rubriik "rumal küsimus"

Üldised arutelud ning näpunäited
Vasta
taunod
Huviline
Postitusi: 3938
Liitunud: 10.08.2007 06:54 43
Asukoht: Viljandi

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitus Postitas taunod »

Cryptopsy kirjutas: 16.09.2021 17:26 36 316i E36-le kui panna alla E36 320i amordid koos madaldusvedrudega, siis mis on tulemus?

Nina kõrgel ja esiosa jäik või mis? :D
Mingid lehed annavad 1.6 kaaluks 1190 ja 2.0 kaaluks 1375 kg. Ei usu, et kahe oem vedrustuse vahe väga suur on. Oem ja kvaliteetse madalduse vahe on kindlasti suur. Ja kohe kindlasti ei saa 100% kindel olla, et selle 2.0 all on r6 vedrustus. On olnud küll kuulutusi, et otsitakse e36-le amorte ja vedrusid. Pealt ei loe välja midagi :)
2X328 '95
prelude20
Huviline
Postitusi: 3724
Liitunud: 19.02.2007 20:38 33
Peamine sõiduk: Metroo
Asukoht: Pärnu / Stockholm-Fittja

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitus Postitas prelude20 »

On olnud küll kuulutusi, et otsitakse e36-le amorte ja vedrusid :mrgreen: :mrgreen: See oli hea kuna saimegi ringiga sinna kus alustasime. Igasugugne info puudub kui vaid, et sobib e36le. Ka teemaalgataja soovib ristata R4 ja R6 ja tulemuseks on ...
Cryptopsy
Huviline
Postitusi: 450
Liitunud: 02.05.2020 18:59 48
Peamine sõiduk: E46 320d 2003
Asukoht: Ida-Virumaa

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitus Postitas Cryptopsy »

prelude20 kirjutas: 16.09.2021 22:36 12 Mida sa üldse sihid, jäikust, madaldust või lihtsalt paremad jupid kui praegu küljes.
Kõike kolme.
prelude20 kirjutas: 16.09.2021 22:46 18 On olnud küll kuulutusi, et otsitakse e36-le amorte ja vedrusid :mrgreen: :mrgreen: See oli hea kuna saimegi ringiga sinna kus alustasime. Igasugugne info puudub kui vaid, et sobib e36le. Ka teemaalgataja soovib ristata R4 ja R6 ja tulemuseks on ...
Mis kuulutused, millest mähime siin? :D

Aga tänan, pilt selge nüüdseks selle amordi ja vedrude küsimuse osas.
sigaelmar
Huviline
Postitusi: 3716
Liitunud: 02.07.2006 16:24 43

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitus Postitas sigaelmar »

Cryptopsy kirjutas: 16.09.2021 22:11 45 Egas midagi kui ostan ära ja, siis hiljem kas kahetsen või rõõmustan. :D
Vaevalt need saavad olla halvemad kui praegused mis all on. :D

Ja vedrud ei olnud põhi küsimus.
Kas, siis amordid ei mängigi mingit rolli?
Amort autot üleval ei hoia. On võimalik, et mingil variandil amordist on vedru taldrik erineva kõrguse peal aga üldiselt ikkagi on vedru pikkus ja paksus see mis auto kõrguse paika paneb.
316ti E46; 325i E36; 325iA E36; 328iA E36; 520iA E34; 520iA E34; 525tdsA E39; 525dA E61; 528i E39; 530dA E60; 730d E65; 730iLA E38; 740iA e38; 750iLA E38; 750iLA E38; 750i E65; X5 4.4i E53
Kasutaja avatar
WhoIsTheMaster
Huviline
Postitusi: 330
Liitunud: 23.09.2014 15:22 56
Peamine sõiduk: E61 535d/530xd
Telefon: 53917831
Asukoht: Keila/Tallinn
Kontakt:

