29. leht 40-st

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitatud: 05.01.2015 17:46 52
Postitas Heigo_K
80% sõitudest on mul jah linnas.

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitatud: 05.01.2015 18:11 12
Postitas sass730iA
lühikeste linnasõitudega talvetingimustes, peaaegu kogu aeg jõudis mootor ära jahtuda, tulemuseks 60 L täispaagiga sain sõita vaid 450 km, e46 330dA 135 kw, ehk 13,3 L / 100 km, 225 45 R17 naast

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitatud: 05.01.2015 20:02 40
Postitas janek p
Heigo_K kirjutas:80% sõitudest on mul jah linnas.
Number on küll koleda võitu aga linna kohta täitsa normaalne.

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitatud: 06.01.2015 13:32 01
Postitas pancho villa
arnis kirjutas:Naera edasi siis :lol:
Sõbra GMC regmassiga 3,5t sõidab samasuguseid numbreid.
Kui su otsad on jalutuskäigu pikkused, siis pole vast midagi nuriseda,
peale selle, et võikski otseses mõttes jala pool kilomeetrit kõmpida.
ameerika madala forsseeringuga v8 ei peagi veoautomõõtu kütuseõgard olema, kunagi oli tööautoks chevy van 5.3 v8 bensukas, linn ja maantee pooleks tuli kuskil 16 sajale. teiselpool lompi seda peale minu muidugi keegi ei arvutanud nagunii.

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitatud: 06.01.2015 22:05 34
Postitas StenV70
E34tds automaat,enamus linnasõitu mõnese küljetamisega 13,14 saja km peale.
Ei tea mis vahepeal muutunud on aga 24 jaanuar arvutasin 12.1

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitatud: 07.01.2015 13:59 37
Postitas BBdX
BMW 728iA 1998a
rehvid 215/60r16 lamellid
Keskmine kiirus 51km/h
läbitud 1103 km
Keskmine kytusekulu kompu järgi 9,4 l/100km

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitatud: 07.01.2015 23:10 20
Postitas hobo
Viimase paagitäiega sain sõita siis 721km ja täispaagi meetodil keskmiseks kütusekuluks 8,4L/100km

Maanteesõitu oli ca 45% ja linna 55%. Arvestades, et ilmad külmad ja linnas sõidan pigem lühemaid otsi, siis peaks olema OK kulu. Tehase andmetel peaks linnakulu olema 10,3 ja maanteekulu 6,4 L /100km, seega jääb sinna vahele enamvähem. Ainult, et kompuuter paneb korralikult mööda: näitab 7,3L/100km, mis on mu arust natuke liiga suur erinevus - ehk saab seal kuidagi miskit kalibreerida vms.

Autoks muidu 2004 aasta E46 330XD touring 150kW manuaal.

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitatud: 08.01.2015 03:34 07
Postitas arnis
Suht viisakas kulu jah. Kuno vist mainis midagi pihustite vananemise kohta,
mille tulemusel BC näitab üht ja reaalsus on hullem. Võikski oletada, et KUI
pihustid oleksid eeskujulikud, saaksid sa selle numbri, mis arvuti näitab, aga
kuna nad ei ole eeskujulikud (väga suure tõenäosusega) siis saad midagi muud.
Ja ärme nimeta nulliringis temperatuuri külmaks. See ei ole külm, küll aga
läga teel tõstab räigelt kulu, pigem see on -1 kraadi puhul suht probleem.

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitatud: 10.01.2015 08:56 12
Postitas new BMW user
arutelu-las võtab nii palju kui võtab peaasi, et kohale ja tagasi koju jõuad :D

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitatud: 14.01.2015 22:54 13
Postitas sigaelmar
Kui sa veel ei tea siis E38 750 võtab vähem kui E32 750. Minu E38 750iL võttis maanteel ca 9 sajale ja see oli ka reaalne kulu. 9,3 kui ma täpselt mäletan. Pole siin naerda midagi. See oli siis 90ga sõites ja keskmiste kiirendustega.

