M60 mootor ei tööta korralikult

Üldised arutelud ning näpunäited
Vasta
Ander
Klubiliige - moderaator
Postitusi: 2421
Liitunud: 03.04.2007 12:20 51
Peamine sõiduk: E70 4.8i
Asukoht: Tallinn

M60 mootor ei tööta korralikult

Postitus Postitas Ander »

Autoks siis 740 E32
Asi sai siis alguse sellest,et lasin survepesuriga natuke kapotialust puhtamaks,nimelt roolivõimendi voolik natuke lekib ja õli teatavasti rikub kummipukse mis esisillas on.
Peale seda kerget pesu ei olnud kohe häda midagi mootori töös aga õhtul sõitma minnes hakkas kuidagi imelikult mootor töötama,ei töötanud ühtlaselt ja madalatel pööretel nagu kõik pütid ei töötanud ühtlaselt.Üle 2500 pöörde aga liikus vägagi korralikult,nagu peab.
Keerasin küünlad siis maha ja need olid natuke märjaks saanud,kuivatasin ära ja üks kõige hullem sai ka ära vahetatud.Küünlad ise aasta tagasi kõik vahetatud.Läks siis sellest ühest küünla/piibu vahetusest paremaks natuke.Kiskusin huvipärast peale väikest tiiru uuesti küünlad maha ja kõik olid ilusti põlenud pruunikaks.
Mõtlesin,et äkki õhulugejas viga aga juhtme lahti ühendades näitas kompuuter veateadet aga mootori töös midagi ei muutunud.
Järgmine mõte oli,et kas pump või siis kütuse filter.Eile kiskusin ka filtrid siis maha ja need täiesti korralikud,ei hakanud isegi vahetama.
Kallasin ka mingit kütuse pihustite puhastus ainet paaki ja ka see ei andnud mingit tulemust.
Sellise ebaühtlaselt töötava mootoriga on taga kohati päris tugev bensuhais,sellest järeldaks,et kütet peaks ikka kätte saama.
Kas on võimalik,et see vesi tegi mõne olulise pistiku niiskeks ja ei anna enam ühendust,saaks ehk kodus selle lahti võtta,ära puhastada jne
Kui jah siis milline pistik/andur võiks sellist jama põhjustada ja kus asub...
Mul on hoovis ka üks 730 E38 M60 mootoriga,äkki sealt korra mingit juppi laenata ja vaadata kas hakkab tööle.Ise selle pika netis uurimise peale arvaks nüüd,et väntvõlli andur võiks seda teha.
Kõige mõistlikum oleks vast Truumu juurde viia aga vaataks sellised lihtsad asjad ennem kodus ise üle ja kui targemaks ei saa siis kindlasti läheb auto diagnostikasse.
E70 4.8i /// E93 335i
raimo_r
Huviline
Postitusi: 2108
Liitunud: 05.04.2005 16:05 41
Asukoht: Pärnu

Postitus Postitas raimo_r »

Odavam ikka diagnostikasse minna ja paarsada krooni maksta kui suvaliselt juppe vahetada ja oma aega raisata.
E30 325iX '86 (müüdud) || E53 X5 4.6is '02 (müüdud) ||
E30 M3 '88 || E39 530d M-Technik || E60 550iA '06 ||
Ander
Klubiliige - moderaator
Postitusi: 2421
Liitunud: 03.04.2007 12:20 51
Peamine sõiduk: E70 4.8i
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Ander »

raimo_r kirjutas:Odavam ikka diagnostikasse minna ja paarsada krooni maksta kui suvaliselt juppe vahetada ja oma aega raisata.
Kindlasti on odavam minna diagnostikasse kui uusi juppe suvaliselt vahetada,ei olegi plaanis iseseisvalt sinna hetkel midagi osta,lihtsalt ehk teise autopealt võetud jupiga proovida kas muutub midagi.
Kuna see jama aga sai alguse eeldatavasti veest siis vaataks aga pistikud-asjad kodus ise üle,kuna endal vaba aega on natuke sellega tegelemiseks ja otseselt väga kiire pole...
Veitz imelik ka minna diagnostikasse,kui tuleb välja,et niiskuse pärast selline jama.Pealegi pole tööpäevadel aega niiväga sinna minna.
See paarsada krooni pole sellise auto puhul mingi raha aga kui võimalus ise vaadata lihtsamad asjad üle siis eelistan seda teha kõigepealt,nii,et ootan jätkuvalt ideid mida vaadata...
E70 4.8i /// E93 335i
ruut
Klubiliige EKBK
Postitusi: 538
Liitunud: 03.09.2004 09:55 48
Asukoht: tln-harju

