Kaalujaotus E34 kerel - R6 vs V12

Üldised arutelud ning näpunäited
Kasutaja avatar
Oleg P
Huviline
Postitusi: 1325
Liitunud: 21.06.2005 22:55 00
Asukoht: Lääne-Virumaa -> Harjumaa

Kaalujaotus E34 kerel - R6 vs V12

Postitus Postitas Oleg P »

Teemaarendus kasvas välja teemast BMW M5 E34 1990 - Duubzu
fiziks kirjutas:Kaalujaotus tuleb muidugi omamoodi huvitav sellel autol, aga mõte iseenesest on äge.üle normi...
Milliseks see kaalujaotus siis läheb, kui motod pea samas kaalus?
V8
fiziks
Huviline
Postitusi: 1177
Liitunud: 09.04.2005 18:11 06
Asukoht: Tallinn

Re: BMW M5 E34 1990 - Duubzu

Postitus Postitas fiziks »

m5'e rida kuus ja m70 v12 mootor koos kõige juurde ja külge kuuluvaga ja kõigi vajalike vedelikega mõlema moto puhul on täpselt samas kaalus??? nonoh, siis on ju küll hästi :D massitsentrid on ilmselt ka sama koha peal, eks?
ja kaheteistkümnese autom. kast oma käraka torque converteri ning ~10l õliga tuleb ka kindlasti ligikaudu sama, mis ridakuue manuaal.

noh, eks autor saab teada, milline see kaalujaotus jääb kui masin valmis. mina igatahes tunnen 4-liitrise v8 ja m30 ridakuue esiotsa massi vahet selle auto peal täitsa hästi.
Kasutaja avatar
Oleg P
Huviline
Postitusi: 1325
Liitunud: 21.06.2005 22:55 00
Asukoht: Lääne-Virumaa -> Harjumaa

Re: BMW M5 E34 1990 - Duubzu

Postitus Postitas Oleg P »

M70 kaal 155 kg 4HP24 76 kg Radikas 6,780 kg moto õlijahutus 1,4 kg Moto õli ~8l jahutus ~15l k.k ~3l
S38 kaal 151 kg Getrag 280 40,3 kg Radikas 6 kg moto õlijahutus 1,3 kg Moto õli ~6l jahutus ~13l k.k ~2l
Mõned asjad mõlemi juurest puudu.
Umbes 50-60 kg kaaluvahe tuleb.
Mootor koos käigukastiga jäävad enam vähem samasse kohta mõlemi puhul.
fiziks kirjutas:mina igatahes tunnen 4-liitrise v8 ja m30 ridakuue esiotsa massi vahet selle auto peal täitsa hästi.
Mis moodi sa seda tundsid?
V8
fiziks
Huviline
Postitusi: 1177
Liitunud: 09.04.2005 18:11 06
Asukoht: Tallinn

Re: BMW M5 E34 1990 - Duubzu

Postitus Postitas fiziks »

Oleg P,
miks siis mõned asjad puudu jätsid mõlemi juurest? Kui juba liitma hakkasid, liida ikka KÕIK vajalik kaporialune kokku! ja 4hp24 käigukast 3l õliga kohe kindlasti toime ei tule :D
aga see selleks, kas ~60kg kaaluvahe esiotsas on sinumeelest täiesti kökimöki, et pole nagu mingit vahet? Tea mis need bemmi insenerid seda M60 motot üldse nii suurelt kergmaterjalidest leiutasid, täitsa savi ju mingi 50kg siiasinna.

"Mootor koos käigukastiga jäävad enam vähem samasse kohta mõlemi puhul." Jah, tõsi ta on, mootor jääb ikka kapoti alla ehk umbes sama koha peale ning käigukast jääb ka ikka mootori otsa umbes sama koha peale. Põhimõtteliselt kõigil autodel on mootor umbes sama koha peal kapoti all, eks nad vist kõik ole umbes samalaadse handlinguga ka :D

Mismoodi ma seda tundsin? Eks ma kurvides tundsin, et kuidas üks neid läbib ja kuidas teine. Tõsi, vaikselt linnatänavatel kruiisides ei ole mingit märgatavat vahet, kas kaalujaotus on 50:50 või näiteks 60:40
Eero_S
Huviline
Postitusi: 129
Liitunud: 06.08.2007 23:17 50
Peamine sõiduk: VW Passat(B6) Variant 4Motion

Re: BMW M5 E34 1990 - Duubzu

Postitus Postitas Eero_S »

Fiziks, tõsta V8 vedrustus ka külge, siis võid edasi rääkida...


