1. leht 2-st

E46 316i vs 320d kommentaarid

Postitatud: 21.01.2008 17:15 56
Postitas Mihkel L
Tere
Kuna plaan vahetada välja e46 323i ökonoomsema vastu siis millist e46 soovitate Teie , võttes arvesse mootori omadused ja kütusehinnad. 80 % sõite mul linnas. Kas diisel või bens. Kindlasti automaat.

Tänud

Postitatud: 21.01.2008 17:37 10
Postitas Lauri_R
Mina eelistaksin arvatavasti diislit...linnas kindlasti rahulikum ja usun, et ka ökonoomsem. Vaevalt bensiini ja diiselkütuse hinnavahe nii suureks jääb.

Postitatud: 21.01.2008 17:52 45
Postitas erx168
Ilmselgelt võtaks 2.0 diisli.
Kindlasti erksam ja parem ja ökom ka.
See minu arvamus :oops:

Postitatud: 21.01.2008 18:46 41
Postitas kaupo_s
võta 330 ikka :D

Postitatud: 21.01.2008 18:56 52
Postitas eivoe
Oleneb kui pikad otsad linnas on. Kui ainult tööle ja tagasi ca 3 km siis võtaks bensaka. aga kui mööda linna ringi sõita, siis võtaks disla. Diisel kindlasti erksam kui see 1.6

Postitatud: 21.01.2008 19:16 50
Postitas Mihkel L
Elan linnast väljas 7 km ja päevas tuleb kuskil läbisõitu 50 km koos linnasõiduga.

Postitatud: 21.01.2008 19:17 52
Postitas eivoe
noo, siis võiks isegi bensakas aga ise eelistaksin diislit. Maitse asi. ;)

Postitatud: 21.01.2008 20:37 34
Postitas Mihkel L
On olnud kehv kogemus kunagi diisel autoga, mark oli mercedes, seepärast suhtun diislitesse väikese eelarvamusega. Kuigi bmw diisel pidi teisest klassist olema. Pigem ootan bmw diisli heakskiitu. ;;))
Ise olen mõelnud et prooviks diislit 2,0.
Kas keegi oskab kommenteerida reaalset kütusekulu linnas.

Postitatud: 21.01.2008 21:37 56
Postitas Arvo T
diisel ;kui tahad ökonoomsemat.ja ega see 316 kütusekulu suurt 323 omast ei erine.

Postitatud: 23.01.2008 09:02 56
Postitas hanno

Postitatud: 23.01.2008 10:37 09
Postitas MartenL
Jäi nagu mainimata, mis see aastane ls on?

Mina oma 1500-2000 km kuus ei hakanud diisli poole vaatamagi :!:


Sai valitud 318. Linnas sõites on kulu 10 kandis, maanteel 8. Järelikult kui palju linnas sõita, siis tasub ära aga mööda maanteid võib 2.5 mootoritega ilusti lasta.

Mootori hooldusest niipalju: bensufilter 300.- õhufilter 300.- küünlad 400.- õli koos filtirga 800.- ehk siis kuskil 20 senti km kohta.

Postitatud: 23.01.2008 12:46 56
Postitas Hornet
Mihkel L kirjutas:On olnud kehv kogemus kunagi diisel autoga, mark oli mercedes, seepärast suhtun diislitesse väikese eelarvamusega. Kuigi bmw diisel pidi teisest klassist olema. Pigem ootan bmw diisli heakskiitu. ;;))
Su eelarvamused on põhjusega :P
Diisel paraku on pirtsakam, kui bensumootor. Piisab ühe pihusti pekkiminekust, et su säästmisele korralik pauk tekitada.
Kui sa just 50k aastas ei sõida siis ei ole sel nii või naa mõtet, ma muidugi pean silmas seda kui kütet tanklast ostetakse.

Postitatud: 24.01.2008 09:59 01
Postitas Kristo_V
320d on kohapeal seistes tühikäigu põõretel ebameeldiv vibratsioon

Postitatud: 24.01.2008 12:58 36
Postitas Leho
2.0 diisli turbo tuleks ka enne ostu ikka üle lasta kontrollida. Miskipärast pidi see õrn koht olema.

