2. leht 3-st

Postitatud: 27.01.2005 16:05 39
Postitas Herli
niih nüüd jõudsin siiski otsapidi välja diagnosti uuesti truumu juurde! Sai proovitud nii ja naa, välja tuli, et lambda õhtul! Vahetasime ära, väike peenestus vahepeal ja hakkas tööle, kuid värin siiani. Hiljem sai veel kindluse mõttes küünlad ära vahetatud, aga jah paremaks läks, aga ikkagi tudiseb. Kõik andurid tundusid töötavat ja lisaõhku ei saa mootor. Ainuke, mis veel küsimärgi all on, on pihustid! Eks siis proovin veel pihusti puhastust lisandiga, kui ei aita siis vist peab nende kallale minema... :?

Õhulugeja

Postitatud: 11.02.2005 14:08 43
Postitas Andrei8
Otsisinoma vana teema üles, sest minu mure sai lahenduse täna. Viga oli ikkagi õhulugejas ja selle vea salvestas ära ka aju. Vana lugeja on nüüd saadaval kes huvi tunneb, mida sellega teha, ei tea. Kui kellelgi huvi siis palun.
Diagnostikas võeti viga ka maha ja ok. See väike värin mis jäi ei häiri enam kedagi. Diagnostikas mõõdeti kõik näitajad üle ja ideaalne.
Teadmiseks siis kel sama mure kunagi esineb.

Postitatud: 15.02.2005 23:01 34
Postitas Herli
no siis hästi!
Mul see värin ei anna rahu, kõik nagu diagnostis ok aga siiski kõik korras pole- 80L ja nac üle 500KM sõita. Olen ka selle autoga 100km/h 8,4l/100km saanud. (ps. ei ole mõtet jahuma hakata raskest jalast ja talvest jne).
ppm näitaja ainukesena tühikäigul paigast ära. Peale uute küünalde ja uue lambda soetamist pole miskit muutnud. Panin mingit pihusti puhastit, see justkui aitas-vähemalt tunne oli, et mootoril rohkem jõudu, aga samas on tuim nagu kala. Jäägu see värin, aga tühikäigul näitajad võiks timmi saada. Ei oska midagi teha, maha müüa parim idee vist!? Ja nüüd on see külmamootori tuuride kõikumine ka ärritanud paar korda ja siis kaob jällegi kauaks. VIga ei süvene ka, et läheks siis täitsa rikki, vahetaks ära ja oleks broo.

Herlile

Postitatud: 16.02.2005 08:16 12
Postitas Andrei8
Ega sa umbeski oma auto läbisõitu ei tea. Mul siin üks "tarkur" pakkus et a´la mootor hõre jne., sellise jutu peale saadeti mees muidugi pikalt ja öeldi et 525i-l on ressurssi oma 600 000 kanti. Endal kui see värin veel sees, siis sai ka õli juurde valatud ja asi jäi veel vaiksemaks. Järgmisel kuul on inspection, siis näeb mis teeb. Aga lihtsam jah kui ikka närvidele käib ... parem müüa ja vaadata korralik asemele kuigijah sel mudelil juba vanust küllaga ja peab hoolega valima.

Postitatud: 17.02.2005 17:10 01
Postitas Herli
sedas jah, et otsima peab kõvasti kui tahad midagi millega rahul oled!
Läbisõitu küll ei tea, kui ostsin oli 60 000 ees :lol:
ja vahepeal sai teine mootor ka peale pandud ning enamus juppe vahetatud, seega see viga MOOTORIST ei tule!!! Kirjutasin ka eelnevalt. Ainuke mis vanast mootorist jäid, on pihustid. Lähiajal lasen Valdekul teised peale panna ja eks näis kas saab targemaks. Ise arvan küll, et nendes asi!

Postitatud: 21.04.2005 09:30 16
Postitas Aaro
Herli kirjutas:sedas jah, et otsima peab kõvasti kui tahad midagi millega rahul oled!
Läbisõitu küll ei tea, kui ostsin oli 60 000 ees :lol:
ja vahepeal sai teine mootor ka peale pandud ning enamus juppe vahetatud, seega see viga MOOTORIST ei tule!!! Kirjutasin ka eelnevalt. Ainuke mis vanast mootorist jäid, on pihustid. Lähiajal lasen Valdekul teised peale panna ja eks näis kas saab targemaks. Ise arvan küll, et nendes asi!
Nii vana teema küll, aga huvitab kuidas asi lahenes?