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitus Postitas WhoIsTheMaster »

amort siikki hoiab mingil määral.
Täpselt niipalju kui tema välja survejõud on.
Kui pead keha massiga peale vajutama, et amort koos hoida(mitte põhjas), siis niipalju ta üleval hoiabki lisaks vedrule.
Süda on BMW.
DSAicey
Huviline
Postitusi: 99
Liitunud: 06.05.2013 23:24 11
Peamine sõiduk: BMW 320d xDrive Gran Turismo
Asukoht: Keila

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitus Postitas DSAicey »

Kas autol 97kmh 10kw ja 126kmh 25kw on mõlemad ikka väga mööda? (Kiirus spidoka järgi ja kw on sport display-st)
Kasutaja avatar
WhoIsTheMaster
Huviline
Postitusi: 330
Liitunud: 23.09.2014 15:22 56
Peamine sõiduk: E61 535d/530xd
Telefon: 53917831
Asukoht: Keila/Tallinn
Kontakt:

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitus Postitas WhoIsTheMaster »

eeldades, et tegemist sõiduatuoga ja teadmata igasugu muid tegureid, siis umbes 2x mööda jah.
Süda on BMW.
DSAicey
Huviline
Postitusi: 99
Liitunud: 06.05.2013 23:24 11
Peamine sõiduk: BMW 320d xDrive Gran Turismo
Asukoht: Keila

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitus Postitas DSAicey »

WhoIsTheMaster kirjutas: 17.09.2021 18:20 56 eeldades, et tegemist sõiduatuoga ja teadmata igasugu muid tegureid, siis umbes 2x mööda jah.
Tiib oli üleval 126kmh aga ise mäletasin ka, et sajaga sõites oli enne ca 20kw. Kiirendades teeb teeb ka “evo” blow off häält kui käiku vahetab, enne ei ole märganud oma stock mahla ja six packidel.
sigaelmar
Huviline
Postitusi: 3716
Liitunud: 02.07.2006 16:24 43

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitus Postitas sigaelmar »

WhoIsTheMaster kirjutas: 17.09.2021 11:46 41 amort siikki hoiab mingil määral.
Täpselt niipalju kui tema välja survejõud on.
Kui pead keha massiga peale vajutama, et amort koos hoida(mitte põhjas), siis niipalju ta üleval hoiabki lisaks vedrule.
Seda küll. Gaasiamort surub ennast ülesse, see küll eriti tugev jõud ei ole aga kahepeale suudavad mingil määral autot kergitada küll võrreldes näiteks tühja või õliamordiga.
316ti E46; 325i E36; 325iA E36; 328iA E36; 520iA E34; 520iA E34; 525tdsA E39; 525dA E61; 528i E39; 530dA E60; 730d E65; 730iLA E38; 740iA e38; 750iLA E38; 750iLA E38; 750i E65; X5 4.4i E53
Kasutaja avatar
WhoIsTheMaster
Huviline
Postitusi: 330
Liitunud: 23.09.2014 15:22 56
Peamine sõiduk: E61 535d/530xd
Telefon: 53917831
Asukoht: Keila/Tallinn
Kontakt:

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitus Postitas WhoIsTheMaster »

nii gaasi kui ka õliamordis on õli sees. Gaasi eesmärk on tekitada surve, mille tõttu ei lähe õli suure koormuse all nii lihtsalt vahtu ja ka keema. Umbes sarnane asi on survekannus vee keetmine, kus vesi läheb alles 120kraadi juures keema. Mägedes, mägironijatel läheb vesi juba 80 kraadi juures keema.
Kliima täitjad võtavad niiskust süsteemist vaakumiga välja, vaakumis läheb vesi keema...(vaakumpump väljutab pilve) no nüüd numbrit öelda ei oska, aga siiani nagu ruumi temp juures proovinud.
Süda on BMW.
Kasutaja avatar
TiitR
Huviline
Postitusi: 6439
Liitunud: 24.05.2006 19:16 00
Peamine sõiduk: E70 xDrive30d
Asukoht: Tartumaa + Ida-Viru

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitus Postitas TiitR »

Selline küsimus, et kui soovin e60-l BT moodulit vahetada, et mis on mõeldud selle jutuga siin:
The module is behind the rear seat backrest on the left hand side. You can remove the power and the main connector but will need to insert an optical bypass loop in place of where the MOST bus used to connect, otherwise the whole bus will be dead.

