E38 "otsib" teed orig. valuvelje ja õige kummiga?

Üldised arutelud ning näpunäited
Vasta
hulllugu
Huviline
Postitusi: 30
Liitunud: 12.01.2005 13:29 24

E38 "otsib" teed orig. valuvelje ja õige kummiga?

Postitus Postitas hulllugu »

Äkki kellelgi on kogemus - 235/50 18" on ees rehvid ja 255/45 18" on tagumised, täpselt nagu uksesildil kirjas ning lisaks veel nendele originaalvelgedele tootja andmetel peab just sellised kummid panema (ees on 8" laiused ja taga 9" laiused). Kummirõhud ka sildi järgi 2,4 ja 2,7.

Kõik on originaal ja õige, aga "otsib" teed - huvitav on see, et kogu talve kuni tänaseni olid all sama mõõtu talvekummid 235/50 18" samadel velgedel, aga teed ei otsinud üldse. Kas laiemad tagakummid mõjutavad või? Huvitavalt kõvasti kisub, silmaga pole teinekord nähagi et teel mingi vagu oleks...

Ofset peaks ju originaalvelgede puhul paigas olema, uksesildi järgi teisi mõõte kumme ei sobi nagu kasutadagi ja talvekummiga ei kiskunud? Kas tõesti tagakummid võivad mõjutada?
Lauri BMW 750i '96 (VIN DG23934)
Harley
Huviline
Postitusi: 73
Liitunud: 02.11.2004 19:26 36
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Harley »

Sul selline tunne et rool keerab ise? asi selles et koik suured teed on juba vasinud ja kui sa soidad siis sul kummid ei lahe selles "kanalis" mis juba vajutanud tee sees.... endal sama probleem.
hulllugu
Huviline
Postitusi: 30
Liitunud: 12.01.2005 13:29 24

Postitus Postitas hulllugu »

Harley kirjutas:Sul selline tunne et rool keerab ise? asi selles et koik suured teed on juba vasinud ja kui sa soidad siis sul kummid ei lahe selles "kanalis" mis juba vajutanud tee sees.... endal sama probleem.
Nojah, aga kuni eilse päevani sama mõõduga talvekummiga ei otsind teed - ainult tagumine kumm on nüüd laiem. Ei taha kuidagi uskuda et tagumine ots mõjutab, aga kui kellelgi on kogemus et mõjutab, siis vahetan tagumised kummid ära.
Lauri BMW 750i '96 (VIN DG23934)
ArgoV
Huviline
Postitusi: 296
Liitunud: 25.11.2004 20:17 08
Asukoht: Harjumaa

Postitus Postitas ArgoV »

Minu kogemus ütleb, et väga palju sõltub konkreetsest rehvist. Olen proovinud samuti ühe ja sama velje peal erineva tootja rehve ja vahe on olnud mäekõrgune - mõnega otsib kogu aeg teed, teine on nii paigal, et sõida või käed lahti.
Ka on talverehvi ja suverehvi randid ning mustrid ikka väga erinevad - ka seal võib tulla vahe sisse.
E83 X3 2,0dA 2010.a.
Raivo
Huviline
Postitusi: 3610
Liitunud: 01.10.2002 10:58 38
Peamine sõiduk: BMW 530D
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Raivo »

Võibolla asi selles, et talverehv on pehmema seguga ning ka kindlasti elastsema servaga, st rehv mängib piisavalt palju ning sina rooli taga seda ei tunne.
Suverehv on aga oluliselt kõvema seguga ning rehvi sein ka seepärast ei "paindu läbi" nõnda palju. Siis tekibki see efekt, et hakkab teed otsima.
Mine tee näiteks tiir kas pärnu või tartu mnt-l ning vaata mis siis toimub.

Selline teooria siis....
530d
hulllugu
Huviline
Postitusi: 30
Liitunud: 12.01.2005 13:29 24

Postitus Postitas hulllugu »

Nüüd on siis hea küsimus - mis rehv siis panna? Peab netist otsima...
Lauri BMW 750i '96 (VIN DG23934)
Indrek_M
Huviline
Postitusi: 3449
Liitunud: 31.08.2004 12:58 12
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Indrek_M »

hulllugu kirjutas:Nüüd on siis hea küsimus - mis rehv siis panna? Peab netist otsima...
Ega seal erilist varianti pole - tahad, et ei "otsiks" teed siis pane talvekad alla tagasi :lol:
Üldiselt on teed nii rööpas, et suvalise suverehviga kangutab ikka kõvasti - talverehviga seda probleemi pole kuna talverehvi juhitavus on "lödi". Suverehv on suurema klotsiga ja jäigem ning juhitavus konkreetsem - ma isiklikult ei usu, et sa leiad sellise suverehvi, millega auto rööbastes ei ujuks.
Indrek
hulllugu
Huviline
Postitusi: 30
Liitunud: 12.01.2005 13:29 24

Postitus Postitas hulllugu »

Indrek_M kirjutas:
hulllugu kirjutas:Nüüd on siis hea küsimus - mis rehv siis panna? Peab netist otsima...
Ega seal erilist varianti pole - tahad, et ei "otsiks" teed siis pane talvekad alla tagasi :lol:
Üldiselt on teed nii rööpas, et suvalise suverehviga kangutab ikka kõvasti - talverehviga seda probleemi pole kuna talverehvi juhitavus on "lödi". Suverehv on suurema klotsiga ja jäigem ning juhitavus konkreetsem - ma isiklikult ei usu, et sa leiad sellise suverehvi, millega auto rööbastes ei ujuks.
Hetkel lähengi panen ette talverehvi tagasi (need mis taga olid, neil pole enam naelu sees). ***** ei kannata sõita muidu üldse praegu...
Lauri BMW 750i '96 (VIN DG23934)
Raivo
Huviline
Postitusi: 3610
Liitunud: 01.10.2002 10:58 38
Peamine sõiduk: BMW 530D
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Raivo »

hulllugu kirjutas:Nüüd on siis hea küsimus - mis rehv siis panna? Peab netist otsima...
Kui paned uued rehvid, siis seda probleemi enam põhimõtteliselt pole.
Samas 18" rehvi hind algab ilmselt sealt ~5000.- tk ?

