1. leht 1-st

K: paneme 2.5 tdsi paremini liikuma.

Postitatud: 06.08.2017 11:22 38
Postitas kollane325
Tere. Tean et jõud ei tule ainult turbost kuid uurides geomeetrilise turbo põhimõtet hakkas see mõte meeldima et ma saan ise valida millal jõud järgi tuleb. Kui madalalt oleks tänavalegaalne masin mõistlik käima panna? Kuidas plokikaas vastu peab sellele? Auto võiks jääda sellisesse seadistusse et saaks igapäeva autona vajadusel kasutada. Kereks e36 peal 2.5 tds. Kas oleks võimalik sellline modifikatsioon teha ning mis oleksid järk järgult sammud et asi hakkaks ilusti tööle ainult musta suitsu välja ajamise asemel. Hetkel originaal turbo rõhk niikuinii langenud niiet ette tuleb töö võtta igaljuhul.

Re: K: 2.5 tds mootorile 3.0 muutuva geo.m turbo?

Postitatud: 06.08.2017 14:23 23
Postitas Moss
Minu kogemused nendega on siia kirja pandud: viewtopic.php?f=4&t=232736" onclick="window.open(this.href);return false;

K: paneme 2.5 tds-i paremini käima

Postitatud: 11.08.2017 22:41 55
Postitas kollane325
Tänud. Hea teema. Nagu selgub pole see põhi just väga hea toorik suureks nö tuunimiseks. Hetkesiht siis lihtsalt veidi kaasa aidata. Plaan panna siis uus stokk turbo. 1. Mis rõhupealt panete asja käima nii et säiliks ka pikem hoooldevälp? 2. Mille suuremat coolerit soovitate kasutada? Mis sobib e36 paremini ehituse poolest. 3 Kas pumbast kütte juurde keeramisest aitab parema tulemuse saavutamiseks või peab suurema plunseri panema? 4. Kas 11 või 12 mm plunseri puhul jäävad originaal pihustid väikesteks? 5 Kas plunseri vahetamisel peab pumba stendi viima?

Re: K: paneme 2.5 tds-i paremini käima

Postitatud: 14.08.2017 10:32 28
Postitas Moss
kollane325 kirjutas:Tänud. Hea teema. Nagu selgub pole see põhi just väga hea toorik suureks nö tuunimiseks. Hetkesiht siis lihtsalt veidi kaasa aidata. Plaan panna siis uus stokk turbo. 1. Mis rõhupealt panete asja käima nii et säiliks ka pikem hoooldevälp? 2. Mille suuremat coolerit soovitate kasutada? Mis sobib e36 paremini ehituse poolest. 3 Kas pumbast kütte juurde keeramisest aitab parema tulemuse saavutamiseks või peab suurema plunseri panema? 4. Kas 11 või 12 mm plunseri puhul jäävad originaal pihustid väikesteks? 5 Kas plunseri vahetamisel peab pumba stendi viima?
1. Minumeelest 1,3bari on veel OK; 1,6 bari pealt lööb niikuinii fuelcut'i. Arvesta, et boost on ainult pool v6rrandist. Minu auto rasvase segu ja 0,8bariga liikus paremini kui lahja segu ja 1,2bariga. Lisaks läheb vastur6hk lakke kui lahja seguga (loe: kylmade väljalaskegaasidega) suurt laader6hku yritatakse saada.
2. Pane selline, mis ära mahub ja kogu pinna ulatuses jahutatud saab, kinni kaetud cooler ei anna efekti.
3. Pumbast kytte pealekeeramine annab veidi rohkem j6udu kuid tyhikäik läheb metsa ja samuti suureneb tunduvalt kyttekulu kuna syytemoment osagaasiga s6ites liiga hiline. Chipimine on parim lahendus!
4. Pihustid väidetavalt ei jää kuid päris kindlasti!! jääb originaalturbo liiga pisikeseks. 10mm jaksab oluliselt rohkem diislit välja pumbata kui see originaalföön ära p6letada.
5. Plunseri vahetuse järel kindlasti pump veidi seadistamist vajab (Karla Auto keeldus minu pumpa stendimast 12mm'se peaga) aga päris-päris kindlasti ei hakka see toimima ilma custom softita. Aga nagu mainitud, pole mingit pointi suurema plunseri peale minna kui turbo jääb originaal.

Vabandan täpitähtede pärast, FIN-klaviatuur.

Re: K: paneme 2.5 tdsi paremini liikuma.

