Mootori sissesõit
- meph
- Huviline
- Postitusi: 3271
- Liitunud: 07.08.2003 03:16 05
- Peamine sõiduk: BMW 320Ci E92
- Telefon: 5140229
- Asukoht: Tallinn, Kesklinn
- Kontakt:
Mootori sissesõit
Tahaks tarkadelt teada saada teooriaid mootori õigeks sissesõiduks.
Praeguse seisuga olen mingit miljonit erinevat teooriat juba kuulnud ja asi on päris segaseks enda jaoks läinud.
Küll räägitakse, et peale kokkulappamist poolsünt sisse ja 2000km sõitu ning valmis. Siis on teooria, et molymäärdega nukad ja muud liikuvad osad ära määrida, mineraalõli sisse, 20 minutit 2500 pöörde juures keevitada, peale seda õlivahetus, 1500 kilomeetrit mitte kuigi memmemoodi sõitu ja siis korralik õli sisse.
Tahaks tarkade inimeste arvamust mootorile sissesõidu tegemise kohta.
Praeguse seisuga olen mingit miljonit erinevat teooriat juba kuulnud ja asi on päris segaseks enda jaoks läinud.
Küll räägitakse, et peale kokkulappamist poolsünt sisse ja 2000km sõitu ning valmis. Siis on teooria, et molymäärdega nukad ja muud liikuvad osad ära määrida, mineraalõli sisse, 20 minutit 2500 pöörde juures keevitada, peale seda õlivahetus, 1500 kilomeetrit mitte kuigi memmemoodi sõitu ja siis korralik õli sisse.
Tahaks tarkade inimeste arvamust mootorile sissesõidu tegemise kohta.
-
- Huviline
- Postitusi: 582
- Liitunud: 09.04.2005 16:54 19
- Asukoht: Berlin/Tartu
VFTS kolvilõtk on ka bmw tavalise 2-3 sajandiku asemel 6-14 sajandikku.
-----------
Minu arusaam sissesõidust:
Alustuseks võib vabalt mineraali sisse panna. Selle sama õliga (eeldusel et mootori sisemus oli ikka kokkupanemisel piinlikult puhas) võiks sõita u. 1500-2000km ja seda linnatsüklis ehk siis vahelduvate koormustega. Lühiajalised kiirendused ei tee halba.
- Ainult poole või veerandi gaasiga sõit pikendab sissesõitu.
- Pikaajaline täiskoormusega ruunamine aga võib halvasti lõppeda.
- Mööda maanteed fiks kiiruse ja koormusega sõitmine ei ole sissesõit.
-----------
Minu arusaam sissesõidust:
Alustuseks võib vabalt mineraali sisse panna. Selle sama õliga (eeldusel et mootori sisemus oli ikka kokkupanemisel piinlikult puhas) võiks sõita u. 1500-2000km ja seda linnatsüklis ehk siis vahelduvate koormustega. Lühiajalised kiirendused ei tee halba.
- Ainult poole või veerandi gaasiga sõit pikendab sissesõitu.
- Pikaajaline täiskoormusega ruunamine aga võib halvasti lõppeda.
- Mööda maanteed fiks kiiruse ja koormusega sõitmine ei ole sissesõit.
BMW 325i E30 2,7 Turbo & BMW X3 F25 xDrive20d & BMW E46 S54B32 + M SMG & BMW X7 G07 Pure Excellence
Huvitav, millega neid teooriaid objektiivselt põhjendatakse.meph kirjutas:Küll räägitakse, et peale kokkulappamist poolsünt sisse ja 2000km sõitu ning valmis. Siis on teooria, et molymäärdega nukad ja muud liikuvad osad ära määrida, mineraalõli sisse, 20 minutit 2500 pöörde juures keevitada, peale seda õlivahetus, 1500 kilomeetrit mitte kuigi memmemoodi sõitu ja siis korralik õli sisse.
Esimesed 1000...2000 km sõita rahulikult, vahelduvate pööretega. Kasutada kuni 2/3 mootori võimsusest (kuni 4000 p/min). Vältida põhjagaasi.
Nii on kirjas tuuleklaasi nurgal mu autos. Pole raatsinud seda kleepsu maha võtta -- tekitab uue auto tunde
Tegelikult ma arvan, et vahet pole. Sõidad sisse või mitte, enne järgmist 100 000 km on ta nagunii jälle laiali
EDIT: Tõe huvides käisin kontrollimas : sõita vahelduvate kiiruste ja pööretega mitte ületades 2/3 kiirusest vastaval käigul. Täisgaasi ja kick-downi vältida.
Sakslaste jaoks võib Vollgas natuke teise tähendusega olla kui muude eurooplaste jaoks
Viimati muutis Svenp, 17.04.2006 23:14 34, muudetud 4 korda kokku.
Sõidurõõm
- meph
- Huviline
- Postitusi: 3271
- Liitunud: 07.08.2003 03:16 05
- Peamine sõiduk: BMW 320Ci E92
- Telefon: 5140229
- Asukoht: Tallinn, Kesklinn
- Kontakt:
Milleks kellele mida vaja on? Mootori sissesõidust sõltub vägagi palju tema edasine töövõime.