Eestlase kiire auto ehitamine: 1.6 R4 asendatakse 4 liitrise V8'ga, vedrustus ja pidurid pohh, mul on võimas mootor.
Muu maailma kiire auto ehitamine: Pidurid asendatakse kangemaga, vedrustus tehakse paremaks ja kui raha üle jääb siis tõstetakse võimsam mootor ka vahele.
Old racers never crash, they just lose control...
Kasutaja avatar
Oleg P
Huviline
Postitusi: 1325
Liitunud: 21.06.2005 22:55 00
Asukoht: Lääne-Virumaa -> Harjumaa

Re: BMW M5 E34 1990 - Duubzu

Postitus Postitas Oleg P »

Sinu segapudru tekstis ei loe ühtegi fakti, too faktid lagedale, mitte ära räägi oma tunnetest! Tunde järgi võid kodus kartuleid keeta.


Kõige suurem kaal tuleb käigukastilt antud võrdlusmomendis.
fiziks kirjutas:Põhimõtteliselt kõigil autodel on mootor umbes sama koha peal kapoti all, eks nad vist kõik ole umbes samalaadse handlinguga ka
Seda sinu nn. handlingut ei mõjuta ainult see, kus mootor või käigukast asuvad mingil autol, sillad, rehvid ja vedrustus panevad päris palju asja paika.

Hetkel käib jutt aga samadest autodes, kuid erinevates motodest ja käimaritest.

Võrdluseks M5 S38 3.6/3.8 auto kaal 1724
540i M60V8 auto kaal 1650
M30 baasil 3.0 r6 auto kaal 1510
M30 baasil 3.5 r6 auto kaal 1525
M70 motoga e32 750 auto kaal 1782
ja 520i M20 auto kaal 1400

Antud tabelis peaks sinu mõttekäigu juures olema kõige parem auto E34 M20 2.0, seega m5-e peale raha raisata suht pointless. Kaalub ka teine 324 kg rohkem...

Kui sa testsõitu tegid erinevate autodega, kas sa siis mõõtsid aega ka, et võrrelda kumma raja/kurvide läbivus parem? Või asi ikkagi seal maal, et umbes tundsid midagi kuskil?

Palun kirjuta midagi asjalikku vastu, mitte ära klähvi umbe.
V8
fiziks
Huviline
Postitusi: 1177
Liitunud: 09.04.2005 18:11 06
Asukoht: Tallinn

Re: BMW M5 E34 1990 - Duubzu

Postitus Postitas fiziks »

mismõttes tõsta v8 vedrustus külge??? miks sa arvad, et ma sinna alla mingi muu auto vedrustuse olen pannud? :D
mul ei ole mootorivahetusega autod, mul on 2 autot, 540 ja 535 E34, mõlemad on tehasest nende mootoritega. saan kasvõi ükshaaval mõlemaga rajal ringe teha ja võrrelda kuidas üks käitub ja kuidas teine. ma arvan, et minu võrdlusmoment on umbestäpselt nii objektiivne kui ta üldse olla saab. aga ei taha pikemalt siin teise mehe teemat solkida selle jutuga, avaldasin lihtsalt arvamust selle asja kohta. aga tundub, et meil on siin jube palju ehitajaid, kes vist on kõik M70't e34 vahele tõstnud ja jube häid tulemusi saanud...olgu siis nii ja lepime kokku, et ma eksisin hirmus rängalt selle kaalujaotuse jutuga ;)

Oleg P, jah mõõtsin aegu. 535 aeg oli kuskil sekundi võrra parem kui 540'l minu käes umbes 50 sekundi rajal. aga LOOMULIKULT sa saad ju nüüd väita, et ma lihtsalt ei oska sõita, autod on ikkagi erinevad jne jne jne. Tõesti, mul ei ole sulle näidata mingeid arvutisimulatsioone mõjuvate jõudude ja konkreetsete numbritega, nii et ole rahulik, ma keedan oma tunnetega ilusti kartuleid edasi :lol:
Viimati muutis fiziks, 29.11.2010 14:37 00, muudetud 1 kord kokku.
Eero_S
Huviline
Postitusi: 129
Liitunud: 06.08.2007 23:17 50
Peamine sõiduk: VW Passat(B6) Variant 4Motion

Re: BMW M5 E34 1990 - Duubzu

Postitus Postitas Eero_S »

Sellest olekski pidanud alustama, et kaks erinevat autot on... Teksti lugedes on aru saada, et tõstsid R6 asemele V8 vahele ja siis võrdlesid enne ja pärast juhitavust.

Ja nagu Oleg juba mainis, siis rehvid ja muu säärane mõjutab päris palju.
Old racers never crash, they just lose control...
fiziks
Huviline
Postitusi: 1177
Liitunud: 09.04.2005 18:11 06
Asukoht: Tallinn

Re: BMW M5 E34 1990 - Duubzu

Postitus Postitas fiziks »

otseloomulikult mõjutab...aga me ei räägi ju praegu rehvidest, vedrustusest, piduritest. me räägime (vähemalt mina enda arvates teen seda) ikkagi kaalujaotusest - ja isegi mitte terve auto massist, mida Oleg kangesti siia sisse tahtis tuua.
aga igaks juhuks mainin ka veel seda, et ringe tehes kasutasin täpselt samu michelini 17" rinkaslikke, samade velgede peal. mõlemal autol oli all täpselt ühesugune stabikakomplekt ning mõlemal masinal olid ees originaalist mõnevõrra jäigamad ning umbes 25-30mm madalamal hoidvad vedrud. Ja 540 tühimassi on langetatud umbes 30kg kergema väljalaske ning umbes 20kg kergema aku näol, mis teeb masinad selles osas veel pisut võrdsemaks.