Heigo_K kirjutas:Eks iga mehe jalg on ka erinev.
Minu rahulik on teise "piitsutamine"
Eriti naerma ajavad muidugi need V8 ja V12 mehed kes räägivad kuidas nende masinad võtavad 9-11 sajale.
E39 540 universaal atm
Rehvid 225/45/18
Talvel 17.1

E32 750
Rehvid 205/55/16
Keskmine hetkel 20

39 sai vahepeal piitsa ja vahepeal rahulikku sõitu.
32 olen suht viisakalt hetkel liigelnud.


Sõbrale sai just leedust E60 525d 6 manuaal toodud.
Tagasiteel näitas kompu mingeid ulmelisi numbreid 5l kanti+- 0,5l 100le

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitatud: 15.01.2015 04:42 15
Postitas arnis
9L tundub õiglane number olema heade maanteeoludega :)
Lugesin, et see M73 oli ikka jõhker saavutus, millest peale
98-ndat pressiti Euro3 välja

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitatud: 15.01.2015 05:29 38
Postitas StenV70
E38-l on viiene kast,32-l neljane.
E: Mõtlesingi seda,et käimakotid erinevad...Ilmselt ka diffrid..Kui 32-le surada 38 kast ja differ siis peaks ökom olema kui 38...Kui auto massi võrrelda.

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitatud: 15.01.2015 07:05 15
Postitas arnis
Käikude arv maanteel pole eriline määraja, kuid 90-ga sõites ülekande arv küll.
Ehk siis milliseid pöörded on ühel ja millised teisel?

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitatud: 19.01.2015 12:46 57
Postitas Eva
sigaelmar kirjutas:Kui sa veel ei tea siis E38 750 võtab vähem kui E32 750. Minu E38 750iL võttis maanteel ca 9 sajale ja see oli ka reaalne kulu. 9,3 kui ma täpselt mäletan. Pole siin naerda midagi. See oli siis 90ga sõites ja keskmiste kiirendustega.

Heigo_K kirjutas:Eks iga mehe jalg on ka erinev.
Minu rahulik on teise "piitsutamine"
Eriti naerma ajavad muidugi need V8 ja V12 mehed kes räägivad kuidas nende masinad võtavad 9-11 sajale.
E39 540 universaal atm
Rehvid 225/45/18
Talvel 17.1

E32 750
Rehvid 205/55/16
Keskmine hetkel 20

39 sai vahepeal piitsa ja vahepeal rahulikku sõitu.
32 olen suht viisakalt hetkel liigelnud.


Sõbrale sai just leedust E60 525d 6 manuaal toodud.
Tagasiteel näitas kompu mingeid ulmelisi numbreid 5l kanti+- 0,5l 100le
I second that. Mul E38 750 võtab mul umbes 10-11 maanteel. Linnakulu on :shock:
20l/100km LINNAS puhtalt..no mida seal paremat oodata on?
E38 730 võtab ka suvel maanteel alla 6l/100 REAALSELT ja korduvalt testitud paak silmini (nii, et enam ei pigista kui maha lasta ei taha). Võib ju mõne arust ulme olla selline alla 6l sajale sõit aga ta ei ole ulme. Tehke oma risud korda, pange ettenähtud rehvid alla. Enamik teemasid kus koolipoisikesed 7 bemaritega muud ei tee kui aastaläbi driftivad, vanade õlidega sõidavad (kui üldse auto õigeaegset õlivahetust näeb- kahtlen selles)... Seal ei saa enam mingist normaalsest sõidukorras autostki rääkida. Iga mees kannatab ju selle 7se bemmi omale osta aga hooldada on teda kallis ja mõne vaese koolipoisi käest korras autot saada :lol:

See on umbes nagu katkise kummiga ***** tegemine :roll:

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitatud: 19.01.2015 12:55 48
Postitas Heigo_K
Kui vähegi otstarbekalt kasutada võimsaid autosid siis on need kulud ulmelised.
Vahetpole kas ja kui korras nad on.

