1. leht 1-st

nn seitsmes 'küünlajuhe" E30 325

Postitatud: 29.08.2003 21:36 53
Postitas Muhv
Nii - tarvis järgmiseks reedeks laenuks sedasamust juhet, mis annab ajule infi mootori töö kohta. UMis tekkis Vallol ja Toomasel kahtlus, et see juhe mul seal kalab. Kuna üksikult nende majast seda juhet ei saa olen nüüd fakti ees, et enne kui uut küünlajuhtmete komplekti ostma tõttan, peaks ikka veas kindel olema. Ühesõnaga - järgmine reede (5.9.03) mul uus diagnostika aeg ja sõbralike klubiliikmete abi vajaka.

Postitatud: 01.09.2003 08:11 09
Postitas Raivo
juhul kui selle juhtme ära võtmine/tagasi panek ülemõistuse keerluline pole, siis ma võin antud vidina oma rääbiku pealt laenata (eeldusel et ta ikka mul korras on:P).

eks näiteks neljap võib üle täpsustada... st päris 100% ei luba veel.

Postitatud: 01.09.2003 18:25 53
Postitas Muhv
Tänud. Uurin enne veel järgi, mis kogu see süsteem poes maksab - äkki paneks profülaktika mõttes kohe uued. Muidu, aeg on UM-is reede kell 14.00

Postitatud: 02.09.2003 10:13 13
Postitas Arvo
[quote][i]Algselt postitas Muhv[/i]
Tänud. Uurin enne veel järgi, mis kogu see süsteem poes maksab - äkki paneks profülaktika mõttes kohe uued. Muidu, aeg on UM-is reede kell 14.00 [/quote]

Lihtsalt huvi pärast küsin mis mootori töös viga? Antud "seitsmenda küünlajuhtmega" reguleeritakse süütenurka ja ainus viga mida see võib põhjustada on IMO vale süüde ja sellest põhjustatud kehv minek või detonatsioon.

edit: b-osana seda juhet saada pole ja UM-s maksis vist 1,3keeku.
AR

Postitatud: 02.09.2003 12:01 38
Postitas Martin_R
Vabandan, et OT tekitan, kuid kas pole see mitte ärritav, et keegi on võtnud nõuks JUHTME eest küsida 1300 krooni???

Postitatud: 02.09.2003 14:14 58
Postitas Arvo
Seal majas (UM-s) on küll hindasid maast laeni, oleneb palju ka auto rariteetsusest ja vanusest. Selline 1,3keegune kaabel pole midagi, ma pidin perseli kukkuma kui mulle E24 ühe täiesti tühise väikese keretüki hinnaks öeldi 6700kr, või näiteks vana viiese piduri peasilindri remondikomplekti eest (paar kummivõru, b-osana 80eeku) küsiti ~1500kr.

Sorry risustamise pärast.

Postitatud: 02.09.2003 16:18 34
Postitas Martti
[quote][i]Algselt postitas Arvo[/i]
[quote][i]Algselt postitas Muhv[/i]
Tänud. Uurin enne veel järgi, mis kogu see süsteem poes maksab - äkki paneks profülaktika mõttes kohe uued. Muidu, aeg on UM-is reede kell 14.00 [/quote]

Lihtsalt huvi pärast küsin mis mootori töös viga? Antud "seitsmenda küünlajuhtmega" reguleeritakse süütenurka ja ainus viga mida see võib põhjustada on IMO vale süüde ja sellest põhjustatud kehv minek või detonatsioon.
AR [/quote]
Kui juhet pole, siis pidi mootori juhtaju minema nn. avariifunktsiooni ehk tõmbab vist ressursse mootorist koomale.
juhul kui õigesti mäletan..

Postitatud: 02.09.2003 19:52 28
Postitas Muhv
[quote][i]Algselt postitas Arvo[/i]
Lihtsalt huvi pärast küsin mis mootori töös viga? Antud "seitsmenda küünlajuhtmega" reguleeritakse süütenurka ja ainus viga mida see võib põhjustada on IMO vale süüde ja sellest põhjustatud kehv minek või detonatsioon.

edit: b-osana seda juhet saada pole ja UM-s maksis vist 1,3keeku.
AR [/quote]

Just nimelt - eksisteerib kerge lootus, et madala otsa tõmme läheb pisut paremaks. Diagnoosima läksin mootori nn puperdamise pärast teatud pööretel. Ainsa veana avastati, et mootori rihm oli välja veninud, see vahetati ära (läbisõit ca 40000 km originaaljupp). Puperdamine (justkui viie ja poole silindriga töö) jäi vähemaks. Jäi veel kerge häma pöörete vahemikus 800 - 1200. Mingi võimalus on veel ka, et jõuülekandes annab mingi muhv aeg-ajalt järgi. IX-il ju neid gardaanikesi jagub... Ühesõnaga diagnoosimine jätkub - jaburalt kalliks läheb ainult. Seda nn 7. küünlajuhet pakub HelvarMerca ca 260.- eest. Kas see juhe ka õige on, ei tea. Kolmapäeval näen. Juhtme tootjaks muidu sama firma, kes bemule originaaljuhtmeid valmistab.