Re: M60 mootor ei tööta korralikult

Postitus Postitas ruut »

740ila kirjutas:Mõtlesin,et äkki õhulugejas viga aga juhtme lahti ühendades näitas kompuuter veateadet aga mootori töös midagi ei muutunud.
Kui õhulugeja korras, siis mootori töö peaks ikkagi muutuma, kui pistiku lahti võtad. Vaevlesin ca kuu tagasi üsna sarnase probleemiga. Auto ei olnud BMW aga sümptomid väga sarnased. Asi algas sellest, kui naine paagi tühjaks sõitis. Kahtlustasin ka igasuguseid erinevaid asju, vahetasin lambdagi aga lõpuks diagnostika näitas ikkagi, et õhulugeja viga. Seega lihtsalt asjaolude loll kokkusattumine. Mul läks õhulugeja lahti ühendades mootori töö isegi veidi paremaks aga kütusekulu oli meeletu.
e10 & e21 & e24 & e30 & R
Ander
Klubiliige - moderaator
Postitusi: 2421
Liitunud: 03.04.2007 12:20 51
Peamine sõiduk: E70 4.8i
Asukoht: Tallinn

Re: M60 mootor ei tööta korralikult

Postitus Postitas Ander »

ruut kirjutas:Kui õhulugeja korras, siis mootori töö peaks ikkagi muutuma, kui pistiku lahti võtad. Mul läks õhulugeja lahti ühendades mootori töö isegi veidi paremaks aga kütusekulu oli meeletu.
Muidu ei näidanud kompuuter õhulugeja kohta midagi aga lahti ühendades viskas veateate,kui tagasi panin siis ei näidanud mingit teadet enam.
Niigi lonkava mootoriga ei olnud küll aru saada,et kas läks paremaks/halvemaks või mitte.Samas sõita ma ei proovinud lahtise pistikuga.Peaks seda ka korra proovima ;)
Meenus veel,et välja tahab surra just siis kui käigu sisse panen ja gaasi vajutan,tühikäik on sooja mootoriga isegi suht rahuldav,kuigi vahepeal natuke lonkab.
Ei tea kas 730 E38-l on sarnane õhulugeja minu autoga,vahetaks korraks ümber ja vaataks mis siis juhtuma hakkab.
Igatahes tänud soovituse eest,peab selle ka kindlasti üle vaatama.
Praegu hakkasin veel mõtlema :idea: ,et äkki piisaks kui ajule restart teha,äkki mingi pistik tekitas niiskusega lühise ja nüüd ära kuivades aju arvestab ikka valede andmetega.Kuskilt on nagu meelde jäänud,et kui aku klemmid maha võtta mingiks ajaks siis saab midagi ära nullida :?:
E70 4.8i /// E93 335i
Kasutaja avatar
Cert85
Huviline
Postitusi: 2274
Liitunud: 28.03.2007 17:52 36
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Postitus Postitas Cert85 »

Kui bensiini hais ikka tagant väljas vahel, siis see viitaks sellele, et kütust ei põletata vahepeal ära või on nii rikas, et lööb küünlad märjaks vahel ja ikka ei põletata ära, puudub siis säde. Vaata üle, et ei paista küünaldel ülelöömise jälgi. Kütusesegu mõjutavad õhulugeja, lambda, tempandurid ja kindlasti veel 100 asja. See põlemata kütus võib katalüsaatorile liiga teha.

Vaata üle andurite, süütepooli ja aju pistikud, ega need ei ole niisked.
E36 325i 92; E32 730iA 91(läinud) | E34 525tdsA 95 (läinud)
E46 330Ci 01 (läinud) Ei tasu kõike mu juttu uskuda!
Ander
Klubiliige - moderaator
Postitusi: 2421
Liitunud: 03.04.2007 12:20 51
Peamine sõiduk: E70 4.8i
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Ander »