Värin

Postitatud: 22.04.2005 09:47 08
Postitas Andrei8
Kui huvitab, siis ikka valgustan, sest ma ise algataja, teema vajus vahepeal ära ja ei leidnud enam :(
Mis siis sai tehtud: käisin UM-is Tartus diagnostikas, leiti et lambda sond läbi, värina kohta ei osatud sittagi öelda. Lambda hinnaka öeldi 2500.-
Läksin Tartus tuttavate DIA-sse, juba head kogemused olemas ja teavad autot :) Vaatasid lambda õhtal jah, uus vahetati 1500.- ga ära. Värin oli ikkagi sees ja ka kakkus auto töösoojalt edasi, nüüd aga veel hullemini, seda kui püüda kiirendada korralikult. Pöörded 1000-2000, edasi ok. Läksin kohe tagasi, istuti sees, näpiti ja pakuti välja, et kuskil nagu süütepool jebib et mootor tahab ära surra. Järgmine päev siis uus proovimine, seekord läksid käiku proovimisele süütepoolid, 3ja5 lõid nagu mujale, üks lõi esimesele tegelasele korralikult ka sisse, loobus proovimast ;) Ega nalja pole, hea litaka sai. Asi jäigi praegu, et 3ja5 pool nagu jebivad kuid nagu ülelöök või midagi sellist tekiks pooli sees et samas saab ka aju selle litaka kätte ja viskab kergelt lolliks - nii oli nende võimalik pakutud variant. Külmalt veab mootor hästi, töösoojalt hakkab madalatel pööretel kakkuma. Küünlad uued, ok.
Eks tuleb kaks uut pooli Patrikult võtta ja asemele panna ja vaadata kas asi paraneb.
Kuid kui kellegilon veel tarku mõtteid, siis need on oodatud.

Postitatud: 28.04.2005 14:00 39
Postitas amarko
Mul selline(525i, 90a. 141kW) probleem et külmast peast pöörded korras. Istub seal 1500 peal. Siis kui juba soe on siis ei lase mitte pöördeid al vaid tõstab neid 2000 peale...kohati ka üle selle. Vahepeal tuleb jälle alla kuid suurema osa ajast on pöörded 2000 peal. Keegi soovitas tühikäigu mootori rootorklapi puhastada. Kas see asub seal sisselaskekollektori all, sisse jokseb kaks voolikut ka miski pistik käib kahh sinna sisse? Ja kuda seda puhastama peaks?? Või on asi hoopis muus.

Postitatud: 29.04.2005 18:45 21
Postitas ravia
Tühikäigu mootor on tõesti seal.Tükk tegemist,et kätte saada.Puhastama peaks teda ikka,omal oli küll tiba kõntsane.Pööretega oli ka kord jama,ning diagnostika näitas,et potekas oli millegipärast vahepeal jamanud.

525i

Postitatud: 06.07.2005 10:19 26
Postitas Andrei8
Teemat värskemaks jälle.
DIA antud diagnoosid ei pidanud paika, süütepoolid on ok. Käisin Tartus Tlnas Laki 6 AUTODIAGNOSTIKAs ja kontolliti, poolid ok. Tuvastasime vaid et küünlad õlised, kaan ajas õli välja ja pakuti et sealt hakkab ehk üle peksma. Hermetiseeriti kaan ära, uued sääretihendid, tõukurid puhtaks - tulemus siis selline, et tõmblemine jäi vähemaks kuid vahest annab ikkagi tunda. Kuskil on ikkagi viga veel.
Vahepealsetest teemadest on läbi käinud, et viga võib asuda veel ka seal vanose juures, et mingi andur nöögib. Asjal nimi CAMSHAFT TRANSDUCER. Ei teagi kas selles tõesti viga võib olla !?

Re: 525i

Postitatud: 07.07.2005 11:49 43
Postitas Arvo
Tegelesin kah vahepeal veidi omal käel probleemiga. Prooviks panin kõigile küünla piipudele kõva koguse isoleerpaela ümber (visuaalselt olid piibud ok, pragusid ega vigastusi ei olnud). Veidike nagu läks isegi paremaks aga erilisi muudatusi mootori töös ei täheldanud - viga ikkagi mujal.
Järgmiseks kavatsen selle nukaanduri kallale asuda, see on ju pmst tavaline ABS-i andur, pistik ilmselt ainult erinev. Ja kui uue ~1000 eeguga kätte saab on isegi suhteliselt odavalt pääsetud kui süütepoolidega näiteks võrrelda.