Mida ma peaksin nüüd konkreetselt vaatama või tegema, et ma midagi pekki ei keeraks?
Enne: E30-1,8i/2,5i/2,4d, E34-2,4tda/2,5tds, E36-2,5td, E39-3,0d/3,0da, 2xE60-3,0da, E70 3.0sd M-pakett
Nüüd: ´12a. VW Passat 2.0 tdi DSG;´09 E70 3.0d M-pakett, ´85a. VAZ 21063, ´05a. Škoda Octavia 2.0 tdi DSG
aronz12
Huviline
Postitusi: 1065
Liitunud: 06.12.2008 11:15 06
Asukoht: Pärnu

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitus Postitas aronz12 »

Seal rohkem mõeldud, et kui mooduli eemaldad ja tagasi ei pane. Siis tuleb most võrgule nn ühendus panna, et säiliks ühendus teistel plokkidel. Kui ainult vahetad siis ei tähenda see sulle midagi.
TEL 57703395
Kasutaja avatar
TiitR
Huviline
Postitusi: 6439
Liitunud: 24.05.2006 19:16 00
Peamine sõiduk: E70 xDrive30d
Asukoht: Tartumaa + Ida-Viru

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitus Postitas TiitR »

aronz12 kirjutas: 20.09.2021 09:52 38 Seal rohkem mõeldud, et kui mooduli eemaldad ja tagasi ei pane. Siis tuleb most võrgule nn ühendus panna, et säiliks ühendus teistel plokkidel. Kui ainult vahetad siis ei tähenda see sulle midagi.
Selge pilt. Tänud :cool:

Lisaküsimusena, et Mulf2 ehk lci pealt prefl-le ei sobi jah?
Enne: E30-1,8i/2,5i/2,4d, E34-2,4tda/2,5tds, E36-2,5td, E39-3,0d/3,0da, 2xE60-3,0da, E70 3.0sd M-pakett
Nüüd: ´12a. VW Passat 2.0 tdi DSG;´09 E70 3.0d M-pakett, ´85a. VAZ 21063, ´05a. Škoda Octavia 2.0 tdi DSG
Kasutaja avatar
TiitR
Huviline
Postitusi: 6439
Liitunud: 24.05.2006 19:16 00
Peamine sõiduk: E70 xDrive30d
Asukoht: Tartumaa + Ida-Viru

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitus Postitas TiitR »

Lisaks veel küsimus telefoniga seoses.
Kas on vajalik ka, et salongis oleva torul on aku sees? Või pole see oluline, et BT toimima saada?
Enne: E30-1,8i/2,5i/2,4d, E34-2,4tda/2,5tds, E36-2,5td, E39-3,0d/3,0da, 2xE60-3,0da, E70 3.0sd M-pakett
Nüüd: ´12a. VW Passat 2.0 tdi DSG;´09 E70 3.0d M-pakett, ´85a. VAZ 21063, ´05a. Škoda Octavia 2.0 tdi DSG
Volum
Huviline
Postitusi: 3949
Liitunud: 26.02.2010 20:59 57
Asukoht: BMW Diagnostika Tartus

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitus Postitas Volum »

botzor kirjutas: 16.09.2021 18:59 30
Roland325 kirjutas: 15.09.2021 13:31 02 Seda kandilist tihendit on saada paarist kohast aga neid kummist torusid pole veel leidnud.
Autoeksperdist saab kõike ZF kstidega seonduvat(KGK on zf ametlik esindaja eestis)
Ainuke vahe on selles, et osasi juppe nad tarnida ei suuda, erinevalt saksamaa esindused, kes probleemivabalt eestisse saadavad.
Buumer Auto / 53302262
Kasutaja avatar
Roland325
Huviline
Postitusi: 1766
Liitunud: 10.12.2006 13:44 30
Peamine sõiduk: BMW 650
Asukoht: Tartu