Härrad ja prouad kes saavad linnakuluks V12-l 9,736456484309209374647920930 liitrit sajale, peaks sõitma ühistranspordi või civikuga.

Nädalavahetuse tartu tripp 450km millest umbes 100km oli tartu linna ja selle ümbruses külateid ja kütet kulus 60l
Kiirelt arvutades tuleb kulu sinna 13 kanti.

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitatud: 19.01.2015 13:08 13
Postitas Eva
Heigo_K kirjutas:Kui vähegi otstarbekalt kasutada võimsaid autosid siis on need kulud ulmelised.
Vahetpole kas ja kui korras nad on.

Härrad ja prouad kes saavad linnakuluks V12-l 9,736456484309209374647920930 liitrit sajale, peaks sõitma ühistranspordi või civikuga.

Nädalavahetuse tartu tripp 450km millest umbes 100km oli tartu linna ja selle ümbruses külateid ja kütet kulus 60l
Kiirelt arvutades tuleb kulu sinna 13 kanti.
Selle ühistranspordi ja mürgise asjaga võid ju sõita kui seda naudid. Ma naudin 100m kaugusele poodi ka sõita :lol:
Ja 13l/100km on see kulu sul ju täiesti normaalne. Külm käivitus võtab 750 juba oooohohooo kui ilusa numbri, kohal lõksudes on 730 kulu 0.5l tunnis, 750 oma hakkab pihta 2l tunnis, kui mitte veidi peale. Sinna pane juurde oma jala raskus liikluses. 750 pedaali vajutada, jookseb tujurikkuja kenasti põhja.
Mina nt sõidan enamiku aja 730ga ja sõidan suhteliselt optimaalselt, ma ei ela pedaalil. Kiirendan mõnuga aga enne kuhugi pööramist ma siiski lasen gaasi maha ja lasen lõksuda. Ma isiklikult arvan, et pidurid on kiiruse surm. 750 maanteekulu puhtalt alla 11l/100 ma veel saanud ei ole- ma ei ole selleks isegi normaalselt sõites võimeline :lol: Seal on niipalju erinevaid aspekte mida arvestada küttekulusse juurde. Isegi kurv ja tee kalle ning augud-lohud annavad küttekulule juurde. Rääkimata siis rehvi laiusest ja seisukorrast. Sellist asja nagu kõigile-samade-parameetritega-autodele-sama-küttekulu ei saa sa ka parema tahtmise juures. Sõidustiilid on juba väga erinevad.

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitatud: 19.01.2015 13:56 59
Postitas sigaelmar
Heigo_K kirjutas: Härrad ja prouad kes saavad linnakuluks V12-l 9,736456484309209374647920930 liitrit sajale, peaks sõitma ühistranspordi või civikuga.
Kas keegi ütles, et ta saab V12 linnakuluks 9,73.... ??? Kui jutt käib minust siis mina rääkisin maanteekulust.

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitatud: 04.02.2015 12:46 52
Postitas Chris_P
E46 Touring 328i automaat.
225/40 R18 lamellid

kompu näitas 12.7
55 liitriga läbisin 392 km e. täispaagist kuni reserv tuleni.
see peaks siis tegema 14.03L/100km.
paak ise peaks olema 63l ja reserv 8l
100% linnasõidud, keskmiselt 2x8km Esmaspäeast reedeni , aga juhtus ka muid sõite.

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitatud: 04.02.2015 13:00 59
Postitas Chris_P
eksa ta ole jah, samas 18R lamellid ja vist juba vanaks läinud termostaat sellise kulu põhjuseks.
eelmine aasta sain paremad numbrid R16 naastudega, see aasta pidin need naise autole loovutama..

pisut offtopic aga reservis tundus auto palju erksam O_o

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitatud: 04.03.2015 19:13 33
Postitas BumBum
Eva kirjutas:
Heigo_K kirjutas:Kui vähegi otstarbekalt kasutada võimsaid autosid siis on need kulud ulmelised.
Vahetpole kas ja kui korras nad on.

Härrad ja prouad kes saavad linnakuluks V12-l 9,736456484309209374647920930 liitrit sajale, peaks sõitma ühistranspordi või civikuga.

