Õhulugejast.

Üldised arutelud ning näpunäited
Vasta
kurvii
Huviline
Postitusi: 206
Liitunud: 16.09.2005 15:09 02
Asukoht: tallinn

Õhulugejast.

Postitus Postitas kurvii »

Tekkis selline küsimus et mis asi on õhu kulu mõõtja? Mis funksiooni ta täidab miks ta seal on,mis siis kui pole.Mis muutused toimuvad kui külma ja soojaga. Ehk väike inf selle suhteliselt kalli ja tundub et ka väga olulise jubina kohta.Ning kas seda on võimalik parandada?
Indrek_M
Huviline
Postitusi: 3449
Liitunud: 31.08.2004 12:58 12
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Indrek_M »

Õhukulu mõõtja mõõdab õhu kulu :)
Selle järgi auto aju teab kui palju mootorisse õhku sisse läheb ning oskab vastavalt siis õiges vahekorras kütust pritsida. Kui tuksis on, siis aju pritsib kütust "umbes".
Enamasti ei parandata, puhastada on võimalik kui viga on mustas õhukulu lugejas. Koonusfilter kipub neid lugejaid tuksi keerama.
Indrek
ruut
Klubiliige EKBK
Postitusi: 538
Liitunud: 03.09.2004 09:55 48
Asukoht: tln-harju

Postitus Postitas ruut »

e10 & e21 & e24 & e30 & R
kurvii
Huviline
Postitusi: 206
Liitunud: 16.09.2005 15:09 02
Asukoht: tallinn

Postitus Postitas kurvii »

Viimane vihje päris hea kindlasti,kahjuks ei suuda kogu lugu enda jaoks ümber tõlkida. Aga mis funksioon on tal külma ja sooja auto tarbeks?
Kasutaja avatar
AARE540
Huviline - moderaator
Postitusi: 11703
Liitunud: 31.01.2004 21:43 11
Peamine sõiduk: Scania 500R '24 Mercedes-Benz E350 '15 BMW 540i'94
Telefon: 53311120
Asukoht: Pärnu
Kontakt:

Postitus Postitas AARE540 »

A mass airflow sensor is used to determine the mass of air entering an electronically fuel-injected engine. The air mass information is necessary for the engine control unit (ECU) to calculate and deliver the correct fuel mass to the engine.

Tõlkides peaks eestikeelne jutt olema umbes selline: Õhukulumõõtjat kasutatakse õhu massi tuvastamiseks, mis siseneb elektroonilise kütusesissepritsega mootorisse. Õhu massi info on vajalik ECU (mootori aju vms) jaoks, et kalkuleerida ja toimetada korrektne kütusekogus mootorisse.

Siin peaks enam- vähem kogu vajalik info õhukulumõõtjast olemas olema.
Külma ja sooja mootori tarbeks (kuidas iganes sa, kurvii, seda tõlgendad) ei ole tal mingit funktsiooni, kui sa pead silmas mootori temperatuuri- selle jaoks on teised vidinad ja andurid :P.
Õhulugeja lihtsalt arvestab õhu tihedust, mis teatavasti temperatuuri muutumisel samuti muutub.

Loodetavasti sai enam- vähem adekvaatselt kirjeldatud :)
kurvii
Huviline
Postitusi: 206
Liitunud: 16.09.2005 15:09 02
Asukoht: tallinn

Postitus Postitas kurvii »

Tnx,Aare530.Point selles et eelmises teemas (5 seeria) kurtsin muret et külm auto on särtsakam ja soe auto uimane.Pakuti et õhukulu mõõtja pees.Seega tahtsin teada kas sellel kõigel on omavahel ka seos.Et kas siis auto võimsus,kohalt minek jne.sõltuvad sellest *MSF-ST*!!!
Vasta