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitus Postitas Roland325 »

Selle loo jätkuks veel niipalju, et HLautoosad lehelt hakkasin tellima seda komplekti ja tuli kiri, et hetkel otsas.
Intercarsis millegipärast ühte tihendit ei olnud pakkuda.
Lõpuks, nagu ka varem mainiti, olid Tartu Forsis kõik tihendid kohapeal olemas.
Cryptopsy
Huviline
Postitusi: 450
Liitunud: 02.05.2020 18:59 48
Peamine sõiduk: E46 320d 2003
Asukoht: Ida-Virumaa

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitus Postitas Cryptopsy »

Talv hingab juba kuklasse. :D
Kumba korrosioonikaitseainet võtta: Dinitrol või Krown?
Või äkki isegi mõnda kolmandat?
Mis kogemused kellelgi on?

Enne esimest lund tahaks põhja ja karpide sisepinnad ülekäija mingi ainega, et kevadel panoraam põhja poleks.
Kasutaja avatar
Roland325
Huviline
Postitusi: 1766
Liitunud: 10.12.2006 13:44 30
Peamine sõiduk: BMW 650
Asukoht: Tartu

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitus Postitas Roland325 »

Loomkatsete järgi soovitatakse Dinitroli :) Plaan ka enda autol mingi aeg just Dinitroliga korosioonikaitset teha.
Kasutaja avatar
Oliver.L
Klubiliige
Postitusi: 2991
Liitunud: 31.10.2014 19:44 58
Peamine sõiduk: BMW F31 320d '14
Asukoht: Tallinn

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitus Postitas Oliver.L »

Teroson WX500.
Kasutaja avatar
TiitR
Huviline
Postitusi: 6439
Liitunud: 24.05.2006 19:16 00
Peamine sõiduk: E70 xDrive30d
Asukoht: Tartumaa + Ida-Viru

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitus Postitas TiitR »

Roland325 kirjutas: 23.09.2021 14:56 32 Loomkatsete järgi soovitatakse Dinitroli :) Plaan ka enda autol mingi aeg just Dinitroliga korosioonikaitset teha.
Kas plaanid ise mökerdada? Kui ei, siis Roiu kandis peaks 1 tegelane sellise asjaga tegelema. VW foorumis sain ta kontakti ja võin jagada kui huvi, räägib pikemalt mida kasutab ja kuidas teeb, jne.
Enne: E30-1,8i/2,5i/2,4d, E34-2,4tda/2,5tds, E36-2,5td, E39-3,0d/3,0da, 2xE60-3,0da, E70 3.0sd M-pakett
Nüüd: ´12a. VW Passat 2.0 tdi DSG;´09 E70 3.0d M-pakett, ´85a. VAZ 21063, ´05a. Škoda Octavia 2.0 tdi DSG
Kasutaja avatar
Roland325
Huviline
Postitusi: 1766
Liitunud: 10.12.2006 13:44 30
Peamine sõiduk: BMW 650
Asukoht: Tartu

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitus Postitas Roland325 »

Ma tegelengi keretöödega, et ikka ise jah :)
mariovtt
Huviline
Postitusi: 599
Liitunud: 25.01.2012 19:20 21
Peamine sõiduk: E46
Asukoht: Tõrva

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitus Postitas mariovtt »

Tegin e36 323i sedaani esisillale remonti. Tellisin vastavalt auto aastaarvule jubinad (1997). Kõik sobis välja arvatud stabika otsakondid. Vastavalt aastaarvule ostsin pisikesed kondid mis kinnituvad õõtsa külge vastava kronsteiniga. Mul autol all amordi külge kinnituvad. Näevad välja täpselt samasugused nagu e46 kondid aga on umbes 2cm lühemad kui neid kõrvutada. Varuosa protaalid netis annavad igal pool mulle vastuseks neid lühikesi konte. Mis mudeli või aasta arvu pealt siis saaksin need pikemad kondid mis amordile kinnituvad? Neid e46 konte vist ei tohi panna (pikemad)?

