. töösoe). Sõber pane gaaspedaali tallama,kui masin EML drosseliga on. Pöörded stabiilselt üles,voolik kuuma vette. Auruplahvatused silindrites teevad imet: kogu sünnijärgne **** pestakse põlemiskambritest-väljalaskest taevasse. Toss on ikka meeletu.
Tuleb pidevalt jälgida,et pöörded oleksid üleval,muidu suretab veeaur põlemisprotsessi ja käivitamine on vaevaline.Vett läbi lasta ca. liiter.

Olen seotud Saabide remondiga ja tootjatehase poolt pakutud võimalik lahendus suurele õlikulule(eeldusel ,et klapisääred , turbo ja karterituulutus toimivad normaalselt) on täpselt sama skeem,ainult kuuma vee asemele pakuti molübdeenilisandiga "roostes poldi avajat" firmalt Sonax. Päris hästi peseb nõe klappidelt-põlemiskambrilt-kolvilt-rõngastelt jne.
hansu
Huviline
Postitusi: 1384
Liitunud: 02.10.2005 23:06 07
Peamine sõiduk: BMW F11 535D ´13

Postitus Postitas hansu »

Kas see veeaur kati ei kahjusta?
Kunagi karpaga golf-il sa karpast vett peale valatud ja mootori puhastust tehtud.
Kasutaja avatar
Andrez
Huviline
Postitusi: 820
Liitunud: 18.02.2007 23:22 17
Asukoht: Tallinna lähiümbrus

Postitus Postitas Andrez »

Nii tegu tehtud. Sai siis selle etüülatsetaadiga kallale mindud. Esimene sats jooksis vaat, et puhtalt läbi. Iga järgneva kallamisega hakka aina vaiksemalt läbi vajuma. Lõpetasin asja siis puhta diisel kütusega. See püsis juba päris hästi sees ja suutis end lausa 15 tundi kolvi peal hoida. Järgmisel päeval puhastasin suruõhuga silindrid ja oh imet - kolvid lausa läigivad. Igaks petteks kallasin õliaugust veel 5 liitrit puhast õli peale, et kindla peale jäägid välja tuleks. Siis puhusin veel suruõhuga õlivalamis august nii pool tundi ja tundub, et karter sai tilgatuks. Uus õli sisse, filter külge ja tuld. Eks tulemused selguvad lähiajal. Muidugi oma lollusest doseerisin diisliga üle ja paras ports sattus väljalaskesse. Oh seda tomu mis sealt tuli. Õnneks midagi kurja see ei teinud, katt ja lambda on elus. Seda käisin täna spetsiaalsest ülevaatuspunktis kontrollimas. Kui nüüd enam küünalt õliseks ei viska võin öelda, et odavalt pääsesin. Kui läheb ikka õliseks siis on üks nädalavahetus potist alla lastud.
Kasutaja avatar
aise
Huviline
Postitusi: 2296
Liitunud: 28.02.2006 11:15 25
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas aise »

muutus midagi?
Kasutaja avatar
Andrez
Huviline
Postitusi: 820
Liitunud: 18.02.2007 23:22 17
Asukoht: Tallinna lähiümbrus

Postitus Postitas Andrez »

Olen hetkel tartus, kohe hakkan tagasi sõitma. Esmaspäeval oli õli tase mõõdetuna karteri põhjast 114 mm. Eelmine tartus käik tähendas 2mm suurust langust õli tasemes. Eks homme lõuna aeg saab uuesti mõõdetud (siis on auto täpselt samal kohal kus see 114 sai välja mõõdetud ja 4 tundi ilusti seisnud ehk kogu õli on alla vajunud) ja annan siis teada mis tase tuleb.
Kasutaja avatar
Andrez
Huviline
Postitusi: 820
Liitunud: 18.02.2007 23:22 17
Asukoht: Tallinna lähiümbrus

Postitus Postitas Andrez »

Nii tase ei ole langenud, ikka mõõtsin 114mm välja. Kahe mõõtmise vahepeal sai läbitud 695 km. Võimalik, et see loputamine aitas. Samas on ka võimalik, et :

a) karter on ülevalt laiem kui alt. Seega ei ole muutused kõrgema taseme juures täpselt jälgitavad.
b) sees on värske õli ja seda ei kulu esialgu. Olen kuulnud lugusid kus teatud läbisõiduni õli ei kulu, peale mingit piiri (näit 7000 km) hakkab õli kuluma. Kas see ka tõele vastab seda ei tea.

Eks täpsemad tulemused saab nii kuu kahe pärast.
Kasutaja avatar
Cardo
Huviline
Postitusi: 4221
Liitunud: 27.12.2002 00:08 12
Asukoht: Jüri

Postitus Postitas Cardo »

Hea, et korda said, lennujaamaga on tõesti hetkel keerulised ajad, kuid ma loodan miskit ikka kätte saada.
E28:2,0, E28:2,5, E28:3,0; F21
Kasutaja avatar
aise
Huviline
Postitusi: 2296
Liitunud: 28.02.2006 11:15 25
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas aise »

krt mul on M54´l ka õlirõngad vist kinni, ega 150kkm ei kulu nad ju ära :roll: kompressioonid on korras muidu. tea kas julgeks ka sellist asja proovida :roll: kas mingit spetsjom stuffi pole olemas?
Vasta