1. leht 1-st

e34 525i teha 528i-ks

Postitatud: 12.06.2005 20:40 47
Postitas auktagavarakummis
tere bemarimehed. mõnus foorum teil - respect. ma tehniliselt eriti taibu ei ole ja seepärast oleksid ühes küsimuses igast kommentaarid vääga teretulnud. nimelt mul tekkis lihtsalt suht õhust selline idee et kuna näit e34 2,5 ja e36 2,8 mootorid idee järgi küllaltki sarnased m50 mõlemad vistististi, siis kas on väga suur ettevõtmine asendada bmw e34 2,5 142kw mootor selle uuema 2,8 vastu? kas see mis 2,5 puhul mootorist edasi tuleb sobib 2,8 mootoriga?

selle jätaks vast esialgu välja et 2,8 vist odamas hinnaklassis suht raske leida. ja et originaalis e34 ei toodetud 2,8 mootoriga et äkki ARK-is jama.

point oleks siis see et teoreetiliselt saada niivõrd kuivõrd odavate vahenditega selline peeagu sinna 530i v8 kanti asi. noh vist pole ju suurt vahet kas 300nm või 280nm. asisem peaks ikka saama kui 2,5. kiirendusenäitaja peaks teoreetiliselt nii õõ no 8 kanti saama?

no võib ju kohe küsida et miks mitte kohe 3,0 v8 osta aga ma lihtsalt fännan r6-te. eriti neid uuemaid.

tänud ette ära. PS: sorry kui vales teemas sai post tehtud - algaja asi.

Postitatud: 12.06.2005 20:45 05
Postitas E28
pane mingi korralikum nimi ka endale :D

Postitatud: 12.06.2005 20:47 27
Postitas Ragnar
530 V8 on 290nm ikka.

Postitatud: 12.06.2005 21:06 13
Postitas Aare

Postitatud: 13.06.2005 11:06 51
Postitas auktagavarakummis
kui 3,0 v8 on 290 nm siis peaks 2,8 mootori panek veel eriti aktuaalne olema. väheke eksoodim peaks ikka saama kui mingi tavaline 525i. aga oskab keegi siis arvata kas on see raske ettevõtmine. mootorid ju suht sarnased võimsusel ka palju vahet ei ole. et kui ta on suht lihtne asi umbes peaaegu nagu lihtsalt sama mootori vahetus siis võiks ju ette võtta selle?

Postitatud: 13.06.2005 11:11 25
Postitas Raivo
Ma pakun et see läheb suhteliselt kalliks ning raha/hj suhe ei ole just parim. Nagu ikka, soovitaks panna lihtsalt suurema R6 mootori (3.5).

Kui aga tõesti fännad seda 2.8't nii palju, siis konsulteeri siit foorumist näiteks Patricu, Silweri, Aare või mephiga, nemad siin on viimatised suuremad motovahetajad ja upgrade'ijad.

Postitatud: 13.06.2005 12:31 22
Postitas auktagavarakummis
vot 3,5 r6 nagu eriti ei tahaks panna sest see mootor on küll sitaks hea ja pommikindel aga tehnoloogialt vist mitte just oma esimeses nooruses. et siis 2,5 142kw vanose jne pealt 3,5 peale nagu mõnes mõttes tagasiminek.

aga ma mõtlen just seda et kui nad nii sarnased mootorid on siis äkki käimar jne mis mootorist edasi tuleb võib samaks jääda ja kui ehitus eriline porno pole siis ei olegi ju kõkkuvõttes kõige kallim? peaks olema lihtsam ikka ehitada kui kui suurt 3,5 peale panna?

vana mootori eest ka mingi kopika peaks saama.

aga siis et uhuu Patricu, Silweri, Aare või Meph :) äkki oskate midagi kosta :)

