1. leht 1-st

M50 vs M57 väntvõll

Postitatud: 14.11.2018 14:19 06
Postitas jaan175
Tere, plaan on m57d30 88mm vänt panna m50b25tu sisse. Kas keegi on sellist protsessi ette võtnud või näinud? Kuna rihmaratta poolsed otsad on erinevad siis oleks vist kõige mõistlikum m57 vändalt see ots maha lõigata ja m50 oma asemele keevitada aga kas tavaline treial teeks sellise asja teoks?
Mis foorumi rahvas sellest arvab?

Pildil m50b20 ja m57d30 väntvõllid

Pilt

Re: M50 vs M57 väntvõll

Postitatud: 14.11.2018 15:14 11
Postitas Rainer.K
jaan175 kirjutas:Tere, plaan on m57d30 88mm vänt panna m50b25tu sisse. Kas keegi on sellist protsessi ette võtnud või näinud? Kuna rihmaratta poolsed otsad on erinevad siis oleks vist kõige mõistlikum m57 vändalt see ots maha lõigata ja m50 oma asemele keevitada aga kas tavaline treial teeks sellise asja teoks?
Mis foorumi rahvas sellest arvab?
Keevitamine sellisel moel ei toimi.
Esiteks sellesama otsa keevitamisel selle piisava sirguse saavutamine on ulme sest keevitus kisub selle kõveraks isegi kui see istuga avasse pressida.
Kui keevitada uus jämedam ots ja see peale keevitamist üle treida siis küll.
Samas ei tea keegi selle vända materjali ja pealegi ei saa seal väga suure vooluga möllata sest ilmselt on raamlaagri tööpinnale mingi termotöötlus tehtud mis liigsel kuumutamisel rikneb.
Pigem mõtleks selles suunas et kombineerida hammasrataste avasid suuremaks või treida see vända ots peenemaks vana vända järgi ning istutada hammasrattad otsa ning teha siis sobiv detail rihmaratta paigaldamiseks.
Kinnitamiseks võib kas freesida hambad võlli otsa ja samasuguste hammastega võllijupp tõmmata keskmise poldiga piisavalt kõvasti kinni ning siis kõik koos üle treida.
Või siis ühildada pikendus hammasrattaga ja koos kinni tõmmata.

Re: M50 vs M57 väntvõll

Postitatud: 14.11.2018 16:50 00
Postitas jargo
Juhin ka korra tähelepanu!
Vaata kas raamsaalede pikilõtku kohad on väntadel samades kohtades!
Kui need erinevates kohtades,siis üks probleem veel juures.
Ise pole näpu vahel hoidnud,kuid üks inimene,kes soovis ka diisli vänta m50 ploki sisse paigaldada uuris selle kohta minu käest. Mingil 3,0 diislil pidi pikilõtku saale olema teises kohas!

Re: M50 vs M57 väntvõll

Postitatud: 14.11.2018 18:52 16
Postitas reizor
Lõunamaa poisid on nende väntvõllidega juba ammustest agadest mootoreid koostanud. Minu teada pakkus kasutaja "redline" kunagi antud teenust, et teeb otsa ringi.

Re: M50 vs M57 väntvõll

Postitatud: 14.11.2018 19:54 12
Postitas jaan175
Kui lõunamaa poisid teevad siis saame meie ka hakkama :) pean redline käest küsima kas ta tegeleb veel selle teenusega.

Re: M50 vs M57 väntvõll

Postitatud: 26.11.2018 16:46 34
Postitas newschooler
Tere,

Olen ise ehitanud ühe m50b30 strokeri m57 väntvõlliga ja sõidab siiani.
Vaja on lasta treida m57 väntvõlli otsa käiv adapter ja kiilusoon ringi teha, et saaks kasutada m50 rihmarattaid. Keevitamise variandi võiks jah kohe ära unustada. Pikilõtkuseibid m57d30 väntvõllil samas kohas.
Pean natuke otsima aga mul pidlimaterjal ka olemas ja teha lasin ühel lõuna eesti treialil.