BMW vs rooste

Üldised arutelud ning näpunäited
Vasta
Tanel_P
Huviline
Postitusi: 1759
Liitunud: 07.08.2004 21:07 40
Asukoht: Tallinn

BMW vs rooste

Postitus Postitas Tanel_P »

Ehk siis talv loodetavasti hakkab läbi saama ja kevadel ilmselt nii mõnelgi on vaja talvise soola töö tulemusel väikest iluravi oma lemmikule teha. :) Kuna endal auto üldse elus esimest korda, siis oleks huvitatud vanemate-targemate soovitustest. Kui huvitab, mis täpsemalt tööd vajab, siis:

a) karbid (enamust E30te probleem minu arvates)
b) mõned kroom(nikkel)detailid
c) koopad

Talvel sai üht-teist ka Hammeritega soola eest kaitstud, aga ega see siiski "vettpidav" variant ole. Kuna on plaanis oma autole antitiib installida, siis selle värvimisest saab ka autokarva värvipotsiku. :cool:

Küsimus on aga täpsemalt selles, kuidas võimalikult efektiivselt neid iluvigu eemaldada. Mis vahenditega ja mis meetodil? kellelgi veel sellist probleemi esineb. (ei pea just E30 olema, auto on auto) :D

Ei tahaks, et see postitus siin Tehniliste küsimuste all kaotsi läheb, sest teema ju iseenesest arukas. Aga ei osanud seda teemat kuskile mujale ka sokutada. Võibolla, kui mode peab vajalikuks, tõstab selle üldise vms alla.

Aitäh juba ette lugeda-vastata viitsinud inimestele! :!:
Kasutaja avatar
meph
Huviline
Postitusi: 3271
Liitunud: 07.08.2003 03:16 05
Peamine sõiduk: BMW 320Ci E92
Telefon: 5140229
Asukoht: Tallinn, Kesklinn
Kontakt:

Postitus Postitas meph »

roostes koht haljaks, happekrunt peale, pahtliga siledaks kui vaja, krunt peale, värv peale, lakk peale... mis seal ikka väga rasket on :) Antud ainete pealekandmine muidugi eeldab teatud vilumust...

nikkel/kroom asjade koha pealt veidi raskem... normas vist sai asju kroomida...

vahendid siis: hunnik erinevaid liivapabereid, erinevad eelmainitud vedelikud, värvipüstol, kompressor jne :)

Raiko vast oskaks teooriat päris palju rääkida selle kohta. Minule igatahes rääkis. :) Ise soovitaks kogu antud teema muidugi spetsialisti teha jätta.
Markii7
Huviline
Postitusi: 259
Liitunud: 05.08.2003 16:01 24
Asukoht: Reval

Postitus Postitas Markii7 »

Ehk soovitate siis häid spetsialiste, firmasid!
Kasutaja avatar
draggo
Huviline
Postitusi: 854
Liitunud: 08.09.2003 13:33 48
Asukoht: Tar2
Kontakt:

Postitus Postitas draggo »

Võiks ju ka järgmiseks talveks valmistumisest rääkida - kuidas seda kerekest kõige paremini kaitsta. :)
Kasutaja avatar
markem
Huviline
Postitusi: 22
Liitunud: 13.11.2002 19:28 52
Asukoht: Viimsi

Postitus Postitas markem »

olen kuulnud midagi karpide õlitamisest... keegi oskab midagi targemat öelda?? kus tehakse? mida kujutab endast põhja korrosioonikaitse? kus tehakse?
ehk keegi oskab öelda kus tallinnas on normaalse hinna-kvaliteedisuhtega värvi töökoda?
bmw 316i '93 (e36)
bmw 316i '89 (e30)
Tanel_P
Huviline
Postitusi: 1759
Liitunud: 07.08.2004 21:07 40
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Tanel_P »

Ootame endiselt siis ekspertarvamusi :)
Diiler
Huviline
Postitusi: 143
Liitunud: 31.08.2004 23:59 34
Peamine sõiduk: 530 XI

Postitus Postitas Diiler »

Vanemale autole ja korrosioonikaitse?-vist suht
Xim
Huviline
Postitusi: 249
Liitunud: 31.03.2003 20:12 18

Postitus Postitas Xim »

meph kirjutas:roostes koht haljaks, happekrunt peale, pahtliga siledaks kui vaja, krunt peale, värv peale, lakk peale... mis seal ikka väga rasket on :) Antud ainete pealekandmine muidugi eeldab teatud vilumust...
pahtel ei pidavat happekrundi peale enam nakkuma.

aga muidu tasuks otsida tqhq foorumist, sealt olen päris palju abi saanud.

need vennad kes siin räägivad et "ei ole mõtet bla bla bla" pangu ennast põlema.

