K: Miks mahlad segi lähevad?

Üldised arutelud ning näpunäited
Vasta
tambets
Huviline
Postitusi: 578
Liitunud: 15.12.2006 01:56 17
Asukoht: Tallinn-Tartu-Võru

K: Miks mahlad segi lähevad?

Postitus Postitas tambets »

Tegu 3.5 liitrise 155 kW mootoriga.
Sai plokikaan maha võetud, et vahetada üks nookur. (enne seda oli kõik korras)
Vahetatud.(sellega kaasnes muidugi ka klapiregull)
Tõstsin siis plokikaane peale ja loomulikult ka uus plokikaane tihend.
Ühendasin kõik mis vaja, kallasin tosooli ja õli sisse.
Lasin mootoril ca 5 min töötada. Millegipärast tundus, et asi pole õige, miski ajendas mind klapikambrikaant maha võtma. Selgus et mahlad segi. Sügasin siis tükk aega pead ja tõstsin plokikaane maha. Koduste vahenditega jõudsin järeldusele, et plokikaan kõver. Plokikaan sai kinni keeratud kah ilma selle jõumeetriga võtmeta, ehk siis tunde järgi, järelikult kõveraks.
Võtsin siis järgmise plokikaane tõstsin peale, ja panin sama tihendi. Seekord keerasin kaane kinni jõumeetriga. Ilusti 11 peale, nagu "keegi tark" soovitas. Uus õli ja uus jahutusvedelik sisse. Auto käima. Lasin jälle ca 5 minutit käija, võtsin õlivarda ja selgus et jälle mahlad segi.
Sain juba täitsa kurjaks.
Keerasin siis jõumeetriga poldid 15 peale kinni (ise palvetades, et need ei murduks), panin uued vedelikud sisse, tolku ikka ei midagi.

Küsimus siis selles, et kas on mõtet osta uus plokikaanetihend, või peaks ennem laskma kusagil plokikaant sirguse mõttes kontrollida ja survestada?
Kuigi ise usun, et see plokikaan peaks korras olema, ja seda vast ise kõveraks kah ei keeranud, kuna sai kasutatud õiged poldiskeemi ja kõik kinni keeratud jõumeetriga (järk-järgult)?

Minu mõistus on otsas...=)
Kasutaja avatar
Danil523
Huviline
Postitusi: 1721
Liitunud: 30.12.2004 12:52 38
Asukoht: Saue

Re: K: Miks mahlad segi lähevad?

Postitus Postitas Danil523 »

tambets kirjutas:Tegu 3.5 liitrise 155 kW mootoriga.
Sai plokikaan maha võetud, et vahetada üks nookur. (enne seda oli kõik korras)
Vahetatud.(sellega kaasnes muidugi ka klapiregull)
Tõstsin siis plokikaane peale ja loomulikult ka uus plokikaane tihend.
Ühendasin kõik mis vaja, kallasin tosooli ja õli sisse.
Lasin mootoril ca 5 min töötada. Millegipärast tundus, et asi pole õige, miski ajendas mind klapikambrikaant maha võtma. Selgus et mahlad segi. Sügasin siis tükk aega pead ja tõstsin plokikaane maha. Koduste vahenditega jõudsin järeldusele, et plokikaan kõver. Plokikaan sai kinni keeratud kah ilma selle jõumeetriga võtmeta, ehk siis tunde järgi, järelikult kõveraks.
Võtsin siis järgmise plokikaane tõstsin peale, ja panin sama tihendi. Seekord keerasin kaane kinni jõumeetriga. Ilusti 11 peale, nagu "keegi tark" soovitas. Uus õli ja uus jahutusvedelik sisse. Auto käima. Lasin jälle ca 5 minutit käija, võtsin õlivarda ja selgus et jälle mahlad segi.
Sain juba täitsa kurjaks.
Keerasin siis jõumeetriga poldid 15 peale kinni (ise palvetades, et need ei murduks), panin uued vedelikud sisse, tolku ikka ei midagi.

