Mootoriketi vahetus N46

Üldised arutelud ning näpunäited
Vasta
loonik
Huviline
Postitusi: 41
Liitunud: 20.05.2005 09:30 52

Mootoriketi vahetus N46

Postitus Postitas loonik »

Tere,

Küsin targematelt milliseid abivahendeid on vaja N46B20 bensiinimootori keti vahetamiseks ning milline tööprotsess välja näeb. Auto on Z4 läbisõiduga 175000 km. omal on olemas garaaz, tõstuk. Olemas on ka nukkvõllide fikseerimise kmpl. N42 ja N46 mootorile kuid see ei sisalda väntvõlli balanseerimisvõllide fiksaatorit. Kui ma ei eks, siis tuleb ära võtta ka karter. See omakorda eeldab mootori riputamis rakist sest sillatala vajab eemaldamist.

Nii kaasaegse mootoriga pole varem käsi õliseks teinud(vanosed ja valvetronicud), seepärast ei julge kohe “külmalt” pihta hakata. Seepärast oleks tänulik soovituste ja näpunäidete eest.
e30 316i coupe
LEDBeam
Huviline
Postitusi: 1658
Liitunud: 13.11.2018 19:59 54
Peamine sõiduk: G31 530d XDrive
Asukoht: Tallinn, diagnostika ja vaimude väljaajamine

Re: Mootoriketi vahetus N46

Postitus Postitas LEDBeam »

BMW TIS
BMW without faults is not BMW
loonik
Huviline
Postitusi: 41
Liitunud: 20.05.2005 09:30 52

Re: Mootoriketi vahetus N46

Postitus Postitas loonik »

See töö tundub pärast netis ringi vaatamist üsna keerukas olema. Ei pruugi varasema kogemuseta õnnestuda esimese korraga. Äkki siin leidub keegi kes on seda tööd varem teinud ja tuleb appi? Garaaz ja auto asuvad Harjumaal, Arukülas. Vaev saab TASUTUD, ei looda leida niisama kedagi.

Auto on hetkel töökorras ja sõidab. Külmkäivitamisel kett mingeid kõrvalisi helisid ei tee. Tahaks ikkagi kontrollida selle seisukorda. Kuidas saaks seda teha ning kas ainult klapikambri kaane mahavõtmisel targemaks saan?
Neli aastat (ja ca 20.000 km) tagasi on plokikaas maha käinud. Järeldan seda sellest, et leidsin kaane pealt graveeringu (vt. pilti). Millised tööd selle käigus tehti ei ole mulle teada. Võimalik, et vahetati ka mootori kett.
https://photos.google.com/photo/AF1QipM ... YBlve3fnvw
Üks numbritest on tõenäoliselt kuupäev aga teine number ei ütle mulle midagi. Ilmselt on kaane tegija olnud Lõuna-Eestist, kuna auto sellel ajal seal oli. Mida kaanega täpselt tehti saaks temalt teada kui ajalugu alles on.

Teine anomaalia mille olen avastanud on secondary air. Visuaalselt kõik toimib nii nagu peab. Ventilaator puhub ja mehaaniline klapp toimib. Täiesti kinni (ummistunud?) on kõik augud mis lähevad läbi plokikaane kõigi silindrite väljalaske kanalitesse. Tekitasin sinna kompressoriga 7-8 atm rõhu ning rõhk püsis.
https://photos.app.goo.gl/a76HBKGTwjue73Hx7

kontakt 5IIO2O7
e30 316i coupe
Vasta