Postitatud: 25.01.2008 12:15 38
Postitas chulo
Oman 2003a 320d automaati ja linna kütusekulu on sõltuvalt sõidustiilist 7,5-8,3l/100km. Sõidan 90% linnas iga päev ca 20km. Maanteel 4,5-5 l/100km

Ei ole see diisel midagi nii pirts nagu räägitakse. Pole need pihustid ka nii kallid ja õrnakesed. Kuid tõsi on et peaks kontrollida laskma autot enne ostu. Pole diislil vanost, süüteküünlaid ega ka süütepoole, mis töölepingu lõpetaks. Hooldus täpselt sama kallis kui bensukal, kes vastu vaidleb, see valetab või ei tea millest räägib. Vibratsioon 110kW diislil palju parem, kuna talle on erinevalt 100kW diislist paigaldatud kompensaatorraskus.

Ainuke miinus on see, et bensumootor maksab vähem kui sama läbisõiduga diisel. Sellepärast kipuvad ka diislid pirtsakamad olema, et neil on üldjuhul suurem läbisõit. RESSURSSI ON DIISEL MOOTORIL ROHKEM!

Postitatud: 25.01.2008 12:29 26
Postitas MartenL
chulo kirjutas:Hooldus täpselt sama kallis kui bensukal, kes vastu vaidleb, see valetab või ei tea millest räägib.
Kui palju siis põhilised hooldused maksavad? Kui palju see ühe km kohta teeb? Või võrdled V12 hooldust R4 diisliga :lol:

Postitatud: 25.01.2008 12:51 54
Postitas chulo
Õlifilter + õli 1200.- (0-w40 täissünt, solki ei kasuta, kui tahaks saaks 800 krooniga hakkama), kütusefilter 485.- õhufilter 425.-
Hooldusvälp 22000km

Kallim kariant (1200+485+425)/22000 = 9,6 senti/km
Odavam variant (800+300+250)/22000 = 6,1 senti/km

Kasutasin kalleid MANN-i kvaliteetfiltreid, kui tahaks koonerdada, kasutaks FILTRONI odavfiltreid. Õli Valvoline, sama mida kasutab UM. United Motors paneb küll 5-W30 MST kuid valvoline soovitab 0-W40.

Postitatud: 25.01.2008 20:14 05
Postitas Lauri_V
Endal 316i, 85 kw, steptronic ja võib öelda et keskmiseks kuluks arvestan 8-9l/100km ning umbes 70-80% linnasõitu. Maanteel olen 7 kanti saanud, aga see pole primaarne. Kui nüüd vaadata eelpoolmainitud diiselmasina kütusekulusid, siis tuleb vaheks paar liitrit. 1500km läbimisel kuus teeb see umbes 400-500 krooni suurema kulutuse bensumasina omanikule, mis peaks enam vähem igale autoomanikule taskukohane olema. Väga palju oleneb ka sõidustiilist ja kus sõidetakse.
Enne seda autot omasin E34 540iA. Arvasin, et ümberistumine tuleb valus (eelmine auto oli ju 125kW võimsam), aga pole hullu midagi. Läheb edasi ja hätta ei jäta.
Kokkuvõtteks: Mõlemad head autod, isiklikult eelistan bensiinimootoreid diiselmootoritele (pean silmas sõiduautosid)!

Ah jaa! Kunagi planeerisin kasutatud maastikuautot osta (markidest ei räägi). Võrdlesin bensiinimootori ja diiselmootroriga auto hinda ning diisel maksis 55 tuhat rohkem (mõlemad autod olid ülejaanus samaväärsed). Bensuka kütusekulu oli pea poole suurem. Arvestasin välja, et ostes bensiinimootoriga auto saan selle 55 tuhande krooni eest 2 aastat rahulikult sõita ja alles siis hakkab diiselauto oma eesmärki täitma.

Postitatud: 25.01.2008 21:15 16
Postitas Kristo_V
jah kui ma sõidaks 1500 km kuus, oleks ma ammu m5 ostnud, aga reaalsus on see et kõik inimesed ei sõida nii vähe, endal tuleb sinna 200 km juurde päevas keskmiselt ja eelmine auto oli a8 4,2 mis võtab keskmiselt sinna 14l kanti sajale, praegune 530da võtab keskmiselt suvel alla 8 ja talvel nõks üle 8, arvuta nüüd vahe ära

Postitatud: 25.01.2008 21:22 13
Postitas Lauri_V
Kristo_V kirjutas:jah kui ma sõidaks 1500 km kuus, oleks ma ammu m5 ostnud, aga reaalsus on see et kõik inimesed ei sõida nii vähe, endal tuleb sinna 200 km juurde päevas keskmiselt ja eelmine auto oli a8 4,2 mis võtab keskmiselt sinna 14l kanti sajale, praegune 530da võtab keskmiselt suvel alla 8 ja talvel nõks üle 8, arvuta nüüd vahe ära
Kõik ei sõida ka 200km päevas!

