1. leht 1-st

EGR mõju mootori soojenemisele (TDS)

Postitatud: 01.11.2010 00:42 21
Postitas Danil523
Nimelt kas korras ning töötava EGR-iga TDS mootor soeneb( jõuab kuni töösoojani) kiirmini või sama moodi - vs EGR millel pime ees... Kuidas EGR mõjutab temperatuurile mootoris koormusel- suvel. Ning tiksumisel talvel - 20C...
Arvan et ka teistel oleks huvitav (kellel mõni münt mootoris)- EGR mõjust. Kas asi on ON/ OFF

Miks küsin. Ühel 525tds- Egr korduvalt proovides ise läheb lahti millal tahab ning tekib jõukadu.
Teisel 525tds- il aga vaht pole- liigub sama moodi.Ehks panen mõlemale siis pimedad: juhul kui toesoe jõuab kiiremini... Kui see egr on vajalik- siis vb katkun lahti ning parandan ära enne talve saabumist.

Re: EGR- kohta (TDS)

Postitatud: 01.11.2010 10:02 22
Postitas yllar21
Mingil määral võib EGR aidata soojendada natuke kiiremini, kui sõita alla 2000 pööretel. Teadupärast lüüakse klapp kinni, kui turbo rakendub (klapile vastusurve tekkimisega s.kolles turbo poolt).
Ma ei näe probleemi mootori soojenemises, töösoojaks läheb praeguste temperatuuridega 5km linnas sõiduga. Kusjuures enne töösoojaks saamist ei anna ka üle 2000 pöörde.

See, et ühel liigub klapp ebamääraselt võib olla selles, et tahab vähe puhastamist mingi tugevatoimelise lahustiga. Võib osaliselt kogu aeg lahti olla ja peaks liikuma hakkama ikka väga tugeva jõu rakendamisel.

Muidugi võiks võrdluse teha, kui suur see vahe tõenäoliselt on, aga seda võiks teha siis ühe mootori peal.

Re: EGR- kohta (TDS)

Postitatud: 02.11.2010 14:03 24
Postitas fuse r32
Pilt

Uploaded with ImageShack.us

4 – Heitgaasi (EGR) tagastusklapp. Selle avanemisel juhitaksegi heitgaas sisselaske
torustikku.
5 – Jahutatud õhu klapp, juhib tegelikult läbi vahejahuti sisselasketorustikku lastavat
õhku, kuid EGR süsteemis saab selle klapi abil tekitada suuremat hõrendust sisse-
lasketorustikus ning sellega reguleerida heitgaasi kontsentratsiooni õhu hulgas.
8 – Heitgaasi jahuti, jahutab silindritesse antavat heitgaasi, et suurendada selle tihe-
dust. Heitgaasi jahutatakse jahutusvedelikuga(gaas-vedeliktüüpi soojusvaheti)
17 – Arvutijuhitav hõrendusklapp soojendatud õhu klapi juhtimiseks
18 – Arvutijuhitav hõrendusklapp heitgaasi tagastusklapi juhtimiseks
19 - Arvutijuhitav hõrendusklapp jahutatud õhu klapi juhtimiseks
22 – Jahutatud õhu klapi hõrendusega töötav ajam


Pilt

Uploaded with ImageShack.us
Need pildid ei ole bemari mootorist, vaid on üldine skeem, kuna pildid ja info on vanad siis uutematel autodel kindlasti midagi juurde tulnud.
Ma loodan et sellest pildist on aru saada, kui midagi arusamatuks jääb siis võib küsida.

Re: EGR- kohta (TDS)

Postitatud: 02.11.2010 14:20 26
Postitas yllar21
Kenad ilustreerivad joonised küll, aga seda heitgaasijahutit (detail 8) ei tohiks m51 mootoril olla. Tuleb toru kohe turbo väljalaskekoja juurest ja otse EGR klapini. See toru läheb ka suhteliselt kuumaks.

Re: EGR- kohta (TDS)

Postitatud: 02.11.2010 22:32 39
Postitas fuse r32
Ega jah, see mis on joonisel näha on juba vähe edasi arenenud EGR, aga sellest on juba ka uusi ja keerulisemaid välja mõeldud :)

Re: EGR mõju mootori soojenemisele (TDS)

Postitatud: 27.11.2010 00:53 33
Postitas Kristo_K
Kas E39 530d EGR klapi kinni panemine jätab ka veakoode ajusse?

