Kas panna eelsoendus talveks

Üldised arutelud ning näpunäited
Vasta
Kasutaja avatar
karlerik
Huviline
Postitusi: 371
Liitunud: 07.10.2004 12:05 30
Asukoht: Tallinn

Kas panna eelsoendus talveks

Postitus Postitas karlerik »

Endal siis 318i e46 ja on mõte panna eelsoojendus. Kuna on olemas võimalus selleks elektrit kasutada, siis paneks elektriga plokisoenduse. Külma ma väga ei karda ja salongi soojaks ajada ei pea vajalikuks.
Kas kellelgi on kogemust selles valdkonnas, kas on mõtet jne. või midagi kuskilt kuulnud.

Otsisin sellist teemat aga ei leidnud rahuldavat vastust...
320i-83a.
Kasutaja avatar
priitv8
Huviline
Postitusi: 8286
Liitunud: 04.02.2004 10:59 34
Asukoht: city

Postitus Postitas priitv8 »

Mõtet on juba sellepärast, et eelsoojendatud mootori käivitamine talvel kulutab mootorit oluliselt vähem ja ka kütet võtab vähem, sest käib juba lahjema seguga korralikult kui jääkülm mootor.
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
Kasutaja avatar
Anti525
Huviline
Postitusi: 56
Liitunud: 09.12.2005 19:15 58
Asukoht: tartu

soojendus

Postitus Postitas Anti525 »

loomulikult kui voolu on kuskilt võtta :D
Kasutaja avatar
priitv8
Huviline
Postitusi: 8286
Liitunud: 04.02.2004 10:59 34
Asukoht: city

Re: soojendus

Postitus Postitas priitv8 »

Anti525 kirjutas:loomulikult kui voolu on kuskilt võtta :D
No Webasto käib bensiini/diisliga.
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
truumu

Postitus Postitas truumu »

Kunagi jäi kolipingis meelde, et disla üks külmalt käivitamine kulutab mootorit samapalju, kui 36 tundi töötav soe mootor
Bensukal see number vast väiksem, aga paneb ju mõtlema?
Kasutaja avatar
Lauri_L
Klubiliige
Postitusi: 961
Liitunud: 24.01.2003 19:43 33
Asukoht: Harjumaa
Kontakt:

Postitus Postitas Lauri_L »

Kusjuures, sellist juttu räägitakse küll. Diisli käivitus rasketes ilmastikuoludes ning kohene koormuse suurendamine vähendab mootori eluiga arvestuslikult 500km võrra.

Paneb mõtlema, kas pole?
Raivo
Huviline
Postitusi: 3610
Liitunud: 01.10.2002 10:58 38
Peamine sõiduk: BMW 530D
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Raivo »

Mu meelest Janek kunagi pakkus isegi sellist elektrilist soojendit, hind võis seal 2K ringis olla.
530d
Madis.
Klubiliige - admin
Postitusi: 4591
Liitunud: 08.09.2005 23:35 57

Postitus Postitas Madis. »

palju webasto hind võiks olla, mis bensiini peal töötab?
Kasutaja avatar
Ragnar
Huviline
Postitusi: 1531
Liitunud: 26.04.2003 14:25 24
Peamine sõiduk: E83
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Ragnar »

siin on müügis olnud mõned. 3K oli vist hind.
Janek
Klubiliige
Postitusi: 1555
Liitunud: 18.11.2003 16:13 10
Peamine sõiduk: E46 320d
Telefon: 56659473
Asukoht: Vilppula (soome)

Postitus Postitas Janek »

Näiteks 525 nii m20 kui m50 mootorile

Elektriline maksaks kokku element ja juhtmed 1360.-
Lisanduda võib veel oleneb kes kuidas tahab paigaldada kas
Ventilaator 1400w 1290.-
Käivitus kell releega 1380.-
Viimati muutis Janek, 06.10.2006 08:57 59, muudetud 1 kord kokku.
Tel:56659473
Janek
Klubiliige
Postitusi: 1555
Liitunud: 18.11.2003 16:13 10
Peamine sõiduk: E46 320d
Telefon: 56659473
Asukoht: Vilppula (soome)

Postitus Postitas Janek »

Webasto hinna lisan ka päeva peale siia
Tel:56659473
Kasutaja avatar
karlerik
Huviline
Postitusi: 371
Liitunud: 07.10.2004 12:05 30
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas karlerik »

Eks siis enne külmade tulekut saab see paigaldatud.

