Sportajud (ECU), vastupidavuse arvelt?

Üldised arutelud ning näpunäited
Vasta
Kasutaja avatar
Mihkel99
Huviline
Postitusi: 46
Liitunud: 22.03.2007 16:36 12
Asukoht: Tallinn

Sportajud (ECU), vastupidavuse arvelt?

Postitus Postitas Mihkel99 »

Kogemustega inimesed võiks rääkida lähemalt auto sportajudest. Mind ei huvita palju need juurde annavad, teada on et ilma muude muudatusteta peaks efekti andma ainult turbokatel ja suurema litraaaziga masinatel.

Foorumeid lugedes väidetavalt annavad osad ajud juurde nii võimsust, väänet kui ka ökonoomsust. Mind huvitab just mille arvelt see siis tuleb ja miks juba tehases ei ole sellise seadistusega ajusi peale pandud ?
Kasutaja avatar
Kristjan.K
Huviline
Postitusi: 231
Liitunud: 17.10.2006 16:33 22

Re: Sportajud (ECU), vastupidavuse arvelt?

Postitus Postitas Kristjan.K »

Niipalju kui mina olen aru saanud siis tehasest mappitakse stock aju ära selliselt, et ta töötaks võimalikes paljudes regioonides ja võimalikult erineva kütuse kvaliteediga enamvähem ökonoomselt ja oleks sobilik tänava sõiduks. Olles sealjuures ökonoomne.
Kui sa võtad progetava ja või mingi piggybacki või mõne muu sellelaadse, siis saad sa oma auto häälestada välja täpselt nii nagu sa seda ise tahad. Täpselt teatud kütusele ja sealt tuleb ka see nn "Power gain" Kui sa oled ikkagi spirited driver siis sind ilmselt küttusekulu ei huvita ka nii väga.
Tõsi kui tehasest tuleb tagasihoidliku laaderõhuga turbo mootoriga auto miski pool bar´i siis ilmselt saad sa selle jõudu kasvatada puhtalt laaderõhu tõstmisega, tõepoolest siis ilmselt kannatab vastupidavus. Rohkem stressi tähendab ka rohkem kulumist.
Ma nüüd ilustan seda kõike veel ühe näitega ühest küllaltki heast raamatust, inglise kirjandus ja SPEED PRO seeraist: Cylinder heads.
Kuna tehasest tulevad kõik autod nagu ennist ütlesin nii ja naa kompromissiga, et oleks mugav öko ja jõuline siis on tegu ju universaalse asjaga, ja need ei ole kunagi reeglina millekski head, vb ainult KONI FSD amordi aga see selleks. :D tagasi teemasse.
Täielik põlemine toimub siis kui Air to fuel ratio on 14.7:1 (Üks osa kütust ja 14.7 osa õhku), see aga ei anna maksimaalset jõudu samutio ka mitte maksimaalset võimsust. Maksimaalne võimsus tuleb tavaliselt kuskil 12.5:1,(Vähem õhku) maksimaalne ökonoomsus u 16:1(rohkem õhku) juures ja selline mugav kruiisimine kuskil 13.4:1. ja kuskil seal siis tehakse kompromiss. Et nüüd seda paika saada kasutakse Lambda andurit mis siis analüüsib väljaheite gaase ja ütleb ajule mis ja kus ja kui palju kütust lisada.
Juba siin saab progetava aju ja paari lisaseadmega mootori fuel mappi muutes ja paari parameetri sättimisega oma võimsust kasvatada. :)
Original BMW Teile
Vasta