Ja nagu ma näen on sul praegu mõlemad autod. Müü 530 maha ja selle raha eest saad A8`le bensiini osta. Ja pealegi, kui põhiliseks mõtteks bensiini kokkuhoid, siis ei ole otstarbekas vaadata 3.0l ja üle mootoreid.

See selleks ... niipalju kui on inimesi on ka mõtteid.

Postitatud: 26.01.2008 09:52 01
Postitas bemari99
Sai endale talvel üks 316 ostetud 77kw ja manuaalkastiga. Hetkel keskmine kulu kuskil 7,7L . Sellest 60% maante ja 40% linnas. Sõidustiil keskmine, peenestades tuleb natuke suurem aga mitte oluliselt. Sai see auto valitud ka just ökonoomsuse poolest ja diisel jäi välja sest läbisõit ei ole niivõrd suur, et disla ära tasuks. Eelmine auto oli 128 kw audi a4 quattro ja audiga võrreldes on see bemm ikka üliöko. Eks alguses natuke harjumatu on, audi ikka liikus aga bemmil gaasi anda siis ei juhtu suurt midagi piltlikult väljendades. Aga võimsuse poole pealt harjub ära selle kukkumise. Eks ta üks õmblusmasin ole aga ainus asi miks üldse selle 77kw-se bemmi valisin on ökonoomsus, sest omades võimsamat autot, tahan ikkaga kiirendusmõnusid ka nautida aga kui selle rida neljaga sõita siis kulgen niisama rahulikult ja küttkulu väike.

Postitatud: 26.01.2008 13:46 15
Postitas chulo
Sai see auto valitud ka just ökonoomsuse poolest ja diisel jäi välja sest läbisõit ei ole niivõrd suur, et disla ära tasuks.

Ei saa sellest mõttekäigust päris täpselt aru?
Et kuidas on lühikesi otsi odavam sõita bensukaga? Seletage ära palun!

Postitatud: 26.01.2008 14:16 10
Postitas Indrek_M
chulo kirjutas:
Sai see auto valitud ka just ökonoomsuse poolest ja diisel jäi välja sest läbisõit ei ole niivõrd suur, et disla ära tasuks.
Ei saa sellest mõttekäigust päris täpselt aru?
Et kuidas on lühikesi otsi odavam sõita bensukaga? Seletage ära palun!
Ei olegi odavam sõita ... küll aga on diiselauto kallim osta. Sealt see vahe. Väikeste läbisõitude korral ei teeni see kallima diiselauto ostuhinna vahe ennast niipea väiksema kütusekuluga tasa, eriti praegu, kui diiselkütus maksab oluliselt rohkem kui bensiin ... ja me ei osta ju autosid enamasti kogu eluks.
Diiselauto tuleb odavam kokkuvõttes siis kui peetakse autot pikemalt või on läbisõidud suuremad.

Postitatud: 26.01.2008 14:18 26
Postitas chulo
Ei olegi odavam sõita ... küll aga on diiselauto kallim osta.
Eks see diisli hindade tõus on mõjunud ka diiselautode hindadele ja praktiliselt enam hinnavahet neil bensukaga ei ole!
Endalegi üllatuseks avastasin auto24 uurides, et 2002 aasta 316 bensukas maksab sama palju kui 2002 a 320d. Mõlemad automaadid ja enam-vähem sama varustusega. Niiet ma ei näe küll, et odavam on osta ja pidada bensukat. Ma arvan, et sellepärast ei maksa ka põdeda, et diisli hind jääbki kallimaks kui bensiini hind. Lisaks on alati olemas võimalus diislit odavalt veokijuhtide käest. Kas keegi teab kust bensiini saaks 10eek/l?

