1. leht 2-st

Gaasiseade

Postitatud: 17.02.2004 02:16 42
Postitas anti2
Kas kellelgi on kogemust gaasil töötava autoga? Kuna kasutan 730 igapäevaseks liiklemiseks,tahaks vähe odavamalt läbi ajada ja lasta vastava värginduse autole monteerida...Samas on öeldud,et antud variant rikub klapipesi ja ei tea mida veel.Et Hollandist toodud BMW del sageli gaasisüsteem peal ja neid mootoreid õieti tööle saada on problemaatiline.Kas jutt õige?

Postitatud: 17.02.2004 08:17 05
Postitas truumu
Tehases projekteeriti auto sõitma bensuga.
Gaasiseadmega jäävad koik pritsungi(või veel hullem karpa) osad kuivalt seisma, tekib sama efekt, kui auto oleks paar aastat platsil vedelenud.
Peale selle läks Taksopargis peale gaasisüsteemide juurutamist mehi kümmnete viisi manalasse (organismi üldmürgitus vms.)
Gaasi läheb rohkem kui bensiini, nii et kokkuhoid kaheldav, gaas kuiv, põlemistemperatuur kõrgem, mootor kulub kiiremini.
Hollandis antakse auto peale 150-200 000 km kap-i või müüakse Eestisse :)
Kuigi sõita mõnus(kui käima läheb)-suhteline oktaanarv ~110,mootor töötab pehmelt ja ühtlaselt
Aga noh... enda autole küll ei paneks

Postitatud: 17.02.2004 10:19 25
Postitas Raiki
kunagi ammu oli ascona gaasiga
korra päevas käivitasin bensiiniga et toimux mingi määrimine ning odav oli sõita küll
kuigi natuke ebamugav....spetsiifiline hais
aga praegu mina igal juhul enam seda ei teeks et hakkax gaasiseadet peale panema.
ennem tasub siis juba selle vene kyttega hakata sõitma....7,5.- liiter :D

Postitatud: 17.02.2004 14:17 16
Postitas anti2
Ise mõtlesin,ise nuputasin ja näed mis välja tuli:
Auto võtab linnas bensiini keskmiselt 15/100 km. Kui sõidan näiteks 2000 km kuus,maksan bensiini eest
300 liitrit x 10 EEKu = 3000.-/ kuus. Ehk 36 000 aastas.
Gaasi kulu on võrreldes bensiiniga 10 % suurem.Niisiis seda ainet kulub sama kilometraazi läbimiseks 330 liitrit.Liitri hind 5,95.
330 x 5,95 = 1963.-/kuus. Ehk 23 556 aastas.
Vahe 12 444.- aastas.
Gaasiseade koos paigaldusega 7500.- ja esimesed 2000 liitrit gaasi hinnaga 5.-/l . 2000 x 0.95 = 1900.-.Arvestan gaasiseadme maksumuseks esimesel aastal 7500 – 1900 = 5600.-
Esimesel aastal võit 12 444 – 5600 = 6 844.-
edaspidi 12 444.
Aga kui tihti hakkan mootorit remontima ja kui kalliks see läheb?
PS. Uued gaasiseadmed ei pidavat haisema ja korra päevas bensiiniga sõites ei tohiks pritsud jm. ära kuivada.

Postitatud: 17.02.2004 17:24 00
Postitas Martin_R
Kui korralikud uued seadmed osta, siis mingit gaasihaisu ei eritu. Ohtlik ta kindlasti pole. See, et need taksojuhid omal ajal koolesid oli ilmselt ... nagu öeldakse ... vene värk. Teate isegi, kuidas need asjad käisid - "kui traat otsas, paneme poldiga). Arvestades veel sedagi, et kõik (vähemalt kõik vähegi paremad) gaasiga autod käivituvad ikkagi bensiiniga ja lülituvad mingil hetkel ümber gaasile, siis ei tohiks ka pritsung kinni kuivada. Ohtudest jääb alles ainult see kõrgem põlemistemperatuur. Ja seda muidugi ei oska prognoosida, kui pika aja jooksul ta mootorile ai-ai teeb. Kolm-neli aastat vast ikka saab sõita.

Mind pigem häirib see jõle pomm pakiruumis.

Igal juhul Anti - tore taaskohtumine interneti vahendusel. Loodan, et auto peab end siiani viisakalt ülal.