karpidele ja sellistele urgudele on kõige õigem asi happe vann, aga see eeldab auto pilbasteks kakkumist, uut värvimist, kompekteerimist jne.
vanal sovjeti ajal kasutati karpide kaitsmiseks seestpoolt grafiitõli aga nagu ma tean pannakse sinna ka tavalist puhast mootori õli. kindlasti ei tohiks kasutada vana mootoriõli , kuna seal leidub hapete jääke mis võivad kasu asemel kahju tuua.

minu arvamus asjast on selline, et kõik korrosiooniga seonduv mis jääb põhja alla ja auto salongi on võimalik ise ära teha. hakkab uuesti roostetama teed ümber ja õpid oma vigadest. neid kohti kus hästi tehakse on vähe ja paljudes asjades seab piirid siiski $$$.
Markii7 kirjutas:Ehk soovitate siis häid spetsialiste, firmasid!
Silber auto pidavat üks parimaid olema muidu
acid
Huviline
Postitusi: 233
Liitunud: 17.06.2004 23:29 01

Postitus Postitas acid »

Lausa imestama paneb,et inimesed kes omavad 15a või vanemaid autosid tahavad nendesse investeerida võibolla isegi autohinda,kui jutt juba happevannidest jne.sellistele pole vaja mitte happevanne aga makroflexi ja veidike värvi siis ruttu müüki.
Kunagi sai isegi üks vana auto kuttidega projektiautoks tehtud ja korra selle vea teinud et investeerinud remonti rohkem kui auto väärtus oli,sai ju auto odavalt kätte ja ärimõtted kui suured.Tahan lihtsalt seda öelda et vana panni võid ju ilusaks saada aga järgmine kevad hakkab jälle kuskilt rooste vuhama,ma soovitaks ka mida siin eespool keegi soovitas et pind haljaks kui väga vaja siis veidike keevitust ka pahtlit ja värvi selga nii et silmal valus vaadata pole,sest pole mõtet lihtsalt mõttetult taguda autosse pappi kui äkki tuleks hoopis kasulikum mingi teine olend soetada.
helks
Huviline
Postitusi: 66
Liitunud: 23.08.2004 13:05 25
Asukoht: Põlvamaa

Postitus Postitas helks »

Siis nagu, et iga kevad uus olend - ega igalühel ei ole nii palju raha, et uut autot osta.
Endale sõitmiseks võib ikka auto korda teha.
Isegi mõelnud oma vana 86a. bemari korda teha, arvutused ka enam vähem tehtud ja ma arvan, et see investeering on seda väärt!
Teise ostad, sa ei tea, mis vead tal on, oma autot jälle tunned!
Markii7
Huviline
Postitusi: 259
Liitunud: 05.08.2003 16:01 24
Asukoht: Reval

Postitus Postitas Markii7 »

BMW mul 92 aastast ja ega eriti kuskilt roosteta (pagasniku- ja kütuseluugi servad) aga kindlalt on vaja spoilerid ja iluvõreraam uuesti lasta värvida.
Küljekarpidel on avad olemas, veidi õli sisse, rahu majas.
Tanel_P
Huviline
Postitusi: 1759
Liitunud: 07.08.2004 21:07 40
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Tanel_P »

Mina küll ei kavatse oma autot iga aasta vahetada. Oma autosse investeerin palju ise heaks arvan antud situatsioonis. Ei hakka iial raha laristama, aga rooste vastu võitlemiseks ei taha liialt ka nüüd koonerdada. Kõik ideed on endiselt teretulnud! :idea:
acid
Huviline
Postitusi: 233
Liitunud: 17.06.2004 23:29 01

Postitus Postitas acid »

tanelp kirjutas:Mina küll ei kavatse oma autot iga aasta vahetada. Oma autosse investeerin palju ise heaks arvan antud situatsioonis. Ei hakka iial raha laristama, aga rooste vastu võitlemiseks ei taha liialt ka nüüd koonerdada. Kõik ideed on endiselt teretulnud! :idea:
Mul oli ka selline suhtumine kui auto hind oli koos remontide ja muude vidinatega mul juba 100000 siis müüki läks asi 20000-.Nüüd kaalun väga sügavalt ennem kui hakkan mindagi remontima või kui vaja midagi autole soetada sellest hoolimata ei ole mu autol hetkel ühtegi riket,roostest rääkimata.
See kui hea või halva auto sa saad kui uue ostad sõltub paljustki sinu enda valiku oskusest.Selge ka see et mõne väikese roostepleki pärast pole mõtet hakata autot vahetama,aga kui seda üsna palju on siis vast oleks küll targem välja vahetada.
Kasutaja avatar
Svenp
Huviline
Postitusi: 750
Liitunud: 12.10.2004 12:46 45
Asukoht: UK/Tartu

Postitus Postitas Svenp »

draggo kirjutas:Võiks ju ka järgmiseks talveks valmistumisest rääkida - kuidas seda kerekest kõige paremini kaitsta. :)
Ostad poest korrosioonitõrje vahendit. Kas bitumeenibaasilist või vahabaasilist. Esimene jätab musta elastse kihi, sobib seega põhja alla. Vahabaasilist võid igale poole lasta, jätab kollaka kihi. On ka vedelamaid vahendeid uuretesse: karbid, uksed. Vahendid maksavad umbes 50...100 kr aerosoolpurk. Pind kuhu lased peab olema kuiv ja puhas. Mõttekas on vaha kogu aeg käepärast hoida kui auto juures midagi teed. Võtad kuskilt midagi lahti, on mugav kohe ka korrosioonitõrjet teha.

