330. leht 710-st

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitatud: 03.05.2015 16:07 57
Postitas arnis
Soovitan pirne vahetada minimaalselt paaridega.

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitatud: 03.05.2015 16:16 46
Postitas paul22
arnis kirjutas:Soovitan pirne vahetada minimaalselt paaridega.
Sa mõtled sedasi, et mõlemat küljelt samad pirnid? Mis tule pirnidega tegemist on? Piduri omad? Mis pirni tüübid lähevad sinna ( pole seni ühtki vaja vahetada olnud ja ei tea, mis sobib), palju neid erinevaid kokku on seal

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitatud: 03.05.2015 16:25 52
Postitas arnis
Jah. Tavaliselt põleb teise poole pirn läbi mõned tunnid hiljem.
Ja lisaks võib jääda heleduses märgatav erinevus.
Pirnidega on nii, et teed lahti ja vaatad, kas tegu on 21W-se või 5W-se BA21S-ga,
või midagi muud. Tail Lamp peaks tähendama ääretuli.
Olenevalt BMW mudelist on neid vahest 2 taga, vahest 4, vahest on üldse LED.

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitatud: 03.05.2015 21:32 39
Postitas JPriit
Kas keegi võib puust ja punaseks teha, kuidas e39-l teisaldatavat konksu eemaldada?
Arvasin, et võtmed kadunud ja ei saagi ära, kuid täna leidsin võtmed üles, aga võti lukku ei keera mitte mingis asendis, ilmselt kinni jäänud.
Teiseks, kui pihustid välja võttes on õlised, viitab klapikambrikaane tihendile endiselt? Sai pool aastat tagasi vahetatud ja nüüd välja võttes osad õlised, ei tea kuidas nii. :?

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitatud: 03.05.2015 21:50 17
Postitas arnis
JPriit kirjutas:Kas keegi võib puust ja punaseks teha, kuidas e39-l teisaldatavat konksu eemaldada?
Arvasin, et võtmed kadunud ja ei saagi ära, kuid täna leidsin võtmed üles, aga võti lukku ei keera mitte mingis asendis, ilmselt kinni jäänud.
Teiseks, kui pihustid välja võttes on õlised, viitab klapikambrikaane tihendile endiselt? Sai pool aastat tagasi vahetatud ja nüüd välja võttes osad õlised, ei tea kuidas nii. :?
Võti sisse, 90 kraadi vastupäeva, kang 1cm väljapoole tirida ja 90 kraadi päripäeva.
Tuttav mure. Kui võti veel sisse-välja käib, on lootust asi lahti nagistada. Selleks kasutada
mingit väga vedelat määret. WD40 pole kõige parem variant, aga võibolla on abiks.

Veel lähevad pihustid õliseks kui õlivahetusega on s*tt kokku keeratud - kallatud mööda.

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitatud: 03.05.2015 22:08 53
Postitas JPriit
arnis kirjutas:
JPriit kirjutas:Kas keegi võib puust ja punaseks teha, kuidas e39-l teisaldatavat konksu eemaldada?
Arvasin, et võtmed kadunud ja ei saagi ära, kuid täna leidsin võtmed üles, aga võti lukku ei keera mitte mingis asendis, ilmselt kinni jäänud.
Teiseks, kui pihustid välja võttes on õlised, viitab klapikambrikaane tihendile endiselt? Sai pool aastat tagasi vahetatud ja nüüd välja võttes osad õlised, ei tea kuidas nii. :?
Võti sisse, 90 kraadi vastupäeva, kang 1cm väljapoole tirida ja 90 kraadi päripäeva.
Tuttav mure. Kui võti veel sisse-välja käib, on lootust asi lahti nagistada. Selleks kasutada
mingit väga vedelat määret. WD40 pole kõige parem variant, aga võibolla on abiks.

Veel lähevad pihustid õliseks kui õlivahetusega on s*tt kokku keeratud - kallatud mööda.
Kummale poole ja millal võtit tuleb keerata? Võti sisse läheb, täna lasin mingit penetrating oili sinna, väga kaua ei viitsinud tegeleda. Homme uuesti.
Ma muidu teda lukku ei keeranudki, aga läheb vist automaatselt jah?