Ühest välismaisest foorumist leidsin kunagi sellise huvitava infokillu: "BMW M-division experimented with V12 engine from 850 CSI before they implemented 3.8 liter engine. That was supposed to be their answer to the Merc 500E. A spokesman for the M division said the E34 M5 with the V12 engine was very fast but the regular M5 was much faster on the Nurburgring."
Kasutaja avatar
Oleg P
Huviline
Postitusi: 1325
Liitunud: 21.06.2005 22:55 00
Asukoht: Lääne-Virumaa -> Harjumaa

Re: BMW M5 E34 1990 - Duubzu

Postitus Postitas Oleg P »

Ma polegi püüdnud sulle ära teha või öelda, et sa eksisid, kuid sinu tekstis puuduvad kahjuks faktid ja pepudünot ma ei usu.
Kui sa tõesti ükskord teed selle testi oma autodega ära ja tood ajad koos video materjaliga, siis väga viis.
Oleg P kirjutas:Milliseks see kaalujaotus siis läheb, kui motod pea samas kaalus?
Ma ei küsinud sult raketiteadust vaid fakte.

Ma loodan, et Duubzu väga pahaseks ei saa kogu vaidluse pärast tema teemas ;)
V8
Kasutaja avatar
Oleg P
Huviline
Postitusi: 1325
Liitunud: 21.06.2005 22:55 00
Asukoht: Lääne-Virumaa -> Harjumaa

OT:BMW M5 E34 1990 - Duubzu

Postitus Postitas Oleg P »

Auto massist hakkasid siiski sina kirjutama.
Mina küsisin siiski, et mis moodi kaalujaotus muutub, kui motod on samas kaalus?-Käigukast polnud minu küsimuses üldse sees, sinna võib ju Duubzu manuaal kasti ka alla panna, mis Samuti mõjutab kaalu.

Kui auto mass ei mõjuta kaalujaotust, siis mis mõjutab seda?
Mis mõjutab auto handlingut?

fiziks kirjutas:otseloomulikult mõjutab...aga me ei räägi ju praegu rehvidest, vedrustusest, piduritest. me räägime (vähemalt mina enda arvates teen seda) ikkagi kaalujaotusest - ja isegi mitte terve auto massist, mida Oleg kangesti siia sisse tahtis tuua.
fiziks kirjutas:m5'e rida kuus ja m70 v12 mootor koos kõige juurde ja külge kuuluvaga ja kõigi vajalike vedelikega mõlema moto puhul on täpselt samas kaalus??? nonoh, siis on ju küll hästi massitsentrid on ilmselt ka sama koha peal, eks?
ja kaheteistkümnese autom. kast oma käraka torque converteri ning ~10l õliga tuleb ka kindlasti ligikaudu sama, mis ridakuue manuaal.
fiziks kirjutas:Jah, tõsi ta on, mootor jääb ikka kapoti alla ehk umbes sama koha peale ning käigukast jääb ka ikka mootori otsa umbes sama koha peale. Põhimõtteliselt kõigil autodel on mootor umbes sama koha peal kapoti all, eks nad vist kõik ole umbes samalaadse handlinguga ka
Oleg P kirjutas:Seda sinu nn. handlingut ei mõjuta ainult see, kus mootor või käigukast asuvad mingil autol, sillad, rehvid ja vedrustus panevad päris palju asja paika.
V8
fiziks
Huviline
Postitusi: 1177
Liitunud: 09.04.2005 18:11 06
Asukoht: Tallinn

Re: BMW M5 E34 1990 - Duubzu

Postitus Postitas fiziks »

kaalujaotust mõjutab see, mismoodi auto mass sildade peal jaotatakse. kas SELLIST küsimust oli sul tõesti vaja mulle esitada? ma siiralt loodan, et kui millekski siis küsisid seda minu teadmiste kontrolliks, mitte seetõttu, et sa ise seda ei teadnud :? auto handlingut mõjutab palju asju...üks neist on kaalujaotus. kõik muud tegurid võrdseks võtta siis kaalujaotuse muutmine omab ka päris suurt effekti. sellega oled vast ikka kursis, et optimaalne kaalujaotus kipub olema 50/50, mille poole bmw ka alati on pürginud.

