1. leht 1-st

N55B30 F02 740Li catalyst system low efficiency

Postitatud: 09.08.2023 14:58 00
Postitas Marken
Tere!

Ehk on kellelgi kokkupuudet.
F02 740LI annab pidevat viga katalüsaatori töös ja mootorituli ka kenasti põleb. Aga muid (vähemalt tuntavaid) probleeme ei ole ja ülevaatusel CO samuti korras. Käisin ka Unitedis kontrollis, et kas tõesti nii, et ülevaatusel kõik korras, aga auto tunneb, et midagi mäda.
Ühesõnaga sealt öeldigi, et tõesti viga katist, aga kui ÜV probleeme ei ole, et siis ei ole karjuv viga, et kui tuluke ei häiri siis kiirustama ei pea.
Siit küsimus suurele ringile: Mis kogemused Teil on nende kattidega. Uus originaal on pigem mitte nii sõbraliku hinnaga, b osad pidid see eest aasta/paariga juba otsa saama. Kuidas on lood nn sportkattidega?

Ps! Sel on peale kollet üks suur katt.

Parimat
Marken

Re: N55B30 F02 740Li catalyst system low efficiency

Postitatud: 09.08.2023 22:41 52
Postitas PeeterA
Esialgu tasub proovida peale kati asuva lambda-anduri eemale toomist otsesest heitgaasivoolust eraldi vaheadapteriga.
Selle nimekirja lõpuosas mõned: https://lakinet.ee/local/articles/en/200000199/

Re: N55B30 F02 740Li catalyst system low efficiency

Postitatud: 10.08.2023 14:59 21
Postitas Marken
Juutuubist olen näinud ka seda, aga kas selline manipuleerimine mingit segadust ajus ei tekita?

Re: N55B30 F02 740Li catalyst system low efficiency

Postitatud: 10.08.2023 18:00 24
Postitas patrik
Aja kaamera enne kat lambda august sisse ja vaata kärje korrasolekut, kui laguneb, saad varsti silindriseinad kraabitud. Sport katid töötavad aga kaks tk üksteise järgi. Vkm poisid siin ühele lambole tegid millel olid katid välja pekstud, et ülevaatuselt läbi saaks, mõlemale mootoripoolele 2tk üksteise järgi, need samad mis laki auto müüb. Ma alguses mõtlesin et mul analüsaator ei tööta, nii puhas õhk tuli välja.

Re: N55B30 F02 740Li catalyst system low efficiency

Postitatud: 10.08.2023 18:23 14
Postitas Oliver.L
Nad seal R8le ja asjadele ka nii pannud jah Racetunes.

Re: N55B30 F02 740Li catalyst system low efficiency

Postitatud: 10.08.2023 21:03 13
Postitas 80NER
See jah kahjuks neil tüüpviga. Alustuseks ajaks kaamera silindritesse ja vaataks, mis seis seal on.

Re: N55B30 F02 740Li catalyst system low efficiency

Postitatud: 10.08.2023 21:51 47
Postitas Marken
Kiire update, kati sisemine vigastus ikka. Ehk siis läheb kati vahetuseks.
Muidugi googeldades leiab igasse hinnaklassi neid aftermarket tootjaid, alates 600-3000€, OEM osa pakuti 2593€ :)
Teen natuke turu-uuringut ja eks siis otsustan, kas vahetan ikka osa välja ja jätan orig süsteemi või mängin VKM meeste kombel ümber.

Aga sportlikust huvist.. kuidas tekivad kati sisemised vigastused? Auto tõin 3 a tagasi USAst, ehk on sealne madala oktaaniga küte kaasa aidanud?