Postitatud: 17.02.2004 19:14 26
Postitas Eerik_K
Anti ise olin ka mõtteid mõlgutanud selles suunas
Aga kyssa mul selline:
Milline gaasiseade see 7.5kilo on? mis firma?
Ja see on see ikka õige seade mis on iga pyta kohta oma pihustiga ja syyte jms crapi juhtimine käib läbi enda aju kust andmeid võetakse anduritest?

Postitatud: 17.02.2004 23:45 08
Postitas anti2
Kuule jah Martin,tegin õige liigutuse et su 730 ostsin.Hetkel jootsin just lülititeblokki uued pirnid ja sellega loen päeva kordaläinuks :cool: .
Gaasi mõjust mootorile sain teada,et pidavat kõrvetama klappe,klapipesi ja isegi klapi juhtpuksi.Ok see selleks aga kuna olevat ka vajalik süütenurga varasemaks sättimine(isegi kuni 7 kraadi) siis bensiiniga ei pidavat teadagi asi hästi käima ja soovi korral tagasi regullimine olevat suht raske./Huvitab kas siis g.süsteem ise vahet ei tee,et millal bensiin ja millal gaas ning ise s.nurka ei regulli?/ Mõtlesin et tühja kah- kui näiteks 100 000 järel peaks plokikaant vahetama siis tasuks ju ära..
Seadmete paigalduseks on ainult 1 litsenseeritud garaaz ja asub see Betooni 3.Eks ta üks pime auk ole..
6420 + km maksab kõige lihtsam aga samas ka lollikindlam variant.Selle puhul vahetad kütuse liiki ise.
Tehnilisi üksikasju pole ma veel küsinud(< iga pyta kohta oma pihustiga ja syyte jms crapi juhtimine käib läbi enda aju kust andmeid võetakse anduritest) aga pealik on igati suhtleja mees ja tema telefon on 5056026)
http://www.gamos.ee/cargas/?&lng=4

Postitatud: 18.02.2004 10:56 12
Postitas Eerik_K
Niisiis sellist systeemi ei tasu paigaldada kohe mitte!!!
Põhjused: tavalise gaasisysteemi tööpöörded on 2000-3000 RPM'i sellel pöördel peaks süüte ajastus enamvähem kattuma bensiini omaga. Teistel pööretel aga segu on syyde vale sealt ka kärsanud klapid jms!
Ökonoomsust tavalise gaasisysteemiga eriti ei saavuta, kuna linnasõidus see kohe mitte ei sobi ainult maanteel.
Kui paigaldada siis ainult täissysteem koos aju juhtimisega sarnane bensiiniomaga, igasse sisselaske kanalisse oma pihusti.
Uuema systeemi eelisels on õige süüte ajastus ja segu suhe seega ka puudub mootori märgatav võimsuse kadu ja ka klappide kärsamise oht.

Seega kui paigaldada siis ainult õiget systeemi. See mis GAMOS pakub on täielik BS. üks tuttav taksojuht pani Opel Astrale endale selle, ei suuda ärakiruda, ei saa ta kuidagi korralikult seda tööle, ainult betooni vahet on sõitnud!

Postitatud: 18.02.2004 11:34 18
Postitas anti2
Eerik,aitäh elupäästmise eest.Unustan siis selle gaasiseadme kuni on teada kes/kus paigaldavad neid õigeid süsteeme.

Postitatud: 18.02.2004 13:38 27
Postitas Eerik_K
Sealt Gamos'est kunagi sain pakkumise oma masinale mis oli oma ajuga jne. Hind oli 14kilo kopikatega ilma baloonita ja veel kui tahan juurde baaginäitu, ekonomaizerit jne, see veel maksis lisaraha. See siiski yle jõu.
Kysi sealt gamosest ikka õiget pakkumist, aga mitte seda kus õhuvõtu avasse pihustatakse gaasi, muleeritakse nö 6 silindrit.
See vene sell kes pakkus gaasiseadet ,oli paras mees küll, kiitis asja taevani ja kui hakkas oma Omegat näitama lülitades gaasile üle suri mitu korda välja, ütles et gaasireduktor pole soojaks läinud. Ja proovisõitu mees oma masinal ei lasknud ainult kõrval istudes, ja autol pöörded yle 2500 ei tõusnud.