Nädalavahetuse tartu tripp 450km millest umbes 100km oli tartu linna ja selle ümbruses külateid ja kütet kulus 60l
Kiirelt arvutades tuleb kulu sinna 13 kanti.
Selle ühistranspordi ja mürgise asjaga võid ju sõita kui seda naudid. Ma naudin 100m kaugusele poodi ka sõita :lol:
Ja 13l/100km on see kulu sul ju täiesti normaalne. Külm käivitus võtab 750 juba oooohohooo kui ilusa numbri, kohal lõksudes on 730 kulu 0.5l tunnis, 750 oma hakkab pihta 2l tunnis, kui mitte veidi peale. Sinna pane juurde oma jala raskus liikluses. 750 pedaali vajutada, jookseb tujurikkuja kenasti põhja.
Mina nt sõidan enamiku aja 730ga ja sõidan suhteliselt optimaalselt, ma ei ela pedaalil. Kiirendan mõnuga aga enne kuhugi pööramist ma siiski lasen gaasi maha ja lasen lõksuda. Ma isiklikult arvan, et pidurid on kiiruse surm. 750 maanteekulu puhtalt alla 11l/100 ma veel saanud ei ole- ma ei ole selleks isegi normaalselt sõites võimeline :lol: Seal on niipalju erinevaid aspekte mida arvestada küttekulusse juurde. Isegi kurv ja tee kalle ning augud-lohud annavad küttekulule juurde. Rääkimata siis rehvi laiusest ja seisukorrast. Sellist asja nagu kõigile-samade-parameetritega-autodele-sama-küttekulu ei saa sa ka parema tahtmise juures. Sõidustiilid on juba väga erinevad.
730-ne kulu on suhteline. Tallinnas/Harjumaal on sellega ökonoomne sõita. Lõuna- Eesti kus teedel on rohkelt tõuse, viib kütusekulu korralikult üles. Mootor jääb lihtsalt lahjaks sellele kerele.

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitatud: 11.03.2015 18:23 58
Postitas jaank
Minu e36 323 automaat võtab keskmiselt 11,3L/100km, selle aasta kõige külmemal ajal võttis 13,2l/100km. Tööle ja tagasi peamiselt. 1 ots 21km millest 16km maanteed.

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitatud: 11.03.2015 19:06 50
Postitas Eva
BumBum ehk siis mainib ka ära kui palju see kütusekulu tema arust tõuseb :lol:
Ma mainiks kohe ära, et Lõuna-Eestis käime me ikka päris palju. Ainuke asi mis seal tõesti ökonoomsest ülespoole tõuseb, on vererõhk.

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitatud: 11.03.2015 23:14 57
Postitas AARE540
Kui saaks piloodiga sõita, siis oleks muidugi ilmselge, et küttekulu tõuseb- piloot on küll mugav, kuid üks suuremaid tegureid ka, mis küttekulu tõstab. Eks Lõuna-Eestis on neid tõuse ka, kuid ega siis maastik ainult tõuse ning põhimõtteliselt peaks langusega samavõrra hetke kulu alla saama, mis tõustes suureneb, ehk siis kui tõusul suureneb hetkekulu 2x ja laskudes kasutad vaba hoogu, ehk siis hetkekulu on 0, peaks see tähendama keskmiselt ikkagi sama kulu, mis tasasel teel sõites. Muidugi on see ideaalolukord ning seda õiget hetke, mil gaas enne laskumist järgi lasta, on suht raske tabada, kuid siiski. Samas- näiteks kui võrrelda sama kerega erinevaid mootoreid ning seda just suuremate keredega autode puhul, on eelis suuremal mootoril ning see arvamus, et suur mootor on raudselt röövel, on paljude jaoks ma ei tea kust tulnud müüt. Seega, tegelikult 730 rentaablus on kütusekulu vs võimsus kontekstis suht küsitav.

