Lambda näit üle normi.

Üldised arutelud ning näpunäited
Kasutaja avatar
naips
Huviline
Postitusi: 158
Liitunud: 07.03.2005 17:37 30

Lambda näit üle normi.

Postitus Postitas naips »

vakk sai täna siis ülevaatusel käidud kõik muidu tip top aga lambda näit
üle normi ja kui kaasi anda siis läks veel suuremaks,kuid peaks väiksemaks minema.1.03 siis piir aga 1.033 oli kõige väiksem miinimum pööretega.2620 näitas siis 1.076 oh kas keegi oskab öelda midagi mis teha saaks:(
328 M52
H_Margus
Huviline
Postitusi: 2101
Liitunud: 17.03.2005 09:14 35

Postitus Postitas H_Margus »

Ainus õige käik on Truumu juurde :!: :lol:
truumu

Postitus Postitas truumu »

1. segu lahja(lambda, muud andurid, bena surve jne.jne.)
2. lekked sumpas
3. lisaõhk
kui ei viitsi stendi tulla, pane KÕIK näidud siia üles, võib enam-vähem adekvaatse vastuse anda
Kasutaja avatar
naips
Huviline
Postitusi: 158
Liitunud: 07.03.2005 17:37 30

Postitus Postitas naips »

mõõtmine 1

*C 78
1/min 720
%vol CO 0.009
%vol CO2 14.73
%vol 02 0.80
ppm vol HC 81
Lambda 1.033----
%vol C0vrai 0.009


mõõtmine 2

*C 85
1/min 2620
%vol CO 0.012
%vol CO2 14.07
%vol 02 1.61----
ppm vol HC 41
Lambda 1.076 ----
%vol COvrai 0.013
328 M52
truumu

Postitus Postitas truumu »

1.sumpa langeb välja, kuna hapniku ülejääk on suurel pöördel rohkem, kui tühikäigul
2. lisaõhku ka ei saa, siis oleks HC üle 100
3.mootor ei ole veel piisavalt soe(bemmil hakkab õige elu 90*C pihta)
Võimalikud variandid:
a. lambda ikkagi
b. kehv kütus
ikkagi peaksid kasvõi E-testi tegema...
võimalik ka kodus lambdat kontrollida: must ja halli juhtme vahel peab pinge muutuma perioodiliselt 0-1V(parem kasutada analoog e. seieriga testerit)
1. näit 0.45 V- lambda kas lahti või katkestuses(pinge tuleb ajust)
2. näit ca. 0.00 V-kas segu liiga lahja või impulsijuhe massis
3. näit ca.1.0 V-segu liigrikas või lekib soojenduse ahel
Kasutaja avatar
naips
Huviline
Postitusi: 158
Liitunud: 07.03.2005 17:37 30

Postitus Postitas naips »

või lekib soojenduse ahel?
328 M52
truumu

Postitus Postitas truumu »

lambda on soojendusega(valged juhtmed)-12V
kui see hakkab impulsijuhtmele(mustale)kõrgemat pinget peale andma(üle 1V), läheb aju lolliks ja teeb segu liiglahjaks...
leke võib olla pistikus, juhtmetes või anduris endas(niiskus)
Kasutaja avatar
naips
Huviline
Postitusi: 158
Liitunud: 07.03.2005 17:37 30

Postitus Postitas naips »

kas stend näitab vea ära ja kui kulukaks umbkaudu võib see mulle minna kui sinu poole pöördun?


Tänan abi eest!
328 M52
truumu

Postitus Postitas truumu »

naips kirjutas:kas stend näitab vea ära ja kui kulukaks umbkaudu võib see mulle minna kui sinu poole pöördun?
stend näitab vea ära ja kui piirdume ainult E-testiga(ajuga suhtlemisega) läheb maksma 200.-EEKi
saavaste
Huviline
Postitusi: 13
Liitunud: 01.11.2004 09:01 29
Asukoht: Tartu/Valga

Postitus Postitas saavaste »

Kas keegi oskab selliste näitude põhjal ka midagi põhjalikumat öelda. Ilmselt saab kuskilt õhku juurde. Nii palju kui aru olen saanud ei tohiks vist lambda anduris viga olla või mis?