Postitatud: 19.09.2005 22:03 35
Postitas priitv8
Soovitan lugeda ka seda juttu (küll saksakeelset) BMW-st ja erinevatest gaasiseadmetest (NB mudelitega 518g (E34) ja 316g (E36) on ka tehas gaasiga käitatavaid mootoreid pakkunud):
http://www.motorrevision.homepage.t-onl ... utogas.htm

Postitatud: 20.09.2005 12:08 49
Postitas hacman
aru ma ei saa...tundub et kui sõidad gaasiga siis pole enam varuratast vaja..hmm milline kokkuhoid!?
või instaleeritakse varuratas taha persepeale nagu mõnel SUV'il..katusele..vistatkse yldse garaazi nurkka..mõttetu juu!
ja kui lendab mõni rehv..paigaldad selle ymmarguse ballooni ratta asemele.!?!?
või on idee selles, et varuratas vedeleb niisama pagassis ja kui ruumi vaja viskad välja..ja siis lendab rehv..oled ikkagi omadega mädas!

Postitatud: 20.09.2005 12:45 19
Postitas AARE540
Minu meelest on see gaasiteema üldse mõttetu teema, milleks hakata tehases paigaldatud süsteemi toimimist mingi juraga rikkuma...

Postitatud: 20.09.2005 13:55 00
Postitas priitv8
hacman kirjutas:aru ma ei saa...tundub et kui sõidad gaasiga siis pole enam varuratast vaja..hmm milline kokkuhoid!?
Ei, kaasa võetakse M-mobility kit (nagu M3-l või M5-l). Neil ju ka enam varuratast ple. Rääkimata kõigist RFT rehvidega varustatud uutest mudelitest.
See kit on iseenesest üks deodorandipudeli täis mingit vahtu, mille abil saab töökojani sõita.
(PS uuel 6-sel on küll varuratta õõnsus pagassi põhjas olemas, aga seal sees on aku ja veel muud elektroonikat).

Ja mainitud installi mõte oli selles, et gaasiballooni kaasavedamisega ei pea loobuma osa pakiruumi kasulikust mahust.

gaasist

Postitatud: 10.10.2005 14:10 06
Postitas jkk166
Kui kedagi huvitab gaasiseadme kasutamise kogemus siis võib ligada http://www.hot.ee/jaak123/gaas

Postitatud: 19.10.2005 21:48 26
Postitas Miss Dantee
anti2 kirjutas:Eerik,aitäh elupäästmise eest.Unustan siis selle gaasiseadme kuni on teada kes/kus paigaldavad neid õigeid süsteeme.
Soovitan labi kaia S]pruse ja Linnu tee ristmiku l'hedal (vist Aamauto) asuvast t;;kojast, kus paigaldatakse 4 p]lvkonna seadmeid ja juhtimine auto ajust (s[[te nurgad ja k]ik muu seonduv!). BMWle ohutuimad seadmed on 3 ja 4 p]lvkond, kuna gaas lastakse jagajast igale silindrile eraldi ning see v'listab sisselaske kollektoris detonatsioonid, mis [ldjuhul v]ivad eboniitkollektori juppideks lasta! :!:

Postitatud: 19.10.2005 22:11 52
Postitas Miss Dantee
....aaa se venejunn, nimega Artjom, paigaldab 2 p]lvkonda, mis t;;tab kuidagi karpa- ja monopritsega motol. Jargmisi seadmeid vaatab mees nagu tarakani marganud tibi ja ahmib ]hku! Mine Linnu teele ja vii ennast asjaga kurssi! Sobiva seadme hind on ca 15 000.- EEK.
S]idan ise Omegaga, millel Hollandis paigaldatud 3 p]lvkond, v]imsus sama mis benaga s]ites (voimalik, et paremgi!), t;;tab ekonomaiser ja paagin'it. K'ivitus on bensiiniga ja kui nupp on gaasi asendis, l'heb moto soenedes ise gaasile [le. Olen ise rahul!