Postitatud: 03.09.2003 09:04 30
Postitas Arvo
[quote][i]Algselt postitas Muhv[/i]
Just nimelt - eksisteerib kerge lootus, et madala otsa tõmme läheb pisut paremaks. Diagnoosima läksin mootori nn puperdamise pärast teatud pööretel. Ainsa veana avastati, et mootori rihm oli välja veninud, see vahetati ära (läbisõit ca 40000 km originaaljupp). Puperdamine (justkui viie ja poole silindriga töö) jäi vähemaks. Jäi veel kerge häma pöörete vahemikus 800 - 1200. Mingi võimalus on veel ka, et jõuülekandes annab mingi muhv aeg-ajalt järgi. IX-il ju neid gardaanikesi jagub... Ühesõnaga diagnoosimine jätkub - jaburalt kalliks läheb ainult. Seda nn 7. küünlajuhet pakub HelvarMerca ca 260.- eest. Kas see juhe ka õige on, ei tea. Kolmapäeval näen. Juhtme tootjaks muidu sama firma, kes bemule originaaljuhtmeid valmistab. [/quote]
260 eeku on juba enam-vähem mõistlik hind ühe juhtmejupi eest.
Kui diagnostikas ära käid võiksid siia ka postitada mis viga oli, oma naise autol on samasugused sümptomid juures - hammasrihm on samuti juba pikalt käinud - 55000km, tühikäigul mootor vibreerib kõvasti olgugi, et kõik küünlad, küünlajuhtmed, jagajakaas jne. jne. on uued. Tõmme madalatel pööretel samas suht ok.

Postitatud: 03.09.2003 09:58 53
Postitas Veiko
kas see juhe on kõigil e30 325-l või ainult neil, mis on üle -87 aasta? mul on 86 ja seda juhet pole.

Postitatud: 03.09.2003 13:15 40
Postitas juho
[quote][i]Algselt postitas Veiko[/i]
kas see juhe on kõigil e30 325-l või ainult neil, mis on üle -87 aasta? mul on 86 ja seda juhet pole. [/quote]Ainult alates 87a on see lisajuhe.

Postitatud: 04.09.2003 15:42 05
Postitas Muhv
Nii, see juhe mille Helvar Merka toimetas polnud ligilähedaseltki õige asja moodi. Lõpuks leidsime, et Bremi kuuenda silindri küünlajuhtme küljest läheb veel üks juhe - ilmselt see õige. See juhe maksab aga juba 580.- ja koha peal ei ole. Kogu juhtmete komplekt sealt butiigist 1900.-

Seega, kui keegi saab homme kell 2 tulla UM-i vastav juhe kaasas teaduslikule uurimistööle, oleks tore. Vastasel korral lükkub see teema pisut edasi.

Postitatud: 04.09.2003 16:12 34
Postitas Raivo
sry, mul 86a auto, seega ei saa aidata.

Postitatud: 05.09.2003 20:39 28
Postitas Muhv
Nii, nüüd siis jälle 1300.- võrra vaesem ja ehk pisut targem. Vahetati ära soft kuna kat on asendatud resonaatoriga. Tiirutati veel ümber auto ja tehti mitmeid prooviringe asendades kõiki jubinaid, millele aga kapist asendust leidus. Lõpuks jõuti mingile üksmeelele, et esimene küünlajuhe vist vahel ei ühendu. Seda juhet ma hinna/tõenäosus suhte tõttu kohe vahetama ei tõtanud. Varem kahtluse all olnud lisajuhe osutus töötavaks (huvitav, et seda varasem diagnostika ei tuvastanud).

Ühesõnaga, kuna auto sõidab ja mitte halvasti (probleemi tunnetab ainult väga tundlik istmik), otsustasin aja maha võtta, raha koguda ja siis kõik küünlajuhtmed uued panna. Vanad (1a, NGK) sats läheb oksionile vähem nõudlike masinate vahel.