Küsimus siis selles, et kas on mõtet osta uus plokikaanetihend, või peaks ennem laskma kusagil plokikaant sirguse mõttes kontrollida ja survestada?
Kuigi ise usun, et see plokikaan peaks korras olema, ja seda vast ise kõveraks kah ei keeranud, kuna sai kasutatud õiged poldiskeemi ja kõik kinni keeratud jõumeetriga (järk-järgult)?

Minu mõistus on otsas...=)

kunagi tegin enda 3.0 mootoril kaane mahavõtmist kuid mul selliseid probleeme ei kaasnenud. mulle räägiti et enne mootori lahtivõtmist peaks tosool välja valama (ka plokist) ja muidugi kui lahtivõttes vältida et midagi satuks sinna õli sisse.

kas sa ikka tosoolist said mootor puhtaks enne remonti? kui tosool on plokis siis kui maha kaant hakkad kiskuma -- sattubki mõned tosoolilaigud õlisse ....

Kui mul oleks juhtund nii, siis arvan minu 730i klaasidest poleks ükski terve :D
Kasutaja avatar
Lauri_L
Klubiliige
Postitusi: 961
Liitunud: 24.01.2003 19:43 33
Asukoht: Harjumaa
Kontakt:

Postitus Postitas Lauri_L »

Kui esimese korraga panid kaane kinni tunde järgi, siis loomulikult tihend pidama ei jää!

Teist korda sama tihendit ei kasutata! :lol: Ei päästa seal enam ei õigesti pingutatud poldid ega muu tarkus. Lisaks sellele pead teadma ka kuidas polte pingutada, mitte lambist 11 :?: :?: peale väänama. mis see 11 muidu on??? Kahtlane number...
raimo_r
Huviline
Postitusi: 2108
Liitunud: 05.04.2005 16:05 41
Asukoht: Pärnu

Postitus Postitas raimo_r »

1) plokikaan survestada ja tasandada
1a) kui juba kaan maas on siis oleks tark muu ka üle kontrollida, klappide pidamine ja juhtpuksid
2)uus plokikaanetihend
3)uued plokikaanepoldid
4)poldid õiges järjekorras õige tugevusega pingutada.

joonis ja pingutusmomendid:
Pilt
E30 325iX '86 (müüdud) || E53 X5 4.6is '02 (müüdud) ||
E30 M3 '88 || E39 530d M-Technik || E60 550iA '06 ||
Kasutaja avatar
BMW POWER
Huviline
Postitusi: 1310
Liitunud: 04.01.2007 13:53 38
Asukoht: TLN
Kontakt:

Postitus Postitas BMW POWER »

siit siis moraal teistele et kui ikka asja ei jaga siis ära torgi
Bmw sõidurõõm
Rains_525
Huviline
Postitusi: 63
Liitunud: 05.03.2004 10:28 44

re

Postitus Postitas Rains_525 »

Pigem moraal selline, ise võib teha küll, ja tihtipeale tuleb töö tulemus paremgi, aga ennem tuleb asi endale selgeks teha, siis praktiseerida...

internetist pole häbiasi otsida ja uurida, kuidas midagi tehakse, siis pärast endal lihtsam...
tambets
Huviline
Postitusi: 578
Liitunud: 15.12.2006 01:56 17
Asukoht: Tallinn-Tartu-Võru

Postitus Postitas tambets »

Danil523 kirjutas: kas sa ikka tosoolist said mootor puhtaks enne remonti? kui tosool on plokis siis kui maha kaant hakkad kiskuma -- sattubki mõned tosoolilaigud õlisse ....
Tosool sai ikka ennem välja lastud.
Ja jutt pole mõnedest laikudest, vaid ühtlasest valgest massist...=)
Lauri_L kirjutas:Kui esimese korraga panid kaane kinni tunde järgi, siis loomulikult tihend pidama ei jää!