Natuke materjale, mis mind mõtlema on pannud:
http://tqhq.ee/forum/viewtopic.php?tid= ... =3996#3996 <- sealt kasutaja jyrki jutt flat tappet mootori kohta.
http://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm <- suht samasse auku minev jutt mingi ameeriklase poolt. Lehe disain ja kujundus küll viitavad viagra müümisele, kuid mõned terad, mis välja tuuakse ei tundugi väga valed iseenesest.
Natuke materjale, mis mind mõtlema on pannud:
http://tqhq.ee/forum/viewtopic.php?tid= ... =3996#3996 <- sealt kasutaja jyrki jutt flat tappet mootori kohta.
http://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm <- suht samasse auku minev jutt mingi ameeriklase poolt. Lehe disain ja kujundus küll viitavad viagra müümisele, kuid mõned terad, mis välja tuuakse ei tundugi väga valed iseenesest.
Pseudoteadus. See jyrka või kes ta seal oli, hoiatab ju ise ka, et molübdeenmääre võib filtri ummistada. Milleks toppida mootorisse midagi, mis õlisüsteemi ummistab?
Kui see asi sind tõesti huvitab, siis jäta see internetijura ja võta mõni teor.mehhi raamat või sisepõlemismootorite raamat ja uuri sealt hõõrdepaaride sissetöötamise kohta. Tallinnas on ka tehnikakõrgkoole, seal on kindlasti pädevaid inimesi, kes lahkelt nõustavad.
Kui see asi sind tõesti huvitab, siis jäta see internetijura ja võta mõni teor.mehhi raamat või sisepõlemismootorite raamat ja uuri sealt hõõrdepaaride sissetöötamise kohta. Tallinnas on ka tehnikakõrgkoole, seal on kindlasti pädevaid inimesi, kes lahkelt nõustavad.
Sõidurõõm
- MantaOwner
- Huviline
- Postitusi: 300
- Liitunud: 21.08.2004 12:59 47
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
Sissesõit oleneb detailide valmistamis täpsusest, mingi vana venekaga pead kauem seda tegema aga näiteks uue M5'ga ma arvan, et võid peale paarisadata kilomeetrit paugutama hakata. Alpina näiteks sõidab kõik mootorid pingis sisse ja lubab hakata kohe autot täiel koormusel kasutama.
Mina isiklikult üle 500 ei sõidaks sisse, siis uus õli/filter ja oleks rahul.
Mina isiklikult üle 500 ei sõidaks sisse, siis uus õli/filter ja oleks rahul.
- meph
- Huviline
- Postitusi: 3271
- Liitunud: 07.08.2003 03:16 05
- Peamine sõiduk: BMW 320Ci E92
- Telefon: 5140229
- Asukoht: Tallinn, Kesklinn
- Kontakt:
Praegustest juttudest tundub kokku tulevat parim teooria, et esimeseks 500 kilomeetriks mineraal sisse, selle aja jooksul väga mitte lapata kuid vahest teha ka täisgaasiga kiirendusi, tundub, et mootoriga pidurdamine on ka tähtis. Peale 500 kilomeetrit tuhandeks paariks poolsünt sisse ning peale seda täissünt ja paugutama.
ei tea paljud teist teavad Piirsalut, aga Enno jutt oli kunagi järgmine; natuke pane seda pulbrit vahele (ei mäleta enam pulbri nime) ja kokku. paar tuhat kilomeetrit tavalist sõitu (koos kiirendamistega) ja õlivahetus.
Seni ei ole nende mootoritega midagi juhtunud.
Seni ei ole nende mootoritega midagi juhtunud.
E34 520iT 09.06a.- 09.09a. E38 740 09.09a. - 08.10a. E36 323 08.10a. - 11.10a. E39 523 11.10a. - 03.11a. 2 korda a***, E34 520iT 08.11a. - 04.12a. Seat Toledo 04.12a. - 12.14a. Seat Leon 12.14a.
irw, ma arvan et kõigi meie teadmised mootoritest ei anna ka niipalju kokku kui selle posti teinud inimese omad, keda sa maha tegema kipud.Svenp kirjutas:Pseudoteadus. See jyrka või kes ta seal oli, hoiatab ju ise ka, et molübdeenmääre võib filtri ummistada. Milleks toppida mootorisse midagi, mis õlisüsteemi ummistab?