A

Postitatud: 07.07.2005 12:29 07
Postitas Andrei8
Uurisin seda andurite asja UM-st enda autole.
Endal 525i 141kw ja UM-i vastus oli "Andur maksab 1181.- krooni ja tuleb tellida Saksa kesklaost. Tarneaeg tavatellimusega 7 päeva esmaspäevast."

Laki 6 see Boschi stend seda vist ei näita kas nukkvõlli andur on minemas või juba läbi omadega !?

Re: A

Postitatud: 07.07.2005 13:03 28
Postitas Arvo
Andrei8 kirjutas: Laki 6 see Boschi stend seda vist ei näita kas nukkvõlli andur on minemas või juba läbi omadega !?
Seda Laki stendi ei tea, aga vähemalt Boschi esinduses (Baktis) ABS-i andureid küll testitakse. Seega ei tohiks ka nuka andur probleemiks olla.
Samas nii palju kui ma ise ABS-i andureid olen lahutanud on isegi ~20 aastastel masinatel andur olnud iseenesest korras, viga on olnud alati olnud kas ära väsinud kaablis (seest korrodeerunud ja pragunenud) või siis pistikutes.
Kapoti all samas suhteliselt kuivemates tingimustes ei tohiks kaabel ja pistik probleemiks olla, võibolla kuumaga väsib tõesti andur ise pikema ajaga ära... see seletaks ka seda, et just sooja mootoriga tekivad probleemid mootori töös.

Re: A

Postitatud: 07.07.2005 15:33 43
Postitas priitv8
Andrei8 kirjutas:Laki 6 see Boschi stend seda vist ei näita kas nukkvõlli andur on minemas või juba läbi omadega !?
Samas ei tea see stend Su anduritest mitte ööd ega mütsi. See on ikka Su oma ECU, kes mingi anduri olukorra kohta arvamuse kujundab. Stend oskab ainult lugeda neid andmeid, mida ECU on talletanud. Ka ei ole võimalik neid andureid stendis läbi ECU muud moodi mõõta, kui lihtsalt seotud parameetreid jälgida. Sellest johtuvalt ei saa ükski stend väita, et andur on läinud/minemas. ECU näeb kolme asja: ahela katkestust, lühist ja ebausutavaid lugemeid. Peale selle oskab ta veel juurde lisada, kas viga on hetkel olemas või oli ta kunagi varem olemas (sporaadiline viga). Kui 60 järjestikusel käivitusel pole viga enam esinenud, kustutatab ECU selle ise oma mälust.

Re: A

Postitatud: 07.07.2005 15:47 24
Postitas Arvo
priitv8 kirjutas:ECU näeb kolme asja: ahela katkestust, lühist ja ebausutavaid lugemeid.
Tundub, et see ECU võtab teatud piirides ka valeandmeid õigete pähe, UM-i stendi järgi oli minu autol mootori poolel kõik parimas korras, ometi ka remondimehed ise tunnistasid, et sõidu ajal on madalatel pööretel katkumist tunda.

Re: A

Postitatud: 07.07.2005 16:13 59
Postitas priitv8
Arvo kirjutas:Tundub, et see ECU võtab teatud piirides ka valeandmeid õigete pähe, UM-i stendi järgi oli minu autol mootori poolel kõik parimas korras, ometi ka remondimehed ise tunnistasid, et sõidu ajal on madalatel pööretel katkumist tunda.
See on juba eraldi teema, aga tõsi ta on: mul oli oma õhukululugejaga täpselt sama jama.

