1. leht 1-st

M30 nukkvõlli õlitus

Postitatud: 17.10.2010 13:08 09
Postitas Wots
Autoks siis e34 535 ja mootor M30B35.

Probleem algas sellest,et oli tugev klapiklõbin. Võtsime siis klapikambri kaane maha ja saime halva üllatuse. Nimelt esimese ja teise silindri nukkidel on 0,5mm rant sisse kulunud,sõmerga üle lastes jäi küüs ilusti kaha kinni. Ülejäänud oli korralikud.

Panime korraks siis tööle ilma klapikambri kaaneta ja imelikul kombel voolas õli ilusti ainult sisselaske nukkide peale. Kõik väljalaske nukid töötasid kuivalt. Kas see on normaalne?

Panjopoldid olid korras ja õlirõhu tuli ei põle. Raske leida ka kuskilt õlitus skeemi sellel mootoril. Niisama hea pärast lahti võtma ei hakka kui ennem ei tea.

Re: Niih M30 spetsialistid

Postitatud: 17.10.2010 22:05 22
Postitas rints
Õlituslatti saab panna ka teistpidi peale ja siis jooksebki õli mööda mitte kahe nuka vahele.

Re: Niih M30 spetsialistid

Postitatud: 17.10.2010 22:19 34
Postitas Wots
Nu ses suhtes,et M30 on 1 nukkvõll keskel ja kummalgil poole ääres nookurite võllid. Minule tundus,et nukkvõlli nukke õlitab ainult õli mis tuleb läbi õlitustoru mis asub nukkvõlli peal. Seal on sees mingi augud vms aga õli jooksis ainult sisselaske klapi peale. Seepärast küsingi,et kas see on normaalne? Või üldse kuidas ma kontrollida saan M30 ülemise otsa õlituse toimimist. Uusi juppe ei hakka kohe sisse laduma kuna mõnda aega tahaks vanadega sõita.

Kuidas üldse nookurite määrime käib?

Re: Niih M30 spetsialistid

Postitatud: 18.10.2010 08:57 58
Postitas rints
Sellepärast õlitabki ainult sisselaske klappe, et seda toru saab panna ka teistpidi. Eemalda 4 plokikaanepolti, lisaks õlitusoru 2 polti (mõlemal pool toru al. seibid), sealt õli latti pääsebki ja pööra teistpidi ning vaata kas siis augud asetsevad täpselt sisse ja väljalaske nukkade vahel.

Re: Niih M30 spetsialistid

Postitatud: 18.10.2010 12:38 43
Postitas Wots
rints kirjutas:Sellepärast õlitabki ainult sisselaske klappe, et seda toru saab panna ka teistpidi. Eemalda 4 plokikaanepolti, lisaks õlitusoru 2 polti (mõlemal pool toru al. seibid), sealt õli latti pääsebki ja pööra teistpidi ning vaata kas siis augud asetsevad täpselt sisse ja väljalaske nukkade vahel.
Eks proovin ära. Kas õli tuleb plokikaande ainult läbi kahe õlitustorue panjopoldi?