Mure kütusekuluga

Üldised arutelud ning näpunäited
Vasta
Kasutaja avatar
joxs
Huviline
Postitusi: 158
Liitunud: 24.09.2003 19:56 40
Asukoht: tallinn

Mure kütusekuluga

Postitus Postitas joxs »

Tervitus...

Esmalt mainiksin siis ära, et sõiduk, millest alljärgnevas juttu, on E30 kerega ja M40 mootoriga ehk siis täpsemalt 318 aastast -89.

Probleem sai alguse sellest kui kütusekulu oli sujuvalt kaheksalt/üheksalt üheteistkümne liitrini sajale tõusnud. Mainin siinkohal, et enamus kilomeetreid möödub maanteel sõites. Otsustasin siis, et asun asja natuke lähemalt uurima. Foorumis ringi uidates on silma jäänud kasutaja nimega Truumu, kes autodiagnostikaga tegelevat. Võtsin siis diagnostikule kõne ja järgnevaks hommikuks sai aeg kinni pandud. Truumu töökotta jõudnud, auto sisse aetud ja juhe külge. Peale pisukest näppimist ja uurimist, manas tark masin ekraanile teate...CO signal too low. Mootor avariiresiimis ja error memorit kustutada ei saa. Asi üheselt mõistetav ja kõigile selge...õhulugeja vajab vahetamist. Kuna mulle sealsamas öeldi, et aastatepikkuse praktika käigus on ette tulnud vaid paar juhust, kus bmw õhulugeja on otsad andnud, otsustasin kasutatud detaili soetada.(uue hind on muidugi ka üle mõistuse) Võtsin siis suuna otsejoones Sauele pemmi paradiisi ehk Igori juurde. Jupp küsitud, raha makstud ning kiiruga koju tegutsema. Lugeja sai külge - kõne Truumule, kes vastutulelikult oli nõus mind veel samal õhtul vastu võtma. Töökojas juhe uuesti külge...lugeja väärtus normis, error memory kustutatud. Korras...

Statoilis paak triiki täis ja huvi ning ärevusega kulu jälgima. Sai siis sõidetud mõnikond kilomeetreid ning peatutud mõigus, kus teatavasti vabariigi parimat burgerit müüakse. Umbes pooletunnise peatuse järel otsustasin sõitu jätkata. Süüde sisse ja mootor käima...ohhooo...pöörded umbes kahe tuhande kanti ja siis kiiruga nulli, kuni kone seiskus. Küsiv pilk kaaslase poole sai sama vaste ning sõnatult keerasin uuesti võtit. Täpselt sama...kiirelt käima ja kiirelt seisma. Mõnekordse proovimise peale otsustasin sõitu jätkata...jalg kergelt gaasipedaali surumas. Tühikäik puudus ning kiirendamine oli ebaühtlane ja jõnksutav. Möödus üks kümmekond kilomeetrit maanteesõitu kui peatusin taas.(noh isiklikel põhjustel) Autosse istudes ja käivitades avastasin üllatusena, et ühtlane kaheksasada pööret on mu tahhomeetrile manatud. Mootor töötas ühtlaselt ning jõnksutamata. Ka sõit sujus tõrgeteta.