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitatud: 04.05.2015 00:36 00
Postitas Kasutaja9
E34 tagarattalaagri vahetuse kohta oskab keegi midagi rääkida? Mida see samm sammult endast kujutab, mis tuleb teha?
Foorumist selget vastust nagu ei saanudki. Põhimõtselt olemas on kanal, mille peal teha ja suurem osa tööriistu.


Ette tänades!

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitatud: 04.05.2015 01:14 40
Postitas toivoku
Kasutaja9 kirjutas:E34 tagarattalaagri vahetuse kohta oskab keegi midagi rääkida? Mida see samm sammult endast kujutab, mis tuleb teha?
Foorumist selget vastust nagu ei saanudki. Põhimõtselt olemas on kanal, mille peal teha ja suurem osa tööriistu.


Ette tänades!
väga korralikku tõmmitsat vaja, kanalis haamriga lüüa ei saa ja maapeal ka mitte :) aga midagi keerulist seal ei ole :)

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitatud: 04.05.2015 07:37 41
Postitas m2x
Mina tegin sisuliselt ilma tõmmitsata estakaadi peal ära. Kanalis peaks juba haamriga koksata saama küll , sõltub kui lai garaaz on, kui lähedale ratta kanaliservale ajada saab. :roll:
Quick list:
1. veovõll lahti-8mm hex- hea kui on vähe pikem, muidu rapid kaitsekummi ära. (ära ürita tavaliste L-tüüpi kuuskandiga keerata- not gonna happen. Ever. Padrunit on kindlalt vaja, muidu sa kas ei saa lahti või keerad kandid maha.)
2. 36mm mutter seestpoolt- kroon urgitse vähe peenema lapikuga maha seest. Kui ma õigesti mäletan, siis see oli vastupidise keermega. Igast netiavarustes räägitav pika padruni vajadus- nope. Tavaline 36mm ajab asja ära.
3.pidurisuport maha, ketas maha (18mm ja kui kettal veel kinnitus alles on, siis torx misiganes seal oli.)
4. mina hakkasin selles punktis ~40cm raudlati ja kilose haamriga tuld andma, välimisele flantsile. Vaata ainult et keerme pihta kogemata ei löö- hea on kui latt on vähekese koonilise otsaga, seisab täpselt flantsi otsas.
Tegijamad mehed teevad seda väljastpoolt liughaamriga muidugi...
Vähese koputamise peale peaks veovõlli poolne flants välja põruma, siis saad juba rattaflantsi täiega rautada.
5. rattaflants väljas- ilmselt koos laagri sisemise kaelaga- see on nüüd ainuke koht, kus mina laenatud tõmmitsat kasutasin, kuna relakat polnud käepärast. Selle kättesaamiseks flantsi küljest kasuta fantaasiat ja youtube- olen näinud tõmmitsast kuni puurvasarani välja variante kuidas see sealt kätte saadakse. Kuuma andmine on ka variant. (disclaimer- relakaga ei tohi kaela lõpuni läbi lasta, muidu on flants rikutud- viimase lõpu lööd meisliga laiali.)
6. Väljaspoolt urgitse stopperseib välja- minu omal oli karmilt kinni roostetanud, niiet pool tundi WD-40 ja terasharjaga nühkimist tõi välja umbkaudsed seibi piirjooned, siis meiseldasin otsast kitsa kruvikaga välja lihtsalt. Kui seib käes, puhasta veelkord WD-40 (misiganes rust penetrating mögin on isegi parem) ja traatharja (suruõhk oleks ideaalne) abil laagri välimise kesta serv puhtaks.
7. auto alla tagasi- nüüd oleks hea kui raudlatt EI oleks kooniline ja hakkad laagri välimist äärt pidi ringiratast (mina tagusin vasak-parem-üles-alla taktiga) jälle tuld andma. liikuma saamine võib aega võtta, oleneb kui kõvasti roostes on, ära anna alla.
8.Voala- puhasta aga kõik sisu kenasti ära ja hakka uut alla panema.

