E30 esimese õõtshoova pukside vahetus

Üldised arutelud ning näpunäited
Vasta
Kasutaja avatar
Svenp
Huviline
Postitusi: 750
Liitunud: 12.10.2004 12:46 45
Asukoht: UK/Tartu

E30 esimese õõtshoova pukside vahetus

Postitus Postitas Svenp »

Tere

Kas keegi on seda tööd ise teinud? Plaan see töö ise ära teha, aga igaks juhuks küsiks natuke nõu. Jutt käib järgnevast

Kas vana puksi saab õõtsa otsast nö tavalise 3 käpaga tõmmitsaga normaalselt maha või peab sinna spetstõmmitsa ehitama, mis keskelt ka toetaks? Kas uus puks läheb tõmmitsata peale, st käega surudes ja väänates, haamriga puuklopi abil koputades?

Uue puksi paigaldamisel panen õõtsa otsale ja puksile natuke määret (silikoonõli). Kronsteini poldid tõmban veermiku normaalolekus kinni. Peale installi lasen autol mõnda aega rahulikult seista, et määre kuivaks ja puks õigesse asendisse jääks. Kronsteini seest vahetan puksid torujuppide abil või lasen töökojas teha.

Ega midagi kahe silma vahele ei jäänud? :roll:
Sõidurõõm
Kasutaja avatar
Aare
Huviline
Postitusi: 2907
Liitunud: 24.12.2002 11:18 44
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Aare »

hüdropressiga saab
vana puks tavaliselt kõvasti kinni
lase kuskil ära vahetada, ei tasu ise vaeva ära.
BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
Kasutaja avatar
Mati_H
Huviline
Postitusi: 119
Liitunud: 11.02.2003 00:37 28
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Mati_H »

Vanat puksi tervelt kätte ei saa. Ühesõnaga vahet pole millega tõmbad-lööd -sikutad. Uus puks kõigepealt kronsa sisse (õiges asendis!!) ja siis torujupi abil õõtsale otsa (ka õiges asendis!!). Veermiku normaalolek ei mängi vist rolli sest poltide kinni-lahtiolek ei mõjuta puksi asendit vähimalgi määral.
Vana puksi metallkesta saad kronsa seest kõige paremini kätte rauasae ja meisli-haamriga.
Mati @ 525`90
Timmu
Huviline
Postitusi: 167
Liitunud: 08.12.2002 22:06 39

Postitus Postitas Timmu »

Kui ma vahetasin siis sai pealepanekul igasuguseid odavaid ja kallimaid määrdeid proovitud.Aga mitte ühega ei läind ilusti peale-toru ,kuvalda jne. -kõik see mees oli kohal.Siis läks väääga kergelt peale ,kui sai kasutatud tavalist vedelseepi.

Aga vanal sae keskmine kest katki-kas või mõlemalt poolt,siis parem ära sikutada .

Õnne.
MOTT
Kasutaja avatar
Jarlo
Huviline
Postitusi: 851
Liitunud: 24.05.2004 09:02 18
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Jarlo »

Mati_H kirjutas:Veermiku normaalolek ei mängi vist rolli sest poltide kinni-lahtiolek ei mõjuta puksi asendit vähimalgi määral.
Kas mitte ei ole oluline see, et õõtsa poldid tõmbad lõplikult kinni siis, kui auto ratastel??? Vastasel juhul pidi hakkama puksi kuidagi imelikult väänama .... :? Või puksi kronsteini puhul pole see oluline ja see kehtib ainult sarniiridele (pikale ja lühikesele)???
Keegi teadjam võiks tõe päevavalgele tuua...
Kasutaja avatar
Svenp
Huviline
Postitusi: 750
Liitunud: 12.10.2004 12:46 45
Asukoht: UK/Tartu

Postitus Postitas Svenp »

BMW juhend käsib kasutada spetsmääret, mis teatud aja pärast ära kuivab. Lükkad puksi otsa, tõmbad kronsteini poldid kinni ja lased autol tunnikese seista ratastel (vedelseepi kasutades võiks ca päevaks auto seisma jätta). Selle ajaga võtab puks õige asendi ja määre kaotab töövõime. Kui puks valesse asendisse jääb, siis sureb kiirelt.

Igal juhul sain targemaks -- maha saamine nõuab vaeva, peale läheb vedelseebiga. Õigetest asenditest olen teadlik.
:cool:
Sõidurõõm
Vasta