Postitatud: 19.10.2005 22:49 39
Postitas MairoG
No andke andeks aga see et te korras päevas bensuga käivitate ei loe ju tegelt mitte midagi, peale selle kui auto käivitub ja lülitub(lülitad) gaasipeale ümber siis süsteem jääb ju kohe kuivaks, kuna bensiin ju aurustub ja seda enam veel, kui mootor on kuum. Teie jutu järgi teeb see sama välja, kui korra päevas käivitada kahetaktiline mootor bensu ja õli seguga ja ülejäänud päev sõita puhta bensuga (ilma õlita). Kas pole ju mitte nii :?: :?: :?: :?: Või siis korra päevas käivitada mootor, milles õli sees ja kui käima läheb lased õli välja ja oled kindel, et nüüd on kõik liikuvad osad määritud kogu päevaks. Mina isiklikult arvan, et kõige oleks, kui mootor saab iga teatud ajavahemiku tagant korra bensiini ( umbes 10-30 sekundi tagant, mitte iga 24h tagant). Nii halavasti ei maksa ju ka mootori eest hoolitseda.


Parandake mind, kui eksin VÄGA rängalt.

gaasist

Postitatud: 20.10.2005 13:53 46
Postitas jkk166
Lisaks Miss Dantee kirjale. IV põlvkonna seadme hind 6 silindrilisele on ca 22000K. III pk seadmeid Eestis ei paigaldata.
MairoG kirjutas: kui auto käivitub ja lülitub(lülitad) gaasipeale ümber siis süsteem jääb ju kohe kuivaks Küsin kuhu ta aurustub kui pihustid on suletud?
http://www.hot.ee/jaak123/gaas

Postitatud: 20.10.2005 22:43 48
Postitas Miss Dantee
MairoG kirjutas:No andke andeks aga see et te korras päevas bensuga käivitate ei loe ju tegelt mitte midagi, peale selle kui auto käivitub ja lülitub(lülitad) gaasipeale ümber siis süsteem jääb ju kohe kuivaks, kuna bensiin ju aurustub ja seda enam veel, kui mootor on kuum. Teie jutu järgi teeb see sama välja, kui korra päevas käivitada kahetaktiline mootor bensu ja õli seguga ja ülejäänud päev sõita puhta bensuga (ilma õlita). Kas pole ju mitte nii :?: :?: :?: :?: Või siis korra päevas käivitada mootor, milles õli sees ja kui käima läheb lased õli välja ja oled kindel, et nüüd on kõik liikuvad osad määritud kogu päevaks. Mina isiklikult arvan, et kõige oleks, kui mootor saab iga teatud ajavahemiku tagant korra bensiini ( umbes 10-30 sekundi tagant, mitte iga 24h tagant). Nii halavasti ei maksa ju ka mootori eest hoolitseda.


Parandake mind, kui eksin VÄGA rängalt.
Pole kuulnud, et gaasiga s]itmisel motost oli eemaldatakse ja see tottu jaab arusaamatuks, kuhu jutuga sihid. Tean, et enamus forde v]tab 1 liiter oli 50 liitri bena kohta aga muidu teised autod ikka enam vahem ecomad? Mootorsaagi t]esti gaasiga raske t;;le saada, kuna puudub karter, kuhu valatakse oli. Sinu jutust tulenevalt on Holland lolle ja motetuid inimesi t'is!?
PS! Autodel on selleks olir]ngas, mis [leliigse oli [lsi seinalt karterisse tagasi toob, et see p]lemis protsessi puhul 'ra ei p]leks ja keskkonda ei saastaks!

Postitatud: 20.10.2005 22:57 37
Postitas MairoG
Miss Dantee kirjutas:
MairoG kirjutas:No andke andeks aga see et te korras päevas bensuga käivitate ei loe ju tegelt mitte midagi, peale selle kui auto käivitub ja lülitub(lülitad) gaasipeale ümber siis süsteem jääb ju kohe kuivaks, kuna bensiin ju aurustub ja seda enam veel, kui mootor on kuum. Teie jutu järgi teeb see sama välja, kui korra päevas käivitada kahetaktiline mootor bensu ja õli seguga ja ülejäänud päev sõita puhta bensuga (ilma õlita). Kas pole ju mitte nii :?: :?: :?: :?: Või siis korra päevas käivitada mootor, milles õli sees ja kui käima läheb lased õli välja ja oled kindel, et nüüd on kõik liikuvad osad määritud kogu päevaks. Mina isiklikult arvan, et kõige oleks, kui mootor saab iga teatud ajavahemiku tagant korra bensiini ( umbes 10-30 sekundi tagant, mitte iga 24h tagant). Nii halavasti ei maksa ju ka mootori eest hoolitseda.


