1. leht 2-st

Webasto teema

Postitatud: 14.01.2013 13:46 11
Postitas T87
Tere,
Külmadega seoses tekkis mõte paigaldada autole ise Webasto ahi. Kuna paistab, et ahjude kasutatud juppe liigub just BMW-le suhteliselt palju, siis küsimus oleks, kas on seda võimalik istutada mõnele mitte BMW masinale? Küsimus ei ole voolikutes, kütuse-, ja veepumpades ega salongiventikas, kuna neile on vaja iseenesest mõistetavalt siis custom lahendus mõelda. Küsimus on just, et kas ahi ise hakkab tööle otse 12V pealt? Milliseid parameetreid (tempi ainult?) seade mõõdab töötavas lahenduses ja kus asetsevad andurid?
Võtaksin ainult ahju, aju viskaksin vahelt välja, lihtsa paari mõõtepunktiga termostaadi ehitamisega ja taimeriga, vajadusel ka wireless juhtimisega saan ise ka hakkama. Aga kas BMW ahju mehhaniline osa on võimeline ilma originaalaju ja autoga suhtlemata töötama? Piltidelt paistab, et kopsiku sees on ainult ventilaator ja süüteküünal, need võiks ju saada käima ilma originaalajuta? Sel juhul oleks mõttel jumet ja täiesti teostatav projekt.
On neid keegi lammutanud ja oskab midagi tarka kosta? Tänan!

Re: Webasto teema

Postitatud: 14.01.2013 16:07 46
Postitas ttsys
Kõik on võimalik eeldusega, kus kõik välja visatud tuleb ühel või teisel kujul asendada.
Webasto erinevad mudelid koos juhistega saab vaadata näiteks siit: http://techwebasto.com/heater_bus.htm

Re: Webasto teema

Postitatud: 15.01.2013 17:41 10
Postitas patrik
milline oli sinu viimane auto või mehhaanika ja elektri valdkonda kuuluv projekt mis ka edukalt tööle hakkas ja mida praegult kasutad?

Re: Webasto teema

Postitatud: 16.01.2013 13:00 41
Postitas T87
patrik kirjutas:milline oli sinu viimane auto või mehhaanika ja elektri valdkonda kuuluv projekt mis ka edukalt tööle hakkas ja mida praegult kasutad?
Ma usun, et kogemustest või oskustest ei tohiks puudust tulla, kui sellele vihjata üritasid?!
Olen peale mehhatroonika õppimist praeguseks 5 aastat kaasa löönud tööstusautomaatika tootmises ja arendamises. Sama palju kogemust mehhaanika alal, kõikvõimalikest metallidest ja plastidest detailide keevitamisel, freesimisel ja treimisel. Selle ajaga olen teinud lugematu arv custom ja seeriatootmises projekte, mis hõlmavad endas nii elektroonikat, mehhaanikat kui ka neid kahte omavahel koos töötamas.
Kui täpsemalt tahad teada, siis PS.

Re: Webasto teema

Postitatud: 17.01.2013 00:55 21
Postitas patrik
kas sa ahju oled kunagi kütnud?

Re: Webasto teema

Postitatud: 17.01.2013 09:38 41
Postitas T87
Olen küll, kuid mis see siia puutub?

Re: Webasto teema

Postitatud: 17.01.2013 23:23 03
Postitas Mestizo
Kisub tüliks vä :D


Kui saad asja tehtud siis lisa foorumisse kinndlasti pilte ja juttu

Re: Webasto teema

Postitatud: 18.01.2013 21:52 39
Postitas PeeterA
Webasto on tänapäevane täis-automaatne kütteseade, millel on kõik tehasest ette nähtud komponendid vajalikud ja kindla eesmärgiga. Jaan Tatika moodi põlve otsas teda turvaliselt ja effektiivselt tööle ei pane.