Uue laagri panekuks oli ühel sõbral keermelati ja suuremate seibide- torujuppide süsteem leiutatud Omega jaoks, sellega tõmbasin laagri sisse- ei tihkand eriti haamriga koksida- haamriga HÄÄÄÄSTI rahulikult ja HÄÄÄÄSTI sirgelt laager kergelt paika ja siis latiga sisse. KINDLASTI peab tõmbama-lööma laagri välimist kesta- niikui sisemisele kaelale lööd... well, much can happen.
Flantsi tagasipanek samamoodi- otsa lööd õrnalt-õrnalt sisse ja seespoolt saab juba sellesama 36 mutriga paika tõmmata, nüüd on vaja toestada seibidega laagri SISEMIST kaela.

Endal võttis sumbutipoolse laagri vahetus ilma sumbutit maha võtmata 3 tundi (laisk selline)

Cheers ;)

*Paar asja tulid veel meelde:
Veovõlli ära lase vabalt rippu, tõmba traadi või millegiga kinni, muidu saad sisemist kaitsekummi vahetada :)
Sama jutt pidurisuporti kohta- vedru külge rippu- vooliku külge EI TOHI lasta korrakski- väliselt võib ju terveks jääda, aga on juhtunud et pärast remonti esimese pidurdusega on koobas pidurivedelikku täis.
summuti oleks tore alt ära võtta, endal ei olnud parasjagu uusi polte käepärast et keskmise püti juurest lahti lõigata. Oluliselt lihtsamaks läheb töö, muidu on kogu aeg vaja sumpsi siia-sinna eest ära kiskuda; kui mootoripadjad on läbi- nagu minul :mrgreen: - siis läheb lihtsalt, muidu võib midagi veel lahti murda järsema liigutusega.

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitatud: 04.05.2015 09:53 00
Postitas toivoku
joppas, et kilose haamriga lahti tuli. Tihtipeale nii kinni põlenud ja jäänud,et tõmmitsad pooleks ja siis peksad 5 kilose haamriga tubli pooltundi nii,et kõrvus kumiseb veel 5-6 tunnipärast.

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitatud: 04.05.2015 10:13 41
Postitas JPriit
Kuno_T kirjutas:Kui kätte ei saa, siis lõikad relakaga maha.
Edasi võtad pudeli, istud peegli ette ja ajad selle jahupeaga tõrts tõsist juttu, kes konksu külge jättis.
Täpselt nii! :D
Vastan ise oma teisele rumalale küsimusele lõplikult, pihusteid stendides selgus, et esimese pihustri mutter omadega läbi ja lausa pritsis naftat, seega mis tundus mulle õli, osutus hoopis suuremas osas diisliks.
Tänud abi eest!

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitatud: 04.05.2015 10:33 35
Postitas arnis
toivoku kirjutas:peksad 5 kilose haamriga tubli pooltundi nii,et kõrvus kumiseb veel 5-6 tunnipärast.
Lihtsalt kõigile ääremärkus: palun kasutage kaitsevahendeid! See kumin on tõestus
sellele, et kõrvad said aiai. Kui juba kumisevad/pinisevad, siis arvestage, et kuulmine
on kahjustatud, teatud osa taastub ja teatud osa ei taastu enam kunagi.

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitatud: 04.05.2015 17:32 12
Postitas m2x
Keerme suuna eest pead ei anna jah- usalda Kuno't, seda ei mäletanud enam.
Aga eks ta mul kinni oli kõvasti küll, hakkasin juba kahetsemagi, et suuremat haamrit ei võtnud poest. Metsakiiver oli autos, see saigi klappide pärast pähe pandud, muidu oleks ise ka kumisenud tõesti :D
Aga eks ta ole- visadus viib sihile :P

Nüüd minupoolt veel üks küsimus (millele vastust BMWfans'ist välja ei loe), rohkem enesekontrolliks.
E34 M43B18- Kahemassilise hooratataa asemele ühemassiline hooratataas panna- mida uut tarvis?
Hooratas, sidurikompl- ilmselge. Starter väidetavalt sobib täpselt külge, aga kas hooratta poltidel on ka mingi erinevus- diagrammil näitab osa nimega Dowel pin, kas peaks arvestama et midagi jääb praeguse komplektiga võrreldes puudu, mida vaja juurde otsida?

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitatud: 04.05.2015 18:49 44
Postitas Ssander
Oskab keegi antud iluliistude värvi nime öelda või värvikoodi? Pole päris hõbedased vaid siuksed kergelt sinakad.