Postitatud: 26.01.2008 15:11 08
Postitas Hornet
chulo kirjutas: Ei ole see diisel midagi nii pirts nagu räägitakse. Pole need pihustid ka nii kallid ja õrnakesed. Kuid tõsi on et peaks kontrollida laskma autot enne ostu. Pole diislil vanost, süüteküünlaid ega ka süütepoole, mis töölepingu lõpetaks.
Jaga siis infot ka mis hinnaga ja kust sinu autole pihusti 'odavalt' saada on, teavad teised ka kui tarvis peaks minema.
Tõsi ta on, et diislil pole vanost, aga bensukal pole turbot.

Postitatud: 26.01.2008 15:42 54
Postitas AARE540
Indrek_M kirjutas:
chulo kirjutas:
Sai see auto valitud ka just ökonoomsuse poolest ja diisel jäi välja sest läbisõit ei ole niivõrd suur, et disla ära tasuks.
Ei saa sellest mõttekäigust päris täpselt aru?
Et kuidas on lühikesi otsi odavam sõita bensukaga? Seletage ära palun!
Ei olegi odavam sõita ... küll aga on diiselauto kallim osta. Sealt see vahe. Väikeste läbisõitude korral ei teeni see kallima diiselauto ostuhinna vahe ennast niipea väiksema kütusekuluga tasa, eriti praegu, kui diiselkütus maksab oluliselt rohkem kui bensiin ... ja me ei osta ju autosid enamasti kogu eluks.
Diiselauto tuleb odavam kokkuvõttes siis kui peetakse autot pikemalt või on läbisõidud suuremad.
Samuti võib diiselauto ostu rentaabluses väiksema läbisõidu puhul kahelda põhjusel, et igasugu ootamatud väljaminekud võivad tunduvalt kallimaks minna kui bensukal- turbo, küttepump, pihustid jne.
Regulaarse hoolduse puhul vast hooldusele kuluval summal (hind vs kulu) vahet ei ole, samuti arvan ka, et samasse suurusklassi jäävate diisel- ja bensumootorite puhul ei ole olulist vahet kütusele kuluval summal.
Vahe teeb sisse, nagu Indrek ütles- auto hinnal ja nagu mina enne mainisin, ootamatul kallimate vidinate rikkiminekul. Sellisel juhul vähemalt on väiksema läbisõidu puhul kaalukauss selgelt bensuka kasuks.
See on minu arusaam asjast.

Postitatud: 26.01.2008 22:53 37
Postitas jackpuuk
See on selline muna-kana teema, ise olen omanud nii diiselmootoriga, kui ka bensiiniga käivaid autosid ja ei oska kummagi kohta halba ütleda(äkki on mul vedanud lihtsalt :lol:). Aga teemaalgatajale soovitus, kuna sinu nõudmine oli kindlasti automaat, siis võta diisel. See bensukas on automaadiga ikka väga lahjakene.

Postitatud: 27.01.2008 17:53 35
Postitas chulo
See on lihtsalt üks nendest teemadest, kus võibki vidlema jääda:D Minuarust jällegi diisel parim valik, olgu see igapäevane läbisõit milline tahes. Ka bensiinikal võib vabalt alguses ootamatuid väljaminekuid olla: segusiiber, pihustid, süütepoolid, küünlad jne.
Diisliga möödasõite sooritades ei pea vähmalt palvetama, et mööda jõuaks, enne kui keegi vastu tuleb

Postitatud: 27.01.2008 18:59 35
Postitas AARE540
No nüüd sa küll liialdad- ka bensukaga, pakun kusagil alates 2.5 liitrisest mootorist, ei pea ka kindlasti palvetama, et mööda saaks, pigem ikka sama nagus uurematel diislitel, et möödasõidu lõppedes tee ääres kedagi segamas ei ole :D

Postitatud: 28.01.2008 11:53 38
Postitas chulo
No nüüd sa küll liialdad- ka bensukaga, pakun kusagil alates 2.5 liitrisest mootorist, ei pea ka kindlasti palvetama, et mööda saaks, pigem ikka sama nagus uurematel diislitel, et möödasõidu lõppedes tee ääres kedagi segamas ei ole
Praegu ma pidasin silmas just automaatkastiga 1,6 bensukat ja 2,0 diislit.

Enda omale sai veel paar päeva tagasi ka chipp peale pandud ja kirjade järgi peaks 135kW olema :D iseasi palju neid reaalselt on. Ka kütusekulu pidavat vähenema, eks seda ole näha edaspidi.