Oleg, kahjuks mul ei ole nii suuri rahasid taga hetkel, et peale autode ostmisi ja ehitamisi veel igasuguseid vägevaid mõõtmistulemusi provide'da! Samas saan täitsa aru kui pepudünot ei usuta ja ei pane seda üldse pahaks. Muidugi üks põhjus miks mul erilisi fakte näidata ei ole on ka see, et mul pole olnud nii suurt huvi neid koguda senimaani. Iseenesest G-jõudusid saaks mõõta näiteks, lisaks ringiaegadele, aga seda siis kõige varem järgmisel suvel ilusa kuiva ja sooja asfaltiga.

Kas sul omal on faktiliselt teada (konkreetselt mõõdetud kuskil sillakaalu peal), et M70'ga E34 esiots kaalub samapalju kui M5'e motoga E34 esiots? Kui sul neid numbreid ei ole siis sorry, aga mille poolest sinu tunded minu omadest paremad on?
Kasutaja avatar
Oleg P
Huviline
Postitusi: 1325
Liitunud: 21.06.2005 22:55 00
Asukoht: Lääne-Virumaa -> Harjumaa

Re: BMW M5 E34 1990 - Duubzu

Postitus Postitas Oleg P »

fiziks kirjutas:Kaalujaotus tuleb muidugi omamoodi huvitav sellel autol
fiziks kirjutas:kaalujaotust mõjutab see, mismoodi auto mass sildade peal jaotatakse. kas SELLIST küsimust oli sul tõesti vaja mulle esitada?
Kust sa tead, et kaalujaotus muutub, kui sul endal faktid puuduvad?
Siis mina kui siiras foorumi lugeja arvan, et tead millest räägid, et mis moodi siis see kaalujaotus muutub.
Sa räägid M5-e kaalujaotusest, kuid sa ei too ühtegi fakti, milline on kaalujaotus 520-il ja milline aeg nt sellega on samal rajal M5-ga.
Mina kirjutan, et moto on samas kaalus, kuid sina räägid, et käigukast ja muu nodi annab ju ka kaalu juurde, kuid mina ei ole rääkinud muus nodist, vaid motost, siis kuhu niiväga see m70 läheb seal e34-ja kapoti alla teistmoodi, kui s38?

fiziks kirjutas:Kas sul omal on faktiliselt teada (konkreetselt mõõdetud kuskil sillakaalu peal), et M70'ga E34 esiots kaalub samapalju kui M5'e motoga E34 esiots? Kui sul neid numbreid ei ole siis sorry, aga mille poolest sinu tunded minu omadest paremad on?
[/quote]

Ma tõesti ei tea palju kaalub e34-ja esiots M70-ne motoga, kuid minu tunded jäävad ikka samaks mis ennemgi, et miks sa alustad juttu kaalujaotusest, kui endal faktid puuduvad.

Minu poolt sellele teemale lõpp.
V8
fiziks
Huviline
Postitusi: 1177
Liitunud: 09.04.2005 18:11 06
Asukoht: Tallinn

Re: BMW M5 E34 1990 - Duubzu

Postitus Postitas fiziks »

Oleg P, tõin sulle fakti. Sekund ringiaja vahet r6 ja v8'l sama auto peal ning mina väidan, et see tuli põhiliselt kurvi läbimise kiirusest. Lisaks, sai proovitud korraliku tänavarehviga mõlemat ning konkreetselt mõõdetud esirehvi tempi teatud arvu ringide järel. V8 temp oli suurem niipalju, et seda mõõtmisveaks mitte ei tembelda! kahjuks ei mäleta konkreetseid numbreid, kuid mõõtmine ja tulemus on fakt!
Kuidas sa neid fakte kommenteerid?
Kuidas sa kommenteerid seda fakti, mida M divisioni spokesman on öelnud v12 jõuallika kohta M5'e peal võrreldes r6'ga? Või sa arvad, et need taadid tegid ka pepudünot nürburgringil?
Üldiselt, see on väga hea, et sa minuga vaidled ja fakte nõuad ning pimesi midagi uskuma ei ole nõus, kuid katsu aru saada, ma ei ole mingi tehasetiimi insener, kel vupsi tagataskust küsimise peale kõik numbrid, mõõtmised ja faktid ette oleks laduda. Sellepärast ongi suurem osa asja tunded ja pepudüno :lol:
epm 12
Huviline
Postitusi: 314
Liitunud: 05.02.2006 19:55 45

Re: BMW M5 E34 1990 - Duubzu

Postitus Postitas epm 12 »

Küsimus fiziksile, kas Sa 540 kergemaks tehes sellel ise tehase kaalujaotust paigast ära ei ajanud (aku ja väljalase)?
Kasutaja avatar
Oleg P
Huviline
Postitusi: 1325
Liitunud: 21.06.2005 22:55 00
Asukoht: Lääne-Virumaa -> Harjumaa

Re: BMW M5 E34 1990 - Duubzu

Postitus Postitas Oleg P »

Ok, võtan viimast korda sõna.
fiziks kirjutas: A spokesman for the M division said the E34 M5 with the V12 engine was very fast but the regular M5 was much faster on the Nurburgring."
fiziks kirjutas:Kuidas sa kommenteerid seda fakti, mida M divisioni spokesman on öelnud v12 jõuallika kohta M5'e peal võrreldes r6'ga? Või sa arvad, et need taadid tegid ka pepudünot nürburgringil?
Jätkem natukeseks see kaalujaotus, samal kerel muutub see vähe ja tuletaks meelde, et moto näitajad panevad ka ringiaja paika.
Kui m70 moto panna koos muu m5 tehnikaga(k.a käimar) antud ütlustesse, siin ehk räägiks juba motode näitajatest, mitte kaalujaotusest?