NB! Suured pildid:

http://www.upload.ee/image/4706498/04052015644.png" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.upload.ee/image/4706499/04052015642.png" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitatud: 04.05.2015 18:53 14
Postitas kardaan
Benss 95 või 98, kumb on m20b20 jaoks isuäratavam?

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitatud: 04.05.2015 19:03 28
Postitas paul22
arnis kirjutas:Jah. Tavaliselt põleb teise poole pirn läbi mõned tunnid hiljem.
Ja lisaks võib jääda heleduses märgatav erinevus.
Pirnidega on nii, et teed lahti ja vaatad, kas tegu on 21W-se või 5W-se BA21S-ga,
või midagi muud. Tail Lamp peaks tähendama ääretuli.
Olenevalt BMW mudelist on neid vahest 2 taga, vahest 4, vahest on üldse LED.
Minu e91 siis kasutusel taga P21w pirnid, tiiva pesas kokku 4tk, kõik ühesugused. Otseselt nagu katki polnudki, küll aga kaks olid tuhmimad teistest. vahetasin siis ära ja huvipärast tõmbasin luugi omad ka lahti ja imelikul moel oli 3 pirni lagunenud/kulunud sealt alt kontakt pinnalt ning samuti jäi kripeldama, et luugi osal on kolm pirni, mille oma see keskmine on?

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitatud: 04.05.2015 19:23 25
Postitas L333t
Jõgevamaal/Tartumaal keegi 2 esituld kiletaks ära?
Tuled autoküljes. Kile sinupoolt, helemust, ühe tule jagu endal ka olemas.
PS.

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitatud: 04.05.2015 19:35 35
Postitas L333t
Kuno_T kirjutas:Neid ei kiletata, vaid tule sisse pannakse mustad ristid. Kiledega nad ei valgusta enam midagi.
Tean, et ei valgusta, kuid siiski vaja kiletada. Tegu pole BMW tuledega.

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitatud: 04.05.2015 22:58 20
Postitas JanekEnde
kardaan kirjutas:Benss 95 või 98, kumb on m20b20 jaoks isuäratavam?
Mingit erilist vahet pole.

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitatud: 04.05.2015 23:43 28
Postitas because
kellelgi Tallinnas E34 525i 141kw korras siduri töö-silindrit on pakkuda? Võib PS-i saata!

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitatud: 05.05.2015 01:35 20
Postitas toivoku
because kirjutas:kellelgi Tallinnas E34 525i 141kw korras siduri töö-silindrit on pakkuda? Võib PS-i saata!
mul peaks olema

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitatud: 05.05.2015 08:49 30
Postitas duuude
Tervist

Panin bmw e46le ette 225/45/17 rehvid, ning nüüd auto "ujub" teel päris korralikult.
Kas oleks abi, kui ostaks näiteks 205 rehvid peale velgedele? :?

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitatud: 05.05.2015 08:53 46
Postitas Tauri.
Kas ostsid uued rehvid või vanad?

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitatud: 05.05.2015 12:07 38
Postitas duuude
Olid velgedel peal juba

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitatud: 05.05.2015 12:27 39
Postitas Henri.
Ja mis aasta rehvidega tegu ning mitu mm jääk? Tõenäoliselt rehvid sul seda põhjustavad ja mitte laiuse vaid vanuse/kulumise tõttu.

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitatud: 05.05.2015 12:29 31
Postitas Tauri.
Siis tõenäoliselt uusi rehve vaja, vahet pole mis mõõtu.
Eelmisele autole ostsin ette 6mm Pirellid, rööbastes ujus nii, et pidi hammastega rooli hoidma.

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitatud: 05.05.2015 13:21 30
Postitas duuude
Selge, tänud Teile. Ei hakka siis üldse proovimagi teisi.
Aga piisab üldiselt sellest, et nt ostaks ainult ette uued?

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitatud: 05.05.2015 18:26 24
Postitas anari
Kas e39 koiloverid kannatab e34 alla panna? Autod peaks kaalu poolest enam vähem samad olema?

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitatud: 05.05.2015 18:30 56
Postitas JanekEnde
Kannatab ikka.

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitatud: 05.05.2015 20:43 13
Postitas anari
JanekEnde kirjutas:Kannatab ikka.
On muidu amori pikkus sama? Või peab midagi juurde ka aretama hakkama?