Küünlad märjad ei olnud peale väikest tiiru,vaatasin need esimesena üle.
Kiskusin nüüd ka õhulugeja maha ja panin 730-i oma,avaused olid veitz erinevad aga pistikud samad õnneks.Enda autol ei täheldanud mingit erinevust ja ka teine auto töötas minu õhulugejaga.
Vaatasin ka ühe pistiku üle,mis põhja alla läks õhulugeja juhtmetega ühest kimbust aga selle juhtme otsas olev pistik tundus OK.Mis juhe see üldse olla võiks ?
Palju mu autol neid lambdasid on,lasin survekaga ka põhjaalla juhipoolt,kui seal lamda olemas siis äkki lasin pistiku lahti vms ?
Laupäev viitsin auto korra kanalile ajada ja siis saaks seal vaadata üht teist.
Milline see küünalde ülelöömis jälg on ?
Aju on seal kõrvalistuja poolses karbis :?: Seal oli hunnik igast plokke ja vaatasin need kõik üle ja siina ei saanud vett ka kuidagi sattuda.
Süütepoolid on korduvalt maha käinud ja väliselt tundusid OK
Kus ja millised andurid on mida võiks üle vaadata.
Mootori eespool paistis üks andur,mis oli ühe poldiga kinni aga seal otsas pistikut ei tundunud olevat.Ei hakanud seda igaksjuhuks lahti keerama ja lähemalt uurima.
Kui suur on võimalus,et mõnes silindris kadus surve äkki ära ja nüüd teeb nii ?
Kindlasti mõni nüüd arvab,et mis sa jändad sellega kui ei tea ja vii parem diagnostikasse aga mind hakkas see täitsa huvitama mis viga ja uuriks ise natuke edasi ;)
Samas kellelgi teisel võib ka kunagi kasuks tulla see teema kui sarnane jama ja tahab ise esialgu vaadata lihtsamad asjad üle.
E70 4.8i /// E93 335i
Kasutaja avatar
Cert85
Huviline
Postitusi: 2274
Liitunud: 28.03.2007 17:52 36
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Postitus Postitas Cert85 »

Võta leht www.bmwfans.info ja otsi üles need andurid ja asjad ning näita ka meile. Sealt näed ka mitu lambdat ja mis kus.
Ei taha küll nüüd uskuda, et mootori pesuga surve kuhugile jooksu pani.
Pigem niiskus ksagi või halba kokkulangevus mõne piduse asjaga, mis nüüd otsa sai.
E36 325i 92; E32 730iA 91(läinud) | E34 525tdsA 95 (läinud)
E46 330Ci 01 (läinud) Ei tasu kõike mu juttu uskuda!
Ander
Klubiliige - moderaator
Postitusi: 2421
Liitunud: 03.04.2007 12:20 51
Peamine sõiduk: E70 4.8i
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Ander »

Nüüd on küll mõistus otsas ja auto läheb ükspäev diagnostikasse.
Kõik võimalikud pistikud sai üle vaadatud ning päris korda ikka ei saanud.
Kohapealt ära minnes nagu pooks korra mootorit aga kui juba hoog sees siis liigub enamvähem rahuldavalt.
Ise mõtlen nüüd,et kas pihustid või lambda.
Kas bensiini pihustid võivad ka mingit tiksu tekitada mootorisse ?
Vahepeal lonkava mootoriga nagu polnud mingit tiksu aga kui mootor paremini tööle on hakanud siis kerge tiks tagasi tulnud,kusjuures ennem olen tähele pannud,et mäest alla sõites mootoriga pidurdades on tiks olematuks jäänud just siis kui ökonomaiser 0-s on aga mootoril samas pöörded on sellised millega tiks kuuldav.
Kas mu auto mootorile sobivad ainult 4.0 mootori pihustid mida eriti vist pole saada vist või annab ka mõne teise mootori pihustid külge panna ?
E70 4.8i /// E93 335i
Kasutaja avatar
Reintz
Huviline
Postitusi: 103
Liitunud: 24.03.2008 23:25 28
Asukoht: Rakvere

Postitus Postitas Reintz »

Pihustid võivad jah tiksuma hakata.
patrik
Huviline
Postitusi: 4587
Liitunud: 19.01.2003 20:29 39
Asukoht: BMW diagnstika, Kuma tee 8, Peetri
Kontakt:

Postitus Postitas patrik »

kui tiksub võib mõni pöörete andur ära olla. milline, selgub diagnostikas
Ära saada mulle sõnumit, helista! Tel:5028520
Ander
Klubiliige - moderaator
Postitusi: 2421
Liitunud: 03.04.2007 12:20 51
Peamine sõiduk: E70 4.8i
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Ander »

patrik kirjutas:kui tiksub võib mõni pöörete andur ära olla. milline, selgub diagnostikas
Kui talvel Truumu juures käisin siis diagnostika näitas ainult veateadet,et kunagi oli bensu tagasivoolu klapp vms kinni jäänud.
Rohkem veateateid ei olnud aga kerge tiks oli ka siis olemas.
Nüüd kui jutt juba ka selle tiksu peale läinud on siis algul kahtlustasin,et tavaline mootori kulumine ja tõukurid/nukk põhjustavad seda.Samas aga peaks käiguga pidurdades 1000 pöörde juures tiks ikka kuulda olema nagu on seda tavaliselt sõites kui oleks tõukurites viga,sest mootor töötab ju ikka edasi ja õli käib ringi,ainuke vahe et siis ei saa vist kütust peale.
Eks siis juuni alguses selgub milline pihusti ei tööta ja kas veel miskit häda,see kuulõpp läheb kole kiireks ja pole aega diagnostikasse minna.
E70 4.8i /// E93 335i
Ander
Klubiliige - moderaator
Postitusi: 2421
Liitunud: 03.04.2007 12:20 51
Peamine sõiduk: E70 4.8i
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Ander »

Lõpetaks selle jutu ka siis ära...
Truumu juures selgus juuni alguses,et viga oli jamas kütuses,mis oli küünlad p... keeranud.Kusjuures tankinud enamasti Nestes,vahest ka statoil ja mõned korrad Alexelas.
Välisel vaatlusel sellest kohe aru ei saanud,et küünlad löövad üle ja sai siis ka kõik muud variandid üle vaadatud alustades süütepoolidest ja lõpetades ajuga.
Uued küünlad peale ja töötas jälle enamvähem normaalselt.Tiksust aga ei õnnestunud siis lahti saada ega ka selgust millest see.Diagnostika näitas,et kõik OK.
Nüüd eile sain auto audihooldusest kätte,seal väga hea hinnaga pihusti stend hetkel ja algul tundus,et suurt kasu polnud pihustite puhastusest ja stendimisest aga kui mootor on soojaks läinud siis nüüd tiks pea olematu.Hommikul käima pannes on ikka tiks olemas aga vaiksemalt kui ennem.Stend näitas,et kõik tihustid mingilmääral lasevad läbi ja ei tee oma tööd nagu ette nähtud.Tundub,et mul oli ikka õigus,et pihustid jamad sellel autol.Peab nüüd vaikselt neid kuskilt otsima hakkama,õnneks ei pidanud täitsa läbi need veel olema ja aega on nende vahetamisega.Kui millalgi leian terved pihustid siis annan siin teada kuidas mootori töö on.
E70 4.8i /// E93 335i
Ander
Klubiliige - moderaator
Postitusi: 2421
Liitunud: 03.04.2007 12:20 51
Peamine sõiduk: E70 4.8i
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Ander »

diislijoodik kirjutas:Kuidas pihustid seoses mootori pesuga jamama hakkasid?- see küsimus jääb sul ju vastuseta. Ise pakun, et mingi L-andur jukerdab või sai ta pistik märjaks. Kui pihustid mootorisse tilguvad, on pärast auto mõningat seismist käivitumisega raskusi- kas on nii (tilgub "toorest" täis)? Kui ei, siis võid stendi tulemuste peale vilet lasta ja edasi mõelda või mine siiski Patriku juurde.
Pihustid tiksusid ennem juba ja see polnud pesuga seotud.Küllap siis selle pesu ja muude halbade juhuste kokkulangemisel lõppesid need küünlad ära.Need nüüd ammu vahetatud ja peale tiksu muid jamasid pole enam.
Käivitamise probleeme pole olnud,öeldi,et ei ole enam päris head ja vajaks millalgi välja vahetamist.Ega nad päris koguaeg ka ei jookse,natukene pidi lekkima ainult.Aga tunduvalt paremaks läks peale pihustite pesu auto minek ja hääl küll,täitsa heaks ainult ei saanud.Kindlasti kavatsen selle jamaga edasi tegeleda aga enam nii kiire pole,muid asju vaja ka teha.
Vaevalt Patriku diagnostika midagi enamat näitab kui Truumul aga Patriku juurde on kindlasti muude muredega asja millalgi.
E70 4.8i /// E93 335i
Indrek_M
Huviline
Postitusi: 3449
Liitunud: 31.08.2004 12:58 12
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Indrek_M »

740ila kirjutas:Vaevalt Patriku diagnostika midagi enamat näitab kui Truumul aga Patriku juurde on kindlasti muude muredega asja millalgi.
No Patrikul on ikka klass teine tehnika kui Truumul ... minu teada.
Indrek
Vasta