Postitatud: 13.06.2005 14:59 41
Postitas Eerik_K
Paistab et sul tõesti ei ole aimugi mis ettevõtmine see on...
Nagu Raivo ütles lööd hunnik pappi laiaks ja siis kokkuvõttes vaatad dünos et näed vana kasutatud M52 2,8 mootoril näitajad nõrgemad.
Kõige mõistlikum oleks su 2,5L mootorit järele aidata ja remont teha saad oma tehase näitajad tagasi + mõned KW juurde, see mu arvamus. Ja tulemus käes lööd sama palju või vähem raha laiaks ja siis vähemalt tead et sul korralik ja hea mootor vahel.
Soovitan lugejate autode all vaadata meph'i mootori swap'i seal ligikaudsed numbrid ka kirjas.
Teiseks kui sa pole nö õlikäsi nagu Patrik, Aare, seda kallimaks sul see lõbu läheb.
Su mõtetes ei ole absull iva.
Täiesti raha tuulde viskamise mõte. Siis kui viskad siis viska ikka nii et sellest vähegi kasu oleks. 3L või M'i mootor :)
Aga lihtsaim variant ja kindlaim on müüa auto maha lisada see mootori swapile ja remondile mõeldud raha juurde ja osta endale M5 E34
80-100K peaks elusa olendi kätte saama

Postitatud: 13.06.2005 15:10 11
Postitas Silwer
Sõida ja naudi olemasolevat. Kui ei meeldi siis müü maha ja osta võimsam.

Postitatud: 13.06.2005 15:52 41
Postitas Aare
mina oma elukutselt pole teps mitte õlikäsi :lol:
igapäevaelus ikka triiksärgis :lol:

Postitatud: 13.06.2005 16:24 44
Postitas Ragnar
Raivo kirjutas:Ma pakun et see läheb suhteliselt kalliks ning raha/hj suhe ei ole just parim. Nagu ikka, soovitaks panna lihtsalt suurema R6 mootori (3.5).
aga aare panndud lingilt:
Der 2.8 Liter Umbau ist der einfachste und billigste Weg zu mehr Drehmoment und Leistung.
Nii et polegi nii ettevõtmine, eriti kui vaadata neid 240hp ja 300nm mis seal lubatakse saavutada mõningase modimise järel. :)

Postitatud: 13.06.2005 16:40 21
Postitas auktagavarakummis
jah nii ta on et mul tegelt pole aimugi mis ettevõtmine see on :) seepärast küsingi nõu. ega muidu ei küsiks ju :)

et arvate siis et see ettevõtmine läheks jõhkralt $$$ maksma? et need mootorid siis ei olegi nii sarnased. ma teooriat natuke omaarust jagan ja ma arvas et umbes suht samasugused mootorid m50 vist. et nagu kui mootori leiaks ja muud nipetnäpet siis ei ole seal vaja nii palju ümber ehitada. aga no mu 525i väärtus hetkel nagu ikka mingi 50 k võibolla pigistab välja. 100 000 masina ostmiseks oleks pool juurde vaja ju :) seda mul küll pole. 3,0 eriti ei taha vahele panna sest ei taha kellegi tundeid riivata aga minuarust suht mootor. et noh uuemad 3,0 on ka tagasi r6 peal. ju siis see v8 ei õigustanud ennast. kõik hea aga töömaht võiks suurem olla kui juba v8 on.

see link mis siin oli sellega see häda et mul saksakeel ei ole eriti kiita.

aga äkki keegi veel avaldab arvamust. kas tõesti see idee kohe nii paha ?

Postitatud: 13.06.2005 16:53 11
Postitas Aare
No need 240 hj saamisega Eesti oludes....khmmm, tead küll, kuidas on.... :|

Selle asemel võib kergesti 180 hj ka tulla
Head mehed kes lubavadki
Muide, kui saksa tuuningajakirju loed, siis enamikul autodel on ümmargused võimsused (ala ca 200 PS) - ehk tagumise otsa düno andmed. Kui palju neil tegelikkusega ühist on, peaks juba kogemusi olema. Eriti lugedes e30.de lehe "tehnikasaavutusi" nagu sisselaskekanalite poleerimine, väiksema mootori nuka panek suuremale :shock: jne.....

See, et nt Alpina vms sellest mootorist 240 hj saab, ei tähenda, et seda igaüks saab.

BMW mootor, eriti uuemad, ei ole põhikoolifüüsika :idea:

Neid netijutte ei maksa tõsiselt võtta.....