Kui aga M70 moto koos neljase aut kastiga, käis võrdlus, siis paneks ringiaja vahe ka siin tehnika näitajatesse, ja natukene ka kaalujaotusse, nagu eelnevalt välja tõin, siis tuleb umbes 50-60kg juurde( ma ei usu, et kaalujaotus nüüd niipalju muutub, et ringiaeg kannatab vaid selle mõjust).

Kas sinu 540 ja 535 on mõlemad manualid või mõlemad aut kastiga?Või hoopis erinevate käimaritega?
Siis vahe tuleb juba manuali ja aut kasti vahel töö mitte ´ainult kaalu vahes.
V8
fiziks
Huviline
Postitusi: 1177
Liitunud: 09.04.2005 18:11 06
Asukoht: Tallinn

Re: BMW M5 E34 1990 - Duubzu

Postitus Postitas fiziks »

nüüd ei saanud enam üldse aru, kuhu sa sihid ausalt öeldes. kui me kaalujaotuse jätame siis millest me siin üldse räägime?

kui me m5 moto asendame m70'ga jättes kõik muu samaks (k.a käimar) siis sinu arusaama järgi jääb asboluutselt kõik samaks, kaalujaotus, massitsenter, auto tühimass. vaatame, mis siis üldse muutub...kaduma läheb 12kw tipust, mis on väga tühine. samas annab v12 palju parema momendigraafiku, mis peaks nii teoorias kui ka praktikas andma üsna mõnusa eelise. seega kokkuvõttes peab selline eksperiment ju andma igaljuhul parema tulemuse ükskõik millisel ringil!? ...okei, välja arvatud võibolla väga sirge, üksikute kiirete kurvidega rada või lõik, kus põmst on koguaeg pööre punases.

aga miks siis ikkagi oli "regular M5" kiirem? oskad kuidagi loogiliselt põhjendada seda? sa ei usu ju ometi, et M division katsetas seda V12 varianti automaatkastiga? :D

üks "infokild" veel: M70: The original unit conceived of back in the late 80's. Essentially it came from a pair of mated M20 engines, giving a displacement of 5.0L. It even came complete with twin batteries and twin ECU's, controlled by a 3rd ECU (ludacris and stupid if you ask me)! The engine itself was nice and lightweight, but their poor choice of components weighed in at twice the weight of the block! Two batteries isn't helping the overall weight count either...Sadly (to me at least), the engine was only made in a 24v setup with SOHC per bank. Was used until 1995
Kasutaja avatar
oo7
Huviline
Postitusi: 4507
Liitunud: 29.12.2008 14:28 16
Peamine sõiduk: BMW 330Ci
Asukoht: Tallinn

Re: BMW M5 E34 1990 - Duubzu

Postitus Postitas oo7 »

Seal inglise keeles kirjutatud ju et 850CSI mootor oli peal, seega vahe on ju suurem... sel ju 280kw mitte 240kw seega see V12 M5 on ju 48kw võimsam 232kw M5-est
ivarm
Huviline
Postitusi: 131
Liitunud: 06.10.2007 18:38 50
Asukoht: Harjumaa

OT2:BMW M5 E34 1990 - Duubzu

Postitus Postitas ivarm »

Kui põhiline kaalulisa tuleb käigukastist, siis kaalujaotus ei saa muutuda väga palju, asub käigukast ju esiteljest tagapool.

Väike umkaudne arvutus teemast läbi käinud andmete põhjal.
M5 kaalub 1724kg. Ideaalne kaalujaotus 50/50, ehk nii esi- kui tagaots kaaluvad 1724/2=862kg.
Vahetatakse mootor ja käigukast. Uus mootor kaalub sama palju, käigukast +60kg.
Käigukast asub umbes-täpselt auto telgedevahelise tsentri ja esitelje vahel keskel, ehk siis lisab esiteljele 45kg ja tagateljele 15kg.
Uus kaal: 1724+60=1784kg. Esiots kaalub 862+45=907kg, tagaots 862+15=877kg.
Uus jaotus: 907/877 -> 50,8/49,2
Kasutaja avatar
Oleg P
Huviline
Postitusi: 1325
Liitunud: 21.06.2005 22:55 00
Asukoht: Lääne-Virumaa -> Harjumaa

Re: BMW M5 E34 1990 - Duubzu

Postitus Postitas Oleg P »

Kaal mängib autol sama palju rolli, kui kaalujaotus. Vaevalt oleks see e34 M5 nii kiire, kui ta kaalujaotus oleks 50/50 2000kg juures, või mis?

