Oil catch can asemel lihtsalt "tilgakoguja?"

Üldised arutelud ning näpunäited
Vasta
cazzex
Huviline
Postitusi: 53
Liitunud: 02.03.2009 20:13 04

Oil catch can asemel lihtsalt "tilgakoguja?"

Postitus Postitas cazzex »

Tõenäoliselt foorumis seda varem lahatud ka, kuid teadmised ju uuenevad ning varasemad vastused hajuvad...
Ehk siis - miks üldse oil catch can monteerida? Kas lihtsalt ei võiks õhuvoolikus auku kinni panna ning karterituulutus suvalisse pudelisse juhtida? Enne turbot ühtlasem õhuvool tagaks siis ju parema tulemuse?
Kusagilt foorumist lugesin ka, et ei soovitata üldse ümber juhtida - õliaurud tagavat turbole vajalikku õlitust? Ei oska hästi seda väidet uskuda, kuis vbl ei tea ma midagi 😄
Kasutaja avatar
toivoku
Huviline
Postitusi: 12043
Liitunud: 04.02.2003 23:56 20
Peamine sõiduk: 524td
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Oil catch can asemel lihtsalt "tilgakoguja?"

Postitus Postitas toivoku »

sa oledmidagi segamini ajanud, oil catch can ongi see sinu kokakoola suvaline pudel.
524td, 750il , e12 520(m52b28), e21 315(m10turbo), E30 325i coupe, e39 530d, audi allroadc5 , e36 2,5 cabrio :) Kui midagi vaja siis 58344541
cazzex
Huviline
Postitusi: 53
Liitunud: 02.03.2009 20:13 04

Re: Oil catch can asemel lihtsalt "tilgakoguja?"

Postitus Postitas cazzex »

Päris nii ei ole ju. Oil catch can-e nett täis - kus üks voolik juhib tuulutusest aurud purki - ja teine voolik juhib purgist puhastatud õhu tagasi õhu sissevõttu. Mõte oligi selline, et kas seda tagasi juhtimist üldse vaja?
ttsys
Huviline
Postitusi: 5711
Liitunud: 20.07.2011 17:24 45
Asukoht: Tallinn, Tel:51905398
Kontakt:

Re: Oil catch can asemel lihtsalt "tilgakoguja?"

Postitus Postitas ttsys »

Ei olegi vaja, aga see on kõige lihtsam, odavam ja eesmärki kandvalt efektiivsem viis suletud ring saavutada. Muul juhul vaja täiendava klapiga juhtima hakata ja see tekitab uued võimalikud rikked.
cazzex
Huviline
Postitusi: 53
Liitunud: 02.03.2009 20:13 04

Re: Oil catch can asemel lihtsalt "tilgakoguja?"

Postitus Postitas cazzex »

Seega kõige lihtsam ja ka lollikindlam viis ongi "üheotsapilet" aurudele teha ning turbosse minev voolik kinni panna? Puhtam õhk läbi turbo ja vahejahuti, ning ühtlasem õhuvool tähendab ilmselt ka paremat jõudlust lisaks puhtamale sisselaskele?
ttsys
Huviline
Postitusi: 5711
Liitunud: 20.07.2011 17:24 45
Asukoht: Tallinn, Tel:51905398
Kontakt:

Re: Oil catch can asemel lihtsalt "tilgakoguja?"

Postitus Postitas ttsys »

Vastus on see, et lahenda ära see "üheotsapilet" nii, et rõhud on tasakaalus ehk ei ole kriitilist ala- ega ülerõhku mõlemal mootori poolel ja seda dünaamiliselt. On see ikka nii lihtsalt tehtav/juhitav?
cazzex
Huviline
Postitusi: 53
Liitunud: 02.03.2009 20:13 04

Re: Oil catch can asemel lihtsalt "tilgakoguja?"

Postitus Postitas cazzex »

Küsimärk sellel kohal ongi - et originaalis on karterituulutusvoolik ilmselt suht vaakumis - ning pealt suruv rõhk ja alt imev turbo ilmselt tahavad kuidagi sünkroonis olla? Ning kui turbo imemine vahelt ära võtta ning jätta ainult ülevalt aure välja pressima - siis kas see mõjutab kuidagi mootoritööd?
Kasutaja avatar
toivoku
Huviline
Postitusi: 12043
Liitunud: 04.02.2003 23:56 20
Peamine sõiduk: 524td
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Oil catch can asemel lihtsalt "tilgakoguja?"

Postitus Postitas toivoku »

kes juba turbokale oil catchi paneb, see üldiselt ei juhi neid gaase sisselaskesse . https://db-hp.ee/page/859/ näed siin terve hunnik neid erinevaid anumaid.
524td, 750il , e12 520(m52b28), e21 315(m10turbo), E30 325i coupe, e39 530d, audi allroadc5 , e36 2,5 cabrio :) Kui midagi vaja siis 58344541
cazzex
Huviline
Postitusi: 53
Liitunud: 02.03.2009 20:13 04

Re: Oil catch can asemel lihtsalt "tilgakoguja?"

Postitus Postitas cazzex »

Olen neid vaadanud jah, kuid ei saagi aru, miks vaja seda puhastatud õhku ikkagi sisselaskesse veel suunata? Kas see kuidagi mootoritöös vajalik? Või "purgimüüjate" PR, et inimesed neid ostaksid - mitte ei tekitaks cocapudeliga suletud ringi?
ttsys
Huviline
Postitusi: 5711
Liitunud: 20.07.2011 17:24 45
Asukoht: Tallinn, Tel:51905398
Kontakt:

Re: Oil catch can asemel lihtsalt "tilgakoguja?"