Postitatud: 13.06.2005 19:01 05
Postitas auktagavarakummis
aa ei ma mingit elu võimsust küll taga ei aja. mida ma tahan on niivõrd kuivõrd odavalt natuke eksooti. 3,0 v8 ei istu 4,0 v8 korralikule ei hakka rahakott peale ja ronti ei taha. m5 hoopis teine hinnaklass. 2,8 mootor tuli mingi aastast 95 vist. seepärsat peaks iga kell parem tehnilises olukorras olema kui hetke 2,5. e36 paneb 2,8 vist minu mälu mööda mingi ca 0,5 sekki kiiremini liikuma? no kui nii siis peaks asi seda väärt olema ju. migni 8 sekki see ka väga hea ju. ja no e34 2,8 iga päev ikka ei näe ju?

kas tõesti kõik arvavad et paha idee? äkki oskate öelda mu põhilisi küsimusi. et kui palju 2,5 ja 2,8 erinevad ja kas see mis mootorist edasi tuleb võib samaks jääda? ei ole ju nii suur jõu juurdekasv?

Postitatud: 13.06.2005 21:42 08
Postitas Eerik_K
No vaata...
Sa nõus 30+ kilo raha hakkama panema 0,5Seki pärast kus on loogika
Su auto väärtus nagu sa ütlesid 50k
Arvesta M50 mootori hinnad on ümmarguselt 15K ringis. Ütleme selle hinna eest saad oma ihaldatud 2,8 kätte enne peale panekut soovitav korra ikka pea maha võtta ja klapid sohveldada kaant lihvida kui vaja +10k +5k peale panemise töö. See nii väga ligilähedane kalkulatsioon mis mulle pähe tuleb numbrid võivad veelgi suuremad olla. Arvesta komplikatsioonid mootori vahetuse puhul tulevad nii või naa
Sisse investeeritud väärtus autol 80k+
Sõidad oma kallikesega 2a ja siis tuleb aeg müüa ja mis sa saad selle eest? Hea kui 30-40k saad. Keegi ei maksa sulle su vaeva eest, kõik ostavad aastat.
Mephil mootor remondiga ja pealepanekuga arvestades et mootori sai ta 5K läks maksma ~30k nagu ma jutust mäletan
Ei tasu see ettevõtmine ära

Postitatud: 13.06.2005 21:48 43
Postitas valuvelg
Suht kallis ette võtmine.Kui sul on vanosega 2,5 siis sa pead panema oma mootorisse 2,8 väntvõlli,ilma vanoseta mootori kepsud(need 135mm, vanosega 140mm) ja enda st. vanosega mootori kolvid.Väljaspool mootorit on kõik põhimõtteliselt sama,midagi vahetama ei pea.2,5 välised jupid lähevad ka 2,8 külge. 2,8 mootoreid on varuosadena liikvel harva ja ka tõenäoliselt üsna kallid. Ka 2,8 väntvõlle pole eriti saada,Igori lammaris küsiti sellise eest 8kilo. Nüüd lisa sinna veel kõiksugu tihendid+kepsud.

Postitatud: 13.06.2005 23:38 11
Postitas kiire-lauri
müü enda 525 maha ja osta kohe e36 328 ja siis saad tehase püssi mis astub hästi ja ei pea mööda töökodasid jooksma.Ma üldse ei saa aru,mis mõte neid mootoreid ümber visata on.Targem on kohe osta siis võimsam ja kui sellest väheks jääb siis mingi muu mark.Mephil oli jah ennem sees ilus kõik ja muusika ja jutud ja moootor jäi nadiks.

Postitatud: 14.06.2005 08:32 20
Postitas auktagavarakummis
no kui lausa sellised nr tulevad siis loomulikult pole vahetusel mõtet. ma lihtsalt arvas et kuna mootorid minu arusaamist mööda väga sarnased siis ei lähe see eriti kalliks maksma kui mootori leiaks. noh umbes midagi sarnast kui et mul praegu jookseks mootor kapitaalselt kokku ja paneks korraga samasuguse asemele aga lihtsalt siis 2.8. oi hullu lausa 30 kilo. nojah jääb ära vist :)

328 on see häda et ma ühe kolmesega olen väga tihedalt tutvust teinud ja kõik on hea aga krt ikka küllaltki väike auto. ega 5negi mingi laev pole aga natuke pirakam ikka.

aga tänud kõigile vastajaile :) mõistus hüüab tulles.

Postitatud: 14.06.2005 08:34 58
Postitas auktagavarakummis
aa mulle meenud mu point oli veel see et muidu kui ma vahetan mootori siis jääb mul oma mootor ju üle. selle müügist peaks ka midagi saama aga ei see ei kompenseeri suurt jah. et siis jääb ära.