Kui on soov 12V juhtpingega Webasto tööle panna, siis võib soetada sobiva universaalse juhtploki:
http://www.ebay.de/itm/Aftermarket-STEU ... 2579e141d0

Re: Webasto teema

Postitatud: 18.01.2013 22:23 38
Postitas romulus
A miks sa ahju enda aju tahad vahelt ära visata, lihtsalt ehitamise pärast, või mingi muu põhjus? Ahju enda aju juhib ju kogu töötsüklit, kütusepumpa, veepumpa jne. Ahju aju iseenesest (vähemalt vanematel seadmetel) ei ole auto margi põhine ja kogu kogu ahju saab 12V pingega juhtida. Kasvõi Webasto enda kellaga või siis ise ehitad värgensi, mis sulle vajalikul ajal 12v välja annab.

PeeterA antud link muidu väga hea, sellega saab ahju tehaseaju asendada? Need kipuvad neil minema.

Re: Webasto teema

Postitatud: 18.01.2013 22:45 11
Postitas PeeterA
Saab asendada küll, kuid siis BMW MID-lt/ekraanilt ahju kasutada ei saa. Samuti kaob sõidusoojendi funktsioon. Tuleb taimerkell lisada. '99 märtsist alates pandi nt. E39/E38 peale digitaaljuhtimisega(k-bus) Webasto'd. Enne seda oli analoogjuhtimine, kuid see on sama moodi BMW-spetsiifiline. Kliimaploki ja Webasto vahel käib feedback signaalide saatmine kindla juhtpingega.
Aftermarket ajudel(nagu minu toodul lingil) käib juhtimine lihtsamalt - aju kindlal klemmil tuleb peal hoida 12V ning senikaua ahi ka töötab. Taimerkellaga toimib see edukalt.

Re: Webasto teema

Postitatud: 20.01.2013 11:05 29
Postitas patrik
T87 kirjutas:Olen küll, kuid mis see siia puutub?

Kas tõmbasid tikku ja kukkusid puid ahju loopima või jälgisid põlemisprotsessi kütmise käigus ja kütsid vastavalt vajadusele?

Re: Webasto teema

Postitatud: 20.01.2013 20:22 20
Postitas Rain
Milleks sellised mõttetud teemavälised kommentaarid siin? Ahju kütmine, no lasteaed.

Re: Webasto teema

Postitatud: 21.01.2013 09:02 18
Postitas patrik
Webasto ongi sisuliselt ahi

Re: Webasto teema

Postitatud: 21.01.2013 20:38 19
Postitas T87
patrik kirjutas:Webasto ongi sisuliselt ahi
Ei saa nagu aru su poindist, et mida sa ikkagi lõpuks öelda tahtsid? Et webastole aju ehitamine on võimatu ettevõtmine? Sulle teadmiseks, igal tänapäevasel mCU-l on kõik selleks vajalik juba sees, paar analoogsisendit anduritelt, PWM väljundid kütusepumba, küünla, salongi- ja ahju ventilaatorile. Juurde paar välist komponenti, ilus disain teha plaadile ja ongi olemas. Tegin teema algul selleks, et äkki keegi oskab kohe laksust öelda, kuidas juhitakse ahju ventikat, küünalt ja küttepumpa. Google ja YouTube abil sain kõik vajaliku teada ka. Sina ilmselt mulle selle kohta kohe algul infot anda ei osanud, või kui oskad, siis paistad olevat nii kehva iseloomuga inimene, et sinusugustelt entusiasmitapjatelt ma mingisugust abi ei vaja.

Et siis kordan küsimust, mida sa siis öelda tahtsidki lõpuks?

Re: Webasto teema

Postitatud: 22.01.2013 19:56 43
Postitas avicii
Selle asja nimi maakeeli on: "kusi lõi pähe".
Tore küll, et mõni mees on nii tark ja teab BMW'de hingeelust taevani, aga foorumis ahjukütmise jutuga endal marki täis teha on küll mage.
Kui tahad mingit mõtet välja tuua, siis too see välja, mitte ära aja mingit iba.
:?