Re: EGR mõju mootori soojenemisele (TDS)

Postitatud: 27.11.2010 12:48 38
Postitas PeeterA
Peaks jätma küll, kuna retsirkuleeritava heitgaasi kogus arvutatakse õhulugejast läbivoolava värske õhu massi põhjal. EGR klapi avamise korral suunatakse sisselaskesse tagasi heitgaase ja sel momendil on sissetõmmatava värske õhu kogus väiksem kui oleks suletud EGR klapi korral. Kui aga EGR süsteem muuta klapi labase sulgemise teel töövõimetuks, siis mootori aju püüaks endiselt klappi avada. See aga tingib ettemääratust liiga suure värske õhu koguse ja aju reageerib sellele vastavalt. Kui ma ei eksi, siis aju peaks pritsekogust vähendama sel juhul ja see peaks sõidul kah tundma andma. Veakoodi salvestumine on iseenesest mõistetav

Re: EGR mõju mootori soojenemisele (TDS)

Postitatud: 27.11.2010 18:22 05
Postitas PeeterA
On su masinal üldse õhulugeja? Kataloogi järgi näitab, et E36-l tuli õhulugeja 01/1996.

Re: EGR mõju mootori soojenemisele (TDS)

Postitatud: 28.11.2010 21:46 10
Postitas sander k
Niipalju kui ma Dis-iga egr olen uurinud siis on jäänud mulje et egr avamisega antakse tavapärasest suurem pritsekogus, ja selle seadistamise võimalus ka olemas. Egr pimedaks tegemisel peaks ajust ka ära disablima.

Re: EGR mõju mootori soojenemisele (TDS)

Postitatud: 28.11.2010 22:09 28
Postitas PeeterA
Huvitav...ma DIS-s vähemalt "service functions" alt DDE2.2 jaoks küll sellist parameetrit EGR seadistamiseks leidnud pole. Samas DDE3.0 ja DDE4.0 on värske õhu ja EGR suhte(-85 kuni +85) seadmise võimalus küll.

Samas pole viitsinud katsetada kah, mis tegelikult juhtuma hakkab, kui klapilt vaakumvoolik ära võtta ning pimedaks teha.

Re: EGR mõju mootori soojenemisele (TDS)

Postitatud: 28.11.2010 22:19 41
Postitas sander k
DDE 2.1 oli olemas service functioni all. Minu meelest oli DDE 2.2 ka midagi seal, aga ei mäleta täpselt. DDE2.2 oli adaptationite all.

Re: EGR mõju mootori soojenemisele (TDS)

Postitatud: 28.11.2010 22:32 38
Postitas sander k
Tühikäik läheb ehk veidi ebaühtlasemaks kui ajust välja ei kirjuta seda. Seda ma enam ei mäleta kas DDE2.2 lasi panna ilma egr-ita varianti. DDE2.1 laso küll.

Re: EGR mõju mootori soojenemisele (TDS)

Postitatud: 12.05.2011 00:18 18
Postitas PeeterA
EGR'i täielikult deaktiveerida ei saagi minuteada. Ajust seda kontrollprotseduuri välja rookida vaevalt keegi oskab. EGR tagasi suunatud heitgaaside kogus arvutatakse kaudselt õhulugeja näidu põhjal. Kui EGR on näiteks avatud, siis värsket õhku võetakse ka vähem sisse. Ajusse on õhukoguse arvestuslikud piirid programmeeritud - nii kinnise kui ka lahtise EGR korral. Kui need ületatakse(näit. maha roogitud EGR korral), siis lähebki aju avariireziimi. DIS'is oli mingi parameeter EGR'i ja värske õhu koguse balansi seadmiseks, kuid ma arvan, et täielikult kinni pandud EGR'i ta ajule talutavaks ikkagi ei tee.

Re: EGR mõju mootori soojenemisele (TDS)

Postitatud: 12.05.2011 01:13 27
Postitas Danil523
Proovisin mitu korda juba- ega suurt vahet pole: kas mündiga või ilma. asi vist ikka ökom ilma mündita- vähemalt kõhutunne ütleb.(hommikuti on sumpast õhk puhtam pütist)

Mis funktsioon on EGR teisel voolikul- see teine klapp-- egr peal? Mul see üldse puudub- teisel TDS-il läheb kusagile mootori ette - sisse (seal kus kett on). Kas panna sinna pime ette või las ta olla?