Või siis katsu vähemalt võimalikult hea ja suure mustriga rehvid leida.
530d
Anti
Huviline
Postitusi: 737
Liitunud: 02.10.2002 13:25 52
Peamine sõiduk: Sarvedeta troll
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Anti »

Raivo kirjutas:
hulllugu kirjutas:Nüüd on siis hea küsimus - mis rehv siis panna? Peab netist otsima...
Kui paned uued rehvid, siis seda probleemi enam põhimõtteliselt pole.
Samas 18" rehvi hind algab ilmselt sealt ~5000.- tk ?

Või siis katsu vähemalt võimalikult hea ja suure mustriga rehvid leida.
Eksid, ka tutikad Michelin Pilot Sportid kiskusid nii et vähe pole.
Pikirööbastes kiskumine sõltub ikkagi ennekõike rehvi külgseina jäikusest, mustri kulumisega võib nähtus pisut süveneda, kuid mitte nii oluliselt.
alts20
Huviline
Postitusi: 540
Liitunud: 21.03.2004 18:03 10
Asukoht: Jõgeva,Tartu

Postitus Postitas alts20 »

miks te ostate ette selliseid kandilise äärega rehve pange ette näiteks Michelin Pilot Primacy ja enam ei tohiks midagi kiskuda ja miks te lasete nii palju rõhku sisse rehvile 2,7 on meie teedel on ikka liiiig mis liiiiiig omal on küll 17 rehv ja taga 265/40 ja rõhku on sees kusagil 1,7 kanti ja ei ole miskit viga kui panen juba üle 2 siis enam ei saa kuidagi liikuda teistele ja endale ohutult
ArgoV
Huviline
Postitusi: 296
Liitunud: 25.11.2004 20:17 08
Asukoht: Harjumaa

Postitus Postitas ArgoV »

alts20 kirjutas:miks te ostate ette selliseid kandilise äärega rehve pange ette näiteks Michelin Pilot Primacy ja enam ei tohiks midagi kiskuda ja miks te lasete nii palju rõhku sisse rehvile 2,7 on meie teedel on ikka liiiig mis liiiiiig omal on küll 17 rehv ja taga 265/40 ja rõhku on sees kusagil 1,7 kanti ja ei ole miskit viga kui panen juba üle 2 siis enam ei saa kuidagi liikuda teistele ja endale ohutult
1. Mul on autol Michelin Pilot Primacyd all ja kõigest 225 laiusega otsib talverehvist igal juhul rohkem teed. Loomulikult ei ole see minu puhul nii häiriv kui teema algatajal, kuid ma arvan, et ka teiste kvaliteetrehvi tootjate rehvidega on sama case - väga lai rehv otsib meie rööpas teedel igal juhul suunda. Iseasi kui see ka uuel asfaldil nii on - siis peaks vist hakkama esisilda kontrollima...
2. Tehase andmed ütlevad minu auto kohta rehvirõhuks telgedel vastavalt 2,1 ja 2,4. Kui ma seal 1,7 sees hoiaks, siis esiteks hakkaks auto arvatavasti hoopis ujuma ja teiseks peaksin ma ilmselt väga kiiresti uusi rehve otsima hakkama, kuna servad kuluksid ikka väga kiiresti ära...
E83 X3 2,0dA 2010.a.
alts20
Huviline
Postitusi: 540
Liitunud: 21.03.2004 18:03 10
Asukoht: Jõgeva,Tartu

Postitus Postitas alts20 »

nu jah jutt oli ikka 265 40 rehvist on loomulik et 225 rehvile ca 2,2 panna ja sõtsin terve eelmine suvi sellise rõhuga ja ei miskit uusi rehve pold enneaega vaja aga meie teed on ikka mega kehvad et laia kummiga rahulikult kulgeda saaks
hulllugu
Huviline
Postitusi: 30
Liitunud: 12.01.2005 13:29 24

Postitus Postitas hulllugu »

Lihtsaim lahendus ikka see, et talvekad ette alla tagasi, eks siis näeb - kui pidamine ikka väga kehv on siis ilmselt tuleb välja kannatada see teeotsimine.

Rõhk - tagaveoliste puhul on ülioluline esi ja tagarõhu vahe, juhul kui panna ette ja taha sama rõhk, siis juhitavus kaob üldse ära.
2,4 ees on E38-l miinimum, kummi servad lähevad üldse tuksi kui vähem panna (omal kogemus olemas, pehmema sõidu huvides sai sõidetud madala rõhuga, Lätis viskas rehvi lõpuks maha ja selgus et servad on nii pehmed, et ei saa tagasi panna)
Lauri BMW 750i '96 (VIN DG23934)
Vasta