E46 316i vs 320d kommentaarid

Nõuanded sõiduki soetamisel
Raivo
Huviline
Postitusi: 3609
Liitunud: 01.10.2002 10:58 38
Peamine sõiduk: BMW 530D
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Raivo »

316i(A) liigub rahuldavalt. 2.0 diislil on väänet rohkem, mis teeb ta kindlasti erksamaks, kuid kindlasti mitte mäekõrguselt kiiremaks.
Kui läbisõit on selline keskpärane ning otsest eelistust ei ole, siis ise pigem valiks juba konkreetsete autode vahel. Et millise parema leiad.

Väike bensiinikas on üsna öko ning vaikne. Diisel on krapsakam aga kindlasti lärmakam. Maanteel 100-ga sõites sellest suurt aru ei saa, aga kohtalt võtud ja linnakiirusel parempoolse pedaali surumisel siiski selgelt mõistetav.
Omal oli 02´85kw 316iA linnakulu 10.4-10.8 (sama pakub ka tehas). Maanteel seal 7 ringis.
Nüüd 120dA linnakulu on 9.8 ja maanteel 6 ringis (jah, kui piinlikult 90-ga sõita siis näitab 5.5). Neid 4 liitri juttusid ma väga tõsiselt ei võtaks.
530d
chulo
Huviline
Postitusi: 584
Liitunud: 04.12.2005 02:54 25
Asukoht: Rapla-Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas chulo »

No järelt on 320d siis ökom kui 120d.
1) Mina sõidan maanteel 100ga ja manteekulu on selline nagu alguses sai mainitud, kui ei usu tule istu kõrvale ja vaata ise. Linnas pole üle 8,3 saanud ja arvutatud paagist paagini, mitte kompuutri järgi. Pole just eriti krege jalaga, seega ei usu et ka seal väike kütusekulu kinni, pigem lihtsalt tehniliselt heas korras auto ja kogu musa.

2) väändel on kiirendusega samapalju pistmist kui kaamlil kirikuga, pigem on need lisa 25 hobujõudu need, mis diislit kiiremini edasi viivad.
Viimati muutis chulo, 29.01.2008 14:06 26, muudetud 4 korda kokku.
Kasutaja avatar
Tarmo
Huviline
Postitusi: 8450
Liitunud: 02.10.2002 16:52 21
Peamine sõiduk: BMW G11 740XD
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Tarmo »

ja manuaaliga 316i 2000a võttis 9,4 linnas.

530d 99 võtab minul linnas 12.1l /100le.
Omatud BMW tüüpi sõidukid : E30 318, E30 325i, E30 325i, E34 530i, E34 524td, E39 530dT, E46 328Ci, E30 324td, e34 525tds, e36 316i, E39 530dT, E38 730d, E65 730d, G11 740XD, E36 328i cabrio, E46 316ti, E82 120d coupe, E88 120d cabrio
chulo
Huviline
Postitusi: 584
Liitunud: 04.12.2005 02:54 25
Asukoht: Rapla-Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas chulo »

Sorry, peab tunnistama, et viimast paagitäit arvutades, sain linna keskmiseks kuluks 8,9. See paagitäis on pm 100% linnas sõietud. Ok-ok, korra sai Jüris ka käidud :D
Raivo
Huviline
Postitusi: 3609
Liitunud: 01.10.2002 10:58 38
Peamine sõiduk: BMW 530D
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Raivo »

Tarmo kirjutas:ja manuaaliga 316i 2000a võttis 9,4 linnas.

530d 99 võtab minul linnas 12.1l /100le.
Lõpuks keegi räägib ka usutavatest kuludest :)
Ning chulo, pöördemomendil on vägagi palju pistmist auto kiirendusega. Loomulikult ainuüksi väändest ei piisa, aga ilma selleta ei saa samuti.
530d
chulo
Huviline
Postitusi: 584
Liitunud: 04.12.2005 02:54 25
Asukoht: Rapla-Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas chulo »

Loodan, et inimene kes selle kirjutas ei pahanda, et laenasin ta teksti.
Moment on igapäevaliikuri puhul kiirendusega seotud sama palju kui kass kabjaraudadega . Ühesõnaga ei vasta tõele, et mida suurem pöördemoment, seda väiksem on kiirendus 0-n km/h, võrreldes bensiinimootoriga autot ja diiselmootoriga autot.
Suurema momendiga (diiselmootoriga) masin saavutab oma võimsuse madalamatel pööretel, kui väiksema momendiga (bensiinimootoriga) masin.

nt:
Diiselmasinaga kaasneb nõrgem kiirendus, kuid suurem jõud madalatel pööretel (mootori eluiga pikem ja küttekulu väiksem).