Janek
Kas Valdek saaks ka selle vidina paigaldamisega hakkama?
320i-83a.
estex
Huviline
Postitusi: 627
Liitunud: 05.02.2006 23:39 22
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas estex »

Ega seal paigaldusel pole midagi rasket, tuleb "punn" eest ära võtta ja element asemele, ise olen kokku puutunud Defa ja webastoga, põhimõtteliselt kui on oma maja ja voolule ligipääs siis mõttekam Defa paigaldada. Lihtsam komplekt jääb 1300.- krooni kanti, element + juhtmekomplekt (seinast autoni + autos elmendini)

Webasto puhul kas disla v bensiin (disla puhul suht vajalik talvel) ning kas tahad telestardiga (puldiga ning milline pult, kas rohkem funktsioone v vähem) Keerulisem loe: kallim :D pult - sisestad aja millal tahad liikuda ja ta teeb täpselt selleks kellaks sul auto soojaks. Kogu süsteem töötab sama küttega mis paagis.

WEBASTO Thermo Top taimeriga 16 888.-
WEBASTO Tele Thermo Top taimeri ja puldiga 20 788.-
WEBASTO Tele Thermo Top taimeri ja displeiga puldiga 22 788.-

http://amservauto.cma.ee/index.php?lang=est&main_id=38

Need siis leti hinnad ja kindlasti saab neid asju odavamalt. Mingi aeg tagasi uuris jeebi mees endale kõige võimsamat webastot + tavaline pult ja koos paigaldusega ütlesin talle hinnaks 19 400.-

Eks näis mis hinnad ütleb Janek
Kasutaja avatar
Ilves
Huviline
Postitusi: 2002
Liitunud: 23.02.2005 11:07 45
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Ilves »

Kui sõidad lühikesi otsi on oht, et aku kustub kiirelt ära. Kolleegi E39-l oli ka eelsoendus peal ja sõitsis lühikesi otsi. Kuna salongi vent töötab akult, siis suurte külmade ajal ta soendust enam kasutada ei saanud. Samuti läks teise kolleegi Avensisega, millel ka Webasto peal. Viimane kurtis ka selle üle, et auto korralikult soojaks ei läinud, pigem leigeks.

Rusikareegel vist on see, et pead sõitma vähemalt samapalju kui kaua töötab eelsoendus.

See jutt, et iga külmkäivitus 500km elueast maha võtab on rohkem linnalegend ja eelsoendajate müügijutt. Eeldusel, et iga päev autot kasutad peaks siis ühe aastaga mootori ressurss 180KKM võrra vähenema :?: Pilt
Kasutaja avatar
aise
Huviline
Postitusi: 2296
Liitunud: 28.02.2006 11:15 25
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas aise »

ei tea, siis pidi aku nõrk olema, mul oli reostaat pees ja vent käis 2 nädalat 24h järjest enne kui aku otsa sai, sõidud enamuses lühiksed.
Kasutaja avatar
priitv8
Huviline
Postitusi: 8286
Liitunud: 04.02.2004 10:59 34
Asukoht: city

Postitus Postitas priitv8 »