Teist korda sama tihendit ei kasutata! :lol: Ei päästa seal enam ei õigesti pingutatud poldid ega muu tarkus. Lisaks sellele pead teadma ka kuidas polte pingutada, mitte lambist 11 :?: :?: peale väänama. mis see 11 muidu on??? Kahtlane number...
Seda ma usun küll jah, et sama tihend pidama ei jää...
Enda kontrollimise mõttes küsisin üle...
See 11 on tegelikult 110 njuutonmeetrit, e siis jõuühik, millega tuleb poldid kinni keerata.
Miks see number kahtlane on?
raimo_r kirjutas:1) plokikaan survestada ja tasandada
1a) kui juba kaan maas on siis oleks tark muu ka üle kontrollida, klappide pidamine ja juhtpuksid
2)uus plokikaanetihend
3)uued plokikaanepoldid
4)poldid õiges järjekorras õige tugevusega pingutada.
Kas plokikaan on vaja siiski kohe survestada?
Plokikaan võetud töötava auto pealt, sai ise juures oldud ja kontrollitud..
Tollel oli kõik ok (v.a autokere, kuhu oleks nagu rekka sisse sõitnud=))
Kalibreeritud raudlatiga sai kah vaadatud, oleks nagu kaan sirge.
Tihend tuleb uus.
Miks polte uusi on vaja? Teadupärast pannakse ju uued poldid selle pärast, et siis pole ohtu, et nendest mõne puruks keerad. Või on mõni muu põhjus kah?
Õiges järjekorras ja õiges tugevusega pingutada – sellega saan hakkama.
Tänud joonise eest...mõnele vast veel abiks!
BMW POWER kirjutas:siit siis moraal teistele et kui ikka asja ei jaga siis ära torgi
Olen ennemgi plokikaant vahetanud, küll teisel liikuril, 3.0 mootoriga. Tollel kõik ok...sellepärast selle mootriga ongi mul müstika.
Ja kuidas inimesed siis midagi õpivad, kui midagi teha ei või?


Parimat, Tambets, kes näpib ikka kõike edasi...=)
Kasutaja avatar
hollow
Huviline
Postitusi: 1913
Liitunud: 02.08.2004 13:54 58
Peamine sõiduk: 520d xDrive

Postitus Postitas hollow »

uued poldid sellepärast, et 99 juhul on need poldid välja veninud
hanzvonkazak
Huviline
Postitusi: 512
Liitunud: 29.06.2005 22:11 03
Peamine sõiduk: Nissan Leaf
Asukoht: Viljandimaa

Postitus Postitas hanzvonkazak »

110nm :o sellega peaks polt tgelt päris korralikult välja venima ja isegi katki minema?
520i E28 läks manalateed ja vahepeal 325IA -87, VW Caravelle 2.5i ja Nissan Leaf
Kasutaja avatar
Kalev
Huviline
Postitusi: 1666
Liitunud: 10.09.2005 21:37 46
Asukoht: Viljandimaa

Postitus Postitas Kalev »

Autol rattad keeratakse kuskil 90-100nm alla, ega plokikaane poldid "naela materjalist" pole!
F11
tambets
Huviline
Postitusi: 578
Liitunud: 15.12.2006 01:56 17
Asukoht: Tallinn-Tartu-Võru

Postitus Postitas tambets »

Zigulil oli minu mäletamist mööda 80 NM, ühel mersul, mida me parandasime 120.
Aga see selleks.
Oskab keegi öelda, mis tugevusega need poldid siis peaks kinni keerama?
Kasutaja avatar
kapa
Huviline
Postitusi: 2609
Liitunud: 18.03.2006 17:26 57
Kontakt:

Postitus Postitas kapa »

200 NM kui sa ise ei viitsi otsida :D
tambets
Huviline
Postitusi: 578
Liitunud: 15.12.2006 01:56 17
Asukoht: Tallinn-Tartu-Võru

Postitus Postitas tambets »

kapa kirjutas:200 NM kui sa ise ei viitsi otsida :D
Andmed põhinevad millistel allikatel? Mina tean, et 110 NM ja neidki on juba päris raske keerata.
Äkki viitad allika, kust see inf pärineb.