Korrosioonitõrje on sama elementaarne nagu õlivahetus. Mootoris vahetad detaili ära ja korras, aga kui kerele rooste külge tuleb, siis on kööga. Suht lõputu võitlus.
Sõidurõõm
Kasutaja avatar
Aare
Huviline
Postitusi: 2907
Liitunud: 24.12.2002 11:18 44
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Aare »

Neid poes 90kr purk maksvaid põhjakaitseid võib iga sügis uuesti lasta. :|

Kui korralikult teha (nt restoprojekt), siis tuleb liivapritsiga alt ära puhastada ja lasta alla see tehasemastiks, mida kuumast peast lastakse.
Minuteada ainuke koht kus Eestis seda tehakse on Mercedese keskuse töötuba Maardus, kus neid busse ehitatakse. See on tehase ametlik tehnoloogia, mis kestab vähemalt 10 aastat. Kas bemu teeb, ei teha, aga kuulnud ka pole. Pidada maksma mingi 3000 kr/tegemine (rahvajutt), aga see on kokkuvõttes odavam kui iga aasta 3-4 90kroonist purki lasta ja kevadel see terasjarjaga maha kraapida samatargalt.

Vahe on selles, et originaalmastiks kantakse peale kuumutatuna (selleks on mingi eri seade), toatemperatuuril on too nagu kuivanud hermeetik.

Need ise garaazis suruõhuga lastavad asjad on rohkem enesepettus - kevadeks see koht narmendab. Eriti põhja all, kus adekvaatne puhastus ei ole võimalik.

Et vähem roostega võidelda tuleks panna täislogarid (need tehase poollogarid suurt ei päästa. E28-le maksid need 900 kr komplekt. Kui korralikult panna, siis ei paistagi, et pandud on. Minu auto on sedasi 7a ühtegi korda koopaid parandamata sõitnud. Teine asi porilapakad - ratta alt lendav liiv peseb isegi tehasemastiksi maha, sellest 90 kr jamast rääkimata.

Kõik bituumenipõhised põhjakatted tähendavad, et edaspidi pead sedasama kasutama. Tehase oma on kautsukipõhjaline. Kautsuki peale võib bituumeni lasta, aga vastupidi mitte :!:
BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
Kasutaja avatar
Svenp
Huviline
Postitusi: 750
Liitunud: 12.10.2004 12:46 45
Asukoht: UK/Tartu

Postitus Postitas Svenp »

Aerosoolvahend on parem kui mitte midagi teha. Sisaldab inhibiitoreid, mis pidurdavad rooste arendamist. Isegi põhjalikult ja kallilt tehtud kaitse ei kesta 10 aastat meie abrasiivses ja agressiivses keskkonnas. Kuskilt kulutab ära või poeb mõnest nurgast/servast vahele ja hakkab harutama.
Sõidurõõm
Kasutaja avatar
Aare
Huviline
Postitusi: 2907
Liitunud: 24.12.2002 11:18 44
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Aare »

Minumeelest läksid threadis sassi kaks eri asja

-põhjamastiksid
-õmbluste, liitepindade ja servade õlid-vahad

;)
BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
Kasutaja avatar
Svenp
Huviline
Postitusi: 750
Liitunud: 12.10.2004 12:46 45
Asukoht: UK/Tartu

Postitus Postitas Svenp »

Mmm :roll: Täpsustan, et mina ei pidanud silmas suuremahulist kogu auto põhja katmist purgivahendiga -- see mõttetu sellisel meetodil --, vaid väiksemahulist kaitse- ja parandustööd.
Sõidurõõm
MiQ
Huviline
Postitusi: 84
Liitunud: 22.02.2004 16:36 24
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas MiQ »

.. kirjutas:Sisaldab inhibiitoreid, mis pidurdavad rooste arendamist.
rääkite roostest nagu mingit eri sorti loomast keda saab keemiaga aeglasemalt elama panna. :) Rooste ei ole ju muud kui raua ja hapniku reageerimis saadus. Kuna raud on see millest auto tehtud on, siis jääb vaid üle hapniku eemal hoidmine. Seda siis kas (krunt)värvi või muude katte vahenditega. Arvestada tuleb aga seda, et raua oksüdeerimisel muutub raud(rooste) õhuliseks. Mis tähendab et kui sa selle ära katad, siis jääb sinna alla ikka hapniku, mis hea meelega 'armatseb' rauaga.

ps! lihtsalt pisut humoorikas lugeda teie juttu.. :P
Vasta