Bensiinimootoriga masin aga kiirendab paremini, kuna masina jõud saavutatakse suurematel pööretel. Seega juba mootori tööpõhimõttest lähtuvalt on bensiinimootori küttekulu suurem.

Mis puutub rajal sõitmisesse, siis aegalsel ja kurvilisel rajal peaks sama võimsusega diiselmootoril eelis olema, kuna kiirendamiseks vajalike hj saavutamiseks ei pea pöördeid pidevalt üleval hoidma/ülesse ajama.

Samas on see aeg saabumas, kui mitte käes, kus diiselmootoriga masin sama kW arvu juures võimaldab paremat kiirendust kui bensiinimootoriga masin

Loomulikult on pöördemmendil kiiredusega pistmist, minu viga jällegi, mul jäi sõna "siin" lausesse kirjutamata.


Miks on ni uskumatu, et 320da võib vähem kütet tarbia kui 316 manuaaliga bens? Vaata kui raske 3seeria on, pole ime et nõrguke 1,6 seda vedada ei jõua.
MartenL
Huviline
Postitusi: 2548
Liitunud: 05.09.2007 21:54 36
Peamine sõiduk: Alltrack
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas MartenL »

Võta oma dislal turbo vahelt ja vaata, kuidas siis liigub. Paneme 318-le turbo peale ja vaatame kuidas siis liigub.

Hakkab see noka-saba teema peale :D

Kas teemaalgataja on midagi välja ka valinud?
Kristo_V
Huviline
Postitusi: 117
Liitunud: 02.11.2007 16:19 56

Postitus Postitas Kristo_V »

ei tea miks siis neid turbosi juba 1,8 tele tehases peale ei panda :lol:
BMW 530 da
M:Audi A8 varuosadeks
Kasutaja avatar
Ilves
Huviline
Postitusi: 1974
Liitunud: 23.02.2005 11:07 45
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Ilves »

MartenL kirjutas:Võta oma dislal turbo vahelt ja vaata, kuidas siis liigub. Paneme 318-le turbo peale ja vaatame kuidas siis liigub.

Hakkab see noka-saba teema peale :D
Pane 318-le turbo peale ja vaata mida kütusekulu teeb ;) Jutu mõte vist selles, millise autoga saad optimaalse kulu / mineku suhte kätte.
Lauri_V
Huviline
Postitusi: 39
Liitunud: 17.07.2003 12:48 28
Asukoht: Pärnu

Postitus Postitas Lauri_V »

Võib-olla ma saan asjast valesti aru, aga mis mõtet on siin praegu rääkida momentidest jne. Nagu pealkirjast näha on juttu 316 ja 320d. Viimane mootor on ju võimsam ja siililiegi selge, et ka minek parem.
Oleks mootorite võimsused ühesed, siis võiks vaielda momenide ja väände üle.
Lihtsalt tuli selline mõte :P
Raivo
Huviline
Postitusi: 3609
Liitunud: 01.10.2002 10:58 38
Peamine sõiduk: BMW 530D
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Raivo »

Ok, sellisel juhul räägime siis mootori "paindlikkusest" (momendi karakteristikust). Nt kiirendus 80-120km/h 4-da käiguga.
See on asi, millest ma räägin siin.