Parandake mind, kui eksin VÄGA rängalt.
Pole kuulnud, et gaasiga s]itmisel motost oli eemaldatakse ja see tottu jaab arusaamatuks, kuhu jutuga sihid. Tean, et enamus forde v]tab 1 liiter oli 50 liitri bena kohta aga muidu teised autod ikka enam vahem ecomad? Mootorsaagi t]esti gaasiga raske t;;le saada, kuna puudub karter, kuhu valatakse oli. Sinu jutust tulenevalt on Holland lolle ja motetuid inimesi t'is!?
PS! Autodel on selleks olir]ngas, mis [leliigse oli [lsi seinalt karterisse tagasi toob, et see p]lemis protsessi puhul 'ra ei p]leks ja keskkonda ei saastaks!
:lol: :lol: :lol: aga kas olen väitnud et gaasiga sõitmisel õli eemaldatakse mootorist, ei ole ju ma seda väitnud. See õli jutt oli lihtsalt näiteks. Mootoritest pole mulle küll vaja rääkida, kuna tunnen mootoreid väga hästi ja rääkimata nende sisust ja sellest mida mingi jupp tema see teeb. Ja mootorsaagidest pole ma KA rääkinud sõnakestki, rääkisin ju kokkuvõtlikult kahetaktilistest (et mitte hakata nimetama siin nüüd konkreetselt mingit kahetaktilist masinat),ka see oli mul näiteks toodud
NB: keegi teine, kes mootoreid tunneb, saab väga hästi aru, mida mõtlen ja miks just sellised näited tõin. Loe mu juttu mitu korda uuesti ja TÄHELEPANELIKUMALT paluks :!: need olid ju väga lihtsat ja väga lihtsalt seletatud näitet
Natuke Off Topic`ut. Kui juba fordide peale jutt läks siis, võin sulle kinnitada, et ka fordi mootor on suht töökindel asi, tean, kuna olen omanud, peres ka mul üks ford (seega siis kaks bmw-d ja üks ford) jah mootor küll võttis kõvasti õli ( küünlad vajasid iga nädal puhastust, kuna auto ei töötanud enam ja arvestades ka seda et töösegu ei olnud ka just kõige õigem) kuid 1 liiter 50 liitri kohta on kuidagi väga, väga palju ja sellel tuli liiter õli alles juurde valada umbes peale 800km läbimist. Olin ka ise kunagi tõsine fordi fänn ja seega ei ole ka ford mulle võõras teema, kuid tuli aeg ja muutsin oma meele BMW kasuks. Krt, kui oleks mõni inimene kes loeks postitusi vähekenegi tähelepanelikumalt, mitte ei hakkaks kohe kaikaid kodaratesse loopima.
Pöördume tagasi siis BMW-de juurde :!:

Re: gaasist

Postitatud: 21.10.2005 00:04 39
Postitas MairoG
jkk166 kirjutas:Lisaks Miss Dantee kirjale. IV põlvkonna seadme hind 6 silindrilisele on ca 22000K. III pk seadmeid Eestis ei paigaldata.
MairoG kirjutas: kui auto käivitub ja lülitub(lülitad) gaasipeale ümber siis süsteem jääb ju kohe kuivaks Küsin kuhu ta aurustub kui pihustid on suletud?
http://www.hot.ee/jaak123/gaas
Süsteemi all mõtlesin siis täpsemalt klappe ja tema juhtpukse ning klapipesi, aga ka kolvirõngad, kolvid, silindrid (loe: hülsid)
Need ju väga tulised ja aurustub see bena sealt pealt väga kähku ja küsisid, et kuhu ta aurustub. Ma siis vastan, et peale aurustumist ta satub (Loe: imetakse) ju momentaanselt silindritesse (loe: põlemiskambritesse). Mul juba kopp ees sellest, et inimene kas siis tõesti ei saa aru või ei TAHA aru saada asjade loogilisest käigust ja reaalsest toimingust :evil: .
Mitte aint siin teemas... ;)
NO OFFENCE to me anymore :mad:

gaasiseade

Postitatud: 17.07.2008 18:47 26
Postitas furoraest
Seoses üleüldise majanduskriisiga ja kallineva kütusehinnaga on siiski gaasiseade mingil määral päevakorral...
Üks tuttav ostis juba pealeehitet gaasiseadmega liikuri ja ei ole seda gaasiseadet tööle saanud.
Keegi oskab soovitada normaalseid töömehi kes oskaks gaasiseadet tööle panna? Seade ise on juba itaalias peale pandud.