Järgmisel hommikul otsustasin n.ö. second opinioni küsida ning võtsin kõne Peep Laansoole, kes mind koheselt oli nõus vastu võtma. Minu muret kuulates, samaaegselt Truumu diagnosti tulemusi sirvides jäi vanameister pidama lamda parameetrite juures, mis tema sõnul liiga kõrged olevat. Käsi sahtlisse väidetavalt targa aparaadi järele ning lamdat testima. Mõne minuti pärast kostis Laansoo huulilt lause, et lamda sajaprotsendilselt piixus, mootor avariiresiimis ja ja...tuttav jutt juba. Ühesõnaga oli segadus juba üsna suur ning adekvaatset vastust oskasin vaid Lakitänava diagnostikast otsida. Ette helistamata ilmusin eelmainitud aadressile ning ootasin oma järjekorda. Hetke pärast sai mure kurtud ning äärmiselt vastutulelik diagnostik oli mind nõus järjekordselt üle vaatama. Juhe külge ning kõigi pilgud pinksalt ekraanile...ja oh seda imet - CO signal too low. No ei saa olla võimalik, et kaks õhulugejat samaaegselt peetis, arutles Truumu endamisi. Hetk mõtlemist ning oligi härral telefon korvaääres... omasõnul kõne targematele meestele. Neljandik tunni möödudes oli asi selge...aju numbrid, mida bosch`i pink luges, olid väärad. Seletuste põhjal kuuluvat mu auto peal olev aju lamdavabale ning karbussiga mootorile. Kujutelm, et pääsen mõne filtri või anduri vahetusega oli hajunud. Saanud paberi valiku numbritega, lahkusin töökojast.

Hommikul suundusin Igori lammutusse uut aju küsima. Endamisi mõtlesin, et üritaks temaga diili teha...noh ta saaks eilesoetetud õhulugeja paarsada krooni odavamalt tagasi ning mina aju sellevõrra soodsamalt. Lipakas lauale ning karbikest ootama. Üllatusena aga möönab naaberrahvusest teenindaja, et need on valed...tema vajavat bosch`i numbreid. Laks endale käega vastu otsaesist ei päästnud olukorda. Küll aga Igori hüüe, et polegi tal vaja neid kritseldisi...ta teab ise, mida mul vaja on. Hetke pärast ilutseb laual detail, millel suurelt kleebis - BMW 318i. Tjah...kuna segadus oli veelgi suurenenud, otsustasin küsida tagastus-/vahetusvõimalust juhuks kui aju ei sobi vms. Seepeale suurenes rõhk muulase soontes ning tema silmad värvusid punaseks. Kuidas ma julgen temas ja tema kauba kvaliteedis kahelda. Närviliselt ning tugevalt markerile surudes, kritseldas ta varuosale ostukuupäeva. Kujutelm diilist haihtus hetkega. Õnneks lahkusin angaarist suurema sõneluse ning kakluseta uus aju näpuvahel.

Aju vahetades selgus tõsiasi, et bosch`i number ühtib vanal ja uuel ajul. Küll aga väära detaili toda teist numbrit pole Truumu listis, seevastu uue oma aga on. Segaduse lahendamiseks võtsin kõne tuttavale, kes just chip tuuningu asjus end koduselt tunneb. Ka tema möönis, et sel teisel numbril pole suurt tähtsust. Otsustasin siiski Truumut usaldada ning aju vahetada. Töö tehtud, võtsin uuesti kõne juba tuttavale diagnostikule, kes taas oli mind nõus samal päeval vastu võtma. Õhtul töökotta sisse sõites asuti koheselt asja kallale. Truumu, kel silmnähtavalt kiire oli, ühendas juhtme ning ennäe...CO signaal normis, lamda väärtus näha ning muud parameetrid olemas. Kas tõesti valmis...?

Aktsioonist on möödas umbes kolm nädalat. Mootor pole kordagi vahele jätnud ega jõnksutanud.Sõit sujub ühtlaselt ning kanni tunnetuse järgi on minek kergem ja mõnusam....AGA....kütusekuluks, nagu alul mainisin möödub enamus kilomeetreid maanteel ja millega ma esmalt profesionaalide poole pöördusin, mõõdan kaunid kaksteist liitrit sajale. Mu tuttava vana pathfinder, mis on poole raskem ja 2.4 mootoriga võtab samapalju *****.

Seega küsimus...Mida edasi teha ja kuhu pöörduda?

Veel mainin, et pidurid on just vahetatud ning pingis testitud, filtrid tuhatkond kilomeetrit sõitnud, termostaat värske ning jahutus elektriline.

Siinkohal suured tänud tekstis kümmekond korda mainitud diagnostikule, kes kordagi endast ei väljunud, alati ääretult vastutulelikult ja sõbralikult kõigesse suhtus. Kahju ainult, et kõigele lahendust ei leidnud...