Kui loeb siis autol tehase m tech vedrustus (m pakett)

Realoem andis ka minu autole neid lühemaid konte.
joffe
Huviline
Postitusi: 1987
Liitunud: 01.11.2005 19:53 22
Peamine sõiduk: E61-2007-525D
Telefon: 56623817
Asukoht: Valga

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitus Postitas joffe »

Tehke või tina, aga E61 tagumise kojamehe vahetust ei leia kusagilt. Kellel on mingeid õpetusi anda, olen väga tänulik.
taunod
Huviline
Postitusi: 3938
Liitunud: 10.08.2007 06:54 43
Asukoht: Viljandi

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitus Postitas taunod »

mariovtt kirjutas: 25.09.2021 22:31 22 Tegin e36 323i sedaani esisillale remonti. Tellisin vastavalt auto aastaarvule jubinad (1997). Kõik sobis välja arvatud stabika otsakondid. Vastavalt aastaarvule ostsin pisikesed kondid mis kinnituvad õõtsa külge vastava kronsteiniga. Mul autol all amordi külge kinnituvad. Näevad välja täpselt samasugused nagu e46 kondid aga on umbes 2cm lühemad kui neid kõrvutada. Varuosa protaalid netis annavad igal pool mulle vastuseks neid lühikesi konte. Mis mudeli või aasta arvu pealt siis saaksin need pikemad kondid mis amordile kinnituvad? Neid e46 konte vist ei tohi panna (pikemad)?
Kui loeb siis autol tehase m tech vedrustus (m pakett)

Realoem andis ka minu autole neid lühemaid konte.
Vanemal 36-l on pikad kondid ja m3-l ka. Ehk leiad nii sobivad.
2X328 '95
Kasutaja avatar
Roland325
Huviline
Postitusi: 1766
Liitunud: 10.12.2006 13:44 30
Peamine sõiduk: BMW 650
Asukoht: Tartu

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitus Postitas Roland325 »

mariovtt kirjutas: 25.09.2021 22:31 22 Tegin e36 323i sedaani esisillale remonti. Tellisin vastavalt auto aastaarvule jubinad (1997). Kõik sobis välja arvatud stabika otsakondid. Vastavalt aastaarvule ostsin pisikesed kondid mis kinnituvad õõtsa külge vastava kronsteiniga. Mul autol all amordi külge kinnituvad. Näevad välja täpselt samasugused nagu e46 kondid aga on umbes 2cm lühemad kui neid kõrvutada. Varuosa protaalid netis annavad igal pool mulle vastuseks neid lühikesi konte. Mis mudeli või aasta arvu pealt siis saaksin need pikemad kondid mis amordile kinnituvad? Neid e46 konte vist ei tohi panna (pikemad)?

Kui loeb siis autol tehase m tech vedrustus (m pakett)

Realoem andis ka minu autole neid lühemaid konte.
E36 pika stabikakondi varuosakood on 31351130075. Selle järgi saab õiged ajad
Kasutaja avatar
TiitR
Huviline
Postitusi: 6439
Liitunud: 24.05.2006 19:16 00
Peamine sõiduk: E70 xDrive30d
Asukoht: Tartumaa + Ida-Viru

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitus Postitas TiitR »