T87'le aga jõudu ja ära lase ennast ennastäis sellil end häirida.

Re: Webasto teema

Postitatud: 23.01.2013 11:39 18
Postitas patrik
vanasti leidus iga paari päeva tagant mees, kes kavatses bmw mootorile turbo peale ehitada. nüüd siis hakatakse uusi lahedaid ideid genereerima. unustage see jama ära, sinna ei suuda te iial midagi taolist ehitada

Re: Webasto teema

Postitatud: 23.01.2013 19:43 06
Postitas Tauri_J
Ise olen ka viimase aja külmadega mõtelnud webasto vajalikkusest.

EBAY-st saab universaalse juhtmestikuga umbes 500 euro eest. Tegemist seisusoojendiga millel taimer peal.
Paigalduses sellel suht lihtne. Ma lihtsalt ei näe mõtet osta uut elektrilist eelsoojendit 300 euro eest kui saaksin diislipõleti natukese rohkema raha eest mis teeb hulga paremat tööd. E46-l saab webasto sobitada sinna kus paikneb eelsoojendi(see jura vahelt minema visata muidugi).

Kui keegi on huvitatud webasto sobitamisest E46-le võin saata mõned DIY lingid. ;)

Re: Webasto teema

Postitatud: 24.01.2013 08:59 28
Postitas T87
patrik kirjutas:vanasti leidus iga paari päeva tagant mees, kes kavatses bmw mootorile turbo peale ehitada. nüüd siis hakatakse uusi lahedaid ideid genereerima. unustage see jama ära, sinna ei suuda te iial midagi taolist ehitada
Ei suuda iial? Millele su väide tugineb? Kas sinu arust on WEBASTO tehtud maaväliste olendite poolt, et tavalised inimesed nagu sina ja mina ei suuda seda korrata? Tundub, et sa ei jaga väga seda teemat, milleks sa siin üldse kaasa plõksid? Vaata seda > " onclick="window.open(this.href);return false; . Tegemist on täpselt sellega, millest ma teema algusest peale rääkinud olen. Tundub, et töötab ja tundub, et tavaline inimene sai sellega hakkama. Et siis mida sa ikkagi öelda tahad, kas lased lõpuks ka OMA TEADMISED valla ja räägid midagi asjalikku või äkki suvatsed kasvõi mõndagi oma seisukohta põhjendama. Saan aru, et oled harjunud Webastoid ehk diagnostika kaabli kaudu testima ja remontima aga kulla inimene, saa aru, see ei ole elektroonika tundmine. :)
Ma arvan et sa oled ennast juba piisavalt klouniks teinud siin teemas, küsimus on ainult, kaua sa siin veel kavatsed ennast täis k*seda :lol: :lol:

Re: Webasto teema

Postitatud: 24.01.2013 11:08 25
Postitas Trionic
Mõne Arduino sarnase kontrolleriga peaks olema suht lihtsalt teostatav selle põleti juhtimine.

Re: Webasto teema

Postitatud: 24.01.2013 14:47 23
Postitas patrik
nii mõnus tark ja osav mees oleks juba ammu laua peal webasto aju käima pannud. kui oleks viitsinud wds-i lahti võtta, oleks näinud, et w saab juhtida ka puldi sisendist plussiga.või isegi k bus-ist, kui nii suured teadmised programmeerimisest on. kipub sinna kanti, et suuga teeb suure linna aga käega kärbsepesagi.
tee kontroller valmis, mis töötab iga ilmaga ja igasugustes tingimustes ja k@se siis teisi täis.

Re: Webasto teema

Postitatud: 24.01.2013 14:48 46
Postitas patrik
e46xxx kirjutas:Ise olen ka viimase aja külmadega mõtelnud webasto vajalikkusest.

