Jahutusvedeliku temperatuur?

Üldised arutelud ning näpunäited
Vasta
Kasutaja avatar
5kolm5
Huviline
Postitusi: 20
Liitunud: 02.10.2007 16:17 05
Asukoht: Pealinn

Jahutusvedeliku temperatuur?

Postitus Postitas 5kolm5 »

Autoks siis 535 v8 97., nimelt kellade temp.seier näitab töösooja mootoriga kogu aeg paar kolm milli alla seieri keskmise asendi umbes mingi 86 kraadi(tean , et peaks keskel olema), kui kasutan peidetud komput OPC annb see jahutus-vedeliku temperatuuriks töösoojas 104-105 kraadi. Nüüd ei tea mis on õige, huvitaks mis teistel v8 mootoritel see peidetud kompu(OPC) test nr 7 jahutus vedeliku temperatuuriks näitab?
Kasutaja avatar
priitv8
Huviline
Postitusi: 8275
Liitunud: 04.02.2004 10:59 34
Asukoht: city

Postitus Postitas priitv8 »

Mul linnas 108 näiteks. Kust Sa võtad, et see seieri keskasend just 86 kraadi tähendab?
Ainult OBC pealt saabki reaalset tempi näha. Kuna M62-l on veel elektriga juhitav termostaat, siis kõigubki töötemp 85 ja 110 kraadi vahel. Väikestel ja keskmistel koormustel temp kõrgem, täisgaasil madalam.
Ja armatuuri kell on juhi rahustamiseks kogu selles vahes pandud lihtsalt tikksirgelt seisma.
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
Kasutaja avatar
5kolm5
Huviline
Postitusi: 20
Liitunud: 02.10.2007 16:17 05
Asukoht: Pealinn

Postitus Postitas 5kolm5 »

:lol: Hea siis kuulda , et 105 kraadi normaalne on. Hakkasin muretsema kuna sai tuttava 740 v8 (e38) proovitud ja temal näitas(OBC) linna sõidu 91-94 kraadi.
Kas seier keskmises asendis pidanud võrduma 90 kraadiga(võin ka eksida) , kui mul näitab pidavat pisut alla eeldasin sinna 85, 86 kraadi kanti jääb.
Kasutaja avatar
Metsamees
Huviline
Postitusi: 64
Liitunud: 02.06.2005 09:06 05
Asukoht: Harjumaa

Postitus Postitas Metsamees »

Minu 740 E38 -l näitab ka 90-94'C kuid linnas ummikus tõusis 105 -ni siis hakkas langema... :cool:
Kasutaja avatar
priitv8
Huviline
Postitusi: 8275
Liitunud: 04.02.2004 10:59 34
Asukoht: city

Postitus Postitas priitv8 »

5kolm5 kirjutas::lol: Hea siis kuulda , et 105 kraadi normaalne on. Hakkasin muretsema kuna sai tuttava 740 v8 (e38) proovitud ja temal näitas(OBC) linna sõidu 91-94 kraadi.
Kas seier keskmises asendis pidanud võrduma 90 kraadiga(võin ka eksida) , kui mul näitab pidavat pisut alla eeldasin sinna 85, 86 kraadi kanti jääb.
Siin on suur vahe, kas tegu oli M60 või M62 mootoriga!
M60-l on tavaline termostaat, 85*C
M62-l on elektriliselt reguleeritav termostaat.
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
Kasutaja avatar
Charly
Huviline
Postitusi: 509
Liitunud: 08.01.2004 10:27 00
Asukoht: Tallinn, Kristiine

Postitus Postitas Charly »

Kuskilt on kõvu jaanud selline seik, et kui tekib mingi jahutuse probleem (termostaat ei avane, vent ei tule järgi vms) siis hakkab see "petekas" seier kah punasesse liikuma. Niikaua, kui kõik süsteemid töötavad, "valetatakse" juhile rahustuseks kogu aeg 90 kraadi.

PS! ühel mu autodest on armatuuril ainult 3 digitaalset näidukit:
Kütuse "seier"
kiirus
odo/trip

nii et juhile mingit infot ei jagata...teadlik juht saab keeruliste kombinatsioonidega KÕIK näidud kliimaplokile manada (ka lamdade töö vist oli jms jms..ehk et kõik näidud, millel andur küljes on)
ex-Audi A2, ex-Fleetwood, ex-GT4, ex-944
525 ´94 & Hybrid ´08
56 201 649
Kasutaja avatar
priitv8
Huviline
Postitusi: 8275
Liitunud: 04.02.2004 10:59 34
Asukoht: city

Postitus Postitas priitv8 »

