M57. Millist karterituulutust kasutada?

Üldised arutelud ning näpunäited
Vasta
tpr
Huviline
Postitusi: 7
Liitunud: 01.12.2018 16:59 39
Peamine sõiduk: BMW 330d E91

M57. Millist karterituulutust kasutada?

Postitus Postitas tpr »

Ehk keegi kes rohkem tegeleb oskab öelda milline kõige parem on. Kolm varianti on olemas:

(svamm?)filtriga: 11 12 7 793 163
"vortex": 11 12 7 799 225
tühi: 11 12 7 794 597

Minu autole (E91, 2006) näitab realoem tühja varianti, sees on aga filtriga variant mida peaks koos õlivahetusega vahetama.
Kasutaja avatar
unicoil
Huviline
Postitusi: 718
Liitunud: 06.02.2013 22:31 25

Re: M57. Millist karterituulutust kasutada?

Postitus Postitas unicoil »

Filtriga eraldab karterigaasidest õli kõige paremine minu arvates. Iga teine õlivahetus uus filter panna.
Tallinn 56285704
LEDBeam
Huviline
Postitusi: 1250
Liitunud: 13.11.2018 19:59 54
Peamine sõiduk: F10 530 XDrive
Asukoht: Tallinn, diagnostika ja vaimude väljaajamine

Re: M57. Millist karterituulutust kasutada?

Postitus Postitas LEDBeam »

Vortex on jamavaba, kindlasti eelistada. See käsn läheb umbe.
Kasutaja avatar
ladammm
Huviline
Postitusi: 697
Liitunud: 13.03.2011 12:18 34
Peamine sõiduk: 5er
Telefon: 53586029
Asukoht: Võru/Tartu
Kontakt:

Re: M57. Millist karterituulutust kasutada?

Postitus Postitas ladammm »

Ise olen iga õlivahetus (~25000km intervall) käsna vahetanud swag/febi oma vastu ja probleeme pole olnud. Nüüd ise sõitnud 330000km sellise intervalliga, töötab hästi.
E34 520i & E39 525d & E60 530D & E60 550i (daily) & E85 2.5i ja kõik käsisegukastid
martinsl
Huviline
Postitusi: 51
Liitunud: 23.11.2013 10:28 50

Re: M57. Millist karterituulutust kasutada?

Postitus Postitas martinsl »

Kas pole jutu järgi vortex justkui upgrade tava filti pealt.
Mul seal vortexil sisu ka sees ja võiks järgmise või siis ülejärgmise filtri ringiga sinna ka uue sisse visata.
Kasutaja avatar
Priidik199
Huviline
Postitusi: 208
Liitunud: 12.12.2010 19:04 44
Peamine sõiduk: E60
Asukoht: Tallinn

Re: M57. Millist karterituulutust kasutada?

Postitus Postitas Priidik199 »

Väga hea teemapüstitus, see on väga vaidlust tekitav teema, suht 50:50 arvamused ikka olnud.

See uus käsn koos tihenditega maksab ~13 euri.. Ei võta väga tükki küljest, eriti kui nagunii õhufiltri vahetamiseks juba sinna kanti ruumi tekitatud on.
Kasutaja avatar
Hendri
Huviline
Postitusi: 1753
Liitunud: 05.03.2007 12:32 11

Re: M57. Millist karterituulutust kasutada?

Postitus Postitas Hendri »

Huvitav arutelu tõesti.
Olen kuulnud palju seda juttu, et “oh pane vortex ei pea kunagi jamama” aga ka juttu, et kui ette nähtud filtriga siis parem ikka filtriga. Õhufiltri vahetus niikuinii nii tüütu, et selle käigus see karterituule svamm sisu ringi visata on täitsa väike mure.
Probleemid algavad tavaliselt pigem sellest, et keegi seda mitte kunagi vahetanud ei ole, mitte sellest, et see svamm seal on.
Kasutaja avatar
m2x
Huviline
Postitusi: 626
Liitunud: 11.04.2012 18:18 41
Peamine sõiduk: E39 530d Touring
Asukoht: Neli ratast õhus...

Re: M57. Millist karterituulutust kasutada?

Postitus Postitas m2x »

See käsn peabki umbe minema :D selleks ta seal mõeldud ongi. Sama hea oleks väide et pane õlifilter ilma filtrita kokku, muidu läheb umbe :mrgreen:
Vahetus on sellel ette nähtud nagu muudelgi filtritel, kui õlifiltri vahetamata jätad, läheb samamoodi umbe ju :lol:
LEDBeam
Huviline
Postitusi: 1250
Liitunud: 13.11.2018 19:59 54
Peamine sõiduk: F10 530 XDrive
Asukoht: Tallinn, diagnostika ja vaimude väljaajamine

Re: M57. Millist karterituulutust kasutada?

Postitus Postitas LEDBeam »

Õlifiltril on vajadus filtreerimiseks olemas, aga sellel käsnal mitte. Tehas sai suht kiirelt aru, et see käsn on BS, sest järgenavd lahendused olid juba ilma. Pole ka uuematel mootoritel seda jura.
Loetlege selle käsna vajadus võrreldes keeris- õliseparatoriga (nn Vortex).
tpr
Huviline
Postitusi: 7
Liitunud: 01.12.2018 16:59 39
Peamine sõiduk: BMW 330d E91

Re: M57. Millist karterituulutust kasutada?

Postitus Postitas tpr »

LEDBeam kirjutas: 07.12.2022 15:17 14 Õlifiltril on vajadus filtreerimiseks olemas, aga sellel käsnal mitte. Tehas sai suht kiirelt aru, et see käsn on BS, sest järgenavd lahendused olid juba ilma. Pole ka uuematel mootoritel seda jura.
Loetlege selle käsna vajadus võrreldes keeris- õliseparatoriga (nn Vortex).
Käsna ülesanne peaks olema sellest tekkinud õliaurust õli välja püüda ja karterisse tagasi suunata. Vortexil sama põhimõte aga peaks olema hooldevaba lihtsalt. Välismaa foorumeid sirvides on vastused sama kirjud nagu siin, aga üldiselt kiidetakse seda käsna ikka rohkem oma effektiivsuse poolest - sisselaskesse jõuab vähem õli lihtsalt. Vortex-i "hooldevaba" on ka küsitav, sest see kumm pidavat ka rabedaks muutuma.
Vasta