Su inglise keelne väide on võetud ametlikult bmw kodulehelt?
Sa väidad oma tunde järgi, et M division katsetas seda motot manuaal kastiga või on sul ka kindlat fakti selle kohta välja tuua?

Ja sa ei vastanud, kas sinu e34 540 oli aut kastiga või manual, sama ka 535-e kohta?

Nagu ma sealt inglise tekstis välja loen, siis elektroonika oli lihtsalt liialt raske(mitte mootor) aga mitte seda, et masin ei olnud ise võimekas.
V8
fiziks
Huviline
Postitusi: 1177
Liitunud: 09.04.2005 18:11 06
Asukoht: Tallinn

Re: BMW M5 E34 1990 - Duubzu

Postitus Postitas fiziks »

epm 12, kaalujaotus mingil vähesel määral muutus ikka, kuid paigast ära minna ta ei saanud, kuna eemaldatud väljalaske osad asusid praktiliselt täpselt auto keskel ning ega see aku seal tagaistme all ei ole samuti keskmest just palju tagapool (lihtsalt oluliselt väiksem/kergem aku läks sama koha peale).

oo7, seda enam tekib küsimus, et miks too v12 variant siis ikkagi ludinatesse sai ;) ma ise ei pannud seda csi'd isegi tähele, kuigi arvata võis, et M division mingi lahja variandiga ei katsetanud.

ivarm, KUI põhiline lisa tuleb käigukastist siis kaalujaotus tõesti ei saa muutuda VÄGA palju...aga mina olen algusest peale püüdnud viidata sellele, et V12 kogu oma pluginatega ON OLULISELT raskem M5'e R6'st, ja ma ei räägi siin käigukastist. muidugi on veel teisi olulisi tegureid, näiteks see, et v12 raskus istub mu meelest üldse eespool mootoriruumis. juba minu v8 on nö. radikale lähemal kui r6. lisaks on v12 massitsenter ilmselt kõrgemal r6 omast.
Üldiselt, kuna meil kellelgi ei ole siin tegelikke numbreid, ehk et palju siis ikkagi kaalub üks M70 mootor koos kõigega...ja kui palju M5'e rida kuus, siis võib need spekulatsioonid vist ära lõpetada. Mina jään oma arvamuse juurde ja usun seda, mida olen ise kogenud aga kedagi teist seda uskuma ei sunni loomulikult, eks katsetage ja proovige ise.
Muide, tegelikkuses on üsna lihtne see asi faktiliselt teada saada...tuleb M70 sinna auto peale tõsta ja vaadata kui madalale esiots vajub. Nüüd tuleks leida üks originaalvedru ja õige motoga M5 ja vaadata kui madalal selle esiots on ning kui palju tuleb kapoti peale väikseid tüdrukuid laduda, et see arvestuslikult samal kõrgusel istuks :D Kui ei tule üldse laduda siis ma eksisin ja joon oma 540'i roolivõimu õli karistuseks ära või midagi sellist ;)

Oleg, 540 on auto, 535 manuaal, aga erilist rolli see ei mängi, kuna mõlemaga läbisin raja puhtalt teise käiguga. 535 põmst tahaks ühe koha peal kolmandat, kuid reaalsuses see vahetus/ kohe tagasivahetus ilmselt pigem annaks aeglasema aja.
Kas sa paneksid M70 moto seal m5 kere vahel kuidagimoodi ilma elektroonika ja juhtmestikuta tööle? :shock: Kui tõesti nii, siis võib juhtuda, et ma pean oma sõnad tagasi võtma kogu selle asja kohta siin...
Kasutaja avatar
Kalmistu
Huviline
Postitusi: 164
Liitunud: 14.10.2009 21:23 07
Asukoht: Saue/Tallinn

Re: BMW M5 E34 1990 - Duubzu

Postitus Postitas Kalmistu »

M60B40 210kg
M30B35 212kg
S38B36 232kg
M70B50 250kg

Kui ma ei eksi, siis koos käigukastiga kaalud.

Et ehk siis pakuvad huvi vaidlejatele.