Ehk kedagi huvitab- tehtud katsetused mitme TDS/ TDSA kallal...
-Õhukulu mõõtja lahti ühendades kaob minek üldse ära.... ca max 80kw
-Map andur lahti ühendades ei toimu midagi
-Map vooliku lahti ühendades on turbo ära
-temp anduri ära kiskudes on süüde varasem ning suurem küttekugus- eriti 99a uuemal pumbal-ajul.

Re: EGR mõju mootori soojenemisele (TDS)

Postitatud: 12.05.2011 07:45 45
Postitas TimoA
krt. ma ühendasin enda masinal EGS ise vabatahtlikult lahti. EGR viga küll sees, aga auto ise on tunduvalt erksam. Mitte ei poo hinge kinni.

Vaata pigem et sul kõik vastavad augud on kinni, mis võisid tekkida selle egr systeemi eemaldamisel.

Niipalju kui mina tean välismaa foorumitest, siis mehed võtavad neid süsteeme täiesti maha, ja panevad augud kinni. Et ta sisse laset nii täis ei tahmaks, ja auto erksam oleks.

Ma muidugi ei tea mis aasta auto sul on, aga vaevalt et EURO 4 nõuetega juba. Siis peaks sul ka mootori tule põlema lööma....

Hea meelega viskaks pilgu peale, et mis moodi sul see asi seal tehtud on.

Re: EGR mõju mootori soojenemisele (TDS)

Postitatud: 12.05.2011 09:21 49
Postitas TimoA
oled sa arvutiga vaadanud, mis teema selle õhulugejaga on. et kas ta näitab sulle ikka õigeid asju jne.
Õhukogused jms.

Eks seal annaks LIVEs vaadat nii mõndagi. Ma usun et seal on miskit lihtsalt puud, või ikka vale signaal kuksilt jne jne.

Re: EGR mõju mootori soojenemisele (TDS)

Postitatud: 14.05.2011 18:52 01
Postitas Robska
Danil523 kirjutas:
Ehk kedagi huvitab- tehtud katsetused mitme TDS/ TDSA kallal...
-Õhukulu mõõtja lahti ühendades kaob minek üldse ära.... ca max 80kw
-Map andur lahti ühendades ei toimu midagi
-Map vooliku lahti ühendades on turbo ära
-temp anduri ära kiskudes on süüde varasem ning suurem küttekugus- eriti 99a uuemal pumbal-ajul.
Hmm, kui ma enda autol õhukulu lugeja ära vahetasin siis miski HIRM suurt vahet küll ei tundnud, vahe oli olemas,just madalatel pööretel. B-varuosa, võibolla selles jama? Nüüdseks see jälle kutu vist( võibolla proovida puhastada?) .

Aga siuke küsimus ka ,et kuidas seda EGR kontrollida saab. Tean,et sellest juttu olnud,aga ei leidnud otsingust.

Re: EGR mõju mootori soojenemisele (TDS)

Postitatud: 14.05.2011 22:17 16
Postitas TimoA
kõigepealt vaata kas EGR-ile tuleb vaakum peale.
Kui tuleb, siis kontrolli kas klapp liigub või ei.
Tyhikäigul, peaks klapp lahti olema. gaasi vajutades peaks kinni minema.

Re: EGR mõju mootori soojenemisele (TDS)

Postitatud: 14.05.2011 23:08 31
Postitas Tarmo_N
530d möjub küll päris oluliselt soojenemisele kui egr töökorras.samas tegin minagi 2,5tds mootoril asja pimedaks.auto vähe erksam.3,0d pole mingit vahet märgata kas asi töötab või mitte,välja arvatud soojenemisele.vastus danil küsimusele miks on uuematel 2voolikuga egr klapp on see et kollektori poolne voolik viib ära öli mis tömmatakse klappi sisse ja rikub ära diagframa mis tömbab egr lahti.vöib olla on tal ka mingi teine otstarve,vähendada karteris olevat survet ehkki ma nats kahtlen selles.2,5tds pole ma soojenemisele mingit möju märganud kas töötab või ei.2.5tds läheb niigi kiiresti soojaks vörreldes 3,0d ga.2,5tds käib talvel 10min tühikäiku ja seier keskel,3,0d ei lähe tühikäigul ilma webastota mingil juhul soojaks.