Postitatud: 14.06.2005 15:27 46
Postitas epic_metal
Ma sain aru, et küsimus oli:

Kas 2,5se asendamine 2,8sega on suur töö ja et kas istub käigukasti otsa ilma probleemideta ?

Ja nagu keegi pole veel vastanud. Ikka et pole mõtet jne...

See mootor läheb sul vahele ilusti ja kasti otsa ka. Aga vist on mingi vahe karteripõhjades näiteks. Uuri seda asja.

Ja äkki keegi ajab edasipidi natuke tehnilisemat juttu ka siin...

:)
PS!
Eerik_K kirjutas:enne peale panekut soovitav korra ikka pea maha võtta ja klapid sohveldada kaant lihvida kui vaja +10k +5k peale panemise töö.
No mis jutt see nüüd on ? 10k kaane lihvimine ja klappide tegemine (saan aru et koos tihenditega, aga ikkagi) ???

Postitatud: 14.06.2005 15:34 24
Postitas toivoku
kusjuures endalgi oli mõte, et kui diisligam idagi juhtuma peaks siis 2.8 vahele, aga see ligia rets töö :S mu arust ei tohiks küll midagi eriti hullu olla 2.8 tõstmine 2.5 peale

Postitatud: 14.06.2005 18:06 10
Postitas auktagavarakummis
ahsoo et siis leidub ka inimesi kes pigem pooldavad :) tore tore. aga mõte oli jah see et mootorid sarnased ja vana mootor jääb ju alles selle saab maha lükata. et kaotaks siis tööraha ja sellised juhuslikud jamad ja selle raha millevõrra 2,8 kallim on kui 2,5. aga ma ei saand tegelt enne hästi aru et miks ma kohe kaant lihvima ja klappe säädima pean? ma mõtlen ikka uut mootorit ma ei mõtle teha 2,5 l midagi ise aretada mingi 2,8 liitrine or something.

a ma tegelt arvan et ma kaalun neid summasid ja võibolla teen selle nalja isegi ära kui uus hullusehoog peale tuleb. käed sügelevad midagi tahaks ilgelt teha.

Postitatud: 16.06.2005 17:33 45
Postitas auktagavarakummis
kui kiiresti kiirendab 0-100 BMW e39 528i? lugesin just kuskilt et 7,5? kui nii siis pannes selle mootori kergema e34 kerele saaks ju mõnusa püssi? suht uskumatu nr see 7,5 igastahes. müstika

Postitatud: 16.06.2005 21:11 45
Postitas meph
7.5 on mingi utoopianumber.

Minu mootor maksis 10k tegelikult, sain sõbrapoolest hinna räägitud 9k peale, enda mootori andsin talle ka, seega kokku tuli jah 5k hinnaks.

Kui e36 mootorit kasutad, siis tuleb õlivõtt ja karteripõhi vana mootori pealt võtta. Peaksid olema 1:1'le sobivad teoorias, lammarist antud tükid muidu mingi 1100-1400 eek.

Siis juhtmesari mingi 500 eek lammarist... samas antud asjale on e36 juhtmesarja ainult saada, mis jällegi viiekale väga ilusalt peale ei istu, seega saab seda mõnuga ümber ehitada.

Siis aju... lammaris vist 2k - 5k tükk minu teada.

Mootor ise... arvestades, et M50B25 hinnad jäävad sinna 10k kanti, siis M52B28 hind pigem vaatab kusagile 20k kanti.

Kui juba mootorit vahetama hakata, siis on uus mootor igal juhul mõttekas enne pealepanekut algosadeks võtta ja kulumaterjal sees profülaktika mõttes ära vahetada. Saad palju püssima asja vahele igal juhul. Ise sain seda siis valusat teed pidi teada.

Kolvirõngad, klapisääretihendid, kepsusaaled, kaanetihend, kaanepoldid ja veidi nipetnäpet kola veel mis vaja, läheb kusagile 3-5k vahele, olenevalt sebimisoskustest, kaane lihvimine tavaliselt 600-1000 eek. Klappide sooveldamine, lõikamine jne veel teist samapalju otsa.

Lisaks siis veel ka asja mahavõtmine ja uue komplekteerimine. Ütleme, et nii 5000 eek oleks suht hästi saadud.