Mis õli oleks siis see õige roolivõimendisse?
Erinevad kataloogid annavad suhteliselt suure valiku variandi - Hybrid ATF, ATF II, ATF III, Dexron II, Dexron III, jne.
Autoks e60 3.0d, ilma el. aktiiv võimendita ja korgil kirjas ATF, mitte CHF.
Enne: E30-1,8i/2,5i/2,4d, E34-2,4tda/2,5tds, E36-2,5td, E39-3,0d/3,0da, 2xE60-3,0da, E70 3.0sd M-pakett
Nüüd: ´12a. VW Passat 2.0 tdi DSG;´09 E70 3.0d M-pakett, ´85a. VAZ 21063, ´05a. Škoda Octavia 2.0 tdi DSG
Kasutaja avatar
Oliver.L
Klubiliige
Postitusi: 2991
Liitunud: 31.10.2014 19:44 58
Peamine sõiduk: BMW F31 320d '14
Asukoht: Tallinn

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitus Postitas Oliver.L »

Castrol pakub nii.
Kasutaja avatar
TiitR
Huviline
Postitusi: 6439
Liitunud: 24.05.2006 19:16 00
Peamine sõiduk: E70 xDrive30d
Asukoht: Tartumaa + Ida-Viru

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitus Postitas TiitR »

Oliver.L kirjutas: 27.09.2021 22:11 10 Castrol pakub nii.
Ok. Dexron III kodus riiulis olemas, teen homme kerge läbipesu ja vaatan, kas saab rooli veits kergemaks. Ja kui ei saagi tulemust, siis uus õli ei tee kunagi paha :cool:

Pilt
Viimati muutis TiitR, 27.09.2021 23:03 51, muudetud 1 kord kokku.
Enne: E30-1,8i/2,5i/2,4d, E34-2,4tda/2,5tds, E36-2,5td, E39-3,0d/3,0da, 2xE60-3,0da, E70 3.0sd M-pakett
Nüüd: ´12a. VW Passat 2.0 tdi DSG;´09 E70 3.0d M-pakett, ´85a. VAZ 21063, ´05a. Škoda Octavia 2.0 tdi DSG
Cryptopsy
Huviline
Postitusi: 450
Liitunud: 02.05.2020 18:59 48
Peamine sõiduk: E46 320d 2003
Asukoht: Ida-Virumaa

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitus Postitas Cryptopsy »

TiitR kirjutas: 27.09.2021 22:19 29 Dexron III kodus riiulis olemas, teen homme kerge läbipesu ja vaatan...
Läbipesu teed millega ja kuidas? :D
Kasutaja avatar
TiitR
Huviline
Postitusi: 6439
Liitunud: 24.05.2006 19:16 00
Peamine sõiduk: E70 xDrive30d
Asukoht: Tartumaa + Ida-Viru

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitus Postitas TiitR »

Cryptopsy kirjutas: 27.09.2021 22:57 27
TiitR kirjutas: 27.09.2021 22:19 29 Dexron III kodus riiulis olemas, teen homme kerge läbipesu ja vaatan...
Läbipesu teed millega ja kuidas? :D
Lihtsalt tuimalt vana õli imen välja, uus sisse ja rooli kruttima + mingi 15..20km käänulist teedpidi sõit ja siis see õli välja ja uuesti uus sisse.

Edit: Lasin siis 3 reservuaari täit õli läbi ja 4. koguse jätsin sisse. Esimene reservuaarist tulnud õli oli küll üsna pruun juba. Roolitaga väga muutust ei tundnud, kui siis vb õite pisut, kuid see võib ka rohkem mul peas kinni olla. Aga halba see vahetus kindlasti ei teinud, eriti vastu talve.
Enne: E30-1,8i/2,5i/2,4d, E34-2,4tda/2,5tds, E36-2,5td, E39-3,0d/3,0da, 2xE60-3,0da, E70 3.0sd M-pakett
Nüüd: ´12a. VW Passat 2.0 tdi DSG;´09 E70 3.0d M-pakett, ´85a. VAZ 21063, ´05a. Škoda Octavia 2.0 tdi DSG
Vasta