PS. ei tea kas keegi selle läbi ka viitsib lugeda või...
acid
Huviline
Postitusi: 233
Liitunud: 17.06.2004 23:29 01

Postitus Postitas acid »

Esimese rea ja viimaes ikka viitsisin jah,äkki homme proovin uuesti,,
Ah veidike uurisin ka,paras kirjand on.
1.Talvel kulub kütust nagunii rohkem
2.Sa jooksed mitme diagnostiku vahet,lase las üks ikka teeb niikaua kui ise loobub ja mõistus lõppend on
3.Sauel,need nn.(võõrkeelsed)räägivad väga hästi eesti keelt ja teavad ka mis juppi soovitasid,sa ära neid väga kiru kui mingit juppi sul vaaj on.
4.Tunnen kaasa,kuid ei oska sind vist keegi aidata,kui selle foorumi tunnustatud spetsalist ei osanud abi anda siis siit sa vaevalt seda siit kellegi käest saad.
Kasutaja avatar
MantaOwner
Huviline
Postitusi: 300
Liitunud: 21.08.2004 12:59 47
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas MantaOwner »

See 12L/100km (enamus veel maanteesõit kah) on selgelt liiga palju. Isegi maadlen liiga suure bensukuluga, minu E30 2.0iA bensukulu 100km kohta on nt 14,9/13,2/10,5L linn/keskmine/maantee, samas on see ka loogiline, kuna vahetamist vajab terve hunnik juppe: lambdaandur/katalüsaator/tühikäiguandur/summuti tagumine pott ning klapisääretihendid.
Kuidas sinu autol mootori üldine seisukord on, kas on ehk liigselt kulunud? Kompressioonid jms on ok?

Tõnu
Driven by goa
truumu

Postitus Postitas truumu »

usun, et saab abi, pole veel ühegi autoga poole pealt loobunud...
mõnega läheb lihtsalt kauem aega :cry:
kusjuures on tagasiside väga tähtis, pole vaja häbeneda kasvõi sõimata või rahulolematust väljendada
arvan, et leiame lahenduse, kui ise viitsid koostööd teha
oled alati oodatud suvalisel ajal järgmisel nädalal(hetkel puhkus nädalaks)
Viimati muutis truumu, 03.03.2005 16:30 46, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar
dantee
Huviline
Postitusi: 386
Liitunud: 11.02.2005 10:41 09
Asukoht: Valga

Postitus Postitas dantee »

Soovitan soojalt minna Laki tn 6 Toomase juurde! Need mehed on võimelised ka s.tast saia tegema ja isegi teist värvi ei tule mitte! Omal värske ja positiivne kogemus nendega! :D
Kasutaja avatar
joxs
Huviline
Postitusi: 158
Liitunud: 24.09.2003 19:56 40
Asukoht: tallinn

Postitus Postitas joxs »

Tundub, et osad lugejad on mind nati vääriti mõistnud. Mitte ühtegi tekstis mainitud persooni ei ole üritatud solvata, mõnitada ega ka kiruda. Kõike on kirjeldatud nii nagu oli ning ütlusi, käitumist muudetud vaid minimaalselt. Kui aga keegi tunneb, et teda või tema sõpra/tuttavat on mingil moel solvatud või vääriti mõistetud, võib mulle sellest julgelt teada anda...saab ju tekstis muudatuse teha.

To manta: Tjah... kõik parameetrid, mida Truumu oma aparaadiga suutis/sai mõõta, kiitis ideaalilähedasteks.

To Truumu: Tänan kutsumast aga kuna töötan soome vabariigis, on hetkel töökoja külastus välistatud. Lähitulevikus aga olen arvatavasti jälle platsis.

TO dantee: Jah...tänan nõuande eest aga kui viitsiksid teksti, tegelikult piisaks vaid viiendikustki, läbi lugeda, saaksid aru, et too aadress on mulle üsna tuttav.
Vasta