Raimo viidatud skeemil kirjas ju, et kuni 82 NM, siis lasta mootoril 25 min käija ja siis 30-40 kraadi veel keerata.
truumu

Postitus Postitas truumu »

6sil. plokikaaned tuleb ALATI lihvida enne tagasi panemist, nad on KÕIK aja jooksul kõveraks tõmmanud
See, et mõned pidama jäävad on lihtsalt vedamine
tambets
Huviline
Postitusi: 578
Liitunud: 15.12.2006 01:56 17
Asukoht: Tallinn-Tartu-Võru

Postitus Postitas tambets »

6sil??? Mis see on?
Aga tagasi lihvimise kohapealt, kas peaks laskma ta freesipingist läbi, või piisab "käiakivi" meetodist?
Kasutaja avatar
aise
Huviline
Postitusi: 2296
Liitunud: 28.02.2006 11:15 25
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas aise »

tambets kirjutas:6sil??? Mis see on?
Aga tagasi lihvimise kohapealt, kas peaks laskma ta freesipingist läbi, või piisab "käiakivi" meetodist?
tahad ise lihvida :lol: ?
tambets
Huviline
Postitusi: 578
Liitunud: 15.12.2006 01:56 17
Asukoht: Tallinn-Tartu-Võru

Postitus Postitas tambets »

Paluks asjalikku juttu, mitte suvalist mula!
Eelmised 2 küimust ikka õhus!
Kasutaja avatar
AARE540
Huviline - moderaator
Postitusi: 11703
Liitunud: 31.01.2004 21:43 11
Peamine sõiduk: Scania 500R '24 Mercedes-Benz E350 '15 BMW 540i'94
Telefon: 53311120
Asukoht: Pärnu
Kontakt:

Postitus Postitas AARE540 »

tambets kirjutas:6sil??? Mis see on?
Aga tagasi lihvimise kohapealt, kas peaks laskma ta freesipingist läbi, või piisab "käiakivi" meetodist?
Eks see oleneb kindlasti sellest, kas ja kui palju plokikaas kõver on, piisava kannatuse juures saab ka sellest ''käiakivi'' meetodist, sest ega käiakivi just eriti hoogsalt ei võta...
tambets
Huviline
Postitusi: 578
Liitunud: 15.12.2006 01:56 17
Asukoht: Tallinn-Tartu-Võru

Postitus Postitas tambets »

AARE530 kirjutas:
tambets kirjutas:6sil??? Mis see on?
Aga tagasi lihvimise kohapealt, kas peaks laskma ta freesipingist läbi, või piisab "käiakivi" meetodist?
Eks see oleneb kindlasti sellest, kas ja kui palju plokikaas kõver on, piisava kannatuse juures saab ka sellest ''käiakivi'' meetodist, sest ega käiakivi just eriti hoogsalt ei võta...
Novot...sain truumu esimesest lausest aru :D:D:D
6-silindrilise...:D:D:D

To aare: kui sa teemat vidike tähelepanelikumalt sirvid, siis leiad, et minu arvates pole plokikaan üldse kõver, sai vaadatud kalibreeritud raudlatiga.
See kõverusejutt pärit truumult (ise ei oska ei kinnitada ega ümber lükata)
hanzvonkazak
Huviline
Postitusi: 512
Liitunud: 29.06.2005 22:11 03
Peamine sõiduk: Nissan Leaf
Asukoht: Viljandimaa

Postitus Postitas hanzvonkazak »

kuda sa vaatad raudlatiga terved kaane pinnalaotust korraga? ja muidu need andmed mida raimo_a väljastas pärinevad autodatast.
520i E28 läks manalateed ja vahepeal 325IA -87, VW Caravelle 2.5i ja Nissan Leaf
Kasutaja avatar
AARE540
Huviline - moderaator
Postitusi: 11703
Liitunud: 31.01.2004 21:43 11
Peamine sõiduk: Scania 500R '24 Mercedes-Benz E350 '15 BMW 540i'94
Telefon: 53311120
Asukoht: Pärnu
Kontakt:

Postitus Postitas AARE540 »

tambets kirjutas: To aare: kui sa teemat vidike tähelepanelikumalt sirvid, siis leiad, et minu arvates pole plokikaan üldse kõver, sai vaadatud kalibreeritud raudlatiga.
See kõverusejutt pärit truumult (ise ei oska ei kinnitada ega ümber lükata)
AARE530 kirjutas:Eks see oleneb kindlasti sellest, kas ja kui palju plokikaas kõver on
;););)
tambets
Huviline
Postitusi: 578
Liitunud: 15.12.2006 01:56 17
Asukoht: Tallinn-Tartu-Võru

Postitus Postitas tambets »

AARE530 kirjutas:
tambets kirjutas: To aare: kui sa teemat vidike tähelepanelikumalt sirvid, siis leiad, et minu arvates pole plokikaan üldse kõver, sai vaadatud kalibreeritud raudlatiga.
See kõverusejutt pärit truumult (ise ei oska ei kinnitada ega ümber lükata)
AARE530 kirjutas:Eks see oleneb kindlasti sellest, kas ja kui palju plokikaas kõver on
;););)
Olgu-olgu...oleme sõbrad edasi...=)
tambets
Huviline
Postitusi: 578
Liitunud: 15.12.2006 01:56 17
Asukoht: Tallinn-Tartu-Võru

Postitus Postitas tambets »

hanzvonkazak kirjutas:kuda sa vaatad raudlatiga terved kaane pinnalaotust korraga? ja muidu need andmed mida raimo_a väljastas pärinevad autodatast.
Tervet pinnalaotust muidugi ei saa vaadata. Aga saab ju lati panna peale igatmoodi, diagonaali ja horisontaalselt ja tont-teab veel kuidas. :D
Aga need autodata andmed on õiged v?
Kasutaja avatar
iisak
Huviline
Postitusi: 1702
Liitunud: 31.08.2006 19:04 49
Asukoht: Kadaka tee 187c, Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas iisak »

tambets kirjutas: Aga need autodata andmed on õiged v?
Appiiiii. Uskmatu Toomas...
......................Ja mulda kukkus suust, kui 1000-aastane tüdruk naeris.....................
tambets
Huviline
Postitusi: 578
Liitunud: 15.12.2006 01:56 17
Asukoht: Tallinn-Tartu-Võru

Postitus Postitas tambets »

Miks uskumatu Toomas?
Kui mina tean andmeid 110, ük kirjutab 82 + 30-40 kraadi ning kolmas 200?
No midakurat ma siis uskuma pean?
Kas siin foorumis ongi inimesed pooleks, et pooled teavad asjadest midagi ja teine pool ainult targutab?

Ok, OT jätta.

Tahaks siis teada, mida uskuda.
Kasutaja avatar
Cardo
Huviline
Postitusi: 4222
Liitunud: 27.12.2002 00:08 12
Asukoht: Jüri

Postitus Postitas Cardo »

M30-l on 60 siis 80 ja kolmas -35kraadi, 200 nm see ei ole, kunagi proovisin NM-t võrdluseks võtta ja kas jäi mingi 130 juurde vist see 35 kraadi.
E28:2,0, E28:2,5, E28:3,0; F21
tambets
Huviline
Postitusi: 578
Liitunud: 15.12.2006 01:56 17
Asukoht: Tallinn-Tartu-Võru

Postitus Postitas tambets »

Suured tänud Cardo!
Lõpuks siis vastus kah olemas.
Aitähh tõesti!

Kui mõni moderaator seda teemat lugema peaks, siis paluks selle mula sealt vahepealt ära kustutada. Äkki mõni otsinguga leiab ja jääb niimoodi valeinffi uskuma...=(
Vasta