1. leht 1-st

M42 mootori otsakaas

Postitatud: 27.03.2012 21:58 20
Postitas purexpure
Punasega märgitud koht lekib. Mis tuleb selle tihendi vahetamiseks lahti võtta? Number 4 tihend peaks olema see lekkiv aga vahetaks ka kõik ülejäänud, mis selle ülemise otsakaane taha jäävad.
Ülemise jaoks pole vaja karteri põhja alt ära võtta eks? (et see alumine ja ülemine kaas käib eraldi?) Ainult siis, kui tahad vahetada alumise kaane tihendit?
Pilt

Re: M42 mootori otsakaas

Postitatud: 27.03.2012 23:40 57
Postitas birgit123
Tegemist on m42 nn tüüpveaga.

Maha tuleks võtta klapikambrikaas, siis saab ülemise rinnaplaadi kätte.
Tuleks ära vahetada siis klapikambri-(k.a süüteküünalde o-rõngad ja klapikambrikaane poldid),rinnaplaadi-, termostaadikorpuse-, kahe rinnaplaadivaheline ja vajadusel ka nukaanduri tihend. Soovitav on ära vahetada ka rinnaplaadi poldid, kuna need kipuvad ajaga ära väsima.
Numbrid siis
Pilt
DS6 (11141721919 Tihendi kompl. 8.96€)
nr4 (11141247837 Tihend 10.96€)
nr7 (12141727220 Tihend 1.07€)

Pilt
nr 3 (11121721876 Tihend 27.86€)
nr4 (11121721476 Tihend 2.74€, 8,22€ komplekt)
nr5 (11121721475 Tihend 3.23€)
nr6 (11121721883 ei ole UMi laost läbi käinud, umbes 1,8€ tk, 3,60€ komplekt)
nr 7 (11127568809 ei ole UMi laost läbi käinud, umbes 2,30€ tk , 36,80€ komplekt)

Pilt
det10 (11141247849 Tihend 10.96€)

Kokku 111,66€ + tööraha.

Soovitav on kriitilise pilguga üle vaadata otsakaane tihend, mis on samamoodi tüüpviga ja kipub lekkima.

Re: M42 mootori otsakaas

Postitatud: 28.03.2012 01:03 56
Postitas purexpure
Suured tänud. Margi esindus tahab vist pool miljonit saada vahetamise eest :D

Re: M42 mootori otsakaas

Postitatud: 30.03.2012 00:58 36
Postitas Svenp
Alumisel pildil nr 10 vahetamiseks tuleb plokikaas maha võtta. Siin on kõvasti tüüpvigadest juttu tehtud. Ma ei tea, mis see tüüpvea täpne definitsioon on, aga kunagi, kui see mootor välja tuli, oli sellesama nr 10ga probleeme. Muud õlilekked on ju tavaline vana auto häda. Vaadates, kui palju liitepindasid on M42l, pole ime et seal 15-20 aasta vanuselt midagi lekkima hakkab.

Purexpurele ma soovitan järgmist: tee lekkekoht lahustiga õlist võimalikult puhtaks. Soontest ja uuretest proovi ka õlisodi kätte saada. Siis sega epot ja katta lekkekoht epoga. Võid kasutada ka muud mastiksit, mis peal püsib. Selline lahendus on odav ja pakub mõningast leevendust. Tegelikult ei leki sealt koguseliselt eriti palju õli (peale valada pole vaja 10 000 km jooksul), lihtsalt ta lagastab mootorit ja tilgub maha.

Kui rahast kahju ei ole ja oled nö härga täis, siis võid asja põhjalikult ette võtta. Kui Sa ka alumise kaane maha kavatsed kruvida, siis pead väntvõlli "käbi" lahti saama (see polt on kästud uus panna). Sinna alla loomulikult uus võllitihend. Ülemise kaanega piirdudes tuleb maha võtta klapikambrikaas (kui paksud kummitihendid on korras, st elastsed, võid tagasi panna), jahutusvedelik välja lasta, termostaadi korpus maha, nukkvõlliandur (O-tihend), veepump võib paigale jääda, kiilrihmad, rihmarattad, ventilaator muidugi, ühesõnaga kruttimist on kõvasti. Kõik tihendid tuleb uued panna. Mina olen kõik pabertihendid mastiksiga kokku teinud, sest vanal autol ei ole pinnad enam ideaalsed ja lekkekindlus ei ole garanteeritud. Oluline info: ülemise pildi nr 4 kummitihend puutub otstega kokku teise kummitihendiga. Sinna on ette nähtud püsielastne hermeetik (nt Loctite 5922). Polte küll ei ole vaja välja vahetada. Ma olen enda nüüdseks 22 aastat vanal autol 3x klapikambrikaane maha võtnud ja samade poltidega tagasi pannud. Mootoridetailid on alumiiniumist, mis tähendab ettevaatlikkust, et mitte keermeid vigastada.

Tööd on mehemoodi. Nagu ikka vanal autol, ei ole garantiid, et saad õli pidama :)

Kui Sa uunikumi ei ehita või auto muidu prillikivi pole, siis kaalu tõsiselt ettevõtmise rahalist mõttekust. Järgmisena hakkad sisselaskekollektori all karterituulutuse lõdvikuid vahetama. Mis seisus kett on?