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitatud: 12.03.2015 11:13 47
Postitas paradiisivares
Mina küll täheldanud ei ole, et 142 kw diisel kuidagi eesti küngastel lahjaks jääks. Püsikiiruse hoidjaga sõites ei vaheta ta isegi käiku alla ning kütusekulu tõuseb vb 0,5 liitrit.....seda mingiks oluliseks kulu suurenemiseks ma küll nimetada ei julgeks. Võimsuse ja kaalu suhtes olen ma Aarega nõus.....750 näiteks samadel küngastel ei vabasta isegi mitte kastilukustust. Kulu kergitab neil autodel pigem linnaliikluses nn. stop & go... 3.0 diislil kerkib see u. 40%. Maanteel hooga minnes veereb ta tänu oma 2 tonnisele massile juba inertsist poole tõusuni enne kui kütet neelama hakkab.

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitatud: 12.03.2015 11:23 28
Postitas AARE540
Nooh, 3-liitrine diisel on hoopis teine asi kui 3-liitrine bensukas. Ei ole küll ise diiselsõiduautoga sõitnud, kuid kuna BMW mootorid on ühed enim auhindu võitnud mootorid, julgen ma arvata, et diislite võimsuse-küttekulu-mineku suhe on totaalselt paigast ära, st oma võimsuse kohta võiks nende kulu lausa olematuks pidada :D Ning loomulikult- inertsi kasutamine on üks võlusõna :)

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitatud: 12.03.2015 11:45 47
Postitas paradiisivares
Eelnev jutt tõusudest lõuna eestis käiski 730d kohta....see nii selgituseks. Aga 750`st istuda 730d rooli, siis tekib tõesti tunne, et diisel vist toodab kütust või on seier kinni kiilunud...kuidagi ei lange :D

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitatud: 15.03.2015 10:47 00
Postitas BumBum
Mul oli 730 bensiinimootoriga ja püsikiirusehoidjat ei kasutanud. See lihtsalt ei toiminud. Pagasit oli ka alati korralikult kaasas. Diisel see loomulikult teine asi.
Ma E38 peal diiselt ei ole proovinud, kuid E53 mis hetkel on ja F01 3.0 diisiliga sõidetud piisavalt, et kiita nende keskmist kütusekulu ja kiirendust. Tegemist siiski täismõõdus autodega!

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitatud: 15.03.2015 11:18 29
Postitas Eva
Auto kaal nende masinate puhul ei ole eriti määrav. Küttekulu läheb enamasti siiski üles puhtalt linnasõitudega, mis on igati normaalne, ning rappeks lastud mootoritega masinatel. Masin korras, siis need imeväikesed tõusud ja langused ei tee küttekulule suurt midagi ka bensiinimootoriga masinal. Neil on piisavalt jõudu, et rasket keret optimaalse küttekuluga edasi vedada ja jutt, et mida raskem kere, seda vähem jõudu ja suurem küttekulu.. See pole enam ammu mingi jutt!
Mul bensukal ka cruise mõnda aega ei töötanud, küttekulu vahe cuise controlliga ja ilma sõides tuli vbl sinna 1.5-2 liitri kanti, mida ei nimetaks eriliseks kuluks. BMW võimsamate mootoritega masinat omades peaks olema küttekulu see kõige väiksem asi, millele üleüldse rõhku panna ja kiivalt taga ajada. Masina korrasolek on tähtsam. Kui mootor on korras, on ka küttekulu see mis olema peab.

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitatud: 15.03.2015 11:27 36
Postitas BumBum
Kuidas on võimalik, et auto mass ei ole määrav?

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitatud: 19.03.2015 12:00 37
Postitas paradiisivares
Mida võimsam mootor, seda vähem kõigub ka kulu erinevatel maastikel sõites. 750 ei ole mingit vahet kas ma sõidan üksi või on auto rahvast täis. E38 on tegelikult kõik piisavalt võimsate mootoritega, et eesti künkad nende kulu märgatavalt tõsta ei tohiks. 725 tds vb mitte, kogemus puudub. Norras ilmselt oleks juba 730 vs 750 vahe sees ja seda 750 kasuks.