525i

Postitatud: 07.07.2005 18:15 25
Postitas Andrei8
No jah, kõik eelöeldu on kenasti lahti seletatud kuid viga ei suuda ikkagi keegi pakkuda. Diagnostika vigu ei näita kuid viga ilmneb endiselt, peale kaane hermetiseerimist on asi küll kordades parem kuid vahest tõmbleb-kakub mootor kiirendamisel ikkagi ja just töösoojalt, külmalt liigub väga hästi. Vot tee sa selgeks, milles asi :-(

Postitatud: 07.07.2005 19:30 34
Postitas M4rt
minul põhjustas seda katkumist bensiinisurveregulaator, kusjuures tunnused olid täpselt samad, külmalt liikus väga hästi, soojalt katkus päris kõvasti, peale selle regulaatori vahetust katkumine lõppes, aga soojalt jäi minek ikka lahjaks, viimati selgus,et õhukulumõõtja omadega läbi

Postitatud: 07.07.2005 20:02 21
Postitas truumu
Kusjuures õhukulu mõõtja viga harilikult aju ei registreeri, kui see muidugi päris peetis ei ole.
Samuti näitab stend pinge muutumise kõveraid(käsitsi mõõtes), kui auto ei liigu, mis on erinev koormusega mootoril.
Ainuke usutav tulem on siiski proovida labasel viisil teist mõõtjat :(
Sama lugu ajuga, kui kõik oleks nagu korras, kuid dünaamika vigane...

Postitatud: 08.07.2005 22:06 32
Postitas Janar_H
mul peaaegu sama jama,külmalt või soojalt--pöörded on paigas,aga tühikäigul mootor väriseb ikka jubedalt.Minekut on,pöördesse läheb hästi,aga ainus viga on tühikäik(kusjuures tahhoka järgi on pöörded paigas).Viga ilmnes 2 päeva peale koonusfiltri paigaldust.Milles on siis viga,kas on kellelgi veel miskit tarka öelda?

Postitatud: 08.07.2005 22:07 25
Postitas Janar_H
ja kui võtta õhulugeja küljest juhe lahti,töötab ilusti tühikäigul

525i

Postitatud: 12.07.2005 13:46 49
Postitas Andrei8
Kas on põhjust nende hüdrotõukurite pärast muretseda ?
Isegi sooja mootoriga, ka külmalt on tunda, et mootorit väristab kergelt, sellised üksikud tõuked või kerged löögid mootorist.
Värinat tunda rooli kaudu. Kas viga võib olla selles, et mootoris vajab midagi reguleerimist või sättimist.
R6 on ju vibravaba mootor kuid mul on tunda roolis värinat, millest see on ?

Postitatud: 05.08.2005 10:26 16
Postitas Herli
kalju kirjutas:
Herli kirjutas:sedas jah, et otsima peab kõvasti kui tahad midagi millega rahul oled!
Läbisõitu küll ei tea, kui ostsin oli 60 000 ees :lol:
ja vahepeal sai teine mootor ka peale pandud ning enamus juppe vahetatud, seega see viga MOOTORIST ei tule!!! Kirjutasin ka eelnevalt. Ainuke mis vanast mootorist jäid, on pihustid. Lähiajal lasen Valdekul teised peale panna ja eks näis kas saab targemaks. Ise arvan küll, et nendes asi!
Nii vana teema küll, aga huvitab kuidas asi lahenes?
niih kaua aega möödas, aga suurt targemaks pole saanud!
Pihustites asi polnud! Sama jama uute pihustitega!
Vahepeal siis käisin ka UM diagnostis - ütleks et sama loll olen edasi, ainult saab maksta! Nemad "ARVASID" 800.- oli nende arvamus, et kas katalüsaator või õhulugeja, aga kuna katalüsaator hakkab pööretel ilusti tööle, siis kahtlane kas asi ikka on selles! Eile siis võtsin ise õhulugeja lahti ja tuttav(jamas ka omal õhulugejaga) teadis rääkida, et niit peab punaseks minema, kuid ei läinud mul miskit seal punaseks! Seega nüüd nii kaugel, et ikkagi õhulugeja ära vaja vahetada ja näeb mis toimub! Kõik eelnev pole aidanud ütleme nii!

Ootan siis rõõmuga, et keegi pakuks õhulugejat! Äki saab 2aaastat otsitud veast ka lahti! :cool:
bensukulu viimaselajal suht parem! 2l mootori kohta 110L 900km sõita päris hea juba ütleks! enamus sellest linnasõit!

