1. leht 3-st

kas on mõtet õli vahetada käigukastis?

Postitatud: 07.11.2006 19:04 02
Postitas cabrioboy
e-39 525tds ! peale diagnostikat öeldi nii vaheta õli või tee remonti !
ja nüüd ei tea mis oleks mõistlikum _

Postitatud: 07.11.2006 19:10 33
Postitas Ceed
õli vahetus on igati odavam ;)

bmw

Postitatud: 07.11.2006 19:12 52
Postitas cabrioboy
no jah aga kusimus selles kas aitab voi mitte_

Postitatud: 07.11.2006 19:14 45
Postitas Ceed
no ennem pole ju mõtet remontima hakata kui ei tea kas vajab ikka remonti. Aga kui kindlalt tead et see tuleb ette võtta siis remondi ära ;)

bmw

Postitatud: 07.11.2006 19:41 45
Postitas cabrioboy
ja vigade koodid on sellised 100 ja 104

Postitatud: 07.11.2006 20:14 21
Postitas tsap
naised saunas rääkisid, et käigukastidel pidavat olema oht pensionile minna peale õli vahetust

Postitatud: 07.11.2006 20:40 33
Postitas kapa
olles näinud tümehalli aut. kasti õli siis ma arvan et ta võib selle vana õliga samahästi pensile minna ;)

Postitatud: 07.11.2006 20:55 07
Postitas Raivo
Palju autol läbisõitu on? Kui ikka väga suured numbrid, siis ilmselt õlivahetus toob remondivajaduse kiiremini esile.. ;)

Postitatud: 07.11.2006 23:58 54
Postitas siim_s
Õlivahetus pidurdab asja nii kiiresti p..se minemast osaliselt.
Vana õli määrdeomadused on viletsad ning samui võib see sisaldada kulumisest tingitud metalli osakesi, mis kulumist kastis suurendavad.

Nii et vast esialgu vahetaksin õli ära ja vaataks siis mis edasi saab :P

Postitatud: 08.11.2006 06:34 48
Postitas Oleg P
No mina vahetasin oma kasti õli ära ja siiani rahul, ~500km läbinud. Õli sundis vahetama see, et jõnksutas vahest harva ja nüüd siiani asi paistab korras olevat ja mida rohkem olen sõitnud seda puhtamini on vahetama hakanud, seega mina ei saa küll hetkel olla kasti õli vahetuse vastu :roll:

Postitatud: 08.11.2006 07:34 20
Postitas Kristjan_K
parbmw- kirjutas:No mina vahetasin oma kasti õli ära ja siiani rahul, ~500km läbinud. Õli sundis vahetama see, et jõnksutas vahest harva ja nüüd siiani asi paistab korras olevat ja mida rohkem olen sõitnud seda puhtamini on vahetama hakanud, seega mina ei saa küll hetkel olla kasti õli vahetuse vastu :roll:
Kas sinu autol oli muidu see nn. "eluaegne" õli kastis?

Postitatud: 08.11.2006 12:59 19
Postitas Oleg P
Jah, eluaegne õli. Kasti peal oli kirjas, küll et only ATF õli võib sisse panna(mis oli ka sees), kuid olen siin lugenud, et aut. kasti sisse käib ikka kollane õli(nt. castrol tranzmax Z), seega võimalik, et mul oli õli juba kunagi varem ka vahetatud.Aga võibolla eksin.

Postitatud: 08.11.2006 13:22 23
Postitas Kristjan_K
Palju sul ls vahetuse ajal oli, ja kuipalju see ta sul juba jõnksutas, enne, kui vahetama läksid?

Postitatud: 08.11.2006 14:12 37
Postitas Oleg P
Spido järgi ls 207000km kuid ei usu eriti et see õige.
No kui hakkas jõnksutama siis nii umbes 300-500km tagasi kuid seda väga harva, vahest kuus korra kaks (teiselt käigult kolmandale minnes). Nüüd olen üks 500km kindlasti läbinud ja jõnksutamist pole veel kordagi olnud ja kast vahetab käike ka puhtamalt.

Postitatud: 08.11.2006 14:29 47
Postitas Kristjan_K
Seda ei tea, mis nägu eelmine õli oli?

Postitatud: 08.11.2006 14:34 54
Postitas Oleg P
Ei seda ei oska öelda.

Postitatud: 08.11.2006 14:41 35
Postitas Kristjan_K
Uurin ja pärin siin sellepärast, et endal peaks ka selle triki ära tegema, aga valdek suutis mind võimalusega, et kast kokku jookseb ära hirmutada, nüüd ei julge seda ennem teha, kui oleks kohe vastav summa võtta, et kast ära lasta remontida, ilma autota lihtsalt ei pääse liikuma kuidagi.

Et kuipaljud siis reaalselt on vahetanud seda "longlife" õli ja millise läbisõidu pealt. Ja kuipaljudel probleeme on ilmnenud, peale Eero ja Raivo? Endal hetkel ls ~145kkm.