EBAY-st saab universaalse juhtmestikuga umbes 500 euro eest. Tegemist seisusoojendiga millel taimer peal.
Paigalduses sellel suht lihtne. Ma lihtsalt ei näe mõtet osta uut elektrilist eelsoojendit 300 euro eest kui saaksin diislipõleti natukese rohkema raha eest mis teeb hulga paremat tööd. E46-l saab webasto sobitada sinna kus paikneb eelsoojendi(see jura vahelt minema visata muidugi).

Kui keegi on huvitatud webasto sobitamisest E46-le võin saata mõned DIY lingid. ;)
mõnedel e46tel on w juba tehase poolt paigas ja on kindlasti võimalik järelpaigaldada

Re: Webasto teema

Postitatud: 24.01.2013 16:52 45
Postitas Silwer
Ka lahendused BMW webasto juhtimiseks mingit muud marki autol:
http://www.autodarna.lt/IHC-101.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autodarna.lt/BIC-104W.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autodarna.lt/wbst_list.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;

Siis vähemalt ei pea hakkama jalgratast leiutama.

Re: Webasto teema

Postitatud: 25.01.2013 12:42 43
Postitas patrik
hea küll

omalt poolt pakun webasto ahju ilma ajuta, et siis meistrimees paneks käima selle omatehtud ja programmeeritud ajuga

tingimused:

käivitub iga ilmaga

closed loop leegi kontroll, temperatuuri, ülekuumenemise kontroll, ühesõnaga kõik nagu webasto ajul

ei suitse ja suudab põletada kütet vastavalt normidele, millele vastab ka webasto originaal ahi

suudab taaskäivituda lõkke kustumisel, saab aru kui kütus on otsas ja kui akupinge langeb madalale, et võimaldada auto käivitamine

jv temperatuuri kontroll

salongiventika ja õhusuunamise kontroll (võib olla eelnevalt käsitsi paika pandud autos)

pumpade, küünalde, ventikate, temperatuuride tagasiside ja ahju väljalülitamine rikke korral,

soovitatavalt veakood mälus

töötab iseseisvalt ja ilma karvase käe abita nagu youtube lingis

on auto peale ehitatud nii, et on üv läbitav: kütuse võtt, jahutusvedeliku ring ilma leketeta ja kinnitatud
korrektselt, juhtmed ei tolkne ja on sama standardile vastavalt ehitatud nagu auto juhtmestik. aju on kinnitatud ja ehitatud korralikku karpi, on vibratsiooni, pritsme ja kondensaadikindel(vähemalt)

saab valmis enne 15 veebruari . ( varsti ilm läheb lihtsalt soojaks ), ahi jääb meistrimehele kui ta suudab kõik korrektselt valmistada.

ahju tõstan laua otsale ja lepingu teen nädalavahetusel valmis?

Re: Webasto teema

Postitatud: 28.01.2013 23:52 08
Postitas HannesT
Webasto bbw46 omanikuna olin ka sügisel (kuni -10c) ikka väga rahul. Salong alati soe, aknad sulanud ja leriideid ei kasutanud novembri kuuni. Aga reaalsus on see, et -17 ja alla selle ei ole tast suurt midagi kasu. Esiteks üritab soojendada salongi, aga kõva külmaga jääb sellest väheks ja kui temp saavutab 70c, siis ta peaks mootorile ka sooja laskma, aga kuna töötsükkel on 30min, siis selle aja jooksul ta seda 70c ammugi ei saavuta ja käivitada tuleb ikka külma mootorit. Seega küsimus: Kui teha see väike webasto termostaat seest tühjaks või selle asemele panna lihtsalt kolmik, siis äkki saaks mootor ka mingilmääral soojendust -25c juures? Termostaadi "teistpidi keerata" vast pole mõtet, sest mootori tosooli niikuinii üle 70 ei jõuaks ajada ja salong oleks ikka külm, aga et kui jaguneks mõlemale korraga, siis kas äkki oleks see hea mõte?