Kas auto hakkab üldse rada nägema, et kaalujaotus huvitama peaks?
fiziks
Huviline
Postitusi: 1177
Liitunud: 09.04.2005 18:11 06
Asukoht: Tallinn

Re: BMW M5 E34 1990 - Duubzu

Postitus Postitas fiziks »

kahtlen selles...aga ega minu algne postitus seda ei väljendanudki. lihtsalt sai mainitud, et sellise pilli kaalujaotus läheb pisut paigast ära, ja edasi läks siis vaidluseks selle üle, et kuidas ikka nii :lol:

aga kui tohib küsida siis kust need numbrid nüüd kah pärinevad? ja kas näiteks kõigi mootorite kaalud siin on motole vastava manuaalkastiga...või mismoodi?
ivarm
Huviline
Postitusi: 131
Liitunud: 06.10.2007 18:38 50
Asukoht: Harjumaa

Re: BMW M5 E34 1990 - Duubzu

Postitus Postitas ivarm »

Endamisi mõtlesin, et kas see mõne-protsendiline kõikumine 50/50 kandis rajamehigi huvitab :).
Jesper
Huviline
Postitusi: 59
Liitunud: 25.01.2008 12:39 37
Asukoht: Tallinn

Re: BMW M5 E34 1990 - Duubzu

Postitus Postitas Jesper »

Kuiväga mina nüüd mingi ütleja olen on omaette teema, aga ega üldiselt keegi enekat tegema ei jookse kui kaalujaotus midagi muud on kui 50/50 - Porschedel see on üldse mingi stiilis 40/60 ja ikka lendavad vilinal mööda vasemalt ja paremalt :)

Pigem ütleb selle 50/50 paljusõnaline fetišeerimine nii mõndagi ütleja enda kohta, et kui maailmapilt kaalujaotusest eriti kaugemale ei ulatu, siis võib kodaniku kogu ülejäänud targa jutu ka rahus ühest kõrvast sisse ja teisest välja lasta. Meil suht regulaarselt laekub garaaži selliseid tegelasi ja noh kuna ilus pole inimesi otsesõnu solvata või ignoreerida siis mul on juba selline paras pokerface välja arendatud, et jajah, väga huvitav, võtame kindlasti arvesse. Tundub et ka teema algatajal on umbes sama lugu :)

Power is king.
Kasutaja avatar
Oleg P
Huviline
Postitusi: 1325
Liitunud: 21.06.2005 22:55 00
Asukoht: Lääne-Virumaa -> Harjumaa

OT3:BMW M5 E34 1990 - Duubzu

Postitus Postitas Oleg P »

fiziks kirjutas:ivarm, KUI põhiline lisa tuleb käigukastist siis kaalujaotus tõesti ei saa muutuda VÄGA palju...aga mina olen algusest peale püüdnud viidata sellele, et V12 kogu oma pluginatega ON OLULISELT raskem M5'e R6'st, ja ma ei räägi siin käigukastist. muidugi on veel teisi olulisi tegureid, näiteks see, et v12 raskus istub mu meelest üldse eespool mootoriruumis. juba minu v8 on nö. radikale lähemal kui r6. lisaks on v12 massitsenter ilmselt kõrgemal r6 omast.
Miks sa oma sõnu nüüd sööd?

Ma seda üritangi väita, et kaalujaotus oluliselt ei muutu, kui tuleb juurde, siis massi.
See, et M5 jääb aeglasemaks, kui see antud projekt, siis seda ma ei olegi väitnud.
Juba see on oluline vahe raja läbimisel, kas on manuaal kast või automaat, rääkimata mootori tehnilistest näitajatest ja auto massist.

fiziks kirjutas:Muide, tegelikkuses on üsna lihtne see asi faktiliselt teada saada...tuleb M70 sinna auto peale tõsta ja vaadata kui madalale esiots vajub.
Kuna kaalu tuleb juurde, siis tuleb ka vedrustus vastavaks teha, jäigemad vedrud jne.
See on ju loogiline, et massi lisades vajub auto allapoole, seega selline ekperiment ei näita mitte kui midagi.
fiziks kirjutas:Oleg, 540 on auto, 535 manuaal, aga erilist rolli see ei mängi, kuna mõlemaga läbisin raja puhtalt teise käiguga
Väidad sa saja protsendiliselt, et 540 manuaal kastiga versioon oleks ikka aeglasem, kui 535 manuaal?
V8
fiziks
Huviline
Postitusi: 1177
Liitunud: 09.04.2005 18:11 06
Asukoht: Tallinn

Re: BMW M5 E34 1990 - Duubzu

Postitus Postitas fiziks »

No misasja, ma ei tea mis on sinu või kellegi teise jaoks siin "oluliselt" või "mitteoluliselt", mina oma pepudünode ja soojade tunnetega ütlen, et kui E34 kapoti all ridakuue asemele panna V12 koos aksessuaaridega ilma mootoriruumi modimise ja mudimiseta siis kaalujaotus läheb niipalju paigast ära, et seda ON RAJAL TUNDA...ja minu jaoks isiklikult negatiivses mõttes. Rohkem ma sel teemal arutleda ei viitsi sest siin ei ole rohkem millegi üle arutleda. Ning ei, ma ei saa absoluutselt mitte midagi 100% kindlalt väita, sest mul ei ole manuaalkastiga r6, v8 ja v12 täpselt identse tühimassiga autosid, seega palun ära üldse nõua mu käest rohkem sellist "tõendusmaterjali" ning palun saa aru, et ma avaldan siin lihtsalt oma arvamust oma kogemuse põhjal! Sain juba ammu aru, et sina ei ole nõus seda acceptima...well, too bad, nothing I can do.