Tehnilistesse vaidlustesse ma laskuda ei taha/ei oska/ei viitsi.
530d
Raivo
Huviline
Postitusi: 3609
Liitunud: 01.10.2002 10:58 38
Peamine sõiduk: BMW 530D
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Raivo »

Absoluutselt nõus. Minu jutt puudutab triviaalset kodanikku, kes teeb oma igapäevaseid tavasõitusid.
Aga teema juba valgub vist üsna kõrvale oma peamisest eesmärgist.
530d
Janek
Klubiliige
Postitusi: 1555
Liitunud: 18.11.2003 16:13 10
Peamine sõiduk: E46 320d
Telefon: 56659473
Asukoht: Vilppula (soome)

Postitus Postitas Janek »

No kütusekulu poolest ma tegin küll õige valiku et soetasin 320 d 100kw ,nii imelik kui ka teile ei tundu siis mul hetke kuu keskmine kulu on 6,3 ja seda siis 40% linnas ja 60% maantee sõitu nii keskmiselt.Ja see kompuuter näitab täitsa täpselt,paagi täiega saan nii 1100-1200 km läbi sõidetud
Tel:56659473
Lauri_V
Huviline
Postitusi: 39
Liitunud: 17.07.2003 12:48 28
Asukoht: Pärnu

Postitus Postitas Lauri_V »

Selliste protsentide juures tuleb mul bensukaga keskmiseks umbes 8.2l/100km.
Kasutaja avatar
Tarmo
Huviline
Postitusi: 8450
Liitunud: 02.10.2002 16:52 21
Peamine sõiduk: BMW G11 740XD
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Tarmo »

Raivo kirjutas:
Tarmo kirjutas:ja manuaaliga 316i 2000a võttis 9,4 linnas.

530d 99 võtab minul linnas 12.1l /100le.
Lõpuks keegi räägib ka usutavatest kuludest :)
Ning chulo, pöördemomendil on vägagi palju pistmist auto kiirendusega. Loomulikult ainuüksi väändest ei piisa, aga ilma selleta ei saa samuti.
Dislaga sõites ainult linnas ja pedaalil kaks asendit on/off , siis on see kulu 12,1 täitsa ok.

Kui maanteed ka vahele anda siis oli keskmine kulu seal 8,4-8,7
Omatud BMW tüüpi sõidukid : E30 318, E30 325i, E30 325i, E34 530i, E34 524td, E39 530dT, E46 328Ci, E30 324td, e34 525tds, e36 316i, E39 530dT, E38 730d, E65 730d, G11 740XD, E36 328i cabrio, E46 316ti, E82 120d coupe, E88 120d cabrio
Kasutaja avatar
Mihkel L
Huviline
Postitusi: 87
Liitunud: 04.03.2003 19:40 17

Postitus Postitas Mihkel L »

Kindlat valiku veel ei ole tehtud. Diisli puhul on nüüd oht , kui uudiseid lugeda , et kehtestavad saastemaksu. Diisel peaks ju rohkem saastama või kuidas. Aga teie postitusi lugedes olen ka juba kaldunud sellele arvamusele et pigem vaadata juba auto välimust ja varustust , ja siis mootor juhtub olema see mis on. Kas kellelgi on öelda midagi 318i kohta , see peaks vist 2,0 l mootor olema??
Kristo_V
Huviline
Postitusi: 117
Liitunud: 02.11.2007 16:19 56

Postitus Postitas Kristo_V »

mulle näiteks meeldib diisli juures just see et ta hakkab vedama madalatel põõretel ja ei pea teda nii palju piinama kui bensukat
BMW 530 da
M:Audi A8 varuosadeks
Kasutaja avatar
Cert85
Huviline
Postitusi: 2274
Liitunud: 28.03.2007 17:52 36
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Postitus Postitas Cert85 »

Arvan, et selle diisliga oleks tõesti sõidumõnu rohkem, kuna vääne madalamal ja ei pea teda piitsutaba, kui seda 316. Arvan, et linnas ka see 316 väga öko nüüd pole, kuna kere ikka on, mida vedada.

BMW 316i Executive (1999)

BMW 320d Executive (1998)

320d: max. vermogen 100 kW/136 pk bij 4000 tpm, max. koppel 280 bij 1750 tpm. testverbruik 7,6 l/100 km

316: max. vermogen 77 kW/105 pk bij 5300 tpm, max. koppel 165 bij 2500 tpm. testverbruik 8,5 l/100 km

Kindlasti vaata ka lisavarustust, kuna selle hilisem lisamine võib suht kulukaks minna. Sest rallit Sa vaevalt nendega sõitma hakkad.
E36 325i 92; E32 730iA 91(läinud) | E34 525tdsA 95 (läinud)
E46 330Ci 01 (läinud) Ei tasu kõike mu juttu uskuda!
Vasta