Marken

Re: N55B30 F02 740Li catalyst system low efficiency

Postitatud: 10.08.2023 21:57 57
Postitas PeeterA
OEM osa soodsam oluliselt, lisandub muidugi pant, mille vana kati vastu andes tagasi saab:
https://oeprof.ee/catalog/search?query=18407645241

Re: N55B30 F02 740Li catalyst system low efficiency

Postitatud: 10.08.2023 22:04 32
Postitas 80NER
E38 tehase katalüsaatorid toimisid veel ilusti palju suurema läbisõidu juures. Teine ajastu on lihtsalt vahepeal kätte jõudnud, nüüdsest hinnatakse kvantiteeti ja spetsiifilistelt tüüpvigadelt teenitud käivet, mitte kvaliteeti.
Aga naerata, igav ei hakka kindlasti ka edaspidi :)

Re: N55B30 F02 740Li catalyst system low efficiency

Postitatud: 10.08.2023 22:23 20
Postitas Oliver.L
Vaata millistes tingimustes üks või teine töötama peab. :mrgreen:

Re: N55B30 F02 740Li catalyst system low efficiency

Postitatud: 11.08.2023 12:28 52
Postitas Ilves
Mu N55 on ühe korra sellise teate andnud 3 aastat tagasi ca 150kkm pealt. Tuli ka drivetrain malfunktsiooni error ekraanile. Panin auto seisma, tegin restardi ja sõitsin pool tundi teda mõnuga puhtaks. Peale seda (3x üle õla) pole enam näidanud. SN 200kkm hetkel.

Pane endale remap peale, mis ei kontrolli kati olemasolu. Saad jõudu ka juurde :mrgreen:

Re: N55B30 F02 740Li catalyst system low efficiency

Postitatud: 11.08.2023 12:31 03
Postitas Oliver.L
Loe Patriku juttu korra veel, ennem kui mingit seadet soovitad.

Re: N55B30 F02 740Li catalyst system low efficiency

Postitatud: 11.08.2023 12:48 16
Postitas Ilves
Lugesin, aga ei saanud aru. Äkki rumal küs, aga Miks lagunev katikärg peaks silindriseinu lõhkuma? Väljamaa inimesed ei hala sel teemal vähemalt. Tuul puhub ju mootorist eemale.

Re: N55B30 F02 740Li catalyst system low efficiency

Postitatud: 11.08.2023 15:46 10
Postitas Ilves
Patrik, sul kõvasti kogemust. Miks peaks lagunev katikärg hakkama silindriseinu kraapima? Mootor hakkab tagurpidi käima mingil põhjusel?
patrik kirjutas: 10.08.2023 18:00 24 Aja kaamera enne kat lambda august sisse ja vaata kärje korrasolekut, kui laguneb, saad varsti silindriseinad kraabitud. Sport katid töötavad aga kaks tk üksteise järgi. Vkm poisid siin ühele lambole tegid millel olid katid välja pekstud, et ülevaatuselt läbi saaks, mõlemale mootoripoolele 2tk üksteise järgi, need samad mis laki auto müüb. Ma alguses mõtlesin et mul analüsaator ei tööta, nii puhas õhk tuli välja.

Re: N55B30 F02 740Li catalyst system low efficiency

Postitatud: 11.08.2023 22:25 04
Postitas Marken
Täna on ls 215k km ja plaanin ikka veel pikalt sõita sellega, seega ei ole raatsinud seal softiga midagi teha. Muidugi disladel saab kütsi kulu trassil maha, seda tüüpi bensukaga kogemus puudub. See selleks. Aga oletame, et Patrik ei eksi, siis jätaks selle kati sinna ajju ikka alles ☺️

Re: N55B30 F02 740Li catalyst system low efficiency

Postitatud: 13.08.2023 21:08 35
Postitas patrik
Ilves kirjutas: 11.08.2023 12:48 16 Lugesin, aga ei saanud aru. Äkki rumal küs, aga Miks lagunev katikärg peaks silindriseinu lõhkuma? Väljamaa inimesed ei hala sel teemal vähemalt. Tuul puhub ju mootorist eemale.
Kõik ei ole ainult must ja valge ja tuul ei puhu ainult mootorist eemale
Katist lagunev keraamika jõuab silindritesse tagasi, eriti kui lagunev kärg hakkab vastusurvet tekitama