Ja Oleg, enne kui sa mind sõnade söömises süüdistama hakkad loe parem oma jutt hoolikalt läbi...varem olid seisukohal, et mitte midagi ei muutu, ei tule juurde massi kuna mootorid on ju täpselt sama massiga, paigaldatakse manuaalkast ja puha. Nüüd sa ütled, et kaalujaotus oluliselt(?) ei muutu ja et võibolla ikkagi tuleb massi juurde? Otsusta ära, mida sa tegelikult öelda tahad ja jää selle juurde palun. Ja kui sul on endal mingeid kogemusi või numbreid, mõõtetulemusi teistega jagada siis lase aga tulla.
Viimase asjana ütlen, et minu jaoks on oluline kaalujaotuse muutus kuskil alates 2%, seda on rajal tunda ning seda olen konkreetselt ise katsetanud (ühe ja sama auto peal).
Kasutaja avatar
M4rt
Huviline
Postitusi: 595
Liitunud: 09.03.2004 16:13 21
Asukoht: tallinn

Re: BMW M5 E34 1990 - Duubzu

Postitus Postitas M4rt »

Selle kaalujaotuse teema järgi peaks e32 730 kõvasti asjalikum olema rajal siis kuna kaalujaotus parem? Põhi ja mootoriruum on samad e34 ja e32, e34 on ainult natukene lühem ja kõik. Samahästi võiks kellelegi kes oma 730-i asemele 750 tehnika tõstab,vaielda,et rikub auto juhitavuse ära sellega.
tel. 58149448
fiziks
Huviline
Postitusi: 1177
Liitunud: 09.04.2005 18:11 06
Asukoht: Tallinn

Re: Kaalujaotus E34 kerel - R6 vs V12

Postitus Postitas fiziks »

M4rt, ons keegi kuskil väitnud, et raske seitsmene on rajal parem kui hulka kergem viiene? Või mis "teema järgi" sa selle järelduse tegid? Siin teemas keegi kuskil sellist asja küll väitnud ei ole, et raskem auto rajal parem/kiirem on kui kergem auto.
Ma ei tea, mis need põhi ja mootoriruum üldse asjasse puutuvad aga kui mu mälu ei peta siis kõige kergem e32 oli vist midagi üle 1700kg, see on siis keskmiselt 200kg! rohkem kui näiteks e34 535. ja rõhutan, et see on KÕIGE KERGEM seitsmene. 750i mass minu andmetel on kuskil 1850kg.

"Samahästi võiks kellelegi kes oma 730-i asemele 750 tehnika tõstab,vaielda,et rikub auto juhitavuse ära sellega."
Eks mingil määral ilmselt rikubki, kuigi kindlasti on õigem termin ikkagi - muudab kaalujaotust. Aga jah, ilma igasuguse kahtluseta muutub see kehvemaks, ja kohe kindlasti mitte paremaks. Mil määral täpselt, seda muidugi ei tea.

ahjaa, netiavarusest leidsin mina ühest artiklist sellise jutu:
This miracle of Bavarian engine technology had a block and twelve cylinder heads made of aluminium. That is why the 2500 or so refined engine parts together did not weigh more than 530 lbs (240 kg).

Siin aga on näiteks väga selgelt kirjas, et 240kg kaalub ainult mootor, mitte moto koos kastiga!
Kasutaja avatar
Oleg P
Huviline
Postitusi: 1325
Liitunud: 21.06.2005 22:55 00
Asukoht: Lääne-Virumaa -> Harjumaa

Re: BMW M5 E34 1990 - Duubzu

Postitus Postitas Oleg P »

M4rt kirjutas:Selle kaalujaotuse teema järgi peaks e32 730 kõvasti asjalikum olema rajal siis kuna kaalujaotus parem? Põhi ja mootoriruum on samad e34 ja e32, e34 on ainult natukene lühem ja kõik. Samahästi võiks kellelegi kes oma 730-i asemele 750 tehnika tõstab,vaielda,et rikub auto juhitavuse ära sellega.
Läheb vaidlemisele kaal, kaalujaotus, vedrustus ja võimsus. Kui kaalujaotus niiväga 5.0 moto põhjal valeks ei lähe, siis kaal annab oma lisa(ok, olen nõus fisiksiga, et kaalujaotus läeb mõne protsendi võrra raskema moto ja kiäigukastga erinevusse, kuid ikkagi), kui võrrelda sama kerel erinevaid motosid, 5.0 v12 vs. 3.0 r6, siis 5.0 oma moto näitajatega peaks siiski parem olema. käigukastid mõlema masina juures arvestaks automaadiga, kuna 5.0 manuaal kastiga ei olnud.
V8
Vasta