Mõõtmine 1

C 73
1/min 820
% vol CO 0,007
% vol CO2 13,74
% vol O2 2,14
ppm vol HC 31
Lambda 1,105
% vol COvrai 0,007


Mõõtmine 2

C 90
1/min 2650
% vol CO 0,008
% vol CO2 14,70
% vol O2 0,72
ppm vol HC 18
Lambda 1,032
% vol COvrai 0,009
truumu

Postitus Postitas truumu »

Lambda võib vabalt olla, sumpa samuti
Stend näitab ära...
Kasutaja avatar
Ragnar
Huviline
Postitusi: 1531
Liitunud: 26.04.2003 14:25 24
Peamine sõiduk: E83
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Ragnar »

truumu kirjutas: 1. näit 0.45 V- lambda kas lahti või katkestuses(pinge tuleb ajust)
kuidas selle lamda pingega täpselt on.

musta ja halla vahelt mõõtes oli pinge väga minimaalsete kõikumistega 0,4V (mõlemil)
musta ja massi (kereküljest) vahelt mõõtes kõikus 0,2-0,6

Kas lamda(d) pole korras või mis selle 0,4'ga on?
truumu

Postitus Postitas truumu »

0.45V on pinge, mis tuleb ajust
Anduri pinge peab kõikuma vähemalt 0.6V näit.0,2-0.8V
Räägime Boschi lambdast hetkel
Kasutaja avatar
Ragnar
Huviline
Postitusi: 1531
Liitunud: 26.04.2003 14:25 24
Peamine sõiduk: E83
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Ragnar »

kust seda anduri pinget mõõta? ja mis mootori pööretel?

Tahaks lihtsalt kontrollida kas lamda ikka korras enne kui uut torman ostma.
DIA's väideti, et üks lamda vigane.
truumu

Postitus Postitas truumu »

truumu kirjutas: võimalik ka kodus lambdat kontrollida: musta ja halli juhtme vahel peab pinge muutuma perioodiliselt 0-1V(parem kasutada analoog e. seieriga testerit)
Võib mõõta ka musta ja kere vahelist pinget
Tühikäigul ja 2500-3000 rpm
Kui DIAs väideti, et läbi lambda, ei leia põhjust kahelda...
Mehed seal vaatamata mõningatele negatiivsetele kõlakatele ikkagi proffid
Kasutaja avatar
Ragnar
Huviline
Postitusi: 1531
Liitunud: 26.04.2003 14:25 24
Peamine sõiduk: E83
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Ragnar »

Siis ma ei mõista mis seal täpselt katki on. Kas see, et ühe takistus oli 3 ja teisel nagu peab 4 oomi?
Pinge kõikus mõlemis ühtemoodi.
truumu

Postitus Postitas truumu »

Nu kirjutas: musta ja halli vahelt mõõtes oli pinge väga minimaalsete kõikumistega 0,4V
Kordan veelkord: kõikumise amplituut peab olema vähemalt 0,6V
Ja võnke periood ca.1-2sek(mida tihedam, seda täpsem reguleerimine)
Kasutaja avatar
priitv8
Huviline
Postitusi: 8286
Liitunud: 04.02.2004 10:59 34
Asukoht: city

Postitus Postitas priitv8 »

Ja Boschi lambdal pole takistust mõtet mõõta, see on pingeallikas.
Selline lambda on tuksis isegi siis, kui pingevõnkumine on normis (0.1-0.9V) aga see on liiga aeglane. Tehas lubab lambda elueaks 60000km aga eesti bensuga pole seda mõtet loota.
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
Kasutaja avatar
Ragnar
Huviline
Postitusi: 1531
Liitunud: 26.04.2003 14:25 24
Peamine sõiduk: E83
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Ragnar »

Kui üldse takistust ei näita siis on midagi katki ju, järelikult on mõtet ikka mõõta.
Kasutaja avatar
priitv8
Huviline
Postitusi: 8286
Liitunud: 04.02.2004 10:59 34
Asukoht: city

Postitus Postitas priitv8 »

Nu kirjutas:Kui üldse takistust ei näita siis on midagi katki ju, järelikult on mõtet ikka mõõta.
Kütteahelas. Signaaliahelas on ju kaks keraamilise isolaatoriga eraldatud elektroodi. Kondensaatorist ju ka alalisvool läbi ei lähe.
Soovitan: http://www.picotech.com/auto/lambda_sensor.html
CAUTION! Never use an ohmmeter on a zirconium O2 sensor in an attempt to check the sensor because doing so can damage it. And never jump or ground the sensor's leads.
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
Kasutaja avatar
Ragnar
Huviline
Postitusi: 1531
Liitunud: 26.04.2003 14:25 24
Peamine sõiduk: E83
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Ragnar »

Ma mõtlesingi kütteahelat. Kuna mulle diagnostika näitas, et üks lamda vigane aga pole selge kumb siis pidin ju üle mõõtma testriga kas küte töötab ja kas pinge muutub. Igatahes lähen ostan ühe uue lamda nüüd ja loodan, et co kukub natukenegi. :mad:

Kui keegi tartu kandis saaks abistada ülevaatusega siis oleks väga tänulik kui saadaksite PS.
saavaste
Huviline
Postitusi: 13
Liitunud: 01.11.2004 09:01 29
Asukoht: Tartu/Valga

Postitus Postitas saavaste »

Aga kust lambda andurit saab kõige soodsamalt ja mis tal hind olla võiks? Äkki keegi osakab soovitada sest nii palju kui mina olen vaadata jõudnud kõiguvad hinnad ikka 500 krooniga.
Aaro
Huviline
Postitusi: 1599
Liitunud: 24.08.2004 10:13 04
Peamine sõiduk: E30
Asukoht: Siin ja seal maakera

Postitus Postitas Aaro »

saavaste kirjutas:Aga kust lambda andurit saab kõige soodsamalt ja mis tal hind olla võiks? Äkki keegi osakab soovitada sest nii palju kui mina olen vaadata jõudnud kõiguvad hinnad ikka 500 krooniga.
Mina enda puhul avastasin, et kõige odavam on UM-ist osta. Katsetasin universaali, mis küpses läbi, läksin UM-i pandi originaal - küpses läbi. Garantii korras uus ja mängib siiamaani. Aga saab ju ka niimoodi, et ostad koguaeg odavaid universaale.
Patrik ja Truumu vist paigaldavad ka lambdasid, usun, et need mehed annavad ka garantii.
saavaste
Huviline
Postitusi: 13
Liitunud: 01.11.2004 09:01 29
Asukoht: Tartu/Valga

Postitus Postitas saavaste »

Palju sul lambda UMis läks?? Paigaldus on küll mõistliku hinnaga ja 2 aastat garantiid ka kui ostad osa neilt.
Kasutaja avatar
Ragnar
Huviline
Postitusi: 1531
Liitunud: 26.04.2003 14:25 24
Peamine sõiduk: E83
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Ragnar »

Oleks vaja kiirelt infot.
Kui mul on praegu mõlemad lamdad 4oomise küttega, kas võin panna siis näiteks 7oomise asenduseks?
Kasutaja avatar
priitv8
Huviline
Postitusi: 8286
Liitunud: 04.02.2004 10:59 34
Asukoht: city

Postitus Postitas priitv8 »

Ma küll vahet ei näe, küte on otse aku (gene) pealt. Kui ta õige leili üles võtab on kõik OK.
Teist korda mõeldes: ega see 24V variant ole? Kuna vool on 2x väiksem, on raske uskuda, et 12V juures sama temp. saavutatakse.
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
Kasutaja avatar
Ragnar
Huviline
Postitusi: 1531
Liitunud: 26.04.2003 14:25 24
Peamine sõiduk: E83
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Ragnar »

7oomine on pärit m20 motoga 525 pealt. Pistik on sama mis mul.

Kuskilt lingilt (vist sinu enda antud) jäi meelde, et on olemas 4, 7 ja 12oom variante. Kuna peale antakse sama pinge siis suurema takistusega peaks voolutugevus nagu teistsugune olema aga võibolla on küte arvestatud sama tempi saavutama 3A asemel 1,7A :?



edit: A ikka mitte V
Viimati muutis Ragnar, 24.05.2006 11:04 26, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar
priitv8
Huviline
Postitusi: 8286
Liitunud: 04.02.2004 10:59 34
Asukoht: city

Postitus Postitas priitv8 »

Kuna Boschi ajudel antakse küte peale lihtsalt läbi relee ja küttekeha on otse aku klemmidel, siis ei koorma ta muud, kui akut/genekat. Kuna aga takistus on suurem, siis on ju vool väiksem, nii et midagi hullu ei tohiks juhtuda. Kaitse on ka niikuinii vahel.
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
truumu

Postitus Postitas truumu »

Nu kirjutas:Oleks vaja kiirelt infot.
Kui mul on praegu mõlemad lamdad 4oomise küttega, kas võin panna siis näiteks 7oomise asenduseks?

Ei
Praktika näitab, et panevad ruttu saba
Kasutaja avatar
Ragnar
Huviline
Postitusi: 1531
Liitunud: 26.04.2003 14:25 24
Peamine sõiduk: E83
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Ragnar »

Ei hakanud seda 525 oma proovima. Ostsin hoopis Lada hooldusest 850eek eest mingi. Boschi toode. Takistus oli sellel 2,6oomi aga heitgaasid sain normi piiresse Pilt
Vasta