Postitus Postitas ttsys »

Loomulikult mõjutab mootori tööd, sh ka map-i. See on tava sõidukil tava reziimides täiesti ebavajalik. Efektiivsus ainult kõrgendatud koormustel-tööreziimidel. Muidugi paristatakse seda värvilist prahti - eriti neile, kellel coca pudel juba ära proovitud. :D
https://www.aliexpress.com/item/3304599 ... web201603_
Kasutaja avatar
toivoku
Huviline
Postitusi: 12043
Liitunud: 04.02.2003 23:56 20
Peamine sõiduk: 524td
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Oil catch can asemel lihtsalt "tilgakoguja?"

Postitus Postitas toivoku »

siin tulebnüüd muidugi valida ka milline catchcan, enamus neist odavatest on seest tühjad, nagu kokajoola pudel, osadel sees metall kärg ja osadel vaheseinad.
ttsys kas mitte sinu enda üks ärimudelitest pole, odavalt aliekspressist hiinatooteid tellida ja siin siis kalli hinnaga maha parseldada?
524td, 750il , e12 520(m52b28), e21 315(m10turbo), E30 325i coupe, e39 530d, audi allroadc5 , e36 2,5 cabrio :) Kui midagi vaja siis 58344541
ttsys
Huviline
Postitusi: 5711
Liitunud: 20.07.2011 17:24 45
Asukoht: Tallinn, Tel:51905398
Kontakt:

Re: Oil catch can asemel lihtsalt "tilgakoguja?"

Postitus Postitas ttsys »

Ossa, toivoku on nüüd veel hiinlaste peale ka ärritunud. :mrgreen:
ttsys ei ole aliexpressi oma ärimudelitesse sidunud. See on eeskätt ikkagi pahna kasutajate ehk lõpptarbija portaal.
cazzex
Huviline
Postitusi: 53
Liitunud: 02.03.2009 20:13 04

Re: Oil catch can asemel lihtsalt "tilgakoguja?"

Postitus Postitas cazzex »

Foorumites kolades olen aru saanud, et vajalik on catchcan selleks, et vahejahuti ja sisselase lögavaba hoida - ning see ju ka "tavarežiimis" nii, et tekkinud aur juhitakse uuesti sisselaskesse? Lihtsat vastust lihtsale küsimusele seega vist ei ole - et kas/,kuidas negatiivselt mootorile mõjub see, kui tuulutus suletud ringiks teha ning aurud eraldi anumasse koguda - samas turbovoolikus olev ava õhukindlalt sulgeda, et sealne õhuvool võimalikult ühesuunaline oleks? Või sôltub kuidagi karterituulutus ka turbo tekitatavast vaakumist?
ttsys
Huviline
Postitusi: 5711
Liitunud: 20.07.2011 17:24 45
Asukoht: Tallinn, Tel:51905398
Kontakt:

Re: Oil catch can asemel lihtsalt "tilgakoguja?"

Postitus Postitas ttsys »

Muidugi ei ole ühest vastust, sest iga mootor on erinev. Mootori arendaja mõtleb, arvutab ja katab disainiga kõik need sõlmed ehk see ei ole mitte midagi sellist, mis vajab järgi aitamist. Selliste a la 10€ värviliste pläskude vajalikkust oskab iga e-disainer kasutusele võtta, kui see on põhjendatud ja toob osapooltele kasu. Väga paljudel mootoritel on sellised asjad siis ka OE.
Samas võivad sellised ripatsid vahel rohkem kahju teha kui head/kasu. Näiteks, kui talvel seal kondents ära külmub võib mootor minutiga õlist tühi olla jnejne. Lollus ei hüüa tulles ütleb keegi pärast sellist juhtumit. :)
Siin üks universaalne kuni 250kW, ütlevad, et OE asendus. Ei tea. Ei ole proovinud. Ostjad ütlevad, et töötab. Mida selline teeb meie kliimas - ei ole aimugi. ;)
https://www.aliexpress.com/item/3305067 ... 6062%23101
cazzex
Huviline
Postitusi: 53
Liitunud: 02.03.2009 20:13 04

Re: Oil catch can asemel lihtsalt "tilgakoguja?"

Postitus Postitas cazzex »

Mootoritootjatele seavad piirid roheliste nõuded. Samamoodi ju kasvõi dpf eemaldamise ja egriga - ülevaatuselt saab nendetagi läbi, kuid mootor tiksub puhtamalt ja vabamalt. Minu eesmärk olekski suunata vähem soga sisselaskesse ning ideaalis ka turbosse mineva õhuvoolu ühtlustamine. Kuid ega muud - kui tuleb siis katsetada :)
ttsys
Huviline
Postitusi: 5711
Liitunud: 20.07.2011 17:24 45
Asukoht: Tallinn, Tel:51905398
Kontakt:

Re: Oil catch can asemel lihtsalt "tilgakoguja?"

Postitus Postitas ttsys »

Oled kuni 50% omale teadmisi kogunud. Loe juurde, õpi juurde. Studeeri ka mootori reaalandmeid.
Mine loe seal post #2.
https://forums.24hoursoflemons.com/view ... p?id=30260
Vasta