Webasto puhul pannakse ikka täiendav sügavtühjendusaku pagassi. Käivitusaku pealt teda ei peaks käiama.
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
Kasutaja avatar
aise
Huviline
Postitusi: 2296
Liitunud: 28.02.2006 11:15 25
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas aise »

priitv8 kirjutas:Webasto puhul pannakse ikka täiendav sügavtühjendusaku pagassi. Käivitusaku pealt teda ei peaks käiama.
hmm, minul on tehases pandud webasto ja pole mingit teist akut kuskil, vist.
Kasutaja avatar
Ragnar
Huviline
Postitusi: 1531
Liitunud: 26.04.2003 14:25 24
Peamine sõiduk: E83
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Ragnar »

estex kirjutas:WEBASTO Tele Thermo Top taimeri ja puldiga 20 788.-
kas pulti saab eraldi ka osta ja tööle panna ilma süsteemi ümber ehitamata. praegu on taimer aint ja muidu poleks viga aga ärkamisaeg on hakanud kõikuma viimasel ajal :oops:
thermo top c'ga siis tegemist.
Tanel_P
Huviline
Postitusi: 1759
Liitunud: 07.08.2004 21:07 40
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Tanel_P »

Nu kirjutas:
estex kirjutas:WEBASTO Tele Thermo Top taimeri ja puldiga 20 788.-
kas pulti saab eraldi ka osta ja tööle panna ilma süsteemi ümber ehitamata. praegu on taimer aint ja muidu poleks viga aga ärkamisaeg on hakanud kõikuma viimasel ajal :oops:
thermo top c'ga siis tegemist.
Peres 2 autot Webastoga ja mõlemad 2 akuga ka sel põhjusel.
Kasutaja avatar
Anti525
Huviline
Postitusi: 56
Liitunud: 09.12.2005 19:15 58
Asukoht: tartu

webasto

Postitus Postitas Anti525 »

autoeksperdist saab webastosid odavamalt.
Kasutaja avatar
Anti525
Huviline
Postitusi: 56
Liitunud: 09.12.2005 19:15 58
Asukoht: tartu

webasto

Postitus Postitas Anti525 »

telestart eraldi 6000.- eek
Kasutaja avatar
Lauri_L
Klubiliige
Postitusi: 961
Liitunud: 24.01.2003 19:43 33
Asukoht: Harjumaa
Kontakt:

Postitus Postitas Lauri_L »

Ilves kirjutas: See jutt, et iga külmkäivitus 500km elueast maha võtab on rohkem linnalegend ja eelsoendajate müügijutt. Eeldusel, et iga päev autot kasutad peaks siis ühe aastaga mootori ressurss 180KKM võrra vähenema
jutt käis külmkäivitusest rasketes tingimustes ja järsu koormuse suurendamisega..., st et paned täiesti mahajahtunud plokiga masina käima -20kraadi juures ning hakkad kohe isuga edasi sügama :D Sellist käivitust teed sa talvel harva, arvestades seda su mootori ressurss väheneb aastas kõige rohkem 50000. See number on tegelikult maru väike. Kui võtta näiteks diiselmootor ja panna see käima ning jättagi (ekspluateerida teoreetilist mootorit seiskamata), siis suudaks see näidata hämmastavat läbisõitu :!: Mul kuskil on isegi olemas materjalid kus uuriti mootori kulumist vastavalt ekspluatasioonitingimustele. Kuna ise hetkel kodust eemal, siis ei pääse oma nn arhiivile ligi.
Kasutaja avatar
Lauri_L
Klubiliige
Postitusi: 961
Liitunud: 24.01.2003 19:43 33
Asukoht: Harjumaa
Kontakt:

Postitus Postitas Lauri_L »

Lõpuks leidsin ka tööjuurest mõned materjalid, mis peaks panema diislimehed kõrvu liigutama. Tegemist siis diiselmootori eluea pikkuse sõltuvus ekspluatatsioonist. Tehtud testis on kasutatud "kerget" diislit (autodiislit), mitte tööstuslikku diislit (selle eluiga arvutatakse töötundides).