Kokku tuleb seega vähemalt 35k :)

Ise sain asju sõbrapoolest ja poolmuidu päris palju. Oleks tänavahinnaga teinud, oleks minu saldo hetkel 40-50k vahel kogu pulliga.

Loodan, et Sind liiga masendusse praegu ei ajanud ;)

Aga jah... E34 puhul soovitaksin ka mina M30B35 mootori vahele panna. Olgugi ta veidi tehnoloogiliselt ajahamba vahele jäänud, mis sest. See ei tee temast halba mootorit. Aare võib sulle terve raamatu antud mootori hüvedest kokku kirjutada :) M52B28 jääb minu meelest sellele kerele antud juhul lahjaks. Kui tahta ikkagi lisavõimsust saada, siis pole selliseid summasid tõesti 1 hobujõu ja 30nm pärast välja käia mõtet.

Postitatud: 17.06.2005 09:18 54
Postitas priitv8
auktagavarakummis kirjutas:kui kiiresti kiirendab 0-100 BMW e39 528i? lugesin just kuskilt et 7,5? kui nii siis pannes selle mootori kergema e34 kerele saaks ju mõnusa püssi? suht uskumatu nr see 7,5 igastahes. müstika
528i kohta pole praegu just käepärast, aga järgmise põlvkonna (M54B25) mootoriga 525i on suht samade võimsusnäitajatega (141kW/245Nm) ja kiirendusaeg 0-100km/h on tehase andmetel 8,1 (automaadiga 8,9) sekundit.

Postitatud: 17.06.2005 13:43 36
Postitas AARE540
auktagavarakummis kirjutas: 3,0 eriti ei taha vahele panna sest ei taha kellegi tundeid riivata aga minuarust suht mootor. et noh uuemad 3,0 on ka tagasi r6 peal. ju siis see v8 ei õigustanud ennast.
Ma arvan, et asi pole selles, et ta end ei õigustanud, uuematel ju 3.0 ei olegi R6 muuseas, kuni 2.8 on R6, see 2.8 on vist M52, seega M50 edasarendus, suuremad, seega 3.5 ja 4.4 on ikkagi V8-d, seega vast asi ikkagi õigustas end ja ma arvan, et nende suuremate mootorite tehniliseks baasiks on ikka vast M60B30 ja M60B40. Vbl tõesti 3.0 ei ole nii võimas, aga mõttetu ta vähemalt minu meelest ei ole...

Sry OT pärast nats, M50 asemele vast M60 panna on jah nats keerulisem, ma arvan, sest seal ei istu vast suurt midagi, alates mootori kanduritest ja lõpetades muuga... Ikkagi R6 vs V8...

Postitatud: 17.06.2005 14:16 40
Postitas auktagavarakummis
kas uuemad 3,0 ei olegi r6? see et e34 uuematel läks see vanem mootor üle 3,0 v8 seda ma isegi teadsin. kas näit uuemad e39 530i on tõesti v8? no igatahes päris uued see viimane mudel 530i on UM kodulehe järgi küll R6.

a ei tea mina kah kas hea mootor või mitte. ma tegelt ei tea bemarist suurt halligi ja 530i v8 omanud ka pole. parem mul vist sel teemal mitte targutada.

Postitatud: 17.06.2005 14:43 18
Postitas priitv8
auktagavarakummis kirjutas:kas uuemad 3,0 ei olegi r6? see et e34 uuematel läks see vanem mootor üle 3,0 v8 seda ma isegi teadsin. kas näit uuemad e39 530i on tõesti v8? no igatahes päris uued see viimane mudel 530i on UM kodulehe järgi küll R6.
Jah, alates sellest, kui M52B28 ära kadus, tekkis M54B30 ja V8 kasvas 3.5 liitriseks (M62B35).

Postitatud: 17.06.2005 14:43 42
Postitas ryan
auktagavarakummis kirjutas:kas uuemad 3,0 ei olegi r6? see et e34 uuematel läks see vanem mootor üle 3,0 v8 seda ma isegi teadsin. kas näit uuemad e39 530i on tõesti v8? no igatahes päris uued see viimane mudel 530i on UM kodulehe järgi küll R6.

a ei tea mina kah kas hea mootor või mitte. ma tegelt ei tea bemarist suurt halligi ja 530i v8 omanud ka pole. parem mul vist sel teemal mitte targutada.
uuematel e39 on 3,0 r6 M54 mootor 170 kw.