Charly kirjutas:Kuskilt on kõvu jaanud selline seik, et kui tekib mingi jahutuse probleem (termostaat ei avane, vent ei tule järgi vms) siis hakkab see "petekas" seier kah punasesse liikuma. Niikaua, kui kõik süsteemid töötavad, "valetatakse" juhile rahustuseks kogu aeg 90 kraadi.
Noh, see "surnud" koht seal keskel on ikka teatud konkreetse laiusega. Alates 125*C kimab seier kohe ikka punasesse.
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
Kasutaja avatar
Joel_H
Huviline
Postitusi: 517
Liitunud: 05.08.2003 10:42 10
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Joel_H »

priitv8 kirjutas: Kust Sa võtad, et see seieri keskasend just 86 kraadi tähendab?
teemaalgataja pidas siinkohal ilmselt nurgakraade silmas, mitte temperatuuri ;)
Kasutaja avatar
priitv8
Huviline
Postitusi: 8275
Liitunud: 04.02.2004 10:59 34
Asukoht: city

Postitus Postitas priitv8 »

Joel_H kirjutas:teemaalgataja pidas siinkohal ilmselt nurgakraade silmas, mitte temperatuuri ;)
My bad! :oops: Aga päris lähedale sattus ikkagi.
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
Kasutaja avatar
TiitR
Huviline
Postitusi: 6439
Liitunud: 24.05.2006 19:16 00
Peamine sõiduk: E70 xDrive30d
Asukoht: Tartumaa + Ida-Viru

Postitus Postitas TiitR »

kust krt. ma oma autol mootori temp-i näen...päris huvitav oleks teada kohe? :roll:
Enne: E30-1,8i/2,5i/2,4d, E34-2,4tda/2,5tds, E36-2,5td, E39-3,0d/3,0da, 2xE60-3,0da, E70 3.0sd M-pakett
Nüüd: ´12a. VW Passat 2.0 tdi DSG;´09 E70 3.0d M-pakett, ´85a. VAZ 21063, ´05a. Škoda Octavia 2.0 tdi DSG
Kasutaja avatar
priitv8
Huviline
Postitusi: 8275
Liitunud: 04.02.2004 10:59 34
Asukoht: city

Postitus Postitas priitv8 »

TiitR kirjutas:kust krt. ma oma autol mootori temp-i näen...päris huvitav oleks teada kohe? :roll:
Enne ei näegi, kui keema hakkab minema.

Aga vaata peidetud fn. 07 leheküljel 23
http://www.x5world.com/pdf/e70/06a_E70% ... ntrols.pdf
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
Kasutaja avatar
TiitR
Huviline
Postitusi: 6439
Liitunud: 24.05.2006 19:16 00
Peamine sõiduk: E70 xDrive30d
Asukoht: Tartumaa + Ida-Viru

Postitus Postitas TiitR »

priitv8 kirjutas:
TiitR kirjutas:kust krt. ma oma autol mootori temp-i näen...päris huvitav oleks teada kohe? :roll:
Enne ei näegi, kui keema hakkab minema.

Aga vaata peidetud fn. 07 leheküljel 23
http://www.x5world.com/pdf/e70/06a_E70% ... ntrols.pdf
Selge siis..tänud jällegi priit.
Enne: E30-1,8i/2,5i/2,4d, E34-2,4tda/2,5tds, E36-2,5td, E39-3,0d/3,0da, 2xE60-3,0da, E70 3.0sd M-pakett
Nüüd: ´12a. VW Passat 2.0 tdi DSG;´09 E70 3.0d M-pakett, ´85a. VAZ 21063, ´05a. Škoda Octavia 2.0 tdi DSG
Kasutaja avatar
5kolm5
Huviline
Postitusi: 20
Liitunud: 02.10.2007 16:17 05
Asukoht: Pealinn

Postitus Postitas 5kolm5 »

tegelikult pidasin ikka silmas Celsius-e kraade ;)
Aga ikkagi huvitav millest tuleneb siis see, et temp. seier natuke alla normi näitab, kui tegelik temp on 105-107c.
Kas peaks viga otsima anduritest või termostaadist? :roll:
E39 V8
Kasutaja avatar
priitv8
Huviline
Postitusi: 8275
Liitunud: 04.02.2004 10:59 34
Asukoht: city

Postitus Postitas priitv8 »

5kolm5 kirjutas:Kas peaks viga otsima anduritest või termostaadist? :roll:
Kuna seal näidu keskel on 20*C tuima ala (pole vahet, kas temp on 85 või 105, seier on ikka samas kohas), siis ei kummastki.
EDIT: anduri vea korral peaksid ju ka peidetud menüüs naljanumbreid nägema. Sul tundusid seal reaalsed olevat -> andur korras.
Viimati muutis priitv8, 04.10.2007 17:57 31, muudetud 1 kord kokku.
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
Kasutaja avatar
5kolm5
Huviline
Postitusi: 20
Liitunud: 02.10.2007 16:17 05
Asukoht: Pealinn

Postitus Postitas 5kolm5 »

selge, igaljuhul tänud!
E39 V8
Vasta