Aluseks on võetud arvestuslik diiselmootor, mis ekspluatatsioonis seisatakse ainult korralisteks hooldusteks, kuid töös on ta samades tingimustes mis tegelik diisel (koormuse muutused jne). Ühesõnaga sellise diisli läbisõit oleks 1,8-2,4 milj. kilomeetrit :!:

Aga reaalsuses on sama mootori läbisõit 800 000 km..., seega läheb kaotsi 1-1,6 miljonit?!
Mootori kulumine on põhjustatud 70-80% ulatuses ebasoovitavatest käivitustingimustest (liiga järsk koormuse suurendamine ja külmkäivitused) ja 20-30% ulatuses muudest teguritest. Siinkohal on külmkäivituseks loetud käivitust temperatuuril 0 kraadi ja alla selle.

Seega, mitteideaalsete käivitustingimuste nahka paneme diisli mootorresursist 800'000 kuni 1'280'000 km :shock: ja kõige muu arvele võime kirjutada kõigest 200-380t km.

Seega kui arvesse võtta seda õnnetut 500 kaotsiläinud kilomeetrit külmkäivitsel, siis peaks mootor oma eluas, mis on ca 800'000km, vastu pidama kuni 2500 külmkäivitust, mis ei olegi nii paha? ;)

Seega lõpptulemus - diiselmootor on ikkagi väga hea ja vastupidav mootor.

Natuke infi veel ka kütusekulust:
Millise kilometraaži läbides võime öelda, et diiselmootor peaks olema saavutanud oma normaalse ja ökonoomse käigu?

1. km pärast käivitust, küttekulu normaalsest suurem ca 46%
2. km, suurem ca 42%
3. km, suurem ca 35%
4. km, suurem ca 30%
5. km, suurem ca 25%
6. km, suurem ca 21%
7. km, suurem ca 17%
8. km, suurem ca 14%
9. km, suurem ca 12%
Kasutaja avatar
lry
Huviline
Postitusi: 111
Liitunud: 04.10.2006 10:07 02
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas lry »

kui siin juba hindadest juttu tuli siis:

olemasolev webasto juhtpult T70 on ära
kustunud, kas seda saaks korda - kes teeks?

kui ei saa, siis palju maksab asnduspult?

kas on võimalik asendada T100 puldiga koos
sellega tulevate lisavõimaliustega?

---
e39 webasto thermo top c/z
Kasutaja avatar
Ilves
Huviline
Postitusi: 2002
Liitunud: 23.02.2005 11:07 45
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Ilves »

Lauri_L kirjutas:Aga reaalsuses on sama mootori läbisõit 800 000 km..., seega läheb kaotsi 1-1,6 miljonit?!
Eks muidugi on mootirile alati tervislikum käivitada teda soojalt, samas mulle 800 000 läbisõidust täiesti piisab :P

Kõik taandub selle viguri väärtusele. Kui elada kuskil 50 km kaugusel töökohast põlismetsa sees, kus temp on igal hommikul -20, siis oleks eelsoojendus väga abiks asi.

Mina põletaks endal ilmselt poole talvega aku maha, sest sõiduotsad on <15 minutit korraga.

Ehk hetkel ei tunne tungivat vajadust 20 kilo eest ennast soojemaks tuunida, aga mõistan neid kes seda teevad ;)
Kasutaja avatar
max55
Huviline
Postitusi: 206
Liitunud: 29.12.2005 12:59 24
Asukoht: Eesti

Postitus Postitas max55 »

Eelmisele isiklikule sõidukile sai aftermarketi soojendus paigaldatud ca. 16 tuhhi eest ja naine samuti vaatas arusaamatult otsa ning ei saanud aru, kas tõesti pole raha kuhugi mujale panna? Kuna 95% sõitudest tegi naine selle autoga, siis nädala pärast kiitis mind juba põhjendatud rahakulutuse eest ja pärast seda keeldub ilma eelsoojenduseta auto omamisest.
Enamus sõite oli samuti hommikul tööle ja õhtul tagasi, ning soojendus töötas hommikul ja õhtul, kuid aku laetavusega polnud kunagi probleeme. Eks see oleneb ka ikka generaatori ja aku korrasolekust. Samas on ikka jube mugav vaadtat puldilt, et salongis on juba +17 kraadi ja sind on ootamas soe auto ning jää ja lumevabad salongiklaasid. :D
Vasta