Re: Webasto teema

Postitatud: 29.01.2013 09:27 22
Postitas patrik
Kas w mitte lihtsalt jadamisi e 46el salongiradikaga pole? E38,39 on tehasest seisusoojendusega kolmikute ja tagasivoolu klappidega jaotatud nii, et soojendaks salongi. Kui progeda sõidusoojendus seisusoojenduseks siis kolmikuid ja klappe lisamata soojendab nii mootorit kui salongi. Termostaat selleks küll puudub neil

Re: Webasto teema

Postitatud: 29.01.2013 19:14 16
Postitas PeeterA
BBW46 on ürgne webasto variant, mida E46-le küll vaevalt pandi :D
Ma arvan, et auto on pigem E34 või E32. Seda oleks võinud ennem muidugi mainida.

Kahte head ei saagi korraga. Pead valima, kas tahad leiget salongi või sooja mootorit.

Ma näiteks kasutan Webastot ainult mootori soojenduseks. Selle jõuab ta poole tunni jooksul ilusti 70 kraadini kütta. Pealegi saab aku vähem "vatti", kuna salongipuhur ongi kõige suurem vooluröövel. Auto käivitades hakkab koheselt salongi sooja õhku tulema ning mõne minuti pärast on klaas puhas ja tuba soojeneb kiiresti.

Re: Webasto teema

Postitatud: 29.01.2013 19:16 41
Postitas Tauri_J
no 5kW peaks poole tunniga ikka julmalt kütma.

Re: Webasto teema

Postitatud: 29.01.2013 21:35 02
Postitas HannesT
Mis ta nüüd nii ürgne. Ega see soojenduse asi kuhugi edasi ka arenenud ei ole 20 aasta jooksul. Kuidas sul siis asi lahendatud on, et ise valid, kas kütab salongi või mootorit?

Re: Webasto teema

Postitatud: 29.01.2013 21:58 37
Postitas PeeterA
Mootor - Webasto - salongiradikas on jadamisi ühendatud.

Järelturu Webastol on juhtmestikus salongiventika juhtimise relee. Minu mäletamist mööda lükkab ta salongiventika järgi, kui jahutusvedelik vähemalt 45c soe on.

Re: Webasto teema

Postitatud: 05.02.2013 16:29 48
Postitas patrik
patrik kirjutas:hea küll

omalt poolt pakun webasto ahju ilma ajuta, et siis meistrimees paneks käima selle omatehtud ja programmeeritud ajuga

tingimused:

käivitub iga ilmaga

closed loop leegi kontroll, temperatuuri, ülekuumenemise kontroll, ühesõnaga kõik nagu webasto ajul

ei suitse ja suudab põletada kütet vastavalt normidele, millele vastab ka webasto originaal ahi

suudab taaskäivituda lõkke kustumisel, saab aru kui kütus on otsas ja kui akupinge langeb madalale, et võimaldada auto käivitamine

jv temperatuuri kontroll

salongiventika ja õhusuunamise kontroll (võib olla eelnevalt käsitsi paika pandud autos)

pumpade, küünalde, ventikate, temperatuuride tagasiside ja ahju väljalülitamine rikke korral,

soovitatavalt veakood mälus

töötab iseseisvalt ja ilma karvase käe abita nagu youtube lingis

on auto peale ehitatud nii, et on üv läbitav: kütuse võtt, jahutusvedeliku ring ilma leketeta ja kinnitatud
korrektselt, juhtmed ei tolkne ja on sama standardile vastavalt ehitatud nagu auto juhtmestik. aju on kinnitatud ja ehitatud korralikku karpi, on vibratsiooni, pritsme ja kondensaadikindel(vähemalt)

saab valmis enne 15 veebruari . ( varsti ilm läheb lihtsalt soojaks ), ahi jääb meistrimehele kui ta suudab kõik korrektselt valmistada.

ahju tõstan laua otsale ja lepingu teen nädalavahetusel valmis?


mis siis nüüd saab, varsti on ahjul tolmukiht peal, paneme siis rahalise auhinna ka juurde? näiteks 200euri?
tõstame valmistamise kuupäeva 1 märts 2013?