Re: gaasiseade

Postitatud: 18.07.2008 15:16 18
Postitas Janek_A
furoraest kirjutas:Seoses üleüldise majanduskriisiga ja kallineva kütusehinnaga on siiski gaasiseade mingil määral päevakorral...
Üks tuttav ostis juba pealeehitet gaasiseadmega liikuri ja ei ole seda gaasiseadet tööle saanud.
Keegi oskab soovitada normaalseid töömehi kes oskaks gaasiseadet tööle panna? Seade ise on juba itaalias peale pandud.

www.compador.ee seal oma ala spetsialistid.

Postitatud: 18.07.2008 16:03 52
Postitas Ceed
nii et spetsialistid siis soovitavad gaasiseadet ja midagi autol pikapeale ära ei riku?

Postitatud: 21.07.2008 21:38 10
Postitas Seigo
mul oli kunagi e30 1,6 monopritse bensiin/gaas toimis ilusti, ja sõitis kah gaasiga, kuid peale seda kui auto ära varastati ja metsaall laiali tõmmati siis ei saanud mina enam gaasiseadet tööle, igatahes kapoti all oli veel selline suur reduktor vms, mis nagu segas seda gaasi segu jms... ja teadagi siis on e30 nel seal pagassis nagu astmeline koht, paak oliseal, ,muide mul on paak pragu kah alles, ja minuteada peaks see täis olema, kui pole tühjaks ise läinud ...

gaasiseade

Postitatud: 22.07.2008 12:41 59
Postitas furoraest
tänan info eest! eks peab laskma väikese kontrollhoolduse teha.
Uurisin siis veidi erinevate põlvkondade kohta ja kirjelduse järgi tundub olevat 4nda põlvkonna seade :)

Postitatud: 30.07.2008 21:45 47
Postitas tambets
Olen ka viimasle ajal päris palju nende kohta uurinud, ja olen mitme paigaldaja/müüjaga siiamaani kirjavahetuses.
Kui keegi nüüd minu 730 ära ei osta minu soovitud hinna eest, siis läheb sinna gaaasiseade ja kulgen muretult oma elupäevade lõpuni.

Postitatud: 31.07.2008 08:48 57
Postitas Indrek_M
tambets kirjutas:siis läheb sinna gaaasiseade ja kulgen muretult oma elupäevade lõpuni.
Ma ei tea ühtegi gaasiseadmega auto omanikku, kes muretult kulgeks.
Paaril sõbral on olnud gaasiseadmega autod (Hollandist toodud) - Eestis müüdav gaas on piisavalt kehv, et lõpuks on süsteem ikka tuksis (mingi membraan ja klapid väsivad ära), Eestis keegi ei hoolda, oma murega oled üksi.
Kõigil minu tutvusringkonnas olnud gaasiseadmega autodel on lõpuks see seade maha korjatud, neist kahte ei saanud ka bensiini pealt enam normaalselt tööle - heitgaasid olid miskipärast paigast ära. Võibolla viga lihtne aga no kui pädevaid inimesi pole kes vea üles leiaks, siis pole midagi teha.

Postitatud: 31.07.2008 19:23 25
Postitas tambets
No eks see näha ole. Siiamaani peale nende linnalegendide, et auto kohe tuksi, ma midagi kuulnud pole. Eks peata ratsanik ja kuuvarjutus ka omal ajal hirmutas inimesi. Ja kui moto tõesti läheb? Need 3.0 ja 3.5 motod pole erilised haruldused . Eks ma hoian teid kursis siis, mis toimuma hakkab.
Miks peaks eesti gaasi kvaliteet olema kehvem, kui bensiinil? Tulevad nad ju samast kohast. Hinnavahe on tingitud aktsiisist. Kui bensiini puhul on see ca 5-6 kr, siis gaasil 1,... krooni.

Ahjaa, mis veel:
Hooldust teevad vähemalt enamus nendest firmadest, kes need paigaldavad. Hoolduse hind oli 300 krooni ja seda tuleb teha iga 15000 km järel.