E30 325iX '86 (müüdud) || E53 X5 4.6is '02 (müüdud) ||
E30 M3 '88 || E39 530d M-Technik || E60 550iA '06 ||
E30 M3 '88 || E39 530d M-Technik || E60 550iA '06 ||
- meph
- Huviline
- Postitusi: 3271
- Liitunud: 07.08.2003 03:16 05
- Peamine sõiduk: BMW 320Ci E92
- Telefon: 5140229
- Asukoht: Tallinn, Kesklinn
- Kontakt:
Hetkel jutt siiski sissesõidust kui sellisest üldisemalt. Teema muidugi veidi seotud ka minu enda seisuga. Loomulikult tahaks, et mootor peaks võimalikult kaua vastu. Iga aasta nagu ei ole plaanis mootorit vahetama hakata, nagu siiamaani põhimõtteliselt olnud on. Kolmas aasta autot ja kolmas mootor :p
Loen ja loen neid tarku arvamusi. Eks tegelikkuses on mootori tööiga siiski suuremas sõltuvuses tema ekspluatatsioonist, mitte sissesõitmisest. Kes soovitab sissesõitmiseks mineraali - no suuresti kaheldav soovitus. Ainsaks poolt argumendiks on õli hinna odavus. Sissesõitmine ajal on mootori detalide kulumine kordades suurem ja seega ka selle lisahõõrdumisel tekkinud sodi väljapesemise tähtsus suur. Mineraalidel just pesemisomadus on oluliselt halvem! Kindlasti tasub jälgida temperatuuri sissesõitmisel - eriti just kolvigrupi vahetuse järel. Muideks, on olemas ka sissesõitmist soodustavad õlid. Kas neid just jaemüügis - ei oska öelda. Paljud mudelid (BMW kohta ei oska kahjuks kindlalt öelda) on tehasest tulles just selle, sissetöötamist hõlbustava, õliga täidetud ja eeldavad peale 1000 kilomeetrit õli ja filtri vahetust. Samas on sissesõitmist soodustavad õlil sees aktiivsed abrassivosakesed ja kui seda õli kasutada osaliselt remonditud mootoris, siis tulemuseks vaid suurem kulumine. Oma kogemustest väidan, et piisavalt vahelduvat koormust ja sellest piisab täiesti. Poka poka sõites mootorit sisse ei sõida aga peenestades võib ka hea masin juba esimestel tuhandetel kokku joosta.
Üks ääremärkus asja juurde. Igal mootori liitril on siiski nn tonnkilomeetri ressurss. (Sai kunagi poisi kardile supermootor seadistatud. Lendas kui nool aga kahjuks kooles ennem määratud arvu ringe.) Kes ja kuidas neid kasutab - see juba individuaalne. Ülearune pole märkida, et 30 aastaseid forsseeritud mootoreid ei näe kuskil aga penskarite pot pot masinaid ikka kohtab. Järeldused teeb igaüks enda jaoks ise, mida ta tahab.
Üks ääremärkus asja juurde. Igal mootori liitril on siiski nn tonnkilomeetri ressurss. (Sai kunagi poisi kardile supermootor seadistatud. Lendas kui nool aga kahjuks kooles ennem määratud arvu ringe.) Kes ja kuidas neid kasutab - see juba individuaalne. Ülearune pole märkida, et 30 aastaseid forsseeritud mootoreid ei näe kuskil aga penskarite pot pot masinaid ikka kohtab. Järeldused teeb igaüks enda jaoks ise, mida ta tahab.
BMW 525 tds TOURING, pikkadeks reisideks sobivaim auto
-
- Huviline
- Postitusi: 3610
- Liitunud: 01.10.2002 10:58 38
- Peamine sõiduk: BMW 530D
- Asukoht: Tallinn
Just, ka teatud marki jaapaniautodel on see nii, et esimese 3000-5000km pärast peab hoolduses käima ning tehakse tasuta õlivahetus.vanaisa kirjutas:Muideks, on olemas ka sissesõitmist soodustavad õlid. Kas neid just jaemüügis - ei oska öelda. Paljud mudelid (BMW kohta ei oska kahjuks kindlalt öelda) on tehasest tulles just selle, sissetöötamist hõlbustava, õliga täidetud ja eeldavad peale 1000 kilomeetrit õli ja filtri vahetust.
Esindusest öeldi veel, et esimene 1000km sõita mitte üle 4000rpm ja vahelduvate kiirustega, mitte maanteel ühtlaselt kulgedes.
Ning mootoril tekib õige "hingamine" alles nii 10 000km läbimisel.
Aga eks kõige kindlamat informatsiooni saad ikka sellel alal tegelevate inimeste käest, sest teooriaid on ju palju lugenud, aga see pole ilmselt piisav alus, et oma 10-15K kulutust kohe mitte "potist alla lasta".
530d
Enno Piirsaluga käisime kunagi Tartust minu Audi S4 Revo ostmas...Jaanus_P kirjutas:ei tea paljud teist teavad Piirsalut, aga Enno jutt oli kunagi järgmine; natuke pane seda pulbrit vahele (ei mäleta enam pulbri nime) ja kokku. paar tuhat kilomeetrit tavalist sõitu (koos kiirendamistega) ja õlivahetus.
Seni ei ole nende mootoritega midagi juhtunud.
Aga rohkem tunnen ta poega Erki Piirsalut.
Ennol peaks olema kogemust tehnika vallast ikka kõvasti. Ise olen tegutsenud Rain Aava õpetussõnade järgi kellel on kah tiba kogemust tehnika vallas...
BMW 325i E30 2,7 Turbo & BMW X3 F25 xDrive20d & BMW E46 S54B32 + M SMG & BMW X7 G07 Pure Excellence