Postitatud: 06.08.2005 02:06 29
Postitas aivo28
saksa autoabi statistika andmeil on BMW ebatöökindlaim auto :!:

seda siis nende 6-pooliste mootorite pärast(2,0/110kw ,2,5/141kw) :oops:

Postitatud: 08.08.2005 13:50 42
Postitas Herli
sain siis proovida analoogset õhulugejat! Niit punaseks ei läinud!
Keegi oskab öelda, kas seda ikka näeb puhta silmaga vabalt!?
mootor töötas nagu paremini ka, aga miskit kindlat ei oska öelda, kas on ikkagi viga selles! ullumaja

hetkel sõidan lahtise pistikuga juba 700km ja aus olla, siis vahet pole varasemaga võrreldes!
uue pean igaljuhul muretsema! Enda vanal sain niidi ära ka lõhkuda!
Et siis kui ikkagi kellelgi pakkuda, ootan huviga! 5132111

Postitatud: 08.08.2005 14:01 47
Postitas priitv8
Herli kirjutas:sain siis proovida analoogset õhulugejat! Niit punaseks ei läinud!
Keegi oskab öelda, kas seda ikka näeb puhta silmaga vabalt!?
Punaseks läheb ta ainult korraks peale väljasuretamist, siis põletab ECU niidi ladestunud mustusest puhtaks ja see toimub temperatuuril u 1000 kraadi. Töörežiimis ei pea midagi hõõguma, sest köetakse ainult 150 kraadile üle imetava õhu temperatuuri.

Postitatud: 11.08.2005 10:14 55
Postitas Anc
Uhh.. nüüd sama jama otsa sattunud. räägin kogu loo ära:

E34 525 141kw -94

tühikäigul pöörded kõiguvad~300rpm ulatuses, kütusekulu 17l sajale linnas, korralikult edasi ei astu.

diagnostika - lambda vahetusse, muud nipet näpet ka (mitte mootoriga).

päev hiljem jälle pöörded kõiguvad.

tagasi truumu juurde ja tühikäigumootori pesu. hakkas vabalt käima

jälle pöörded kõiguvad. võtsin kasutatud õhukulumõõtja laenuks - oli kuumniidigam mitte kuumkilega(?) nagu truumu seletas. avastasin et pärast mõõtjat tuleva lõdviku karteri tuulutuse ja tühikäigu mootori poole minevate vaakumvoolikute otsad on ribadeks.

ostsin UMist uue 250eek eest ja panin paika, resettisin aju. Käivitus ja kõik ideaalne. Nagu täius! mootor pole kunagi nii hästi käinud.

samal õhtul pöörded kõiguvad...

Postitatud: 11.08.2005 12:54 27
Postitas Herli
tuttav tunne anc, ma mitmeid asju nii vahetanud, et äkki nüüüd...

aga!
nüüd siis niikaugel, et see värin, mis tuleb õhulugeja mittetöötamisest on ikka absoluutselt teistsugune ja annab ikka konkreetselt tunda! Ma ise kahtlustan juba, et see VÄIKE värin, mis oli enne õhulgeja korrasolekul ja mis mulle tundus ebanormaalne on tegelt normaalne!
Nüüd õhulugeja niidi suutsin lõhkuda, kuidagi jootsin kokku, aga see ei aita, nüüd päris loll ,kui taha ühendan! Ühesõnaga see niit tina ei võta ja päris raske seal sudida ka kolviga ja kui kellelgi sama jama siis pole mõtet vaeva näha parandama hakata! Praegu sõidan lahtise pistikuga ja kui aus olla siis vahet aru ei saa eelnevaga, v.a. vahepeal tühikäigul ikka raputab päris hullult, aga mingi hetk jällegi kõik norm nagu enne! Minekust ei saa midagi aru, et oleks parem või halvem!
Väga raske diagnoos ütleks!
Mõttes mõlgub veel mootoripadjad ära vahetada! Valdek soovitas kunagi, et mingid õli omad panna, aga need ala 1000.- - kahtlen, kas siis ka miskit muutub :)

Ei tea, praegu otsin uue õhulugeja ja vaatab mis edasi saab!

Postitatud: 11.08.2005 13:29 27
Postitas Anc
palju maksid?

Postitatud: 11.08.2005 14:14 38
Postitas Herli
Anc kirjutas:palju maksid?
ee rõhutan sõna, et OTSIN! :roll:

see suht mittesaadav kaup! Aga üle 1000.- ei maksaks ka! Üks tuttav sai isegi 600.-

just küsisin ka Tallinna OÜ Varuosaeksperdist . Öeldi, et hetkel pole, aga hind 800.- see peab olema täpselt sama, mis sul peal on! Väga palju erinevaid variante on! 24klapilistele teine jne