Postitatud: 08.11.2006 14:47 12
Postitas Raivo
No e38 foorumist (735 ja 740 vist ka) on veel paar seika silma hakanud, kõik selle "longlife" õliga.

Postitatud: 08.11.2006 16:07 18
Postitas Oleg P
Huvitav palju neil siis aega mööda läks peale kasti õli vahetust kui kast peeti läks?

Postitatud: 08.11.2006 16:19 40
Postitas Ragnar
parbmw- kirjutas:kuid olen siin lugenud, et aut. kasti sisse käib ikka kollane õli(nt. castrol tranzmax Z), seega võimalik, et mul oli õli juba kunagi varem ka vahetatud.Aga võibolla eksin.
sinu kasti peaks kollane jah käima ainult, et tootja spetsifikatsiooni järgi ESSO LT 71141 mida müüs mulle ka UM kui kasti jaoks õli läksin ostma.
Kuigi osadel modifikatsioonidel käib ka mingi Shell'i õli.
Muud tootja pole ette näinud, mis muidugi ei tähend, et need üldse ei sobi.

Postitatud: 08.11.2006 16:23 46
Postitas Oleg P
No ennem oli punane õli sees ja siis kollast enam ei tohi panna/neid kokku segada, kuna kogu õli ju ei saada kastist kätte. Ise pidin punast sisse panema ometigi kollane castroli oli mul olemas ja plaanis oli see sisse panna aga töömehed ei tahtnud siis vastutust enda peale võtta kui 2 erinevat õli kokku segada.

Postitatud: 08.11.2006 16:25 42
Postitas Ragnar
Palju sul see punase ja see castroli liiter maksis muidu?
Ja kuidas selle punase temperatuuri taluvus on. Ma arvan, et
kui ta sul muidu ok on siis -20'ga saab kast juba oluliselt kahju.

Postitatud: 08.11.2006 16:36 29
Postitas Oleg P
Punane maksis miskit 180.- eeku liiter ja castrol oli 245.-eeku liiter. Ja seda punase õli karpi ei saanud uurida, seega ei oska täpselt öelda. Siin mõni päev tagsi kui temp oli -18 siis ei old viga küll midagi.Miks ta peak -20ga valus saama?

Postitatud: 08.11.2006 16:40 51
Postitas Ragnar
a kui ta nii kallis on siis vist pole häda miskit. mul kujutluses kerkis võrdlus selle 80eek ATF'ga mida manuaal kastitesse pannakse ja kus krõbeda pakasega käigukang nagu plasteliini sees liigub.

Postitatud: 08.11.2006 16:47 22
Postitas Oleg P
Selge, no loodame et mul siis miskit siin halvema poole ei muutu aga hetkel olen rahul et õli ja filter sai vahetatud.

Postitatud: 08.11.2006 19:00 02
Postitas ändi
lasin ka vahetada aut.kastiõli ja filtri.jube pigi tuli välja(orig. filter ja ilmselt ka õli oli sees)nüüd vahetab käike palju paremini. läbisõitu näitab 241 000.arvan,et oli õige otsus vahetada.

Postitatud: 08.11.2006 21:13 02
Postitas Kristjan_K
parbmw- kirjutas:No ennem oli punane õli sees ja siis kollast enam ei tohi panna/neid kokku segada, kuna kogu õli ju ei saada kastist kätte. Ise pidin punast sisse panema ometigi kollane castroli oli mul olemas ja plaanis oli see sisse panna aga töömehed ei tahtnud siis vastutust enda peale võtta kui 2 erinevat õli kokku segada.
Kust sa sellise töökoja leidsid, et töömehed vastutuse endale võtsid? Sellisel juhul võiks ju isegi vahetama minna sinna, läheb peeti kast, siis läheb, vähemalt ei pea ise remonti maksma :lol:
Parandage mind, kui eksin.

Postitatud: 09.11.2006 15:34 47
Postitas Marko_J
Kristjan_K kirjutas:
parbmw- kirjutas:No ennem oli punane õli sees ja siis kollast enam ei tohi panna/neid kokku segada, kuna kogu õli ju ei saada kastist kätte. Ise pidin punast sisse panema ometigi kollane castroli oli mul olemas ja plaanis oli see sisse panna aga töömehed ei tahtnud siis vastutust enda peale võtta kui 2 erinevat õli kokku segada.
Kust sa sellise töökoja leidsid, et töömehed vastutuse endale võtsid? Sellisel juhul võiks ju isegi vahetama minna sinna, läheb peeti kast, siis läheb, vähemalt ei pea ise remonti maksma :lol:
Parandage mind, kui eksin.
aga kui viid UM-i?

Postitatud: 09.11.2006 18:53 22
Postitas amino
Mul 525TDS (automaat) 1995a. Kas keegi oskab öelda mis ajatagant tuleks käigukasti 6li vahetada?

Postitatud: 09.11.2006 20:05 03
Postitas Kristjan_K
Marko_J kirjutas:aga kui viid UM-i?
Kui ma nüüd valesti ei mäleta, siis UM -i mehed ütlevad, et see on eluaegne õli, seda ei vahetata.