Postitatud: 16.08.2017 20:13 10
Postitas kollane325
Ehk oskad turbot soovitada kus jõumoment jääks madalale ja kw plaani järgi 130 ligidale?

Re: K: paneme 2.5 tdsi paremini liikuma.

Postitatud: 16.08.2017 23:36 22
Postitas Rainer.K
Soovitaks originaalturbot aga 3mm suurema külmaosa tiivikuga.
Algusest kaob umbes 100 pööret aga hingab oluliselt paremini suurtel pööretel.
Näiteks Mitsubishi turbost.

Re: K: paneme 2.5 tdsi paremini liikuma.

Postitatud: 17.08.2017 11:12 48
Postitas Moss
Originaal TDSi Garretti kompressori ratta diameeter 54,3mm.

Minu jaoks oli parim kompromiss VNT variantidest GT2056v mille kompressori ratta diameeter 56mm. Tuli see E60 525d ehk siis madalama v6imsusega 3liitrise diisli pealt millel oligi tehasest 130kW.

Ainult kW järgi turbot valida ei ole päris hea, näiteks M57D25 millel 120kW, on originaalturbo kompressori ratas väiksem (GT2052v ehk siis 52mm) kui TDSi originaal ja oli ka tunda et hakkas suurtel pööretel ahistama.

Re: K: paneme 2.5 tdsi paremini liikuma.

Postitatud: 17.08.2017 11:47 09
Postitas -myyr-
Mida sa saavutada tahad?

Eks tds'i puhul võid kohe alustada suuremast turbost.
See on niigi pisike ja lõppeb ära kiirelt.

Variante on palju.
Kas vnt peale leiutada või ehitada compound.
Compound süsteem on siin foorumis ühel tds'il olemas juba
viewtopic.php?f=4&t=222263
Härra Moss on ka siin : viewtopic.php?f=4&t=232736
Mingisugust juttu ja muud jama leiad ka minu vanast teemast : viewtopic.php?f=4&t=212613

Plunser tuleb ka samamoodi valida vastavalt sellele, mida saavutada tahad.
Aga iga suurema plunseriga võid arvestada ka kütusekulu tõusu ~1l võrra.
Teine variant on jällegi meh.pump. Seal ainult keera peale ja ära muud muretse ( peale massiivse tahmapilve kui paigast ära on ).
El.pumbaga on asi lihtsam. Kõik käib läbi tarkvara,et saaks võimaluks täpne

Ütleme nii,et kui sa leiad sinna otsas T4 turbo ( kas sisese või välise wastegatega)
Istutad suurema plunseri.
Tellid kusagilt kasvõi suurema cooleri, näiteks http://www.vkmmotors.ee/en/shop/interco ... 230x65-mm/
Siis peaks juba asi vägev olema


Mis puutub plokikaande, siis vähenegi üleliigne temperatuur võib teha liiga ja praod sisse tõmmata.
Nendel pragudel on ka mingisugune tehase n.ö piir.
klapipesaümbruses vist 5mm ja eelpõlemiskambri ümbruses 3mm.
Vastasel juhul tõmbab prao jahutussüsteemi.

Aga pihusti jms peaks ära kannatama u 300-400hp. See on jällegi neti väitel.


Kui tahad linnas süstimiseks :) Siis vnt ja suurem plunser + KORRALIK tarkvara.
Kui hing ihaldab elu peale 3000rpm'i ka, siis oleks juba hea compound või siis suurem turbo lihtsalt.
Madalalt küll ei vea aga kõrgemalt on lõbu laialt.


Kui tahad aga praegusest mootorist maxi välja võtta siis : Soft + egr kinni + manual boost controller wg-turbo vahele.
Ja siis juba liigub ka reipalt :)



Kui miskit mööda, siis andestust.
Hommiku kohvi kõrvale kirjutatud mõttelend :lol:

Re: K: paneme 2.5 tdsi paremini liikuma.

Postitatud: 17.08.2017 15:14 09
Postitas Moss
-myyr- kirjutas: Kui hing ihaldab elu peale 3000rpm'i ka, siis oleks juba hea compound või siis suurem turbo lihtsalt.
Madalalt küll ei vea aga kõrgemalt on lõbu laialt.
Jah. Minu must touring TDS on GT3267 turboga. Isegi Evry'ga ei tule normaalset boosti enne 2800rpm aga kui ärkab, siis laseb isuga punaseni välja. Korra olen E36 325 vastu kiirendanud kuskil 70 pealt 140ni ja pikivahe kasvas 15m pealt 20m peale... niiet ysna tasavägised.